Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
@mommy en italia, ik lees jullie "baby avonturen" op het andere topic en ik kan niet wachten tot die van mij er ook is. Jullie klinken allebei als geweldige mama's

@veliene ik moet nog 2 ochtenden werken en dan heb ik verlof.

Wat is dat reageren via de mobiele app waardeloos zeg
Jomi: Ik denk dat bij mannen 'het gevoel' minder aanwezig is dan bij vrouwen, totdat het moment dat je zwanger bent/bevallen bent. Althans, dat heb ik wel bij mijn vriend heel erg gemerkt. Sta jij er ook een beetje relaxed in met het 'we zien wel hoe het loopt'?

Onze omgeving weet inderdaad van de miskraam. We hebben er ook nooit een geheim van gemaakt. Maar er wordt nooit naar gevraagd. Met sommige vriendinnen heb ik het er nog wel eens over. Het verdriet is er bij mij nog wel met vlagen heel erg. Toen we twee weken geleden gebeld werden door mijn zwager dat hun dochter geboren was, heb ik een enorme huilbui gehad. Niet uit jaloezie of dat ik het ze niet gun, maar puur het gevoel van verdriet dat het bij ons toen niet zo heeft mogen zijn.

Mommy: fijn dat je geniet van jullie zoon! Kan me voorstellen dat je dipjes hebt als de vermoeidheid toeslaat maar dat is ook logisch lijkt me.

Neweve: Dank je! Jij succes met je studie. Zet hem op!

Krijgsman: het aftellen is dus allang begonnen voor je verlof. Heb je nog leuke dingen in de planning in je verlof of lekekr rustig aan doen? En kun je het allemaal nog wat volhouden met je dikke buik?
Dat mannen dat gevoel minder hebben hoor ik ook in mijn omgeving. De meeste kregen dat gevoel pas tijdens de zwangerschap idd en voor mannen gaat het pas echt leven als het kind geboren is. Ik sta er zelf ook wel relaxt in, ben nog druk met de opleiding en heb daardoor dit jaar weinig tijd gehad voor m'n vriendinnen dus dat wil ik straks ook een beetje inhalen. In juni gaan we op

Vakantie, misschien dat ik dan het gesprek weereens aanknoop.. Tijd genoeg dan
Hey meiden, weer even een update.

Met zoon gaat alles goed. Gisteren controle gehad bij de kinderarts en hij weegt inmiddels 4340 gram. De borstvoeding doet hem dus goed. Met de kinderarts erover gehad waarom zoon niet wil aanhappen en wat wij zelf al vermoeden is waar. Tijdens de bevalling heeft hij te lang in het geboortekanaal gezeten en daardoor 2 beurse plekken op zijn hoofd opgelopen. Die doen hem waarschijnnlijk pijn bij aanhappen. Plekken moeten uit zichzelf weg trekken, maar dat kan wel een tijd duren. Ik kolf op dit moment dus volledig af voor hem. Best balen, want het is echt heel veel werk. Denk dus ook niet dat ik lang bv ga geven. Kolf nu 3 keer per dag. Zoon heeft daar nu genoeg aan, sterker de eerste flesjes staan ook in de vriezer. Maar zodra dit niet meer genoeg is, stappen we over op kv.

Met mij gaat het helaas wat minder. Gisteren een enorme bloeding gehad. Zo uit het niets. Het liep gewoon op de vloer. Naar de ehbo in een ander ziekenhuis geweest. Daar hebben ze mij inwendig onderzocht en een inwendige echo. (doet vreselijk zeer met alle hechtingen erin) mijn baarmoeder is nog niet genoeg gekrompen en zit vol met bloed. Heb daar een spuit voor gekregen en tabletten voor thuis. Verlies nu inmiddels hele stolsels ter grootte van ping pong ballen. Bah! Maar dit is wel nodig! Verder heb ik een beginnende ontsteking en daar heb ik vaginale zetpillen voor gekregen.

In dat ziekenhuis waar ik bevallen ben hebben ze ons verwaarloosd zeg maar. Maandag moet ik terug komen voor weer een controle... Hopelijk voel ik mij snel weer beter.
Oh italia, wat een vervelend bericht! dat ziekenhuis klinkt na al die berichten inderdaad niet al te best... Hoop voor je dat het allemaal helpt en even doorbijten met die viezen stolsels

Gelukkig gaat het met jullie zoon goed!!

Sterkte!
Nou daar gaan mijn redelijk positieve berichtjes

Ben vanavond met zwangerschapsvergiftiging opgenomen in het ziekenhuis. En lig hier dus tot de bevalling :(

De 40 weken ga ik ook niet halen helaas, ben nu 35 weken en ze vermoeden dat de baby met 37 weken gehaald gaat worden

Man is net naar huis en ik verveel me u al

Gelukkig mag hij de hele dag door op bezoek komen en heeft hij de iPad achter gelaten voor me.

@italia wat een klotezooi bij jou zeg wat een ziekenhuis!!!

Hoop dat je je snel weer beter voelt

Ik ga maar kijken of ik kan slapen
@krijgsman

Wat een.heftige wending!

Hoe kwam je erachter?

Hoe voel je je?

Komt zwangerschapsvergiftiging voor in jouw familie?
@boekenlegger: ik had gewoon mijn controle bij de verloskundige

Daar bleek ik eiwit in mijn urine te hebben en was mijn bloeddruk 130/100 dus hebben ze me doorgestuurd

Hier in het zk heb ik 2 uur aan de ctg en de bloeddruk meter gelegen ook hebben ze bloed en urine nagekeken

Ctg was perfect, bloeddruk te hoog 144/94 en ik had 3x zoveel eiwit in mijn urine als max mag. Bloed was wel goed

Dus ik heb nu een eigen kamer ivm rust en mag alleen mijn bed uit voor het toilet en de douche

Morgen weer een hele reeks onderzoeken

Ik voel me trouwens prima echt niets aan de hand geen hoofdpijn of iets

En het komt voor zover ik weet niet in de familie voor
Krijgsman: oh nee! Wat een ellendig einde van je zwangerschap! Heb je vannacht wat junnen slapen?
Krijgsman, wat ontzettend naar!! Dit had je je niet voorgesteld van je verlof. heel veel sterkte meid!
Krijgsman, wat vervelend!!! Zo stel je het ingaan van je verlof ook niet voor!!

Als het allemaal wat gestabiliseerd is, kan je eens vragen of ze in het ziekenhuis daar ook thuiscontrole doen. Doen ze in ons ziekenhuis namelijk wel en dan verveel je je misschien net wat minder als je thuis lekker op de bank of bed ligt...
Hoi dames

Hier een berichtje uit mijn gevangenisbed

Heb prima geslapen en heb inmiddels aan de ctg gelegen

Die perfect was.

Ook mijn bloeddruk was perfect 115/75

Bloed is ook afgenomen dus daar wacht ik nu op.

Dat ik voor de bevalling naar huis mag is uitgesloten vertelden ze me gisteren, maarde kleine willen ze binnen nu en max 2 weken halen. Dus ik overleef het hier wel.

Maar het is wel een klote begin van mij verlof

Kwam er gisteren ook nog achter dat omdat ik 50% ziekenmelding was mijn verlof 6 weken van te voren in is gegaan en ik per 1-1 thuis had moeten zitten

Dat wist alleen mijn werk niet.

Dus niet een leuke dag maar goed

Personeel is hier super dus mag niet klagen
Ach veliene wat verdrietig van je miskraam

mrskrijgsman, schrikken! Gelukkig heb je de ipad nog en kun je forummen. Lijkt me doodsaai in zo'n gevangenisbed

Italia, ik heb meer gelezen over je ziekenhuisavonturen. Niet te geloven

@Hier, niet zo veel nieuws eigenlijk. Ik moet wat knopen doorhakken mbt studie en werk en merk dat ik de kinderwens daar toch bij betrek. Hoewel ik dat misschien beter niet zou kunnen doen.
@mrskrijgsman: jeetje dat is balen zeg! Gelukkig voel je je nog goed. Houdt je wel aan de rust, elke dag die je baby nog binnenblijft is meegenomen.. In welk deel van het land lig je in het ziekenhuis? Ik hoop dat de verpleegkundigen je goed verzorgen en af en toe tijd hebben voor een praatje.. Krijg je ook medicatie voor je bloeddruk? Vanochtend was je bloeddruk perfect! Wat kan helpen voor jezelf is om een dagboekje bij te houden. Mocht je wel moeten starten met medicatie dan kan het achteraf moeilijk zijn om te bedenken wat er wanneer gebeurd is. Dit kan helpen voor jezelf om het te verwerken. (vooral wanneer je medicatie krijgt waar je wat suf van wordt, dan kun je je later dingen niet of minder goed herinneren)

@twinklin: dat thuismonitoren (zoals dat heet) doen ze alleen als er geen eiwit in de urine is, en dat heeft mrskrijgsman helaas wel. Zij heeft pre-eclampsie en dan mag niet je niet meer naar huis..

Heb jij nu dit weekend je nod? Wanneer ga je testen als je overtijd gaat? Een spannende tijd voor jou!

@italia: wat goed dat zoon zo goed is gegroeid! Fijn dat ie het zo goed doet op jouw borstvoeding! jammer dat ie niet aanhapt.. Bestaan er in italie ook lactatiekundigen? Anders zou je die nog kunnen inschakelen om te proberen of hij het nu wel doet.

En dat ziekenhuis.. ik kan er niet over uit.. wat een ballentent! Neem je rust, en eet gezond, hopelijk slaat de medicatie dan goed aan. Hoe vind italiaman het gaan zo met baby en alles?

@mommy: hoe zwaar was jouw zoon eigenlijk bij de geboorte? Volgens mij heb je je ergens zien zeggen dat het een kleintje was. Gaat het goed met de borstvoeding? Druk he zo'n baby!

@orzoo: over wat voor knopen heb je het? Ik heb namelijk mijn kinderwens ook altijd laten meewegen in dat soort beslissingen. Maar ik heb gekozen om een opleiding te doen voor er kinderen kwamen, dat leek mij rustiger. Ik wil straks meer tijd hebben voor de kinderen.

@boekenlegger: hoe gaat het met jou? En de studie?

@hier: af en toe ben ik bang dat ik niet alles op tijd af krijg voor het einde van mijn opleiding. maar ik moet mezelf gewoon een schop onder mn kont geven en mn dingen doen, dan komt het wel goed denk ik zo.
jomi dat zijn dingen als meteen door met mijn master of er even uit?(ik ben echt uitgeblust mbt studeren even) Master die aansluit op opleiding of toch eerst nog een traject afgaan waardoor ik een master in een andere richting kan gaan doen? Ontslag nemen en me volledig op die master storten en toch maar doorwerken? Nja dat soort dingen. Die opleiding moet zoiezo af voordat er kinderen komen dus langer doorgaan betekent kinderwens uitstellen.
Veliene, wat fijn dat vriend en jij weer dichter tot elkaar zijn gekomen. Wat vervelend van je schoonouders, maar je krijgt ze er inderdaad gewoon bij. Zo te horen is/komt het helemaal goed met jou en je vriend en dat is waar het om gaat.

Knuffel voor jou! Gezellig dat je weer mee komt kletsen!

Orzoo, het lijken me lastige keuzes die je moet maken. Volg je gevoel en dan zul je uiteindelijk wel de beslissing maken die het beste bij je past.

Twinklin, volgens mij heb je bijna je nod, mijn duimen draaien boor je!!

Jomi, is het realistisch dat je twijfelt of je alles wel op tijd af krijgt? Misschien werkt het fijn om eens alles op een rijtje te zetten, bij mij gaf dat vaak rust en bleek het vaak wel mee te vallen met datgene wat ik moest doen. Heb je veel last van rammels nu?

Krijgsman, jeetje wat schrikken zeg! Zo had je de laatste paar weken van je zwangerschap niet voorgesteld. Gelukkig kunnen ze je nu goed in de gaten houden. Spannend he, als je weet dat het niet lang meer duurt voordat je kindje geboren wordt? Ik moest ook iedere dag een ctg en wist ook dat ze de bevalling gingen inleiden. Ik had ook mijn laptop en veel tijdschriften om de tijd door te komen:)

Italia, wat heftig zeg, van je bloedingen, lijkt me ontzettend schrikken! Hoe gaat het nu? Wat fijn dat het met Zoon zo goed gaat. Wat sneu van zijn beurse plekken maar gelukkig gaan die hopelijk snel over. Vermoeiend zeg, dat je alles moet kolven nu, knuffel!

Boekenlegger, wat gemeen van je schoonzusje, het zegt duidelijk meer over haar dan over jou! Ook voor jou een dikke knuffel!
Hier gaat alles goed, dochter groeit goed en is een heel vrolijk en lief meisje, ze is drie maanden inmiddels. Wat wel even lastig is is dat ze ineens de fles weigert..ze wil alleen nog maar de borst en begint te huilen bij de fles..dit betekend dat ik dus nergens heen kan..erg lastig. We oefenen nu iedere dag, hopen dat ze snel weer uit de fles drinkt..over mijn werk nog steeds geen duidelijkheid, ik hoor dinsdag wel meer hoop ik. Ik mag wel volgende week ergens anders op sollicitatiegesprek komen:)
@hier

Ik ben al bijna twee weken geveld door de griep. Dit is niet handig voor mijn studie. Ik moet donderdag deel scriptie inleveren. Docent is op de hoogte en ik moet inleveren wat ik heb. Slechts een paar bladzijden ipv twintig bladzijden. Baal er zo van!

De 24ste heb ik tentamen, waar ik nog bijna niks voor heb kunnen lezen. Ik word hier wel.zenuwachtig van, maar moet echt uitziekrn.
Boekenlegger; beterschap!! En sterkte met je opleiding!

Muisje; vervelend dat ze de fles niet meer wil! Dan heb je inderdaad zelf weinig vrijheid en lastig als je straks weer aan het werk kan... Vandaag was dag 28 van 1e cyclus. Morgenochtend een testje er tegenaan gooien... Ben benieuwd

Mrskrijgsman; wat fijn dat alle waardes in elk geval weer een beetje beter zijn! Hopen dat je de tijd een beetje doorkomt.

Jomi; jij hebt er duidelijk meer verstand van dan ik... Heb ooit 3 maanden stage gedaan op de verlos, dus vandaar dat ik wist van de thuismonitoring, maar wist niet precies hoe en wat... Zoals net gezegd, ik ga morgenochtend een testje proberen... Zit nu op dag 28 van cylcus 1. Ook jij sterkte met de opleiding!!!

Orzoo; op zich is het logisch toch dat je je kinderwens mee laat spelen bij je keuzes. Er zijn genoeg mensen die nog leren nadat de kinderen er zijn, maar dat moet je wel zien zitten. Zo niet, dan moet je kiezen... En dat is meestal wel lastig om te kiezen tussen verstand en je gevoel.

Hier; morgenochtend dus even een testje doen. Zit dan op dag 29, dus als ik direct een normale cyclys zou hebben, zou ik morgen ongesteld moeten worden en dus kunnen testen. Het is een test die 4 dagen van te voren kan, dus er is nog wat speling... Jullie horen het wel.

Opleiding lekker pittig; gister toets gehad en dinsdag weer 1, dus wordt flink leren dit weekend...
Ik wil gewoon het risico niet nemen dat ik door zware zwangerschap of babytijd mijn diploma niet of veel later haal. Ik ben helemaal niet zo van het alles heel goed voor elkaar hebben (zoals trouwen, vast contract of koophuis) maar dat diploma vind ik toch wel te belangrijk.
En en en twinklinstar?
Enne, ik ben ook heel benieuwd Twinklin!
Thnx voor het vragen, helaas (nog) negatief... Pff heb vannacht in mijn dromen al 3 testen gedaan die positief waren, dus toen ik wakker werd moest ik echt goed nadenken of ik nou echt al getest had ... Niet dus...
Ik had gedroomd over een zwangere buik en voetjes die je van de buitenkant kon voelen...
Jammer twinklin, maar nog niet ongesteld dus wie weet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven