Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
Oh en nog even kort voor Visje....ik snap je probleem. Ik was in principe bij nummer 3 uitgerekend op het moment dat de oudste 4 zou worden. Een hoop veranderingen voor zo'n kleintje, voor het eerst naar school, een zusje of broertje erbij. Aan de andere kant, wat Mirre ook zegt, is het heerlijk om door je verlof veel thuis te zijn tijdens die periode. Ik zou gewoon de natuur zijn gang laten gaan en het lekker proberen deze maand! Kan je er ook geen spijt van krijgen achteraf!
Carmen, als dat nachtelijk huilen van je zoontje sinds die griep is, kan het zijn dat hij oorpijn heeft. Door de bovenste luchtweginfectie toen kunnen zijn slijmvliezen gezwollen zijn, waardoor spanning op de trommelvliezen staan, vooral bij platliggen, dus 's nachts.

Misschien voor de zekerheid even de ootjes laten bekijken?
Hi Isis, bedankt voor je reactie. Alleen hij stopt met huilen zodra hij tussen ons in ligt. Dus denk dan niet dat het zijn oortjes kunnen zijn? Ik heb meer het idee (maar weet niet of dat in deze fase is zo rond het 2 jaar worden) dat hij niet meer alleen wil zijn/alleen durft te slapen. En ik wil voorkomen dat we straks elke nacht weer wakker liggen omdat er een kindje tussen ons in ligt (hebben we bij de oudste maanden gehad, ik trek dat niet meer). Echt, ik hou van mijn kids, wil echt dolgraag een derde, maar wat het zwaar maakt zijn de nachten. Heb voor mijn gevoel al bijna 4 jaar niet meer aan 1 stuk door geslapen .
Snap het helemaal Carmen. Ik snak ook al jaren naar echt goede nachtrust. Vanmorgen was ik in tranen van vermoeidheid toen we weer wakker werden om 5.30, na paar keer wakker 's nachts. Het lijkt nooit op te houden.

Om beurten in het weekend uitslapen lukt ook weinig, doordat we vaak diensten hebben in het weekend. Vandaag is vriend ook weer aan het werk en ik morgen.

Kan echt stikjaloers zijn op mensen van wie de kinderen altijd tot na 7.30 slapen.

En toch zou ik zijn oren even laten nakijken...

Pijn is echt naar, naar wellicht haalt hij toch troost uit het bij jullie liggen.
Carmen, maar kruipt hij niet op je kussen of iets als hij in jullie bed ligt of iets anders waardoor z'n hoofd hoger ligt en dat die verlichting plus de troost van bij jullie zijn ervoor zorgt dat hij niet meer huilt? Aan de andere kant is mijn jongste ook wel van de gewenning na ziek zijn. Al is dat tegenwoordig minder. Bij haar begonnen toen trouwens ook de nachtmerries, die nu op een hoogtepunt zijn. Deze nacht gelukkig niet, maar van de week na 4 of 5 keer erheen bij ons in bed genomen en ze klampte zich echt in paniek aan me vast en elke keer werd ze weer angstig wakker en klampte zich aan me vast. Heel sneu, ze lag echt te dromen.
Visje, ik snap je ook. Ik zei vorige keer ook dat ik dat niet wil en dat juni dan ook mijn harde deadline is. Maar dat is ook, omdat ik die deadline nodig heb. Ik heb die nodig voor m'n eigen rust en wat ik al zei (ik was bijna 26 bij de oudste, best jong achteraf. Ik wil graag ook relatief jong weer wat meer vrijheid). In jouw geval zou ik misshien ook net als Carmen de natuur gewoon z'n gang laten gaan denk ik.

Isis, dat lijkt me ook pittig vaak om de beurt dienst in het weekend. Ik ben blij dat wij wel regelmatig om de beurt kunnen uitslapen in het weekend.
Hoi allemaal,

Wat veel geschrijf weer gezellig!

Ten eerste Visje en Carmen: dikke knuffel...lijkt me heel moeilijk zo'n beladen datum die steeds dichterbij komt...Duim ook heel hard dat jullie allebei snel een positieve test in handen mogen hebben!

@mamamuis, wat spannend, en natuurlijk ben je er veel mee bezig en dat is toch helemaal niet erg? Als je maar niet straks een enorme teleurstelling hebt alsmhet niet zo is deze maand. Ik vond dat "verheug" en gedroom elke maand juist wel fijn, het maakt het ook spannend. Ook voor jou hoop ik dat het raak is!

@waterpokken: hier hebben beide meiden het gehad, de jongste 2x, de eerste keer tegelijk met de oudste toen ze 5 maanden was en de tweede keer via het KDV toen ze 1,5 jaar was. Ze is twee keer niet echt ziek geweest en had maar een paar pokjes, oudste was goed ziek met hoge koorts en zat helemaal onder; gelukkig geen littekens...

@slapeloze nachten: herkenbaar, gelukkig slapen we sins ongeveer 6 maanden goed. Sinds jongste 2,5 was gingen ze opeens allebei doorslapen, vandaar dat we een derde aandurfden daarvoor jaren niet goed geslapen. Maar goed....dat komt nu natuurlijk weer terug...gebroken nachten...

@namen: wij wachten tot de 20 weken echo (voor Emma: die heb ik 6 februari) en dan gaan we nadenken...scheelt de helft bedenken! Ik heb wel voor zowel een jongen als een meisje al een leuke naam in gedachten, maar weet niet hoe man erover denkt, hij heeft qua namen een heel andere smaak, dus het is altijd lastig een compromis te vinden.

Gisteren op controle geweest bij de gynaecoloog en hartje weer even horen kloppen, zo fijn! Omdat je nog weinig voelt is dit nog even een spannende tijd. Vannacht dienst...bah zie er tegenop.
Ik zal volgende keer wat minder schrijven, dan is het niet zo lastig om te onthouden Wat vonden jullie trouwens van mijn Hop Tye? Of zijn jullie niet zo van de doeken/dragers?

Hier een enorme klote nacht achter de rug. Dat zijn wij niet gewend. Maar dochter werd wakker rond de tijd dat wij naar bed gingen. Hoge koorts en ze stikte van de jeuk, heel zielig. Dus een paracetamol gegeven en wat ingesmeerd met mentholgel en tussen ons in bed genomen. Dat was geen goed plan, ze bleef maar draaien en krabbelen en kroop telkens bovenop me of zo dicht tegen me aan dat ik zelf niet kon slapen. Telkens als we nét in slaap vielen begon ze weer te jammeren. Heel onrustig geslapen dus en moe en weer met ontiegelijke koppijn uit bed gekomen vanochtend. Maar alles voor mijn meisje, we hebben haar goed verzorgd vandaag en afgezien van de hoofdpijn voel ik me verder niet brak gelukkig. Ik denk dat zij zich een stuk ellendiger voelt. Vandaag overdag ging het wel, ze was relatief vrolijk (wel wat hangeriger dan normaal) en wilde verven en kleien en krabbelde niet aan d'r pokjes. Zowel vanochtend als vanmiddag als vanavond in badje gedaan en uitgebreid gesopt met een washand met havermout. Vanmiddag wel even in de stad gekeken voor een middeltje tegen de jeuk, maar het enige wat ik kon vinden was 15 euro, vond ik erg duur, dus ik heb nu gewoon de mentholgel (helpt ook goed) en heb ook het idee dat die zemelen goed verzachten en ze versneld te laten uitdrogen. Eten doet ze wat minder goed, al heeft ze vanmiddag wel bijna een hele haring gegeten. Maar vanavond na het badje was ze zó onwijs aan het bibberen en rillen, weer hoge koorts en zo beroerd, dat ze nog begon te spugen ook. Zo zielig!! Ze is er dus echt el beroerd van. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Die gebroken nachten zijn wij dus niet meer gewend. Zoon sliep met 8 weken door en dochter vanaf 10 maanden, en de echt ellendige nachten zijn op twee handen te tellen hier. Als er geen wekkers worden gezet slapen ze beiden gewoon altijd het klokje rond, of langer, ongeacht hoe laat ze naar bed gaan. Een luxe dus, begrijp ik, want zo te lezen hier kan dat beslist ook anders. Nu maar hopen dat nummer 3 in deze flow mee wil draaien

@ Nono, fijn dat alles goed was bij de VK. Ik heb vanavond ook weer even geluisterd met de Angelsounds. Ik zette hem op mijn buik, lukraak naast mijn navel, en in één keer meteen het hartje. Hij zat er recht onder denk ik. Fijn idd, af en toe, want ik voel ook nog steeds niet heel veel en dat bij 21 weken. Mijn buik wordt echt groot al trouwens! Wow! Man valt het opeens op en collega's ook.

@ H4K, dat was mij ook al opgevallen laatst, dat er in tijdschriften bijna alleen maar meiden dingen staan of artikelen over vrouwen die een meisje hebben gekregen! Stom, vind ik ook. Klinkt leuk, je plannen voor de babykamer en kinderkamers! Jammer van de kleertjes die je aan je zus hebt gegeven. Maar ook weer een excuus idd om zelf nieuwe dingen te kopen. Al zal dat bij mij beperkt zijn, ik kan echt niet voor alledrie continue nieuwe garderobes kopen, zal ook veel op het MP gaan struinen denk ik, en hoop dat de stroom kleertjes die mij beloofd is voor jongste de voorlopig niet zal ophouden, scheelt weer. Voor dochter ook altijd veel gekregen, soms tegen een kleine vergoeding, maar dat lijkt nu wel een beetje op te zijn gehouden. Meisje van wie ik veel kreeg zie ik niet meer zo vaak, en ik denk dat ze die kleertjes nu aan iemand anders geeft. Nou ja, ben iig super blij geweest met alles wat ze me tot nu toe heeft doorgeschoven.

In dat kader, morgen gaan we op verjaardagsbezoek bij het zoontje van mijn stiefzus, aan wie ik altijd álle kleren van zoon heb gegeven. Heb gesmst of het erg is als dochter meekomt met haar waterpokken maar dat heeft ze liever niet, die van haar hebben het nog niet gehad en ze wil niet dat ze ziek worden (ze zijn 3 en 5, nou dan had ik als ik haar was ons juist wel laten komen, ze moeten het toch een keer krijgen denk ik dan...?) maargoed ik respecteer hun wens en laat man en dochter dan thuis. Anyway, haar zoon wordt dus 5 en draagt nu maat 110-116. Ik heb laatst een paar dozen vol kleding van zoon aan haar gegeven in maat 122-128 en heel eerlijk gezegd zou ik die weer terug willen nu, vóórdat hij ze aan heeft gehad. Want haar moeder (vrouw van mijn vader) zei laatst dat alles wat hij draagt, kapot gaat momenteel. Dus als hij het ook nog een keer heeft gedragen heb ik er straks niets meer aan. Alles wat hem te klein is en nog wel mooi was, heeft ze alweer weggegeven. Ik heb al een keer gevraagd of ze het weer aan me terug wil geven, maar ik denk dat zij denkt dat ik bedoel nádat hij het aan heeft gehad. Hoe maak ik dat nou subtiel duidelijk dat ik het daarvoor weer terug wil. Gegeven is gegeven natuurlijk, dat snap ik ook wel, maar dat ik nog een zoon zou krijgen dat wist ik ook niet vantevoren en nu wil ik het eigenlijk gewoon terug. Hoe pak ik dat aan? Of moet ik er maar vanuit gaan dat de betreffende kleding over een jaar of 7 toch niet meer in de mode zal zijn en het zo laten? Zitten ook winterjassen in, trainingspakjes, indoorsportschoenen (nieuwe, zoon had 2 paar) ladingen handschoenen, mutsen, sjaals, tijdloze shirts, goeie spijkerbroeken...) Hmmm.

@ Mamamuis, spannend! Morgen ga jij testen toch? Ik heb een goed voorgevoel, vanwege je misselijkheid!

@ Carmen, vind het voor jou ook zo spannend! Ik had bij dochter ook totaal geen signalen, en was ook nog ontsteld omdat mijn man rond mijn vruchtbare dagen een keer geblowd had tijdens een BBQ met vrienden, en ik toen helemaal bang was dat dat "lui zaad" zou opleveren en dat de kansen dus minder waren geworden die maand... Ik voelde echt hélemaal niets, en was idd verbaasd door de positieve test. Ik wens jou dat ook toe!

@ Zonnestraal en Visje, zet 'm ook voor jullie duim ik natuurlijk.

@ Wegen. Hier bij de VK ook altijd eerst wegen en bloeddruk meten bij de assistente. En daarna hartje luisteren en baarmoeder voelen (meten met de hand hoor, niet met een cm) bij de VK zelf.

@ Namen. Gisterenavond nog een hele tijd zitten brainstormen, met zoon erbij, maar zonder resultaat! Wat is dat vréselijk moeilijk. Er zijn enkele namen die ik leuk vind, maar die vindt man niks helaas. Wij hebben ook een iets andere smaak, ook al overlapt het soms wel. Eigenlijk vind ik maar één naam leuk, nog steeds, en da's de naam van zoon! En verder gewoon niks, althans niks zo leuk als die, bizar he? Zou jammer zijn als dit een "compromisje" wordt, terwijl we bij zoon en dochter zo enthousiast waren en nog altijd zo blij met hun namen...

Fijn weekend nog! Ik ga weer even de zolder en de kinderkamer op. We hebben trouwens een leuk stapelbed op het oog, waarschijnlijk deze week gaan kopen: deze

Het is een kinderbed met iets afwijkende matrasmaat (80x180) maar het blijft ook een kinderbed bij ons, geen probleem dus, en het is betaalbaar en past in de kinderkamer op de plek die wij willen. Hoe vinden jullie hem? Kids kunnen niet wachten.

Groetjes Emma
PS, weer niet gelukt zie ik, ik kan gewoon geen korte stukjes schrijven
Emma, ik vind het altijd heel leuk om jouw schrijfsels te lezen!!

Lig al in bed, maar kan niet slapen. Weet dat manlief elk moment thuis kan komen van zijn dienst en dan ga ik onbewust toch luisteren of ik hem hoor binnenkomen. Heb ik altijd.

(Wordt wat, als de jongens straks als pubers uit gaan...)

Hou zeker van dragen. Was dolgelukkig met mijn Bondolino. Verheug me er al weer op!

Het plaatje van jouw drager vind ik super Emma.

Ga nu toch echt pogen te slapen. Morgen vroeg op, dienst....
En sterkte voor je dochter (en voor jullie vannacht...)
Mooi stapelbed Emma!

(Is de afwijkende matrasmaat niet lastig met beddengoed?)

Over die kleding; zou zeggen dat je nog een keer de stapel kleertjes door wil kijken omdat je een aantal kledingstukken eruit graag zelf wil bewaren. Dan laat je de spullen die je niet zo nodig hoeft te bewaren voor haar. Niet kwetsend of verkeerd op te vatten lijkt me.
Heb ik ook over nagedacht ja, het beddengoed, heb nu gewoon matrashoezen voor maat 90x200 maar die kunnen ook goed om 80x180 denk ik, daar zit toch meestal elastiek in dus dat zit dan gewoon wat ruimer (iets strakker instoppen). En dekbed blijft hetzelfde. Wij hebben voorheen ook een bed gehad van 160x200 dus dat waren ook 2 matrassen van 80cm breed en daar gebruikte ik ook normale hoezen voor. Ik denk dat het wel meevalt, en anders misschien bij de Ikea even kijken, hadden ze daar ook niet van die afwijkende maten altijd? Qua ruimte in hun kamer komt het juist mooi uit, des te meer speelruimte is er over.

Ik kan het haar vragen op die manier, maar toch voelt het een beetje "schraal" om mijn eigen spullen weer terug te vragen. Eigenlijk vind ik een beetje dat zij dat zelf zou moeten voorstellen Maar daar zijn sommige mensen wat minder goed in denk ik. Ik weet nog dat het mij op een gegeven moment ook een beetje ging storen dat ik nooit wat terug kreeg voor al die kleren. Echt ik had heel veel en kocht zelf altijd alles nieuw. En álles ging daarna naar hen, van babymaatjes af aan. Gegund hoor, heus, tuurlijk! Maar echt vuilniszakken en dozen vol, seizoen na seizoen. Maar naast een simpel bedankje en de mededeling dat het welkom was en dat ze er blij mee was, kwam er nooit wat terug, ja een keer een bosje bloemen. Toen heb ik, na lang wikken en wegen en toen ik ook weer dozen klaar had staan, een keer voorgesteld of het een idee was dat zij in ruil voor al die kleren een keer een setje nieuwe kleren voor mijn zoon kocht, en dat die dan later ook weer naar haar toe kwamen. Dat pakte ze goed op, en de volgende keer kwam ze idd met een shirtje en een broek aan, het bonnetje zat er nog bij. Beide had ze gekocht in de sale bij C&A voor 5 resp. 7 euro. Niet dat dat nou belangrijk was en het setje was best oke, maar toch haha. Dat had ik geloof ik wel weer iets anders gedaan. Anyway, ik denk dat ik nu dus ook niet hoef te verwachten dat ze uit zichzefl op het idee kom dat ik die kleren misschien wel terug wil. Dus moet ik weer om zoiets gaan vragen... pfff. En dat terwijl ze net verhuisd zijn naar een huis dat 2 keer zo groot (en 2 x zo duur) is als dat van ons, ik bedoel maar, het is niet dat ze geen centen hebben Nou ja, kort gezegd, ik gunde het ze altijd van harte, maar nu hebben we het zelf hard nodig dus ik wil het gewoon terug. Dan moet ik er maar gewoon om vragen, het is niet anders.

Ik ga ook maar eens slapen, is wel verstandig denk ik. Ik weet niet wat voor nacht we nu weer gaan krijgen...
Fay, je staat in de tabel hoor! Al een beetje wijs geworden wie wie is hier?

Wel snel dat je theoretisch gezien je NOD al gehad zou moeten hebben. Wat voor spiraal had je, koper of Mirena? Succes de komende maand!
En en en Mamamuis??

Voor de zoveelste keer aan het checken voor nieuws.

Carmen heb jij misschien vandaag ook een testje gedaan?

Ik duim heel hard voor jullie!!

Emma wat een prachtig stapelbed. Ik vind m echt heel mooi. Die wil ik ook voor mijn meiden!!

Hier ook dol op dragen. Mooie drager hoor!
En en en en?? Mamamuis???

Emma, misschien zijn die matrassen wel onwijs duur om op die maat te maken. Dat zou ik eerst even uitzoeken. Een hoeslaken van 80 x 200 vouw je nog wel om.

Die zak kleertjes zou ik gewoon terugvragen. Is toch wel begrijpelijk dat je ze liever zelf wilt bewaren.

Nono wat fijn dat je het hartje weer hebt gehoord!

Ik ben gisteren veel te lang de stad in geweest met dochter. Ik kan geen stap zetten van de pijn in mn liezen. Stom!
4 Hello kitty over die zak kleertjes.

Ik zou gewoon zeggen "ik vind het heel vervelend om te vragen, maar ik zou toch heel graag die zak met kleertjes nog een keer door willen kijken nu we weten dat we weer een jongen krijgen. ".

Als ze daar beledigd over is. Jammer dan. In jouw verhaal vind ik haar zeer ondankbaar overkomen eerlijk gezegd.
Isis, bij jouw dus ook drama met slapen? En toch willen we een derde....wat zit de mens toch raar in elkaar hé haha. Maar in jou geval, zwanger en zulke slechte nachten. Helemaal vreselijk. Wat je zegt, het houdt nooit op. Hier heb ik de jongste vannacht 1 keer gehoord maar godzijdank! is hij weer in slaap gevallen. We werden alsnog om 6 uur wakker van de oudste (zucht) maar goed. Het kan erger. Ik had een klein lampje in de gang aangedaan deze keer. Misschien dat dat heeft geholpen? Of misschien toch oorpijn maar dat die nu weg is? Hoop in elk geval dat hij vannacht ook weer doorslaapt en dat we het ergste weer hebben gehad.

Zonnestraal, zielig hé die nachtmerries. En wat je zegt over een deadline. Ik heb dat ook hoor. Het geeft toch ook een soort rust. Anders blijf je bezig met het zwanger worden. Erg vermoeiend. Wat leeftijd betreft kan je het nog jaren proberen (ik was 34 bij nummer 1) maar ik snap waar jij tegen aanloopt hoor. Aan de andere kant, kinderen houden je wel jong! Dat zie ik weer als voordeel met het later krijgen van kids.

Verder lief hoe iedereen met mee meeleeft en duimt op een zwangerschap! Het wordt nu toch wel spannend ja. Als ik woensdag niet ongesteld ben dan zou ik zeer verbaasd zijn als ik niet zwanger ben. Maar ik heb bewust geen test in huis gehaald. Ik ben woensdag vrij dus mocht het nodig zijn, haal ik ze alsnog. Ik hoop het zo! Een septemberkindje is zeer welkom. Nog net niet de echte kou die dan aanbreekt. Oktober kan ook nog heel lekker zijn. Spannnend, ik hou jullie op de hoogte!!! Maar in de tussentijd echt nog 0 zwangerschapskwaaltjes hoor.

Mamamuis, wat spannend nog steeds ook voor jou! Die misselijkheid zegt toch wel wat. Weet je al iets?
Mamamuis, ik ben ook heel benieuwd. Wil je al wel gaan testen of wacht je nog tot dag 34 of 39? Het klinkt wel veel belovend die misselijkheid.

Carmen, voor jou ook spannend morgen je nod. Ik duim ook voor jou.

Emma, mooi bed. Volgens mij is die matrasmaat gewoon zo te kopen. Hoezen zullen idd vast wel zo passen.

Wat betreft de kleren zou ik het idd zo doen als Visje zegt.
Carmen, ik hoop dat je woensdag een test moet kopen.

Ik snap dat ik nog jong ben hoor, maar ik was dus ook jong toen ik de eerste keer zwanger werd. Als ik ouder was geweest bij de oudste was het ook anders geweest. Heeft dan meer met leeftijdsverschil te maken, waardoor ik langer 'mijn vrijheid moet inleveren'.
Snap het helemaal zonnestraal! We gaan er gewoon vanuit dat we allebei op tijd nog zwanger worden :-).

Als ik naar mijn schoonmaakbui kijk, wordt ik 100% zeker ongesteld. Mijn huis is weer heerlijk schoon. Als ik mijn zoontje van bijna 2 moet geloven, ben ik zwanger. Ik breng hem zojuist naar bed, en hij ligt op de commode zegt hij: mama, baby. Ikke: wat? Hij: mama, baby. Ikke: nee joh. En hij ja knikken....hihi. Ach, het is weer zo'n ooievarenverhaal. Maar wel schattig.
Hoi,

wat lief dat jullie allemaal zo meeleven...!!

Ik heb bewust nog geen test gedaan omdat ik theoretisch gezien vandaag mijn NOD heb, maar morgen pas over tijd ben. Als er net zoals de vorige keren weer heel weinig hcg te traceren is in het beginstadium, kan ik gewoon beter wat later testen. Al begin ik er wel steeds meer in te geloven...

Vandaag feest van mijn broertje die 18 is geworden en waar ik dus mijn familie tegenkom, waaronder dus mijn ouders... Ik ben zoooo slecht in goed nieuws voor me houden, dat ook daarom de reden is om morgenvroeg pas te testen... hahaha... Ik wilde nu proberen om wat langer te wachten met vertellen dat we weer zwanger zijn... ipv met 5 weken te vertellen... Ik ben toch wat huiverig of deze derde keer weer alles meteen goed mag gaan....

Dus, morgenvroeg sta ik met mijn man om half 6 op om een test te doen, mocht ik vandaag nog niet ongesteld worden...

Wat herkenbaar die slapeloze nachten van jullie kleintjes!! Mijn zoon sliep pas door toen hij 3 was... Hij wil vooral bij ziekte graag en lang getroost worden... Ik heb uren voor hem gezongen en probeerde hem wel altijd in zijn eigen bed te laten slapen, wat meestal wel gewoon lukte. Mijn dochter heeft nu nog vaak last van ' beenpijn'.... ze groeit ook zo hard... Ze is de jongste van de klas en de grootste van de meiden (net 7 jaar en 1.29 cm). Na 20 minuten haar beentje masseren, gaat ze wel weer slapen... Ze heeft ook vaak last van bipspijn.... Ze heeft dan een rood plassertje en dat jeukt enorm bij haar, soms doet ook het plassen pijn. Ze heeft ooit als 3 jarige bij de dokterspost moeten plassen in een bekertje, wat een drama, ze wilde niet plassen omdat dat zo'n pijn deed, maar uiteindelijk was er niks aan de hand (?) geen blaasontsteking ofzo... Nu heeft ze hormonenzalf voor als ze dat weer heeft. Of dat werkelijk helpt.... een koud washandje verzacht een beetje.. De volgende dag heeft ze nergens last meer van... zo raar...

Waterpokken hebben we hier gelukkig ook achter de rug! Als mijn kinderen ze nog niet hadden gehad, was bezoek met kinderen met waterpokken gewoon welkom hoor, ze moeten er toch doorheen.... liever jong als pas met 10 jaar zoals ik.... ik was zoo ongelukkig, ik dacht dat die pukkels nooit meer verdwenen hihi... Sterkte Emma, met je meisje...!!

Wat leuk, Hello Kitty dat je zo creatief bent! Ik heb ook een naaicursus gehad en vind het leuk om creatief bezig te zijn... wat nu een beetje op een laag pitje staat helaas... Maar de ideeën zijn er wel...

Vervelend Carmen, je jongste nog steeds aan het spugen... hoop dat hij snel beter wordt! Zo zielig die kleintjes die ziek zijn... En Mama's en Papa's die niet genoeg nachtrust krijgen... pfff is idd zwaar... Daarom alleen al vind ik het best fijn dat die van ons al wat ouder zijn... je kunt ze beter uithoren en beter dingen uitleggen... Ik snap de uitspraak van je man ook wel bij zo'n nacht, maar het raakt je toch wel, natuurlijk...

En Zomerzonnestraal, ook beterschap voor jou!!! Duim voor jullie op een goede kans, ook al is je lichaam niet helemaal in orde...!

Emma, die buikdrager is leuk!!! En het stapelbed ook!!!

Ik heb ook vaak de kids in de buikdrager gehad, heerlijk! Nu zag ik bij een nicht van mijn man hoe zo'n wikkeldoek werkt en dat lijkt me ook wel wat... De buikdrager heb ik nu uitgeleend aan m'n achternichtje met de tweeling...

De maten van het beddengoed van het stapelbed lijkt me geen probleem hoor... Wij hebben zo'n meegroeibedje van IKEA gekregen en zelfs daar frot ik gewoon beddengoed omheen... Bij de HEMA hebben ze ook overtrekhoezen in kleinere maten, maar dat gaat niet passen, denk ik... is meer voor voor een meegroeibedje... Ik zou de normale maat aanhouden voor het stapelbed. Ik snap dat je kids niet kunnen wachten hihi!!!

Groetjes weer, en tot morgenvroeg! (ik ben ook niet zo goed in kleine berichtjes...)
Bij ons is het momenteel ook een redelijk drama met slapen. De jongste was 1,5 jaar lang een modelkind qua slapen, ging altijd zonder huilen slapen en sliep altijd door. Maar sinds de peuterpubertijd gaat hij minder makkelijk slapen en helaas slaapt hij ook niet altijd meer door. Als hij wakker wordt, is hij ook niet zo makkelijk weer te troosten. De oudste heeft een tijdlang goed geslapen (maar het drama is daarvoor groter geweest), maar de laatste maanden wordt ze minimaal één keer per nacht wakker en holt ze naar onze kamer om tussen ons in te kruipen en daar verder te slapen. Dat heeft met de angsten te maken waar ze momenteel zo'n last van heeft. Ik houd me iedere keer maar voor dat het maar een fase is... Ik verklaar mezelf af en toe ook wel voor gek dat ik zo graag een derde wil .
Ha ha Carmen, hopelijk heeft je zoontje gelijk. Ik krijg trouwens in het begin van de zwangerschap al een soort van nesteldrang, alleen dan niet de fut om het helemaal uit te voeren . Hopelijk is komt de poetsdrang van jou nu ook niet van een naderende ongesteldheid.

Mamamuis, lange meid idd je dochter. Sneu die groeipijnen, die had mijn broertje vroeger ook.

Het wordt nu wel spannend he? Ben heel benieuwd wat je ons morgen te melden hebt, maar so far ziet het er positief uit.

Pipoo, mijn ervaring is dat het ook fases zijn (of weer eens ziek), maar helaas blijven er af en toe redenen om wakker te worden.

Emma, ik had nog nog niet gereageerd op je drager. Mooi hoor. Mag hij daar al gelijk in? Ik heb een bondolino, geweldig ding, een patapum peuter en een rekbare doek, maar die is te lang voor me. Mocht er een derde komen dan zou ik nog wel een geweven doek willen. De bondolino heb ik bij de jongste echt heel veel gebruikt en later de patapum ook wel, maar die is voor mij net wat aan de brede kant. Ik ben daar achteraf extra blij mee dat ik haar veel gedraggen heb, want met 14 maanden bleek ze een lichte heupafwijking te hebben. Gelukkig viel het mee en is het helemaal goed gekomen, maar ik ben er van overtuigd dat het heeft geholpen dat ik haar voordat ze met slapen een spreidbroek kreeg al veel droeg. Met dragen in zo'n ergonomische drager zitten de heupjes toch in de goede houding. Haar orthopeed was er ook een voorstander van.

Voel me vandaag weer beter gelukkig. Dus vandaag als afsluiting van de vakantie van de oudste naar ballorig geweest met vrienden en hun kinderen. Was heel gezellig, alleen aan het einde spuugde de jongste me helemaal onder. Thuis bleek ze toch weer lichte koorts te hebben. Ze is lekker aan het kwakkelen de laatste tijd. Vorig jaar ook al in de winter. Helaas is haar weerstand iets lager dan die van haar zus.
Even snel: test vanmorgen was negatief....

Vannacht bijna niet kunnen slapen, zo spannend vond ik het...

Ook gevoelige en vollere borsten... (Of beeld ik het me allemaal in...???) Pffff....

Tot later...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven