Geld & Recht alle pijlers

Zuinige collega

10-01-2013 11:25 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaf een keer een feestje bij mij thuis. Kreeg ik een flesje wijn van een collega. Fles kwam bekend voor. Ah, uit kerstpakket van vorig jaar.
Ja hoor...als ik het hier zo lees dan zijn de meeste mensen blij met hun gezelschap en die hoeven helemaal niets mee te brengen!!! Geloof je het zelf?!

Het is toch ook attent als je iets meebrengt, iets waarvan je weet dat je de ander daar een plezier mee doet, en dat je daar over na hebt gedacht?
quote:Gisselle schreef op 10 januari 2013 @ 13:11:

Ja hoor...als ik het hier zo lees dan zijn de meeste mensen blij met hun gezelschap en die hoeven helemaal niets mee te brengen!!! Geloof je het zelf?!Eh.... Ja hoor, dat geloof ik. Als ik mensen uitnodig doe ik dat omdat ik hun gezelschap aangenaam en/of interessant vind, niet omdat ik verwacht daar iets voor terug te krijgen.
quote:Trotter schreef op 10 januari 2013 @ 13:15:

[...]

Eh.... Ja hoor, dat geloof ik. Als ik mensen uitnodig doe ik dat omdat ik hun gezelschap aangenaam en/of interessant vind, niet omdat ik verwacht daar iets voor terug te krijgen.

Precies.

Meestal nemen mijn gasten uit eigen initiatief iets mee. Dat is attent, maar geen verplichting.

Als het vooraf is besproken (zoals bij de eetclub), dan neemt iedereen een culinair gerecht mee. Maar dat is een ander verhaal.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik zou echt niet meer weten welke wijn in mijn kerstpakket van vorig jaar hoor, best knap
Ik zou de wijn uit het kerstpakket van vorig jaar ook echt niet herkennen.
quote:Gisselle schreef op 10 januari 2013 @ 13:11:

Ja hoor...als ik het hier zo lees dan zijn de meeste mensen blij met hun gezelschap en die hoeven helemaal niets mee te brengen!!! Geloof je het zelf?!

Het is toch ook attent als je iets meebrengt, iets waarvan je weet dat je de ander daar een plezier mee doet, en dat je daar over na hebt gedacht?Natuurlijk is het attent. Maar het is geen verplichting.
Mijn vriend krijgt regelmatig flessen wijn van klanten die wij vaak ook weer weggeven als we een etentje hebben of zo. Zelf drinken we het niet en het zijn dure flessen wijn of champagne, zonde om te laten staan.
Een paar dagen geleden was er een topic over iemand die de kleur en samenstelling van een boeket dat ze via Fl**rop kreeg niet mooi vond. Ga daar eens mee praten, jullie hebben vast veel raakvlakken.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Last van jullie korte-termijngeheugen? Kerst vorig jaar, da's pakweg 2 weken geleden!
Waarom verwacht je een kado of dergelijke als je een feestje geeft?
quote:Jaja007 schreef op 10 januari 2013 @ 13:22:

[...]

Als het vooraf is besproken (zoals bij de eetclub), dan neemt iedereen een culinair gerecht mee. Maar dat is een ander verhaal.Zijn er ook gerechten die niet culinair zijn dan?
En daarvoor maak je een account aan.

Ik zeg niks
Waarom is hier een apart topic voor geopend? Kan toch gewoon bij het gierige-acties-topic...?

En verder vind ik het niet eens heel gierig. Was het als cadeautje voor je verjaardag bedoeld? Of meer zo van: dan kunnen we dat nu gezamenlijk opdrinken? Dan is er niks mis mee toch. Collega vindt (die) wijn vast niet lekker anders zou dat na een jaar niet nog steeds in de kast staan. En wil dus jou er een plezier mee doen. Zie het probleem niet zo.
quote:tulpje21 schreef op 10 januari 2013 @ 14:09:

Waarom is hier een apart topic voor geopend? Kan toch gewoon bij het gierige-acties-topic...?Een apart topic? Twéé topics zelfs!
quote:Gisselle schreef op 10 januari 2013 @ 13:09:

Ja maar kom op zeg...tafelwijn!! Daarbij vind ik wijn helemaal geen leuk geschenk.

Misschien is dat leuk voor mensen die er echt van houden, en dan moet je ook nog weten waar ze dan van houden. Ik krijg bijv. regelmatig flessen droge, rode wijn. Ik drink nauwelijks wijn en als ik het drink dan is het zoet en wit. Ik wordt dus helemaal niet blij van zo'n cadeau, heb liever iets anders, hoeft niet bijzonder te zijn, mag ook van de supermarkt zijn, stel bijv. een bep. chocola of ijs waarvan ze weten dat ik die lekker vind.Je mag trouwens niet dubbelnicken
Zucht ,ik heb een collega die moeten ze geen gele bloemen geven.Vindt ze afschuwelijk

En verder heeft ze alles zwart wit,handdoeken etc moet je ook niet net een grijze badlaken aankomen.Dan maar een fles wijn desnoods uit het kerstpakket ,en als je het zelf niet drinkt,dan schenk je je gasten een keer een glaasje. Geen groot probleem toch.
quote:yette schreef op 10 januari 2013 @ 13:48:

Last van jullie korte-termijngeheugen? Kerst vorig jaar, da's pakweg 2 weken geleden!nee hoor, maar ik heb meerdere flessen wijn staan en weet echt niet welke uit mijn kerstpakket komt
Oh, ik herken de wijnen (20-30) die ik in huis heb prima. Sommige komen uit de super voor 'gewoon tussendoor' en verder bewaarwijntjes van de slijter en vakanties in Frankrijk ... het kerstppakketflesje heb ik laatst meegenomen naar een collega
Blergh wat denkt dat mens wel? Je een beetje een cadeautje gaan geven als ze op een feestje komt.
quote:fiddeldee schreef op 10 januari 2013 @ 14:03:

[...]

Zijn er ook gerechten die niet culinair zijn dan?

Ja hoor.

Het ligt ook aan het thema. Het is niet zo streng dat er een jury is die alles keurt.

De insteek van onze club is in eerste instantie puur voor de gezelligheid en sociale contacten.

In de loop van de tijd hebben we kunnen variëren met ingrediënten. Improviseren, ideeën uitwisselen, creatief denken enz.

BTW. We nemen ook wel zakken chips mee voor de kids.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
[quote]anti-euroshopper schreef op 10 januari 2013 @ 11:25:

Misschien heeft je collega geen cent te makken, heeft ze zelfs die fles wijn bewaard voor als ze eens een kado wil geven aan iemand. Ik vind een fles wijn een heel geschikt kado voor een etentje. Je moet niet verwachten dat iemand altijd met iets aan komt wat je leuk vindt, ik zou het gebaar gewoon op zich heel erg waarderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven