***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Pffff, vergeet ik dus gewoon te zeggen wat ik eigenlijk wilde zeggen..Ik denk dat die uitslag die Kieran heeft door de warmte komt. Een soort van warmte uitslag. Misschien heeft Daan dit ook wel?
Lievelust : Xander had ook rode puntjes op zijn gezicht en op zijn beentjes, maar dit was wel toen hij onder behandeling van antibiotica was, dus ik weet niet direct raad. Eczeem kan het volgens mij niet zijn, want dat zijn meestal rode vlekken. Dus ik weet geen raad voor je sorry

Hai muis, fijn dat je weer terug bent, goed geshopt heb jij zeg. Plaats maar eens mooie kiekjes op msn van de kleertjes voor de kleine muisjes. Ik ben benieuwd !!
Hey poez leuk eens van je te horen.

Goed zeg dat Kieran kan kruipen, en geen tijd zal je hem achterna moeten lopen, en zal hij aan alles zitten, dat is dan weer het mindere nieuws.
Haha, het is inderdaad wel een oma-tip (en smerig...), maar het helpt wel.

Hoihoi Poez! Leuk om weer wat van je te lezen en goed dat Kieran kruipt!!

Het valt me op dat Puks rechtervoetje vaak naar buiten steekt als hij achter zijn loopwagentje stapt. Doen jullie kindjes dat ook? Misschien moet ik het eens laten nakijken.
Hallo, hallo, ik ben er ook weer!

We hebben een paar echt fantastisch heerlijke daagjes gehad op Bakkum! Wat is het daar mooi zeg: bos, duinen, strand en zee, wat wil een mens nog meer? Zo fijn om de hele dag buiten te zijn en Ole vond het ook zo fantastisch! Heerlijk met Kaj in het zand spelen of in zijn zwembadje of met de aquaplay van Kaj (was eigenlijk voor Kaj meegenomen, maar Ole vond het toch fantastisch!). We zijn 5 dagen het terrein eigenlijk niet afgeweest (althans Kaj, Ole en ik, Fachatman is overdag een paar keer gaan zeilen met zijn boot). Een dagje strand, een dagje bos, een dagje duinen, een dagje camping (op de camping was ook van alles te doen naast lekker bij de tent hangen, een kinderboerderij, animatieteam, ect. en het is ook zo makkelijk vriendjes maken op een camping). Het weer zat natuurlijk ook fantastisch mee! Ik zou daar ook best een zomerhuisje willen! Ik zal dadelijk wat foto's op msn plaatsen.

We zijn ook nog langs mijn vriendin geweest, die is afgelopen donderdag bevallen van een dochtertje (gewoon op de uitgerekende datum!!), een lief schattig meisje met een bos vol zwarte haren!

Ole is inmiddels teruggegaan naar 1 slaapje per dag. Hij slaapt nu van 12 tot ongeveer half 2. Ik weet alleen niet hoe ik dat dadelijk als Kaj weer naar school moet ga doen, is net de middagpauze namelijk, hmmm... En het lopen van Ole gaat ook steeds beter, hij durft steeds meer en loopt steeds grotere afstanden, hij krijgt er ook steeds meer lol in en kiest niet zo snel meer de makkelijke weg door te gaan kruipen.

Hmmm morgen weer werken, bah!

Iemand vroeg wat de kleintjes nu dragen, Ole heeft de afgelopen dagen alleen een korte mouwen romper of alleen een t-shirt met luier gedragen. Alleen 's morgens een korte broek. Schoentjes heeft hij niet aangehad. Ik wilde sandaaltjes voor hem kopen, maar Ole heeft hele lastige voeten (een hele hoge wreef), dus die heb ik nog niet voor hem gevonden

Spitsmuis, wat heb jij heerlijk geshopt daar in NY! Begrijp ik nou goed dat je een dagje op en neer bent geweest en er niet hebt overnacht?

Wat is dat dan met die selderij, wat is dat voor oma-tip? Waar is dat goed voor?

5 nieuwe boeken Lara? Heb je een goede tip?

Framboos, wat vervelend dat Frambozeman nu ergens anders moet gaan slapen, hopelijk knapt hij snel weer op. Jij moet nu dus ook alles alleen doen met Tommy?

En Layla, wat vervelend van je enkel zeg! Is je man thuis om voor Zahra te zorgen? Ik heb van de week mijn kleine teen gebroken aan de picknicktafel! (althans dat denk ik, omdat er toch niets aan te doen is ben ik niet naar de ha geweest)

Tampon met yoghurt? Hmmm, ik zou bijna denken dat dat schimmelinfecties veroorzaakt! Doet me denken aan een heel vies verhaal wat ik van de vader van een vriendin heb gehoord (is huisarts), maar ik zal jullie dat verhaal besparen!

Wat voor vies ik jullie wel aan doen is dit: Ole at van de week een potje Olvarit bio.. zat er gewoon een zwarte haar in!!! Bah!!
Voor de zwangeren die niet van selder houden en wel van asperges; asperges zijn ook goede vochtafdrijvers!
Fachat: klinkt heerlijk! Wat fijn dat het allemaal zo leuk en mooi was daar. Hoe hebben jullie het nu aangepakt? Op de fiets?

Boekentips:

1. Voor lekker makkelijk weglezen (heb ik al uit): Het jaar dat ik 30 werd van Aaf Brandt Corstius (schrijft in NRC Next)

2. Prachtig: Het lot van de familie Meijer van Charles Lewinsky

3. Ken ik niet, maar schijnt mooi te zijn: Brug der Zuchten van Richard Russo

4. Spannend en erg goed (ken het niet): Het heksenmasker van Minette Walters

5. Meest benieuwd naar: de Koran van Kader Abdoulah.

Zo, nu nog even bankhangen en dan op tijd het mandje in.

Slaap lekker lieve meisjes!
Hier ook genoten van het lekkere weekend. Wat een heerlijk weer. Heerlijk gefietst met Koen. Hij vindt vooral de beesten onderweg geweldig. Ook het badje (onderdeel van de zandbakschelp) was een succes.

Poez: Wat leuk dat je ff langs komt.

Fachat: Wat klinkt jullie weekend heerlijk.

Framboos: Moet ik dan een datum van twee weken over tijd zeggen

Ga naar mijn bedje. Moet nog steeds wel voldoende slapen anders komt het niet goed. Morgen naar de vk. Nu moet het hartje toch hoorbaar zijn.
Ik heb even een poultje geplaatst onder de tabel

Lara, we zijn uiteindelijk toch met de auto gegaan, het was maar een klein stukje rijden, dus dat risico hebben we maar genomen. We hadden gewoon echt teveel spullen om met de fiets mee te nemen! We hadden de fietsen wel meegenomen..
goedenmorgen allemaal!

Hihi, leuke pool Fachat!
Fachat, dat klinkt idd als een heel gezellig weekend. Gelukkig zijn jullie toch met de auto gegaan, ik vind alles meenemen voor een kind altijd al zoveel.

Layla, beterschap. Gaat het een beetje? Heeft je man nog vrij kunnen nemen? Lijkt me echt heel pijnlijk en vervelend, gelukkig is het niet gebroken.

Framboos, gelukkig dat het weer wat beter gaat met je man.

Muis, heb je een goede reis gehad? Heerlijk zo lekker veel nieuwe aankopen, hoe vond A het? Hoe erg heb je je mannetjes gemist?

Pff, ik ben moeoeoeoe, manlief moest alweer om 5.55 op het vliegveld zijn. En ik was natuurlijk weer eens zo lief hem even te brengen. Zo Finn maar eens wakker schoppen en naar kantoor.
Hey daar heb je Lara weer met goede boekentips , bedankt Lara !!

Fachat , je kan ook eens kijken op het boekentopic (staat onder entertainment)

Ik vond de boeken van Khaled Hosseini trouwens heel mooi (ook weer een tip van Lara)
Die zijn inderdaad prachtig Witch! Ik ga ook eens op dat topic kijken.

Jeetje, 5:50 al?? Wat vroeg!

Ik ben moehoe... Ging gisteren op tijd naar bed, maar ik werd om 12 uur en om half 1 twee keer wakker van een alarm in vriends telefoon. Echt irritant.
Lara, heb jij zelf weleens een tampon met yoghurt gebruikt, nee toch? Gaat dat niet infecteren? Ik heb inderdaad een schimmel daar, heb ook al een bruistablet om erin te stoppen van de dokter, maar kijk even of het vanzelf weer weggaat.

Fachat, wat heerlijk dat jullie het zo fijn hebben gehad daar! En misschien is één slaapje overdag wel de oplossing voor Oles nachtelijke avonturen. Is Kajs school ver weg? De psz van Lars is op 20 seconden rennen van huis, dus ik ren altijd heen en weer tussen de middag als Morris slaapt.

Morris slaapt nu standaard door en ze worden ook niet al te vroeg wakker, vandaag was het zelfs half 8, dat is echt een record! Zou zo lekker zijn als ze tot de nieuwe baby geboren wordt goed slapen, dan kan ik een jaartje spooknachten wel weer aan. Alleen de borstvoeding afbouwen wil nog niet echt vlotten, nog steeds twee of drie voedingen per dag.

Buitenmeisje, hoe gaat het bij jou met het afbouwen van de borstvoeding? Fachat, ben jij eigenlijk al aan het afbouwen?
Lara, vriend had dat laatst ook! Midden in de nacht, 4 uur of zo. Hij lag voor pampus naast me (was naar de kroeg geweest) dus moest ik eruit om z'n telefoon te zoeken en uit te zetten. Ok, het is een klein ongemak maar ik vond het echt superirritant!
Ehm...jawel...ik heb vroeger eens een schimmel gehad op vrijdagavond en ik werd gek van de jeuk! Mijn moeder kwam mt die oplossing en het werkte ook nog.

Wat heerlijk dat Morris nu zo goed slaapt!

De zwangeren: gaan jullie deze kraamtijd nog dingen helemaal anders aanpakken dan vorige keer?
Oh ok, misschien had ik het wel geprobeerd als ik niet zwanger was geweest, maar zwanger durf ik het niet aan hoor.

Eerste week geen bezoek lijkt me zalig, maar ik weet niet of het niet-bezoek het ermee eens is...
Het is heel smerig en ik weet ook niet of ik het zwanger zou doen. Zo, genoeg erover

Ik denk dat ik om de 2 dagen een dag vrij zou willen. De eerste week geen bezoek moet ook heerlijk zijn.
Dat is misschien ook wel een goeie Lara. Meteen een week geen bezoek is meteen zo radicaal en ook niet leuk voor de opa's en oma's.
oooooooooooooh Fachatje wat mooi die tabel!!!! ontzettend leuk!!!

ehh ik doe ook mee hoor! Ik zeg.....16mei! hmm of is dat wensdenken?

Ook fijn fachatje dat je er weer bent! zal eens even bijlezen...
Ik zeg 26 mei!

Ga ook even bijlezen.

O, ja ze hebben vanaf vandaag bij Zeeman shorts t/m maat 86 katoen voor 2,99. Ze vallen net over de knie (op het plaatje), schaven de knietjes niet zo kapot met kruipen. En hele stoere singletjes voor 1,79. Ik ben er net geweest, hadden ze de boel nog niet uitgepakt...
Fachat, wat klinkt jullie weekend heerlijk! |Met dit weer is zo'n camping ideaal natuurlijk. Ik vond het zondag ook al zo lekker, we hebben lekker de hele middag bij mijn ouders in de tuin gezeten, speelkleed op de grond en we hadden geen kind aan Zahra.

Lara, die yoghurttip is juist heel slecht! Nooit doen, gewoon naar de ha gaan.

Dat boek van Minette Walters heb ik ook, is inderdaad erg goed. Ik ben ook erg benieuwd naar De Koran van Abdoulah, mag het van mijn vader lenen als hij het uit heeft.

Kom straks terug, moet even een telefoontje plegen met het automatiseringsburo zodat ik kan inbellen vanuit huis.
Haaaai lieverds! Ik ben er weer!

Framboosje, ik denk dat jij op (even de glazen bol op poetsen) 17 mei weer moeder wordt! Je mag toch sinds gister thuis bevallen?

Lara, haaai! Ik heb ook wel eens met een beyoghurtde tampon in mijn onderkantje gezeten vanwege een pracht van een schimmel. Heel vervelend, maar het hielp wel!

Poeziepoes! Wat leuk om weer eens wat van je te horen! Fijn dat alles goed gaat meid!

Fach, je weekje weg klinkt goed! Zijn jullie nog op de fiets gegaan met alle spullen?

Mich, hoe is ie? Fijn dat Morris doorslaapt!

De reis is goed gegaan, maar ik ben nu gaarder dan gaar. Mijn reisgenootje is een best leuke meid, maar ik ben erachter dat ze wel heel negatief ingesteld is. Ik weet het niet, maar ik heb me er dus heel erg aan gestoord dat ze werkelijk overal het negatieve van in kon zien. Twee voorbeeldjes:

- Het regende toen we aankwamen, dus zij was gelijk sjacherijnig. Ik niet. Ik heb al een leuke man (zij ook) en ik ben in NYC om te shoppen, niet om een modeshow te lopen. Afijn, de dag erna was het prachtig weer, dus ik zei dat het er mooi uitzag buiten. Haar reactie: "Het zal wel weer gaan regenen vandaag."

- We gingen onze koffers van de band halen, altijd leuk. (niet dus) Zij begon meteen te mopperen dat onze koffers "wel onderop zouden liggen, want dat is altijd zo". Nu hadden we ze erg snel, maar al was dat niet zo geweest: thuis komen we toch wel.

Ik weet het niet, maar ik ben gewoon niet zo. Niet dat ik het lichtende voorbeeld van optimisme ben, maar ik zie niet overal het negatieve van in. Ik heb de afgelopen dagen alleen maar gehoord dat het te koud was, of te warm, of ze was moe, of ze kon niet slapen, het eten was niet lekker, de winkels waren te druk, de mensen waren onaardig en zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Zij zag overal problemen waar ik ze niet zag. Ook niet na haar uitleg, trouwens.

Afijn, ik ben weer thuis en ga nooit meer zo lang weg zonder mijn kindjes! Wat heb ik ze gemist zeg! Steijntje begon meteen "mamma, mamma, mamma" te zeggen toen hij me zag, maar Hugo keek me alleen maar aan en strekte zijn armpjes uit naar mijn moeder! Dat is toch erg? Ik kon wel huilen! Dit heb ik overigens ook net gedaan. Ze liggen nu even te slapen, maar ik hoop dat ze straks toch echt doorhebben dat moeder de gans weer thuis is en ze nooit meer zo lang alleen laat!
Ach lieve Spitsmuis! Kan me zo goed voorstellen dat je ze vreselijk gemist hebt. Het lijkt me soms ook zo heerlijk, een paar dagen zonder de kinderen. Maar in het echt zou ik het ook heel moeilijk vinden. Zeker als je met zo'n negatief iemand weg bent. Moeilijk hoor. Zo iemand vreet energie!

Maar goed dat je er weer bent, gezellig!!
anoniem_25771 wijzigde dit bericht op 13-05-2008 19:43
Reden: pompiedompiedom...
% gewijzigd
Muisje is weer terug; gezelligheid!!

Huugje moet eens even worden opgevoed hoor. Als je je moeder hebt gemist kan je dat ook op een andere manier duidelijk maken.... Serieus: ik zou ook gaan huilen. Je weet heus wel dat hij je nog steeds het liefst vindt, maar het is wel beroerd.

Is jouw reisgenootje normaal ook zo negatief? Lijkt me best vervelend, zulke mensen vreten energie.

Ik heb echt last van mijn onderrug. Misschien van het gesjouw van Puk naar het dakterras? Het wordt tijd dat hij leert traplopen...

Ik ben echt waanzinnig blij met het terras, zeker nu er gezellige plantjes en een badje staat en ik vind het buiten eten heerlijk, maar soms wens ik toch stiekem een tuin. Ik vind het bijvoorbeeld best lastig dat ik Puk steeds mee naar beneden moet nemen als ik iets moet doen zoals koken ofzo. Hij kan dan wel op het balkon, maar dat is veel kleiner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven