Gezondheid alle pijlers

Vreselijk jeukende huiduitslag al 5 dagen!

09-01-2013 20:16 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds zaterdag zit ik na een amoxilinekuur onder de rode jeukende bultjes en het wordt steeds erger lijkt het. Ik heb hormoonzalf gekregen en hooikoortstabletjes van de huisarts maar het lijkt allemaal niet te werken. Wie heeft dit ookgehad na een antibioticakuurtje en hoe lang duurde het bij jou? Vooral mijn gezicht is helemaal rood en opgezwollen en jeukt en brand als een gek!
Dochter van toen 5 had die reactie ook op amox

Allergische reactie, stoppen met de kuur! Morgen naar de huisarts en bij benauwdheid huisartspost bellen.
quote:lepeloetje schreef op 09 januari 2013 @ 21:49:

maar problemen met ademhalen/opzetten keel had dan al moeten komen toch?

Ja.

Je bent toch al een paar dagen gestopt en bij de huisarts geweest?
de kuur is al een week geleden gestopt en last van ademhaling heb ik (nog) niet, wanneer zou dat moeten komen áls dat komt dan?
quote:lepeloetje schreef op 09 januari 2013 @ 22:12:

de kuur is al een week geleden gestopt en last van ademhaling heb ik (nog) niet, wanneer zou dat moeten komen áls dat komt dan?Niet meer, het middel is allang uit je lichaam.
maar als het middel uit mn lichaam is, waarom dan nog steeds die allergie reactie?
Mij is verteld dat het lang kan duren voor het helemaal uit je lichaam is. Het bleef bij mij het langst aanwezig in mijn handen en voeten, de perifere regionen noemde mijn arts dat.

Wat betreft ademhalinsproblemen, dat kon in de eerste 48 uur van de reactie voorkomen vertelde men mij, dan is de reactie het heftigst.
Maar je had je klachten trouwens toch pas een paar dagen na het stoppen van de kuur? Toen je met oordruppels begonnen was? Wellicht reageer je op iets in de druppels en niet op de amoxi.

Overigens vertelden zowel mijn ha als apotheek mij dat de reactie veel vaker voorkomt met amoxi, en dat dit helemaal niet op pfeiffer hoeft te duiden.
Kris, dat heb ik ook niet gesuggereerd. Ik heb het alleen andersom gesuggereerd, dat pfeiffer een allergische reactie kan veroorzaken als gelijktijdig een antibioticakuur geslikt wordt. In geval van keelpijn kan er sprake zijn van een niet onderkende pfeiffer, die de allergie veroorzaakt. Als je de antibiotica hebt gekregen ivm keelpijn, dan is het dus zaak om in dat geval even te kijken of het niet simpelweg door pfeiffer komt.

Het zou een beetje jammer zijn als je de rest van je leven amoxicilline laat staan terwijl je niet allergisch bent voor het middel, maar door de toen aanwezige pfeiffer.
Hi beeldig, sorry was geen aanval op jou! Ik wilde alleen voorkomen dat mensen gingen denken dat allergische reactie dus pfeiffer betekent, dat kwam ik destijds vrij veel tegen toen ik zocht op google.

Goed dat je (nogmaals) de combinatie met keelpijn noemt!
Okay, geen probleem!
Lepeloetje, hoe gaat het nu met je? Zijn de uitslag en jeuk al minder? Hoop het voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven