Gezondheid alle pijlers

Vreselijk jeukende huiduitslag al 5 dagen!

09-01-2013 20:16 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds zaterdag zit ik na een amoxilinekuur onder de rode jeukende bultjes en het wordt steeds erger lijkt het. Ik heb hormoonzalf gekregen en hooikoortstabletjes van de huisarts maar het lijkt allemaal niet te werken. Wie heeft dit ookgehad na een antibioticakuurtje en hoe lang duurde het bij jou? Vooral mijn gezicht is helemaal rood en opgezwollen en jeukt en brand als een gek!
Oja, en ik bel morgen de huisarts weer....
Klinkt als een allergische reactie op de antibiotica. Ik zou vanavond de HAP even bellen als ik jou was.

Heb je de antibiotica toevallig gekregen vanwege keelpijn? Pfeiffer kan namelijk zo'n allergische reactie op antibiotica oproepen.

Maar goed, vanavond even de huisarts bellen dus, niet tot morgen wachten als je het mij vraagt.
Wat kan de hap doen dan? En wat zou er anders kunnen gebeuren denk je? Mijn gezicht is sinds maandag zo rood en gezwollen en branderig...

Bedankt voorje reactie trouwens!
Nee het was vanwege oorontsteking en daarvoor heeft het ook niet eens geholpen!
De kuur zelf is klaar, neem ik aan?

Kan het zijn dat je, naast de antibiotica, nog op wat anders ook reageert? Nieuw wasmiddel/shampoo/gezichtsprodukt?
Morgen weer langs de HA.

Voor nu: koelen en kleding zonder naden (dus binnenstebuiten).
De kuur is sinds een week klaar, daarna nog oordruppels met 2 soorten AB gebruikt en na een dag kreeg ik die uitslag waardoor ik eerst de oordruppels (otosporin). De schuld gaf. Maar nu lees ik steeds meer over amoxiline allergie en daar lijkt het erg veel op...
zit er amoxiciline in je antibiotica?
Oh sorry, had begrepen dat je nog steeds aan de antibiotica zat. In dat geval is meestal het advies om met de antibiotica te stoppen en een andere soort te gaan slikken, vandaar mijn advies om vanavond nog de HAP te bellen. Maar als je al klaar was met de kuur, dan is die haast er natuurlijk niet meer. Morgen dan inderdaad maar terug naar de huisarts.

Ik heb overigens één keer meegemaakt dat iemand zo'n reactie kreeg en dat was tijdens de kuur. Diegene bleek dus pfeiffer te hebben en een allergische reactie op antibiotica bleek dus normaal te zijn bij pfeiffer. Die persoon kreeg alleen maar iets tegen de jeuk, verder moest het vanzelf over gaan.
mosterd
Ik ga nu ff een lauwe douche nemen, ik kijk straks weer even ...
En koelen inderdaad. De persoon bij wie ik heb gezien heb, heb ik 's in een koud bad gezet, die werd helemaal gek van de jeuk. Het koude bad verkoelde wel wat gelukkig.
Ik heb zelf een kaar na mijn kuur uitslag gekregen over mijn hele lichaam vooral in mijn gezicht en het zag er ook een beetje gezwollen uit. Was een reactie op amoxiciline. Niks ernstigs maar het duurt helaas een dag of 4 voor het weg is. Het enige wat je kunt doen is mentholzalf smeren tegen de jeuk en verder is het afwachten.
Mentho gel werkt verlichtend bij jeuk. Misschien even langs de 24 uurs apotheek? (dit kreeg mijn man ook bij jeukende huiduitslag. Jeb het zelf ook wel eens gebruikt bij lichte zonnebrand wat ging jeuken).

En er zijn ook zwaardere anti allergie tabletten, maar daar weet ik de naam niet van (zwaarder dan die je bij de Etos etc. kan kopen bedoel ik dan).
Ik weet niet welke hooikoortstabletten je nu hebt, maar Tavegil werkt veruit het beste bij dit soort reacties. Je wordt er wel stoned van maar ze werken wel.
Ja, heb ook van boven tot onder onder de uitslag gezeten van amoxcilline. Ook heel veel jeuk. Maar gelukkig hielpen mijn hooikoorts tabletten toen redelijk en was ik na 4 dagen er wel weer van af.
De tabletjes die ik heb zijn desloratadine en cetirizine (die laatste heb ik van iemand gekregen die me zag en me dit gaf wat hij ook altijd gebruikt bij allergische reacties) maar je mag er maar 1 van oer dag en ze werken niet 24 uur....

Ik heb nu ook verkoelende gelzalf van de drogist en dat is ook wel even fijn, helaas werkt het ook maar eventjes...
Ik ben allergisch voor penicilline, en krijg ook die erge jeuk (en erger ademhalingsproblemen)

Laatst had ik een allergische reactie op een ander medicijn en ik kreeg Tavegyl, dat hielp geweldig! Kon alleen een week niet autorijden en werken, want ik werd vreselijk suf ervan. De wereld was echt een week lang heel onwerkelijk Maar helpen deed het!
ik zal morgen eens vragen naar tavegil...
Anti histamine vragen? Sterkte, jeuk is erger dan pijn, wordt wel eens gezegd.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
ja maar zit anti histamine dan niet in dat middel Tavegil? sorry ben geen apotheker maar ben heel blij met jullie reacties en meedenken!!
Sterkte, ik had het een jaar geleden. Vooral de nachten werd ik gek van de jeuk...! En ik dacht nog wel dat ik een slecht hotel had gehad met budbugs toen het begon... Ipv allergische reactie op amoxicicline.

Helaas hielp Tavegyl niet goed genoeg, ondanks dubbele dosis. Prednison erbij, en uiteindelijk via infuus tavegyl en prednison gehad. Stoned als een garnaal, maar na 2 weken jeuk, bultjes, roodheid en opgezwollen zijn was het gelukkig voorbij. Ik koelde trouwens ook veel met ijskragen ed uit de vriezer, bracht naast de koelzalf ook even verlichting.

Bel 112 als je het idee hebt dat je moeite krijgt met ademhalen. Dit werd mij toen dringend verteld, kans is beperkt aanwezig dat je door de allergische reactie ademhalingsproblemen krijgt door opzwellen van je keel.

Sterkte, hoop dat het snel voorbij is!
Tavegyl is sterke antihistamine. Maar zie mijn berichtje, wellicht niet genoeg.
maar problemen met ademhalen/opzetten keel had dan al moeten komen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven