schoonmaaktip
zaterdag 12 januari 2013 om 11:32
Ik ben aan de schoonmaak vandaag.. Nu zag ik net in de wasbak van de gootsteen dat het 'overloop' gat heel vies wordt..
Ik ben al met een tandenborstel aan de gang..
Wattenstokjes doen ook niet wat ik dacht dat ze zouden doen..
Wie o wie weet hoe en met wat ik hier tussen kan pielen zodat het weer schoon wordt?
Ik ben al met een tandenborstel aan de gang..
Wattenstokjes doen ook niet wat ik dacht dat ze zouden doen..
Wie o wie weet hoe en met wat ik hier tussen kan pielen zodat het weer schoon wordt?
zaterdag 12 januari 2013 om 11:42
zaterdag 12 januari 2013 om 11:43
Afwas borstel met harde haren, of beter nog een nagelborsteltje of poetsborstel insmeren met schoonmaakmiddel en er flink overheen raggen.
Om het los te weken zou je een prop watten of een schoonmaakdoekje vol met chloor/groene zeep/soda mengsel/afwasmiddel/keukenreiniger er tegenaan kunnen plakken voor een paar uur.
Keuken spray erin spuiten en laten inweken.
Als het echt heel erg is ontstopper kopen en dat erin gieten. Dat brandt meestal alles wel weg.
Om het los te weken zou je een prop watten of een schoonmaakdoekje vol met chloor/groene zeep/soda mengsel/afwasmiddel/keukenreiniger er tegenaan kunnen plakken voor een paar uur.
Keuken spray erin spuiten en laten inweken.
Als het echt heel erg is ontstopper kopen en dat erin gieten. Dat brandt meestal alles wel weg.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
zaterdag 12 januari 2013 om 12:09
zaterdag 12 januari 2013 om 12:36
quote:Tickel schreef op 12 januari 2013 @ 12:14:
[...]
Of ouderwetse pijpragers, bij de sigarenboer of knutselwinkel.
Zat ik ook aan te denken, maar voordeel van die ragertjes is dat er een stokje aan zit, kun je wat meer kracht zetten.
Ben blij dat ik dé tip heb kunnen geven, wie had dat gedacht van zo huishoud-nono als ik ben .
[...]
Of ouderwetse pijpragers, bij de sigarenboer of knutselwinkel.
Zat ik ook aan te denken, maar voordeel van die ragertjes is dat er een stokje aan zit, kun je wat meer kracht zetten.
Ben blij dat ik dé tip heb kunnen geven, wie had dat gedacht van zo huishoud-nono als ik ben .
zaterdag 12 januari 2013 om 12:56
Ik had hier ook een keer last van. Met tandenstokers en van alles geprobeerd om hem weer schoon te maken, maar niets leek echt te werken. Na een korte tijd was hij weer zo vies. Toen heb ik het schroefje waar die stop aan vast zit open gemaakt en dat buisje losgehaald van de afvoer. Geen wonder dat dat ding zo vies was, want hij bleek verstopt te zijn, echt een van de smerigste dingen die ik ooit hier heb gezien. Helpt bleek of ontstopper echt niet meer tegen.
Ik heb hem dus vanbinnen goed schoongemaakt en het afgelopen jaar blijft ie gewoon weer mooi schoon zonder dat ik er wat aan hoef te doen. Lijkt ingewikkeld als je eraan begint, maar in 10 minuten ben je klaar.
Ik heb hem dus vanbinnen goed schoongemaakt en het afgelopen jaar blijft ie gewoon weer mooi schoon zonder dat ik er wat aan hoef te doen. Lijkt ingewikkeld als je eraan begint, maar in 10 minuten ben je klaar.
oestra wijzigde dit bericht op 12-01-2013 13:00
Reden: typfout
Reden: typfout
% gewijzigd
zaterdag 12 januari 2013 om 14:55