Lijf & Lijn alle pijlers

Les Mills

07-10-2010 15:28 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!

Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.

En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
quote:Freeasabirdie schreef op 08 januari 2013 @ 21:04:

Zo, ik ben weer terug van Bodypump en vond de nieuwe release best leuk. Bij de squats was het even afzien, het voelde alsof mijn benen in de fik stonden. Heerlijk

Ik merk dat ik wel een beetje moet wennen aan de losse technieken. Ik heb heel erg de neiging om te gaan zwaaien met mijn armen, waardoor het natuurlijk geen effect heeft. Mooi iets om de komende tijd op te letten.

Toen ik net klaar was dacht ik "Goh, dat viel reuze mee", maar aangezien ik nu mijn billen begin te voelen piep ik morgen waarschijnlijk wel anders.

Ik heb ook net de volledige nieuwe release voor het eerst achter de rug en vond hem ook ok! Sommige nummers wat zwaarder dan de vorige, andere wat lichter, maar in zijn algemeenheid goed te doen. Wel vond ik het dubstep nummer bij de triceps heel raar. En ik ben niet zo'n Guns 'n Roses fan dus "welcome to the jungle' had er van mij niet ingehoeven.

Biceps was lichter dan de vorige, net als de squats aan het begin. Zwaarder vind ik de rug (daar heb ik qua gewicht een klein stapje terug moeten doen, de vele wide rows werden me anders echt teveel) en de triceps vond ik ook wel pittig.

Maar al met al een stuk leuker dan de vorige release!
O ja, de rug! Die vond ik ook wel behoorlijk pittig, maar wel erg leuk.
k Ga morgenochtend weer. Hoop dat wij nu de volledige nieuwe release hebben. We hebben een paar nieuwe nummers gehad. Ben benieuwd. Gisteren schema weer gedaan. Klaagde ik van de week over te weinig spierpijn...nu heb ik t wel en 'moet' ik morgen pumpen...Help!
Alles met 5 kilo of meer gedaan. Kleine spiergroepen met 5, grote spiergroepen met 10. trots op mezelf
Goed bezig SG!

Ik heb alweer 1,5e week niet gepumpt, ga zaterdag of zondag weer eens. Wil het liefst 2x p week pumpen maar het kwam er even niet van.

Wel weer heerlijk geattackt vandaag!
Ben ff klaar met de Attack. Heb ik ingewisseld voor pump. Voel m wel trouwens. De hele dag al een moe lijf, maar da geef nie!!!
Ik ga morgen voor de tweede keer naar pump!

Ben van plan om te proberen elke week 1x attack, 1x pump en 1x balance te doen. En als het even kan nog een keertje zelf fitness of hardlopen..

Het is jammer dat ik niet meer tijd heb, vooral in het weekend. Voor de attack heb ik nu een vaste avond doordeweeks en dat lukt meestal wel maar de rest is toch altijd een beetje passen en meten.

Als het goed is krijgen wij vanaf komende week de nieuwe release.
Ik ben alleen woensdag naar de core-stability workshop geweest, was wel aardig maar maar een half uurtje oefeningen gedaan, daarna was er zumba dus een stuk of 80 vrouwen stonden in onze nek te hijgen

Morgen bodybalance, er is open dag dus ik ga op tijd heen, is meestal druk dan!
Ik heb gisteren voor het eerst 2 spinninglessen achter elkaar gedaan. Ik ben echt trots op mezelf dat ik het gewoon vol kon houden. Dit ga ik zeker vaker doen.

Morgen voor de 2e keer deze release van bodypump. Ik had de vorige keer eigenlijk helemaal geen spierpijn, dus misschien dat ik deze keer wat meer gewicht pak. Op een of andere manier denk i bij geen spierpijn altijd dat ik te licht heb getraind.
Dat is zeker heel goed freeasabirdie, mag je echt wel trots op zijn!!

Ik heb dat ook hoor, als ik iets nieuws doe wil ik het wel voelen.

Bodypump hield ik altijd bij, ik probeerde altijd per maand vooruit te gaan met gewicht.
Mag ik meeschrijven?

Ik ben vorige week begonnen bij een sportschool die Les Mills lessen geeft. Tot nu toe heb ik 2 bodypump lessen (release 84?) gevolgd. Ik was van plan 2 keer per week te gaan bodypumpen maar mijn kickbokstrainer adviseert 1x bodypump en 1x een uur cardio.

Gisteren even de laatste 20 minuten meegekeken bij Body Combat, het zag er leuk en pittig uit.

Body balance hoop ik ook nog te kunnen proberen. Het is nog wennen om de lessen op mijn werktijden aan te passen.

Straks een uurtje cardio.
.
Tuurlijk mag je meeschrijven Juicy!

Ik ben vanmorgen niet meer gegaan, ben donderdag erg verkouden geweest en het hangt nog een beetje in mn holtes, niet zo lekker dus ik blijf een beetje uitzieken thuis.
Ik heb voor de 2e x deze release van bodypump gedaan en vind hem nogsteeds leuk. Ik vind de losse gewichten alleen wel heel lastig omdat ik er niet zo goed 2 kan vasthouden. Hebben jullie hier ook last van?

Luni: Beterschap!
Ik deed voorheen altijd 2x per week lesmills lessen volgen:

1x bodypump gevolgd door bodybalance

1x bodypump gevolgd door bodystep

Vond het altijd heerlijk, maar nu heb ik een drukker schema waardoor ik blij ben 1 of 2x per week in de sportschool te zijn buiten de lestijden.
@Freeasabirdie; Ja dit herken ik! Ik heb dan ook niet erg grote handen, maar heb er ook moeite mee ze fatsoenlijk vast te houden. Ik gebruik dan ook vaak halters als gewichten.
Dank je! Het gaat wel weer wat beter..

Bedoelen jullie 2 gewichten in 1 hand? Is er niet een grotere schijf die in de buurt komt? Bijv 2x1 en dan 1x 2,5 nemen?

Ik steek altijd mn duim het gat maar dat werkt alleen tot 2,5 kilo.
Ik gebruik halters (3 kg bij triceps) of een schijf (2,5 bij schouders).

Goed van je 2 lessen Freeasabirdie!! En over dat spierpijn; ik heb bijna nooit spierpijn, dan moet ik wel echt iets heel heel anders doen en dan heel zwaar. Je hoeft echt niet altijd spierpijn te hebben hoor!

Fijn dat je je wat beter voelt Luni!

Wionn, succes met de nieuwe attack; oefen maar alvast met springen En heel veel plezier natuurlijk!

Ik ga morgen weer, eerst pump en dan attack.
héé juicy, gezellig...

Goed bezig ook. pump is een prima les. een van de betere. Je kunt beter dit doen dan zumba ofzo.

Goed advies van je trainer trouwens...
Freeasabirdie,

Ik bedenk me nu pas; bedoel je van die losse gewichten die je moeilijk vind om vast te houden, bij de biceps?

Wij doen de biceps namelijk gewoon met stang. LM heeft nieuwe barbells en gewichten ontwikkeld. Bij deze biceps heb je dan die nieuwe gewichten los nodig. Maar ja, het overgrote gedeelte van de sportscholen gaat dat natuurlijk niet aanschaffen.

En ik kan me voorstellen dat als je meerdere gewichtjes moet pakken om tot het gewenste gewicht te komen, dat dat lastig vast houdt.

Bij ons laten ze je de keuze of je met gewichtjes de biceps wil doen of met stang. Ons hoogste gewicht is 3kg. De meesten pakken dus een stang omdat ze meer gewicht nodig hebben.

Attack ging goed vandaag, stuk beter dan dinsdag (weet niet wat er aan de hand was maar ik kon het amper bijhouden)!

Morgen even een rustdag.
Nou de pump heb ik helaas gemist, de les zat al vol. Terwijl ik wel behoorlijk op tijd was maar goed.. Hopelijk van de week een keertje. Ben in plaats daarvan maar even gaan rennen.

Gobsmack, ik heb dat ook wel bij de attack, dat het de ene keer ineens moeilijker gaat dan de andere keer zonder aanwijsbare redenen.. waarschijnlijk zijn dat dagen waarop ik in het geheel wat slomer ben ofzo.
ik ben vooral een avondsporter. Kan 's avonds beter sporten dan 's ochtends. En de tijd van de maand zal ook wel meespelen, denk ik...
We hadden vandaag de nieuwe releases met achteraf een brunch.

Ik heb half uur body pump, half uur xco en uur body attack gedaan.

Alles was namelijk een half uur en alleen body attack was een uur als afsluiter.

De biceps was bij ons ook gewoon met de halter.

Over de rug, ik had juist idee dat deze minder zwaar was vergeleken met de vorige.

Morgen ga ik voor het eerst de volledige pump doen. Ik ben benieuwd!
quote:Gobsmack schreef op 13 januari 2013 @ 15:38:

Freeasabirdie,

Ik bedenk me nu pas; bedoel je van die losse gewichten die je moeilijk vind om vast te houden, bij de biceps?

Ja precies! Bij de les op dinsdag is het nog wel enigszins te doen om 2 gewichten vast te houden, maar op zaterdag bodypump ik in een ander filiaal met andere losse gewichten (en ook geen dumbells) Dan moet ik dus kiezen tussen 2.5 (wat ik te licht vind) en 5 (wat ik dan weer net te zwaar vind). Bij de lungetrack is het ook lastig, want in mijn zaterdagsportschool kan ik max. een schijf van 5 kilo pakken (en 2 daarvan passen weer niet in mijn hand )

Ik mag dinsdag weer, dus eens kijken of ik er meer handigheid in krijg.

Ik word toch ook wel een beetje benieuwd naar bodyattack. Is dat vooral cardio of ook kracht?
Mag ik ook meeschrijven? Lees hier al regelmatig mee. Bodypump al een paar jaar redelijk regelmatig. Ik probeer momenteel twee keer per week te gaan. Qua cardio probeer ik nu erbij te gaan zwemmen (vooral borstcrawl verbeteren).

Biceps nummer moest ik ook even aan wennen bij de nieuwe release. Dat vasthouden is niet heel handig bij losse gewichten. Maar vandaag ging het een stuk beter!
Welkom Greenmonk!

hoe meer enthousiaste sporters hoe beter!

Wij slaan de nieuwe release over ohooh De trainer vond m niet echt geweldig. Hij moet binnenkort weer voor de volgende release op cursus en die release gaatie snel invoeren... Wij doen alleen de triceps met los gewicht (ik schijf 5 kilo) en de schouders...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven