Vis snel ontdooien?

10-01-2013 14:27 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik wil wat vragen. Wij krijgen vanavond een eter maar ik ben vergeten om de vis (kabeljauw) uit de vriezer te halen. Ik heb dat vaker en dan doe ik hetgeen ik wil ontdooien in een zakje in t water, dan ontdooit t sneller. Maar deze vis past niet in een boterhamzakje. Mn vraag is, kan ik ze straks zo, zonder iets eromheen, in t water leggen om te ontdooien?? Of gaat dat misschien ten kosten vd smaak..??
In een (tupperware achtig) bakje doen en dan in het lauwe water leggen.
Ja hoor, doe ik ook wel eens.
Dan neem je een pedaalemmerzak, of een schoon boodschappentasje, en leg je het desnoods in een emmer als het niet in een bakje past.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En als je hem nu gewoon buiten de koelkast legt voor een uurtje? Je hebt 'm toch pas rond 5/6 uur nodig?
Niet zo in het water leggen, dan wordt je vis er niet lekkerder op. Vis ontdooit overigens vrij snel, zeker op kamertemperatuur maar juist op die temperatuur vermenigvuldigen bacterieën zich snel.
verba volant, scripta manent.
Ik zou 'm op het aanrecht leggen, doe ik ook zo vaak rond deze tijd. Dan is hij prima ontdooit voor het eten.
@ MarianneDavids, gaan die niet weer dood bij het verhitten?
Ik be aan t werk, ben pas half zes thuis, dat is juist t probleem..

Pedaalemmer zak is handig ja!
Wij doen dat ook vaak in een bakje
Wat wil je er mee doen? Als ik vis stoom in alufolie in de oven ontdooi ik het van te voren niet.
Been there, done that, got the T-shirt.
Inderdaad, wat ga je ermee doen? Als je het toch gewoon in de pan gaat gooien kan je het net zo goed dan in de pan ontdooien op laag vuur, duurt maar een paar minuutjes.
Vijf a 10 minuten onder stromend lauw water houden en voila.
quote:julius schreef op 10 januari 2013 @ 14:50:

Vijf a 10 minuten onder stromend lauw water houden en voila.Zonde van het water.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In de oven, kan er iddgewoon wat langer erin... dat zou ik zelf dus niet bedenken..! Thnx!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven