Onze Broekloeders gaan nachtbraken tot ze (Live)-Bevallen!

16-07-2012 20:52 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 3 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

We hebben Deel 1 en Deel 2 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels is het merendeel zwanger en zijn de slapeloze nachten aangebroken. We kletsen over alle zin en onzin over zwanger zijn en natuurlijk zwanger worden. Want ook leven we mee met de meiden die nog op het wachtbankje zitten.

Binnenkort beginnen de eerste zwangerschapsverloven en dan is het wachten op de eerst (live)bevallingen...

Kortom een gezellige boel dus!

Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!

NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenKandelaar252ejanuari 201206/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 201215/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker241ejanuari 201203/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 201204/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 201214/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 201217/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 201222/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 201203/01/13 Jongen! B.Drzttrtje351ejanuari 201204/01/12 Jongen! P.

KSNimnim281ejanuari 201221/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012UD 13/02/13 je klopt!Babsje361e januari 2012UD 07/05/13 je klopt!Kena272edecember 2011UD sept.`13 je klopt! 26/2 echo 18/2 intake VK, 7/3 echo VK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!

We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!

Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Heej allemaal,

Nimnim, gisteren was je UD zie ik. Spannend! Wat kijk je lang uit naar die datum en dan gaat ie zo voorbij. Dat is dan weer jammer, haha... Maar lang kan het niet meer duren!

Je vroeg welke doek we gebruiken voor het inbakenen. We hebben eerst maar eens de 'Swaddle me' gekocht voor 13 euro. Eens kijken wat hij ervan vindt. Nu blijkt dat hij het er goed op doet ga ik nog wel even kijken voor een eventuele betere versie. En anders nog zo een zelfde. Das makkelijk met wassen.

Afgelopen nacht was niet echt een succes helaas. Hij sliep twee keer maar ander half uur en toen bleef hij jammeren. Hebben we weer een poosje op de bank gelegen en toen man naar het werk was samen in het grote bed. Wel gezellig. Kon het vannacht gelukkig goed hebben, want had gisteren wel even een baal dag. Best slopend die gebroken nachten. Maar heb het er zeker voor over!

Alweer twee weken oud is hij. Morgen komt het consultatie bureau. Toch even over dat spugen hebben. Het is nu twee keer voorgekomen dat er spuug naast het bedje ligt. Gisteren zag ik ineens spuug op het dekentje en tegen de muur was het naar beneden gelopen. Dat ik dat niet hoor. En even wegen. Ben erg benieuwd!

Kandelaar. ze slaapt twaalf uur achter elkaar? WOOW! Hoe waren de nachten bij jullie aan het begin dan? Er is dus hoop! Haha... Heerlijk! Hoop dat je inderdaad vandaag nog terrecht kan bij de HA. Succes! Gelukkig lijkt ze er wel minder last van het hebben!

iPadje, fijn dat je man je zo gerust kan stellen. Kan me voorstellen dat die opmerking van je vriendin blijft hangen, maar dat is echt niet reëen om dat te roepen van haar. Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.

Kena, ik ken het wel van jaren terug Oriflame. Ik laat me altijd verleiden om wat te kopen, maar vond het toendertijd best prijzig. Maar ik ben dan ook niet het type dat haar geld uit geeft aan dat soort dingen. Ben ook helemaal van de etos make-up en de eigen merk douche spullen enzo. Geef zelf meer mijn geld uit aan leuke dingen doen en uit eten gaan... Haha... Ook geen goede eigenschap moet ik zeggen...

Babsje, 12 weken tot je verlof. Dat gaat toch wel snel. Je hebt niet echt een overzicht van wat je allemaal moet regelen zeg je. Er zijn een hoop standaard lijstjes te vinden op internet, waar ik zelf wel veel aan heb gehad. Uiteindelijk pik je daar uit wat voor jou geld en dan maak je je eigen lijstje.

Flower, ik zou met jullie verhaal zeker even contact opnemen met de HA. Misschien is er een middeltje wat voorgeschreven kan worden wat alles oplost of zijn er andere tip's. Soms weet je zelf niet meer wat je kunt proberen en kun je met een simpele tip voor je gevoel toch weer wat doen voor je kleintje. Dus al is het alleen om jezelf wat gerust te kunnen stellen. Ik bel zelf altijd als ik twijfel. Waarom niet?

VenO, gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Kennen jullie krijgdekleertjes.nl al? Wat een geweldig idee, leuker dan marktplaats en voor zover ik nu kan beoordelen ook goedkoper.

Bollesmurf balen van dat nachtbraken. Je klinkt wel nog steeds positief, mooi om te horen :-) Overlggen met CB klinkt slim, ben benieuwd wat ze zeggen. Het lijkt me toch niet heel normaal dat een kindje de muur onderspuugt.

Het kindje van vrienden van ons bleek verborgen reflux te hebben. Ze krijgt nu elke keer voor de borstvoeding een papje van johannesbroodpitmeel en vanaf de eerste dag gaat het beter met haar. Geen gespuug meer, goede nachten, weinig krampjes, weinig gehuil. En dat zonder chemische rotzooi in dat kleine lijfje te hoeven stoppen!

¤13,- voor een draagdoek is een koopje, wat goed dat je dat ontdekt hebt! En heel fijn dat het lijkt te werken, ik hoop voor je dat het zo blijft.

Kandelaar 12 uur, wat heerlijk! Schrok je die eerste keer niet? Het lijkt me zo griezelig als je kindje ineens veel langer slaapt dan je gewend bent. Volgens mij loop ik dan 10x de trap op om te controleren of ze nog wel ademt haha.

Calimero jullie meisje alweer 3 maanden las ik. Wat gaat dat hard zeg. En wow wat heeft ze toch een mooie grote ogen!!

Babsje he bah, ook aan het nachtbraken dus. Niets aan!! Kwam het door de baby?

Kandelaar haha ja misschien wel ja (last van hormonen). Nou kan je ook best in je ochtendjas en met blote benen van de uitgang van het zkh naar de auto lopen natuurlijk, maar dat lijkt me toch minder comfortabel.

Bollesmurf je beschrijft het goed: ineens is die speciale datum alweer voorbij. En daar zit je dan haha. Raar idee dat ze er uiterlijk eind volgende week zal zijn. Dat klinkt aan de ene kant als heel ver weg (zolang wil ik niet meer wachten!!!!) maar aan de andere kant ook heel dichtbij. Eind volgende week zijn we papa en mama, wow! Voor de meesten hier is dat vast alweer normaal, maar wij mogen er nog even aan wennen :-)
Kandelaar en kon je met Q. bij de ha terecht? En wat zei deze?

Babsjemmm heel lastig dilemma. Ik kan je zo niet echt een advies geven, ik zou het wel een groot risico vinden als je alleen condooms rondom de vruchtbare periode zou gebruiken.

Ik begrijp je gedachtegang erachter, maar je loopt wel een echt "zwangerschapsrisico" dan!

Ipadje aan je laatste post kan ik lezen, dat je het weer wat meer kunt relativeren, gelukkig! Neemt niet weg dat je het heel graag wilt en elke ronde weer een teleurstelling is...

Bollesmurf goed dat je morgen even met het consultatiebureau gaat overleggen, je mannetje lijkt wel een beetje explosief te braken...

Ja Oriflame is wel wat prijziger... ik ben daar ook niet echt van hoor, om veel aan persoonlijke verzorging uit te geven.

Ik koop vaak wat in de aanbieding ofzo. Maar ze verdienen niet echt aan mij.

Nimnim en wat zeiden ze vandaag bij de check???

Yes, L. is gaan poepen... maar nu de twijfel of ze helemaal leeg poept. Het is een beetje koeienvlaai achtig.

Haar eetlust is wel weer helemaal prima, maar waar de eerste poepbroeken goed verliepen, zit ze vanmiddag al weer 2x in een hoekje auw, auw, auw te doen....

Zucht, het blijft altijd onzeker hoor met die hummels!
En weer even up

NimNim, ik ken die site niet, maar het ziet er erg goed opgezet uit. Ook een mooie manier, als het in de praktijk ook echt zo werkt!

Maar bij jou nog altijd rustig dus?

Lijkt mij eigenlijk best vervelend om over UD te gaan, killig voor mijn zenuwen

Dus ik benijd je niet en wens je een hele spoedige en voorspoedige bevalling toe!

Het nachtbraken kwam niet door de baby. Daar kan ik vooralsnog prima doorheen slapen. Ik word nu vaak rond hetzelfde tijdstip wakker, even naar het toilet, en dan dat ik niet zomaar meer in slaap val (soms ook wel hoor, vannacht in ieder geval niet voor die laatste 2.5 uur slaap)

Hoe was/is trouwens je bezoek aan de Gyn?

Bollesmurf, ik hoop dat het consultatiebureau raadt weet met het spugen van je zoontje als ook het vaak niet slapen

Overigens doen we alles stap voor stap en zijn al een heel eind op weg voor de babykamer. Maar dan dus met name de grote stukken. Mijn vriend is ervan overtuigd dat de rest wel komt als we even bij de babydump gaan shoppen.... Ik heb hem maar gezegd dat hij dan vooral een hele dag daarvoor mag uittrekken

Kandelaar, getsie, gaat dus nog steeds niet goed met Q

Ik hoop dat de ha met de juiste hulp komt.

Ik ben niet zo'n fan van een spiraaltje eigenlijk. Waarom niet weet ik eigenlijk niet. Misschien ga ik uiteindelijk toch gewoon weer even aan de pil.... Ik ga er nog goed over nadenken en ik hoef gelukkig nu og niet te beslissen.

ipadje, hoe is het jou vandaag vergaan?
Aaah, dus toch niet helemaal meer up

Misschien wil ik het zwangerschapsrisico ook wel lopen... En het voor een deel aan het toeval overlaten.

Misschien niet heel verstandig, ik weet het niet goed.

Ik ben ook gewoon een beetje laconiek omdat het met deze zwangerschap ook niet heel snel ging, dus waarom dan ineens wel...?
Dat klinkt niet gek babsje, maar zorg wel dat jij en en je vriend dat allebei willen. Niet dat hij denkt dat jullie er alles aan doen om een volgende zwangerschap nog even uit te stellen, terwijl jij stiekem hoopt dat jullie iets te onvoorzichtig zijn..

Kena lastig hoor, die stoelgang van je dochter! Eet ze al peperkoek, tuttifrutti/vijgen/dadels en dat soort spul? Een beetje extra olijfolie door het eten doen misschien?

Check up was weer ok. Maandag weer controle, dan ctg en daarna waarschijnlijk strippen. Het hoeft niet, en ik mag ook kiezen voor inleiden. Maar in dat laatste geval moet ik in het ziekenhuis blijven voor zeker 2 dagen/nachten en daar heb ik niet zoveel zin in.. Vooral ook niet omdat je dan van begin af aan in het zkh bent, terwijl ik de eerste weeën nu gewoon thuis mag opvangen. Dat lijkt me toch relaxter en fijner. Ook is de kans op bloedingen groter na inleiden en dat is ie toch al bij mij. En daarnaast is maandag taartdag die breng ik liever niet 'voor niets' in het zkh door.

Als ze niet uit zichzelf komt en strippen tot niets leidt, word ik uiterlijk volgende week zondag verplicht ingeleid.

Zo, nu zijn jullie ook weer op de hoogte. Ik vind het een lastige keuze meiden, ik hoop eigenlijk dat ukkie de keuze voor me maakt door gewoon voor maandag te komen!
VenO, hoe was je eerste werkdag???
Babsje kan mij jou gedachtegang heel goed voorstellen hoor, in jou geval zou ik misschien wel hetzelfde doen.

Maar je hoort het zo vaak, dat als je niet verwacht dat je snel zwanger raakt, het toch ineens snel kan gaan.

Je hebt gelukkig nog even om na te denken....

Nimnim ow meid, je hebt nog een heel aantal dagen om uit jezelf te gaan bevallen! Kan me voorstellen dat dat soort keuze`s moeilijk zijn en dat je veel liever de natuur zijn gang laat gaan...

L. krijgt inderdaad van alles en nog wat, wat laxerend moet werken en op zich komt er nu ook wel steeds wat, maar twijfel of er niet nog iets "vast" zit....
Ja klopt Kena, daar heb je ook helemaal gelijk in. Stiekem hoop ik dat al het geduw en gepor van vandaag de boel in werking heeft gezet, maar dat zal wel niet. Wow, ik heb echt helemaal geen geduld, wat erg! haha

Kon je maar even met röntgenogen die darmen scannen he, zodat je zeker weet hoe het ervoor staat... Ze voelt zich in ieder geval beter, dat is positief!

Ipadje hoe was t vandaag in t andere zkh??

Theepoes hoe gaat t met jou?
Nimnim, het nemen van die beslissing is vast niet nodig! Ik heb zo'n idee dat ze overmorgen komt! Ik kan me je ongeduld best goed voorstellen! Je bent zo nieuwsgierig!!

Gaat wel goed met mij... Word alleen een beetje gek van die stomme ovulatietesten. Ik geloof dat ik deze keer geen goede eisprong heb gehad. 1 positieve test en daarna weer 4 negatieve, terwijl ik eigenlijk nog wel 2 positieve achter elkaar verwacht... Ik was, op aanraden van de gyn, gestopt met temperaturen, maar ben vandaag toch maar weer begonnen om wat meer inzicht in die kuttige eisprong te krijgen. Ik word er een beetje chagerijnig van!

Kena, gelukkig, toch weer wat ontlasting bij L., maar het gaat nog niet echt van harte... Ik hoop dat ze zich gauw beter voelt!
Oh meiden, ik ben echt ff helemaal de weg kwijt!

Heb totaal geen energie meer, maar ik moet het denk ik even kwijt, en moet jullie dit echt even vertellen.

Vanmorgen daar dus gesprek begonnen, begon met het doornemen van algemene dingen; leeftijd, cyclus, medicijnen, pijn bij menstruatie, enz....

Bij de leeftijd van de overgang van mijn moeder schrok ze heel erg, en is er besloten om meteen bloed te prikken om te kijken naar de AMH waarde. (maw wanneer kom ik in de overgang, hoeveel eitje heb ik nog). Daarna kreeg man weer een potje mee, om nog een test te doen want de arts vond de uitslag een beetje vreemd omdat er geen concentratie bijstond (hoe bedoel je verwarrend allemaal!!). Toen zei ze dat ik op cylcusdag 3 moest terugkomen om bloed te prikken en voor een echo, en vroeg ze wanneer dat was. Toen ik zei dat dat vandaag was kon ik meteen meekomen voor een echo.

Tijdens die echo viel ze ineens stil, en ging heel zorgelijk kijken. Want mijn eileiders waren zichtbaar en dat hoort dus niet. Verder kijken; ze zag nog wat restjes van de follikel en op zich nog genoeg eiblaasjes, maar er zat dus iets niet goed met die eileiders. Omdat het geen echt onderzoek is, maar een echo, en zij geen echte gyn, is het geen diagnose. Maar vreemd is het wel dat er vocht in zit.

Ik moest meteen door om bloed te prikken en over 3 weken moeten we terug voor weer een echo en alle uitslagen. Als de eileiders dan nog vol vocht zijn, en de uitslag van mijn AMH waarden niet zo goed, of het zaad van man niet top; is de volgende stap waarschijnlijk IVF.

Als die uitslagen verder wel goed zijn, en alle omstandigheden zijn verder dus positief, dan wordt er geopereerd. Ik ben nu echt aan het freaken, googelen, doemdenken. En ik snap er echt niks meer van. Waarom hebben de gyns in juni en december dit niet gezien????

Sorry voor dit warrige verhaal, maar ik kan echt alleen maar janken. Ben zo verward...snap er niks meer van.

Schoonmoeder belt net op, en vraagt waarom ik niet reageer op haar sms. Man zegt dat ik even niet zulk leuk nieuws heb gehad, en zij zegt weer dat het vanzelf wel goed komt. Ik moet er niet teveel mee bezig zijn. NIET DUS!! en toen zei ze dat ik vast te veel sport. BAH! Ik ben echt boos op de wereld. Op iedereen. Vind het zo oneerlijk!!! Weet nog dat Aaaanne op een gegeven moment hier schreef dat 1 op de zoveel onvruchtbaar was, en dat wij als forummers dat toen nog niet konden weten. Nou dat ben ik dus waarschijnlijk.
Oh ipadje, wat een heftig dagje

Als ik het goed begrijp is er op dit moment nog geen sprake van medisch gezien geen kans? En dat er verschillende uitkomsten zouden kunnen zijn waaronder ook uitkomsten met nog goede mogelijkheden?

Vorig jaar heb je toch ook wel eens een positieve zwangerschapstest gehad?

Dus zwanger worden is dan toch al eens gelukt, dat klinkt in ieder geval hoopvol.

Probeer rustig dit nieuws te verwerken. En ik hoop voor jullie dat bij de volgende afspraak het er weer een stuk zonniger uitziet dan nu
Theepoes, voor jou ook al even snert

Wanneer hadden jullie de volgende afspraak? Komt deze al snel?
Oooooh ipadje!! Dikke dikke dikke knuffel voor jou!! Wat een klap zal dat zijn! En hoewel het eerst alleen een diagnose is, is het voor jullie natuurlijk wel heel erg schrikken! En zo raar dat dat tijdens eerder onderzoek niet gezien werd. Waren die vorige onderzoeken wel door gynaecologen gedaan? Weet deze onderzoeker wel waar ze het over heeft? Ik vind het nogal wat om dit zo uit het niets te noemen... Ik hoop echt dat ze er kilometers naast zit!!!

Tggg en die schoonmoeder! Wat een domme opmerking! Gatver, daar kun je toch niks mee!?

Babsje, 4 feb. hebben we de volgende afspraak. Dus we moeten nog maar even geduld hebben voor we weten of en wat er aan de hand is. We zijn nu zover met denken dat er bij ons beide wel wat mis zal zijn... Afwachten maar!
Ipadje wat een rotdag zeg! Ik vraag me dezelfde dingen af als babsje, en ook wat ze bij een evt operatie willen doen?

Kan me voorstellen dat de reactie van je schoonmoeder helemaal verkeerd viel. Weet ze van jullie kinderwens en de onderzoeken?

Dikke knuffel voor jou en p, en neem je tijd om t te verwerken. Voorlopig is t nog helemaal niet zeker dat je onvruchtbaar bent meid, maar de gedachte alleen is genoeg voor een flinke huilbui.

Theepoes voor jou ook een dikke knuffel
Hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt, deze onzekerheid is killing natuurlijk.
Ja ik snap er helemaal niks meer van, en ga vandaag naar hoop en vrees. Aan de ene kant; er is zeker een mogelijkheid door een gezonde baarmoeder met IVF. Maar zo'n operatie enzo klinkt zo heftig, en alles jaagt me nu de stuipen op het lijf. Toen ze een zorgelijk gezicht trok, trok ik echt helemaal wit weg. De andere artsen waren juist gynaecologen, dit is een fertiliteitsarts. (er waren ook allemaal vrouw/vrouw stelletjes daar die onder behandeling zijn) Ik begin zo langzamerhand te denken dat ik gek ben geworden en nooit een positieve test in handen heb gehad, hoe kan dat dan?? De mogelijkheden zijn nog wel goed, en IVF hoeft natuurlijk echt niet te mislukken, en wie weet is dat hele verstopte gedoe ineens verdwenen, of was het echo apparaat stuk....ik weet het niet. Bij een eventuele operatie openen ze weer de eileiders, zodat ze weer toegankelijk zijn. Mochten ze bij die operatie nog ergere dingen zien, dan halen ze ze weg. Maar zover is het gelukkig nog niet.

Schoonmoeder weet van kinderwens, en is wel lief, maar oliedom (klinkt echt even superonaardig maar dat is ze echt, ze snapt niet zoveel) heeft al eerder geopperd dat ik teveel sport, en dat ze dan een kindje in een lift ziet en dat ziet als teken dat ik snel zwanger ben.....pfff....ik dacht dat het fijn zou zijn om iets te vertellen, omdat ik gek wordt van dat 'je moet het loslaten'.

Theepoes, wat mega irritant van die testen. Kan me voorstellen dat jullie je ook van alles gaan indenken. Samen staan we sterk; wij moeten ook weer 4 feb.
Och Ipadje, wat een rot dag

Wat raar dat er ineens allemaal dingen te zien zijn die de eerdere gyns helemaal niet hebben gezien? Hebben zij niet goed gekeken, hebben ze ander soort aparatuur of is het misschien net pas zo, dat er iets tijdelijk verstopt zit en het eerder dus ook niet zo was (ik stel me voor dat dat kan?).

Dwars door je negatieve gedachten heen: het positieve nieuws is dat er genoeg eiblaasjes waren, dus dat jij nog lang niet aan de overgang begint.

Ik heb vast dingen over statistiek geroepen, om te zeggen dat het niet logisch is dat er hier in het topic een hele rij onvruchtbare dames zouden zijn. Maar dat geldt ook nu nog, die kans is zo klein. De kans is gewoon vele malen groter dat jij hoort in de groep waarbij het allemaal niet zomaar binnen een half jaar raak is, of dat er 'hulp' bij nodig is, dan dat het echt niet zal lukken. Je hebt eitjes en die doen het (follikel), de gyn heeft eerder nog gezegd dat het er wel goed uit zag... ik snap dat dit heel hard aan komt, maar toch niet meteen van het ergste uit gaan hoor! En googlen op dit soort dingen levert echt alleen maar nare verhalen op (zie Nimnims google acties), niet doen. Als je nog vragen hebt kan je ze beter op een lijstje zetten en dan nog eens terugbellen naar deze arts.

Ook ontzettend balen dat je nu weer drie weken moet wachten, je wilt natuurlijk NU duidelijkheid en zekerheid. Duurt die test van het zaad zo lang? Of is dat omdat ze hopen dat je eileiders inderdaad vanzelf open gaan voor die tijd? Jeetje wat een rot nieuws. Je schoonmoeder meent het vast goed, maar heeft geen idee hoe ze het goed uit moet drukken blijkbaar..
Oh ik ben hier verder ook al te lang niet geweest.

Nimnim, nog een baby dus. Komop Nimnimkind, het wordt tijd!

Theepoes ook zo in onzekerheid zie ik getverderrie. Jij ook een grote ..

Ik ga zo op vorige pagina's bijlezen

Ego:

Bijna alles klaar voor mijn verlof. We hebben ook net de drukproeven voor het kaartje gekregen en die waren bijna helemaal goed, nog een kleine verbetering er bij. Zag er al wel mooi uit

Maar waarom ik even schrijven wil: Daarnet hebben we de liggingsecho gehad en wat denk je? Het kindje ligt dwars, letterlijk. De vk 'Jeetje, dat dat nog kan! Dit zit vast niet lekker voor jou, daar onder je rib'. Ja, dat had ik de laatste dagen ook al geconstateerd. Die grote bult onder mijn recht rib die steeds klem leek te zitten daar is dus het hoofdje. Nu een foldertje meegekregen over versie, zodat dat mogelijk volgende week gedaan kan worden. De kans dat het lukt is mogelijk iets groter dan bij een stuitligging (dan is het 40%) omdat het al 'halverwege' is. Andersom is de kans dat de bevalling normaal lukt als het blijft zitten zoals het nu zit echt nul. Dus ik geloof dat de keus vrij makkelijk is . Flower, hebben ze bij jou ook aangegeven dat er een kans is dat door de versie de bevalling ineens op gang komt of dat je vliezen breken? Dat moet ik nog maar even laten doordringen, want ik reken op toch wel iig twee weken verlof vanaf donderdag, maar als je zo'n 'complicatie' krijgt bij de versie dan moet ik toch in elk geval maar zorgen dat de kleertjes al heel snel gewassen worden voor je-weet-maar-nooit. En hopen dat het nog vanzelf draait voor die tijd. Bij het vorige bezoek aan de vk was het nog goedom, maar ik heb inderdaad heel wat gespartel gevoeld daarna.
O wat ben ik blij met jullie lieve maar vooral ook positieve berichten!! echt! merk dat ik zelfs in m'n schrijfstijl heel emo reageer met alle uitroeptekens haha! Maar door de nuchtere woorden land ik weer even op aarde, dat is echt fijn. Tja, wie weet ben ik iemand die IVF nodig heeft. Mijn hemel, had ik me nooit kunnen bedenken. Tis op zich natuurlijk niet erg, maar komt met dit soort berichten wel dichterbij.

Het duurt zo lang omdat ze m'n AMH waardes gaan testen, dus of ik spoedig in de overgang zou komen. Daarnaast moet man dan ook nog getest worden, en het moet op afspraak 'geproduceerd' worden. ('produceert u thuis of op locatie' waren de letterlijke woorden dus dat kost dan ook weer zo 2 weken....

Lijkt me best pijnlijk, zo'n dwarsligger! auw! en wat gek/engig dat er dan zo'n bult uitsteekt!!!
Nu echt bijgelezen .

Kandelaar: hoe gaat het met Q?

Bollesmurf, fijn dat het inbakeren lijkt te helpen, eindelijk weer wat slapen voor jullie allemaal. Pff, die gebroken nachten.

Babsje, heb je het vieze drankje al overleeft ? En leuk he, een begin maken voor de babykamer! Goed dat je je van het klussen/zware werk hebt weten te weerhouden. Koken is op zo'n dag net zo belangrijk. Moeten jullie nu nog wat aan de kamer veranderen, of kunnen nu de meubeltje er in? Over wat je moet regelen: ik heb veel uit van die onlin kalenders gehaald. Bij deze http://www.anababa.nl/kin ... ger/zwangerschapskalender staat elke weet wel iets wat je rond die tijd moet regelen.

Kena, fijn dat je moeder en zusje hebben kunnen oppassen op L. Ik kan me voorstellen dat je met zulke oppassen wel echt rustig kan slapen. Hoe gaat het nu met L?

Lauren, wat leuk dat je al bent gaan zwemmen samen :)! Is het nou zo, dat ze op die leeftijd nog een soort van vanzelf zwemmen omdat ze dat uit de baarmoeder gewend zijn, of is dat een fabeltje?

Flower, wat schrijf je leuk over je man en kleintje samen, ik zie het helemaal voor me

Hee Nimnim, je bent jarig vandaag (toch?), gefeliciteerd!!

Grappig dat er jou mans werk ook een pol is. En jullie hebben dus een erg bijzondere naam in gedachten, ik ben benieuwd .

Jeuk op je buik herken ik trouwens, aaaaaarch zo irritant!

En die website kende ik nog niet, krijgdekleertjes.nl, leuk zeg (Zet 'm meteen in mijn favorieten).

Ohja, over verjaardag en tabel enzo: eigenlijk moet mijn leeftijd ook al een poosje omhoog in de tabel (32) en mijn UD staat nog op wat ik dacht, maar de officiele UD is de 13. Zou je dat nog willen aanpassen Kena?

Ipadje, logisch dat je hier emotioneel van wordt, we zijn allemaal hier in het topic begonnen met het idee dat we wel binnen een aantal maanden zwanger zouden worden. Dan gebeurd dat niet en neemt de onrust toe. En dan na zo'n goede uitslag in december ineens al die onzekerheid over je heen, echt waardeloos. En die AMH waardes duren dus zo lang, snert... Wel heel belangrijk die uitslag.

Je hebt het trouwens een pagina terug ook nog over een leuke ontwikkeling deze week, die wel op facabook komt. Kan je op het pf een hint geven, ik ben best nieuwschierig nu (of zet je het daar ook liever niet op, dat snap ik ook hoor).

Ook nog even op een paar vragen reageren. Ja, mijn verlof staat al helemaal vol plannen, hele lijsten dingen die ik wel wil doen. Maar nu toch maar eens met de meest essentiele beginnen geloof ik . En wij weten wat het wordt, maar vertellen het nog aan niemand .
Nee aaanne, niet vandaag maar toch bedankt

Wat een eigenwijs kindje is t nu al, een beetje dwarsliggen! Spannend hoor die versie. Ik hoop dat t meteen de 1ste x goed gaat.

En dat ie dan ook goed blijft liggen natuurlijk

Ben zooo moe maar kan maar niet in slaap vallen. Uk is nogal wild vanaaf. Nou ga toch nog maar een poging wagen. Truste allemaal!
Lieve Ipadje, wat een berichten zeg... ik heb gisteravond even snel gescand, maar wilde het vanmorgen nog even een keertje goed lezen voor ik ging reageren.

Wat moet moet de informatie van gisteren rauw op je dak gevallen zijn.

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrok van de insinuaties die de echoscopiste gisteren heeft gedaan.

De conclusies die ze heeft getrokken en de mogelijkheden die ze jullie heeft gegeven zonder alle uitslagen compleet te hebben vind ik vrij bijzonder.

Als ik jou verhaal goed lees, zijn er nog verschillende mogelijkheden, wat er aan de hand zou kunnen zijn.....

Ik wil net als de andere meiden hier, echt nog wel een beetje positief blijven, want er is nog steeds een grote kans dat jij zwanger kan worden van jou eitje en een zaadje van je man, dus van jullie kindje!!!

Je hebt nog een eitjes voorraad en je hebt wrs een goede baarmoeder.

Je moet nu een hele poos wachten op alle uitslagen, ik zou deze tijd gebruiken om op rustige momenten na te denken, welke vragen jij straks hebt. Zodat je een klein beetje steviger in je schoenen staat als je voor de uitslagen naar de arts gaat. Daarnaast zou je misschien echo foto`s uit het andere ziekenhuis kunnen opvragen, om na te laten gaan of de eileiders daar ook zichtbaar op waren.

Lieve meid, ik zou je een hele dikke knuffel willen geven, want het is gewoon enorm k*t op dit moment. En z`on heerlijke schoonmoeder kan dan ook al zo lekker meewerken.

Fijn dat je je hier inmiddels weer zo vertrouwd voelt, dat je deze periode met ons wil delen....

Aaanne jeetje jij hebt dus de echte dwarsligger van dit topic in je buik!!! Die kleine van flower, draaide tenminste helemaal door....

Spannend meid een versie. Hoop dat deze net zo succesvol zal zijn als bij flower!!!

Nimnim en heeft uk je nog een beetje laten slapen vannacht???

Bij jullie ook z`on witte wereld meiden??? Gadver vind er niks aan, moet vanavond ook nog met de auto naar het werk, bah!

Maar goed niks aan te doen, L. is weer voor het eerst sinds 3 weken een ochtend naar de psz. Ben benieuwd hoe het gaat. Er waren echter maar 4 kindjes, want 10!!! ziekmeldingen....

Mmmm mag ik even twijfelen?! Alle 10 de kindjes ziek of papas/mamas geen zin om de sneeuw te trotseren???
Wanneer ben je jarig Nimnim?? Nog een beetje kunnen slapen?

Jij ook bedankt voor je fijne bericht Kena, echt lief! De eventuele vervolgstappen van de fertiliteitsarts kwamen ook nav vragen van onze kant, toen ik vroeg of bijvoorbeeld HSG een optie was. En wat het zou betekenen als ze over 3 weken nog vol vocht zouden zitten. Ze benadrukte ook dat het absoluut geen diagnose was, maar als dit plaatje er nog zo uit zou zien over 3 weken, men ons daar niet mee 'het bos in zou sturen maar actie zouden ondernemen'. Ook wel fijn natuurlijk. Ook vroeg ik meteen waarom er niks van te zien was op de vorige echo's, maar daar kon ze geen antwoord op geven. Snap ik ook wel, ik had m'n dossier niet meegenomen en tja, ze was er niet bij zoals ze zelf zei.

Wel pieker ik nog over het feit dat de gyn in het zkh nog zei; 'ik wil voorlopig nog geen hsg bij je doen omdat de eileiders niet zichtbaar zijn, dat betekent dat ze niet verstopt zijn. En de hsg kan best pijnlijk zijn en lijkt me vooralsnog overbodig.' Daarom weet ik 100% zeker dat er toen niks was.

Aan de ene kant moet dit me een beetje op de been houden, aan de andere kant maakt het me ook verward! Kan zoiets dan per maand veranderen??! dat is dus iets wat ik moet vragen. Wie weet, en dat zou dan wel verklaren waren het mss zo lang duurt. Weet je, normaal kan ik echt nuchter denken en keihard zijn voor mezelf en omgeving, maar als het dit onderwerp aangaat lijkt het me allemaal extra te raken en uit evenwicht te brengen. Heb vannacht in mn slaap ook een hoop verwerkt denk ik; heb flink gedroom over allemaal lesbische vrouwen met dikke buiken hahahaha!

En grrrr, die schoonmoeder ja, het is toch te erg?! en dan steeds zeggen, maar er is toch niks ergs aan de hand? en anders adopteren jullie toch??? alsof het allemaal niks is. Maar goed, mijn eigen moeder is geen haar beter, die is de hele afspraak gewoon vergeten en is lekker druk met d'r eigen dingetjes..ahum. Maar goed, ik ga even wat leuks op het pf zetten, iets waar ik echt blij van word!

Enne Kena, ik denk dat die ouders de kindjes sneeuwvrij hebben gegeven hoor!!! haha! En nog iets anders; vloog met een collega die ook clomid kreeg, na 1,5 jaar proberen. Het was meteen raak! dus even een oppeppertje voor jou!

x
Dag allemaal,

Vanmorgen is er iemand langs de weg bevallen las ik op nu.nl. En daarna aangereden, maar het is goed afgelopen. Nimnim soms?

iPadje, wat ontzettend frustrerend dat je zulke gesprekken hebt net als je zelf weer wat positiever aan het worden was en gerust gesteld was door anderen... Dat schommelen tussen emoties maakt het allemaal niet makkelijker...

Hier is het consultatie bureau op bezoek gehad. Kleintje weegt nu 3740 gram. Trotse mama hier nadat hij was afgevallen tot 3010 gram. Verder doet hij het helemaal goed. Ze zijn niet zo voor inbakeren met een andere doek dan de Pacco. Tenminste, voor je zeker weet dat er geen afwijking bij de heupjes is. Daarom mag ik vanmiddag al even op het bureau langs komen, dan controleren ze dat gelijk. Als alles dan goed is kan hij zonder zorgen slapen in de 'swaddle me' en misschien in de 'Puckababy' die ik heb besteld gisteren. Heb er één via marktplaats gekocht. Ze zijn niet zo strak en de armpjes liggen niet persé langs het lichaam, maar kunnen niet buiten de zak. En dat is wat hij prettig vindt volgens mij. Verder geen bijzonderheden en een goede nacht achter de rug. Spugen moet ik in de gaten houden. Even HA bellen als het nog eens voorkomt, maar omdat het pas twee keer is voorgekomen hoef ik me geen zorgen te maken. Komt het vaker voor dan kan de slokdarm te nauw zijn, maar daar denk ik nog even niet over na. (ze had het meteen over opereren enzo, bah)

Vanavond ga ik lekker me een stuk of 30 collega's uit eten. Eerste keer man en kind alleen laten. Ben benieuwd hoe dat voelt. Natuurlijk allemaal foto's op mijn telefoon gezet, zodat ik flink kan showen. Kleine foto boekje wat ik gisteren besteld heb komt vast vandaag nog niet binnen.

Kena, met de auto naar het werk vanavond. Ja, niks aan, maar beter als de fiets denk ik hoor. Dat is wel opvallend ja 10 zieken, haha. Hier ligt er denk ik zo'n 5 cm en is het gelukkig verder gestopt met sneeuwen. Ik dacht dat ik zou moeten lopen vanmiddag naar het consulatie bureau, maar mijn stiefmoeder mag eerder weg van haar werk toevallig en speelt voor taxi. Super lief!

Aaaanne, spannend die versie. Als draaien niet lukt plannen ze dan meteen een keizersnede in? Sorry als ik iets vraag waar je nog helemaal niet over na wilt denken, maar vroeg het me af. Hoe sta je zelf tegenover een keizersnede? Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven