Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:eva01 schreef op 10 januari 2013 @ 11:20:

Lachen hier en ook diep treurig soms, krijg plaatsvervangend ongemakkelijk gevoel..met die hanger en de rouwkrans jee erg zeg.

Hier komt er nog 1: had 40e verjaardag gevierd met toenmalige vriend: hem meegenomen naar duur hotel. Hij vroeg mij:wil je champagne om te proosten op je verjaardag, ja hoor dat lustte ik wel en leuk gebaar van hem. Vriend bestelde gelijk een paar cigaartjes van de bar erbij voor zichzelf. Later stond alles uiteraard op de hotelrekening, raad eens wie alles mocht betalen. Hotel en eten drinken, prima. Maar van die champagne voelde ik me echt blij gemaakt met cigaar uit eigen doos. En die cigaren vond ik ook too

much. die had hij apart af kunnen rekenen.

Andere vriend bedacht dat hij tijdens vakantie een auto wilde huren, overlegde niks en bestelde een cabriolet. Dure klasse dus. Aan t eind van de week kreeg ik de helft van de rekening. Want ik had ook meegereden. Deze man zat ook nog Es' zeer dik in de slappe was.

Beiden vonden zichzelf meer een heer dan een man ook dat nog es. Beiden exit, en voor mezelf de dure les: neem nooit aan dat je iets krijgt, ook al lijkt dat zo.

Ik ben nu zo bot Nederlands dat ik het gewoon zeg: als je wilt dat ik meebetaal zul je dat wel moeten bespreken vooraf en uiteraard beslis ik dan ook mee over de keuzes.

Jammer dat het zo moet en weinig romantisch. Maar te vaak m'n neus gestoten.

Ja, daar zou ik ook een kater van hebben. Zo niet galant. Zo niet charmant. En eigenlijk gewoonweg onbeschoft.

Als je champagne bestelt dan vraag je direct om een aparte rekening zodat je niet de volgende dag 50,- moet inleveren bij je vriendin. En het helemaal vergeten is horkerig.

En zomaar een cabrio bestellen op (de helft van de) kosten van een ander zonder enig overleg is ook onfatsoenlijk.

Een beetje leuke vent met een beetje leuke rekening, moet gewoon af en toe trakteren.
quote:graspolletje schreef op 09 januari 2013 @ 22:08:

ik ken een stel, als die uit eten gaan (wat ze bijna nooit doen) altijd naar de chinees gaan en dan 1 portie babi pangang bestellen. en met zijn tweeen opeten. zonder voor of nagerecht.

hebben we precies genoeg aan zeggen ze..En wat als dat nou eens gewoon wáár is? Ik ben ook een mens van halve porties, soms nog niet eens zelfs. Voor mij zou het ideaal zijn, niet uit gierigheid dus (ware het niet dat ik geen babi pangang lust).
Ik heb ook laatst pasta besteld en thuis laten bezorgen met vriend. Een aantal weken ervoor hadden we 2 porties besteld, hij zat bomvol en ik kreeg de mijne niet op. De volgende dag nog wel gegeten maar het zijn toch porties van 11 euro per stuk. De keer daarop hebben we er 1 besteld en deze met zijn twee gegeten. Voorafgaand een kopje soep gegeten. Was precies goed!
Eten afhalen of laten bezorgen is wel heel iets anders dan uit eten gaan.

Als je in een restaurant met zijn tweeën een hoofdgerecht deelt, zonder voor- of nagerecht, dan vind ik dat wel opmerkelijk. En het restaurant zal niet blij zijn.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik was in de zomer in een Nederlands restaurant en daar hadden ze zo'n speciaal keuze menu voor een bepaald bedrag, maar ook losse prijzen. Wij wilden graag twee voorgerechten pp, want die zagen er lekkerder uit dan de hoofdgerechten. Nou dat kon echt niet, want dat passte neit in het concept. Uiteindelijk mocht het toch van de baas, maar ik vond het wel zo klantontvriendelijk, daar ga ik nooit meer heen.
Een gierige actie van mezelf: van een favoriete mok was het oor afgebroken, maar us ben zunig, dus dat oor er weer aangelijmd. Mijn afstraffing kwam vandaag: zat ik vanochtend met een oor in mijn hand, met mijn heerlijke thee all over mijzelf, de keukentafel en de keukenvloer
Raar pompedom..ik bestel (zeker na mijn dieet) vaker in restaurants 2 voorgerechten, nooit een punt.

Dan zou je ook niet het voorgerecht mogen overslaan en alleen het hoofdgerecht mogen nemen denk ik dan.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Missmartine, dat is niet gierig. Dat is gewoon willen behouden waar je blij mee bent.

Heb je je erg verbrand?
Qoute hiltje: Een beetje leuke vent met een beetje leuke rekening, moet gewoon af en toe trakteren.

Dit vind ik altijd zo'n onzin. Waarom dan? Omdat hij geld heeft? Omdat hij een man is?

En hoeft man met weinig geld dan niet te trakteren?

Omdat iemand geld heeft vind ik nog niet dat diegene dan maar moet trakteren omdat het anders gierig is.

Ik ga er altijd vanuit dat ik zelf moet betalen. Wordt ik getrakteerd dan is dat mooi en erg lief van diegene.
Missmartine, gaat het? Lijkt me erg pijnlijk.

Maar het niet gietig hoor. Ik zou dat ook hebben gedaan.

Net wat kelso zegt. De mok is mooi en je wilt hem graag houden.
quote:Italie_Meisje schreef op 11 januari 2013 @ 10:42:

Qoute hiltje: Een beetje leuke vent met een beetje leuke rekening, moet gewoon af en toe trakteren.

Dit vind ik altijd zo'n onzin. Waarom dan? Omdat hij geld heeft? Omdat hij een man is?

En hoeft man met weinig geld dan niet te trakteren?

Omdat iemand geld heeft vind ik nog niet dat diegene dan maar moet trakteren omdat het anders gierig is.

Ik ga er altijd vanuit dat ik zelf moet betalen. Wordt ik getrakteerd dan is dat mooi en erg lief van diegene.Eens. Ik bied eerder iemand een etentje aan, dan dat ik ontvang.
Lieve bezorgdheid! Maar alles is goed hoor, het deed even zeer maar geen brandwonden. Het ergste was dat ik nieuwe thee moest maken en een was moest draaien
quote:anti-euroshopper schreef op 10 januari 2013 @ 20:58:

Gaf een keer een feestje. Krijg ik een fles wijn van een collega. He, fles komt bekend voor. Ah, uit kerstpakket van vorig jaar. Ook nog Vin du table. Baggerslurp.he, je hebt het juiste topic gevonden..
quote:Beeldig schreef op 11 januari 2013 @ 00:12:

[...]

En wat als dat nou eens gewoon wáár is? Ik ben ook een mens van halve porties, soms nog niet eens zelfs. Voor mij zou het ideaal zijn, niet uit gierigheid dus (ware het niet dat ik geen babi pangang lust).

Het is inderdaad wel zo, weet ik uit ervaring, dat porties van de Chinees altijd erg groot zijn. Als wij het bestellen (eten het thuis op) dan hebben we ook altijd veel over, wat de vriezer in gaat en dan kunnen we er nogmaals van eten. En dan zou het 'op papier' eigenlijk maar voor 2 personen zijn.

Overigens vind ik het wel een beetje twijfelachtig bij uit eten gaan, om dan maar 1 portie te bestellen. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. En lijkt me zelf ook erg eentonig, om alleen babi pangang te bestellen. Maar goed, als ik naar de Chinees ga is het meestal buffet. Vind ik dan leuker.
Vriendin van mij heeft een vriend die extreem krap bij kas zit, zij betaalt de meeste van zijn rekeningen. Ook de 'luxe' zaken voor zijn auto enzo (maar dat terzijde). Gaan we paar weken terug de kroeg in met een hele groep, en zij geeft aan het sneu te vinden voor hem dattie niet mee kan, want blut. Dus we bieden aan die avond gewoon voor hem te betalen, geen probleem, want dat is wel zo gezellig.

Gaat die gast de hele avond (dure) sterke drank bestellen. Terwijl de rest gewoon bier of wijn drinkt. Dat is niet heel sociaal toch?
Een tijd terug afgesproken om te gaan stappen met 2 meiden die ik nog ken van mijn studie. We zien elkaar niet heel vaak meer, maar als we elkaar zien is het gezellig. Omdat ik als enige nog woon in de stad waar we studeerden, bood ik aan dat ze bij mij wel konden overnachten, zodat ze niet midden in de nacht naar huis hoefden te rijden en ook een drankje konden drinken. Ik verzorgde het (avond)eten en ontbijt, sloeg drank in en hapjes etcetera. De kosten waren behoorlijk hoog voor mijn budget (rond de 65 euro voor eten, drank en hapjes, ik had op verzoek ook wat sterke drank gehaald. De kosten tijdens het stappen zelf komen daar nog bij).

We hadden een gezellige avond en na het ontbijt de volgende ochtend gingen ze weer richting huis. Wat mij wel verbaasde was dat geen van beiden aanbood om iets bij te dragen in de kosten. Misschien naief, maar ik ging er vanuit dat we de kosten zouden delen. Ik was destijds de enige die nog geen baan had gevonden na mijn studie en had daarom niet veel geld te besteden. Ik heb uiteindelijk, met lood in mijn schoenen, zelf om een bijdrage gevraagd omdat ik dat geld eigenlijk niet kon missen, waarop 1 vriendin een briefje van 5 aan me overhandigde, en de ander vertelde dat ze het wel over zou maken. Ik moet het geld nog krijgen. Ze presteerde het nog wel om mij 2 euro te vragen voor de paar sigaretten die ik die nacht van haar gebietst had. Ik heb haar het geld gegeven, maar het stak wel een beetje.

Is dit nou gierig van mij? Het was ook niet zo dat die 2 meiden nog 2 uur in de auto naar huis moesten rijden en een bak geld aan benzine kwijt waren, ze wonen ongeveer 20 minuten rijden van mij vandaan. Ik had op z'n minst verwacht dat ze een bijdrage zouden leveren aan de sterke drank die ik op hun verzoek gehaald had (en ik zelf niet drink). Ook was het geen expliciete uitnodiging van mijn kant; we hadden afgesproken te gaan stappen met z'n 3en en ik stelde mijn kamer beschikbaar om te overnachten. Ik voel me aan de ene kant een knieperd / schooier dat ik om een bijdrage gevraagd heb, aan de andere kant voelt het een beetje alsof er misbruik van me is gemaakt.

Vooral omdat toen de situatie omgekeerd was (en ik bij vriendin overnachte) ze tot op de cent ging uitrekenen wat ik haar schuldig was aan boodschappen, en daarbij ook de boodschappen berekende die we niet opgebruikt hadden en die dus in haar voorraadkast verdwenen.
@Soulshine

Als het gebruikelijk is binnen de vriendengroep om kosten te delen, dan vind ik het niet raar dat je daar dan ook vanuit gaat als men een keer bij jou thuis komt.

Over het algemeen vind ik echter dat je gasten verzorgd en daar geen bijdrage voor vraagt. Lukt dat niet, bijv omdat je financieel heel krap zit, dan is het wel zo netjes dat vooraf te bespreken en niet pas bij het naar huis gaan.
quote:eeehm schreef op 11 januari 2013 @ 18:10:

Vriendin van mij heeft een vriend die extreem krap bij kas zit, zij betaalt de meeste van zijn rekeningen. Ook de 'luxe' zaken voor zijn auto enzo (maar dat terzijde). Gaan we paar weken terug de kroeg in met een hele groep, en zij geeft aan het sneu te vinden voor hem dattie niet mee kan, want blut. Dus we bieden aan die avond gewoon voor hem te betalen, geen probleem, want dat is wel zo gezellig.

Gaat die gast de hele avond (dure) sterke drank bestellen. Terwijl de rest gewoon bier of wijn drinkt. Dat is niet heel sociaal toch?Die leeft dus duideijk op te grote voet, daarom heeft ie geen centen...
Nope
quote:NummerZoveel schreef op 11 januari 2013 @ 18:47:

@Soulshine

Als het gebruikelijk is binnen de vriendengroep om kosten te delen, dan vind ik het niet raar dat je daar dan ook vanuit gaat als men een keer bij jou thuis komt.

Over het algemeen vind ik echter dat je gasten verzorgd en daar geen bijdrage voor vraagt. Lukt dat niet, bijv omdat je financieel heel krap zit, dan is het wel zo netjes dat vooraf te bespreken en niet pas bij het naar huis gaan.En ik vind dat je als gast geen eisen kan gaan stellen en alvast een bestelling door kan geven. Dan heb je maar te wachten wat de gastvrouw je voorzet....en als je dat niet bevalt, dan weet je dat je daar de volgende keer niet mee af hoeft te spreken voor een logeerpartij.
Nope
Ik vind het heel vanzelfsprekend dat als vrienden in mijn stad komen stappen, dat ze dan bij mij logeren en dat ik voor eten en ontbijt zorg. Dat ging ook toen ik nog arm was altijd met gesloten beurzen en geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om daar geld voor te vragen. Kon er geen kaas af, dan aten we smeerworst op brood.

Maar aan de andere kant vind ik het ook not done om sterke drank bij de gastvrouw te bestellen. Als je zoiets graag drinkt en de gastvrouw drinkt het niet, dan neem je zelf een flesje mee.
quote:Lilja schreef op 10 januari 2013 @ 21:27:

[...]

Jij bent ook sneuer dan sneu hè? Kom je hier alleen op het forum om over een gekregen fles wijn te zeveren? Of vond je dat de beste binnenkomer die je kon bedenken?Ik vond het wel een passend voorbeeld in dit topic eigenlijk. Mag je hier pas meeschrijven als je een jaar op het forum zit?
Anti-euroshopper heeft gisteren al twee topics geopend over diezelfde fles wijn, dus ik kan me voorstellen dat mensen dat gezeur vinden. Dat hij/zij pas een kwartier hier meelas klopt dus ook niet.
Eens, ook ik vind niet dat je bij een gastvrouw/heer een boodschappenlijsten door hoort te geven. (Tenzij de gastvrouw/heer zelf specifieke vragen stelt, maar ook in dat geval houd ik de antwoorden bescheiden omdat je nu eenmaal nooit in iemands portemonnaie kunt kijken).
Ik ging ook een periode met dezelfde groep stappen tot ik daar helemaal klaar mee was. Ik woon het dichtst bij de stad, dus standaard kwamen ze bij mij langs met de fiets om even bij te kletsen en mijn drankkast leeg te drinken. Op een gegeven moment zeiden ze zelfs: "We gaan weer gratis dronken worden bij Perzika!" en natuurlijk nam niemand ooit wat mee, boden ze niks aan bij te dragen, werd ik niet bij hen uitgenodigd en kreeg ik wel verzoekjes voor drank aangedragen voor de boodschappen ("1 glas van dit"). Het was allang geen bijkletsen meer, maar gewoon achteroverslaan en naar de stad. Asociaal.

En ik had een ex die te gierig was om condooms te kopen. Hij wilde bij mij afspreken, dat ik ze meenam of gewoon geen seks. Daar was ik ook snel klaar mee, en hij kwam in het geheel niet meer . Ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat hij naar hoeren ging; veel te duur. Hij vertelde ook een keer trots dat hij zijn oudtante een zielig verhaal had verteld over zijn financiele situatie en haar 200 euro had afgetroggeld.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
@ soulshine

Vervelend! Toen mijn vriendinnen en ik nog studeerden betaalden we elkaar ook altijd terug. Niets met gierigheid te maken, maar als student heb je gewoon minder te besteden. Ik vind iemand nog steeds een goede gastheer/gastvrouw als er voor een lekker hapje en drankje gezorgd wordt en vervolgens de rekening wordt gedeeld. Als je zorgt dat er genoeg in huis is en rekening houdt met wat je gasten lekker vinden, vind ik dat iemand goed zorgt voor zn gasten. Vind het dan totaal geen probleem om mee te betalen (itt wat sommige anderen hier zeggen).

Ik jouw voorbeeld had je denk ik duidelijker moeten zeggen: ik was ¤... kwijt, dus ik krijg van jullie beiden nog ¤...

Dan kunnen mensen zich er niet zo gemakkelijk vanaf maken met een paar euro. Maar wel vervelend dat het zo moet...snap wel dat je baalt, maar ik vind het dus niet aan jou liggen!
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven