Knutseltopic part 2
zaterdag 15 september 2012 om 10:42
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
zondag 13 januari 2013 om 18:35
EV, wat goed dat jij er zo'n besteding van maakt. Weten klanten of mensen waar je het aangeeft iig dat het goed aankomt.
Ja, speciaal bij je auto gedaan die kleuren (daarom houd ik hem voor mijzelf).
Akakia, uiteraard laat ik het weten als hij aankomt.
Waarvoor zijn de maandboeken? Goed geregeld dat eten.
Vandaag naar de schouwburg geweest, een kind uit de vriendengroep werd of jeugdprins (of adjudant) of jeugdboerebruid. Het was het laatste.
Verder naar het schaatsen gekeken en de frietpan aan gehad want vriend is werken.
Ja, speciaal bij je auto gedaan die kleuren (daarom houd ik hem voor mijzelf).
Akakia, uiteraard laat ik het weten als hij aankomt.
Waarvoor zijn de maandboeken? Goed geregeld dat eten.
Vandaag naar de schouwburg geweest, een kind uit de vriendengroep werd of jeugdprins (of adjudant) of jeugdboerebruid. Het was het laatste.
Verder naar het schaatsen gekeken en de frietpan aan gehad want vriend is werken.
zondag 13 januari 2013 om 19:11
Geniet er gewoon lekker zelf van, Steph. Natuurlijk! Het was ook een grapje van mij, maar misschien kwam het anders over; dat was niet de bedoeling!
Gaaf, die maandboeken, Ak. Ik heb ook altijd geschreven voor mijn kinderen, al vóór hun geboorte. Ik schreef niet per maand, maar gewoon als ik inspiratie had. Als er iets gebeurde, als ze iets geleerd hadden, leuke dingen die ze zeiden etc. etc. Al die boekjes heb ik ook nog. Sterker nog: ik doe het nog steeds. Nu is het één boek(je) en ik schrijf daarin alles wat er op dit vlak gebeurt (contact met dochter of juist niet, en ook alles van de afgelopen tien jaar dus).
Het is ook heel gemakkelijk als je nog eens ooit een boek wilt schrijven, dan hoef je die boekjes er maar bij te pakken
Ben het trouwens heel erg eens met jouw stokpaardje, dat is ook één van de mijne.
Gaaf, die maandboeken, Ak. Ik heb ook altijd geschreven voor mijn kinderen, al vóór hun geboorte. Ik schreef niet per maand, maar gewoon als ik inspiratie had. Als er iets gebeurde, als ze iets geleerd hadden, leuke dingen die ze zeiden etc. etc. Al die boekjes heb ik ook nog. Sterker nog: ik doe het nog steeds. Nu is het één boek(je) en ik schrijf daarin alles wat er op dit vlak gebeurt (contact met dochter of juist niet, en ook alles van de afgelopen tien jaar dus).
Het is ook heel gemakkelijk als je nog eens ooit een boek wilt schrijven, dan hoef je die boekjes er maar bij te pakken
Ben het trouwens heel erg eens met jouw stokpaardje, dat is ook één van de mijne.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 13 januari 2013 om 19:56
Die maandboeken, daar schrijf ik voor de kinderen in wat er gebeurde in een bepaalde maand. Leuke uitspraken, hun ontwikkeling, favoriete speelgoed, dat wat ze leren en waar ze mee bezig zijn. En EV, ik doe het maar per maand, anders heb ik te weinig stok achter de deur en versloft de discipline!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
zondag 13 januari 2013 om 20:02
Daar zullen ze later vast heel blij mee zijn, Akakia. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn (en hoeveel, meisjes of jongens) maar wat ik ook wel deed, was een handafdrukje erin zetten, of ze iets laten tekenen. En helemaal leuk werd het toen ze leerde schrijven; die eerste briefjes!
zondag 13 januari 2013 om 20:57
zondag 13 januari 2013 om 22:13
maandag 14 januari 2013 om 00:05
maandag 14 januari 2013 om 09:21
Jarenlang dagboek bijhouden: check!
Deed ik vroeger ook (kon bij niemand terecht met dingen..) dus het was ook noodzaak. Een paar jaar daarna alles opgestookt in de kachel omdat ik me zo schaamde bij teruglezen; jammer hoor, achteraf!
Wat leuk dat je er al uit voorgelezen hebt, Akakia! En dat ie het geweldig leuk vond. Wat mooi, twee mannetjes van twee en vier.
Fijne dag allemaal. Het is kkkkoud.
Deed ik vroeger ook (kon bij niemand terecht met dingen..) dus het was ook noodzaak. Een paar jaar daarna alles opgestookt in de kachel omdat ik me zo schaamde bij teruglezen; jammer hoor, achteraf!
Wat leuk dat je er al uit voorgelezen hebt, Akakia! En dat ie het geweldig leuk vond. Wat mooi, twee mannetjes van twee en vier.
Fijne dag allemaal. Het is kkkkoud.
maandag 14 januari 2013 om 09:27
Ikbenik, een brief doet ook veel hoor. Hebben ze toch een tastbare herinnering later als je oud en er niet meer bent.
Jaa, dagboek bijhouden ook gedaan. check.
Ik lees het weleens terug, net als poezie-albums, idd schaam ik me diep met wat voor een -nu- onnozele dingen ik erin schreef.
Akakia, leuk dat voorlezen.
Het is idd koud zeg, kan ik weer om de paar uur naar buiten om het drinkflesje te gaan ontdooien en een nieuwe eraan te hangen (op dat moment vervloek ik mijn konijnen maar ze gaan niet weg).
Vanmiddag met de trein naar Snjokorn, lekker als je dichtbij woont, eens kijken hoe ze woont.
Jaa, dagboek bijhouden ook gedaan. check.
Ik lees het weleens terug, net als poezie-albums, idd schaam ik me diep met wat voor een -nu- onnozele dingen ik erin schreef.
Akakia, leuk dat voorlezen.
Het is idd koud zeg, kan ik weer om de paar uur naar buiten om het drinkflesje te gaan ontdooien en een nieuwe eraan te hangen (op dat moment vervloek ik mijn konijnen maar ze gaan niet weg).
Vanmiddag met de trein naar Snjokorn, lekker als je dichtbij woont, eens kijken hoe ze woont.
maandag 14 januari 2013 om 09:57
Doe ook de groeten van mij Steph!
Hier een beetje erg laat opgestaan, net op tijd op school, en nu kom ik dus niet meer in actie... Jongste is lief aan het spelen, ik heb duizend en een klussen liggen, maar verder dan de was aanzetten, vaatwasser leeg en een gevangenis van Lego bouwen ben ik nog niet gekomen.
Ach, ik leg me er maar bij neer dat het vandaag geen huishoudelijke dag wordt...
Hier een beetje erg laat opgestaan, net op tijd op school, en nu kom ik dus niet meer in actie... Jongste is lief aan het spelen, ik heb duizend en een klussen liggen, maar verder dan de was aanzetten, vaatwasser leeg en een gevangenis van Lego bouwen ben ik nog niet gekomen.
Ach, ik leg me er maar bij neer dat het vandaag geen huishoudelijke dag wordt...
maandag 14 januari 2013 om 10:43
Leuk toch, een gevangenis van Lego bouwen!
Is ook heel veel werk, toch?
Hier moet ik ook andere dingen gaan doen (wil zelf website gaan maken, moet dingen gaan uitzoeken; en maillijst maken voor uitgever), maar je ziet waar ik nu weer zit: VF. Er draait wel een wasje intussen, dat wel.
Is ook heel veel werk, toch?
Hier moet ik ook andere dingen gaan doen (wil zelf website gaan maken, moet dingen gaan uitzoeken; en maillijst maken voor uitgever), maar je ziet waar ik nu weer zit: VF. Er draait wel een wasje intussen, dat wel.
maandag 14 januari 2013 om 16:42
Nou EV, zo High-tech als die van jou zijn mijn gevangenissen niet. Meervoud ja, wat beide kinderen hebben er nu een. En zitten er ontzettend uberbraaf mee te spelen. maar goed ook, want ik heb echt de puf niet vandaag... zal wel hormonaal zijn.
Heb me er intussen al bij neergelegd, dus doe ook helemaal niets meer!
Heb me er intussen al bij neergelegd, dus doe ook helemaal niets meer!
maandag 14 januari 2013 om 22:12
Akakia, twee gevangenissen gebouwd goed gedaan. Jij lekker bezig en de kinderen daarna
Plus je cd is binnen!
Vriend is de deur uit, ik zit lekker met warme kleding aan voor de tv (mannen die de pijn van bevallen ondergaan,super).
Het was heel leuk bij Snjo, ze woont leuk en knus (positief bedoelt). En ik heb een aantal truien ea breidingen gezien. Altijd leuk om dat te zien.
Ik zit nu aan de cola en ufo's, lekker.
Plus je cd is binnen!
Vriend is de deur uit, ik zit lekker met warme kleding aan voor de tv (mannen die de pijn van bevallen ondergaan,super).
Het was heel leuk bij Snjo, ze woont leuk en knus (positief bedoelt). En ik heb een aantal truien ea breidingen gezien. Altijd leuk om dat te zien.
Ik zit nu aan de cola en ufo's, lekker.
dinsdag 15 januari 2013 om 08:10
Leuk; zo'n Lego-gebeuren opbouwen..! Valt zowel onder 'knutselen' als onder 'opruimen' en ook nog onder 'pedagogisch verantwoordt bezig zijn'...! Hoe nuttig kun je bezig zijn, he?
Hier staat midden in de kamer een grote playmobile stad. Elke verjaardag komt er wel iets bij en is er dus een stadsuitbreiding.
Als er teveel troep is wordt er niet meer mee gespeeld, dus 1x in de zoveel tijd duik ik zelf in die hoek (als ze weg zijn), en wordt hij uitgemest. Daar doe ik dan de hele middag over; want er zijn stukken groen behang die ik dan in vormen knip als grasmatten, en blauwe vijvervormige stukken, en dan is dat stiekem héél erg leuk om mooi neer te zetten. Komt het kind in jezelf weer naar boven.
Kan ik echt genieten om er 'verhaaltjes' neer te zetten.
Parkje maken, hondjes die rondlopen, een kind dat in de boom klimt en er niet meer uit durft, de paardenmanege, dierenkliniek, speeltuin, alles opzetten. Dat elk detail klopt. Het leukste is de voorpret voor als dochter dan thuiskomt. Die is dan he-le-maal blij!
Gaat echt op d'r knietjes zitten en alle details uitgebreid bekijken, schiet dan in de lach als ze een bepaald verhaaltje 'ziet'. Leuk! Dan zit ze weer dagenlang in die hoek te spelen! Erg dankbaar.
Vandaag tegenzin. Slechte nacht gehad, en 3 dagen werk in het vooruitzicht.
Hier staat midden in de kamer een grote playmobile stad. Elke verjaardag komt er wel iets bij en is er dus een stadsuitbreiding.
Als er teveel troep is wordt er niet meer mee gespeeld, dus 1x in de zoveel tijd duik ik zelf in die hoek (als ze weg zijn), en wordt hij uitgemest. Daar doe ik dan de hele middag over; want er zijn stukken groen behang die ik dan in vormen knip als grasmatten, en blauwe vijvervormige stukken, en dan is dat stiekem héél erg leuk om mooi neer te zetten. Komt het kind in jezelf weer naar boven.
Kan ik echt genieten om er 'verhaaltjes' neer te zetten.
Parkje maken, hondjes die rondlopen, een kind dat in de boom klimt en er niet meer uit durft, de paardenmanege, dierenkliniek, speeltuin, alles opzetten. Dat elk detail klopt. Het leukste is de voorpret voor als dochter dan thuiskomt. Die is dan he-le-maal blij!
Gaat echt op d'r knietjes zitten en alle details uitgebreid bekijken, schiet dan in de lach als ze een bepaald verhaaltje 'ziet'. Leuk! Dan zit ze weer dagenlang in die hoek te spelen! Erg dankbaar.
Vandaag tegenzin. Slechte nacht gehad, en 3 dagen werk in het vooruitzicht.
dinsdag 15 januari 2013 om 08:13
Was gisteren trouwens bij de Action (jaja!). Niks nodig, maar toch weer met tassen vol naar buiten (Schaaaam!). Zag daar ook superdikke breinaalden liggen. Wel grappig! Nog dikker dan opgeblazen drumstokken. Overwoog BIJNA om breien te gaan leren, maar leek me toch teveel moeite en gedoe , bovendien hangt mijn boom-brei-werk er nog steeds! De enige 'warme' boom in de buurt.
dinsdag 15 januari 2013 om 09:27
Ikbenik, toch wel leuk om weer met lego te spelen. Dat kind in je komt vanzelf wel weer (daarom punnik ik ook).
Waarom ga je geen breien leren? Ik heb een paar breinaalden gisteren gekocht, ja dat heb je als je een keer bij Snjokorn komt. En daar kan ik dan een sjaal met gaten in het garen van maken.
Nog vergeten, EV ik heb je glas-in-lood bewonderd gisteren bij Snjo. Staat er mooi!
Ik ga vandaag weer een paar uur sjaal punniken, voor mams maar dat weet ze niet (ze maakt voor mij een sami-muts voor carnaval).
Waarom ga je geen breien leren? Ik heb een paar breinaalden gisteren gekocht, ja dat heb je als je een keer bij Snjokorn komt. En daar kan ik dan een sjaal met gaten in het garen van maken.
Nog vergeten, EV ik heb je glas-in-lood bewonderd gisteren bij Snjo. Staat er mooi!
Ik ga vandaag weer een paar uur sjaal punniken, voor mams maar dat weet ze niet (ze maakt voor mij een sami-muts voor carnaval).
dinsdag 15 januari 2013 om 09:29
Hier ook slechte nacht, héél erg eng gedroomd en ik werd helemaal koud wakker.
Maar buiten was er sneeuw:
Moet er straks nog op uit met de auto: afspraak met de coach. Ik hoop stiekem dat hij afbelt!
Fijn dat het zo leuk was bij Sjno!!
Jullie zijn allemaal zo nuttig bezig, wow. Ibi ook met haar aangeklede boom, dat is super-floralievend van je. Hier staan ze er allemaal maar kaaltjes en koud bij, die bomen.
Dat spelen, zoals jij hier beschrijft Ibi, en jij ook Akakia met de gevangenissen, dat was een ding wat ik heel erg miste toen de kinderen er niet meer waren. Het spelen. Vandaar ook de oplossing in de vorm van de hond, die we als pup hebben genomen. Daar kan ik wel mee spelen! En nu nog steeds, hij is op 8,5-jarige leeftijd nog steeds heel speels.
Maar buiten was er sneeuw:
Moet er straks nog op uit met de auto: afspraak met de coach. Ik hoop stiekem dat hij afbelt!
Fijn dat het zo leuk was bij Sjno!!
Jullie zijn allemaal zo nuttig bezig, wow. Ibi ook met haar aangeklede boom, dat is super-floralievend van je. Hier staan ze er allemaal maar kaaltjes en koud bij, die bomen.
Dat spelen, zoals jij hier beschrijft Ibi, en jij ook Akakia met de gevangenissen, dat was een ding wat ik heel erg miste toen de kinderen er niet meer waren. Het spelen. Vandaar ook de oplossing in de vorm van de hond, die we als pup hebben genomen. Daar kan ik wel mee spelen! En nu nog steeds, hij is op 8,5-jarige leeftijd nog steeds heel speels.