Gezondheid alle pijlers

blaasontsteking maar geen pijn?

14-01-2013 12:08 26 berichten
Ik weet dat jullie (de meesten dan ) geen dokter zijn. Maar kan ik een blaasontsteking hebben zonder dat het pijn doet bij het plassen? Ik moet zo vaak (en dan ook heel nodig) naar de w.c. Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
ik heb wel van mensen gehoord die dat ook hebben. Het is gevaarlijk, als je te lang door blijft lopen met blaasontsteking kan het nierbekkenontsteking worden.. Heb je vaker blaasontsteking?
Geen idee. Heb je meer gedronken dan anders?? Zou ook een logische verklaring zijn. Bij diabetes moet je ook vaak plassen. Ben je zwanger?? Enz enz...
En komt er ook wat uit? Want bij de blaasontsteking die ik meestal heb, moet je heeeel nodig naar de WC maar plas je uiteindelijk drie druppels
ja. ik heb jarenlang blaas-en nierbekkenontstekingen gehad zonder pijn bij het plassen.

verder was ik dan wel ziek, leek op hele zware griep, overal pijn, behalve bij het plassen.

huisarts heeft lang gedacht dat het griep was, ben zelfs getest op malaria.
wij slapen nooit.
Ja dat heb ik regelmatig gehad.

Het rook wel anders dan normaal en daar herkende ik het aan.
accountkiller
Ja dat kan. Je kunt zelfs bloed plassen zonder pijn te hebben.

Veel drinken alvast, veel vitamine C, cranberries (ook al beweert men tegenwoordig anders). Kortom: goed voor jezelf zorgen. Kan binnen een paar dagen alweer voorbij zijn. Heb onlangs ook een weekje gewacht, huisarts gebeld, twee dagen later plasje ingeleverd, bijna schoon. Antibiotica gelukkig niet meer hoeven bestellen. Beter is zo, of het moet te lang aanhouden.

Blaasontsteking kan zelfs na drie weken (volgens huisartsenrichtlijnen) nog vanzelf overgaan. Hou wel de andere eventuele kwalen in de gaten i.v.m. nierbekkenontsteking. Beterschap.
Als je vaak naar de wc moet is het juist goed. Een teken dat je geen vocht vast houdt. Het is juist niet goed als je veel drinkt en niet naar de wc hoeft. Een blaasontsteking herken je aan een drukkend gevoel in de blaas, alsof je hoognodig moet. Als je eenmaal zit, komt er een 1 drupje uit. Als je dan wél veel plast geeft het in je blaas een brandend gevoel.

Blaasontsteking zonder pijn kan ik me niet voorstellen. Ik had het vroeger zo vaak, dat ik ermee naar het ziekenhuis moest voor onderzoeken. Bij de dokter krijg je een antibiotica kuurtje mee voor een week en dan moet het over zijn.

Tip: Drink na het plassen, 2 glazen water. Dat helpt je om je blaas te reinigen.
Heb ook ene paar keer blaas ontsteking gehad zonder pijn hoor. Het kwam aan het licht toen mijn urine getest werd ivm zwangerschap. Het kan dus wel degelijk.
Ik drink niet veel, plas heel veel. Dus als ik jullie reacties lees, toch maar eens laten testen. (en niet zwanger hoor, die tijd heb ik wel gehad )
Jah dat kan. Ik heb regelmatig ontstekingen en helemaal geen klachten. Ik kan dan aan de sterke geur van mijn urine merken dat er een ontsteking in zit.
Ja dat kan. Ik heb het nu.

Tijdens het plassen voel ik geen/nauwelijks pijn. Wel bij zitten/opstaan. Dan krijg ik soort steken. Heel vervelend maar niet zo erg dat ik niks kan doen. Moet wel vaak plassen.
Hup, aan de cranberry sap.
Ja hoor, regelmatig gehad. Als je opeens een ander plaspatroon krijgt dan normaal terwijl je drinkpatroon niet is veranderd, zou ik altijd even een arts raadplegen.
Dat kan. Ik had een nierbekkenontsteking (als ik het goed heb) Dat is al een stadium verder dan blaasontsteking. Kreeg opeens zon hevige pijn links onder in mijn buik wat als maar erger werd. Ben toen naar de dokter gegaan en die constateerde dat dus.. Ik heb daarvoor helemaal nergens last van gehad en een blaasontsteking die ik blijkbaar daarvoor al gehad moet hebben is mij niet opgemerkt. Ga voor de zekerheid even naar je huisarts, je kan een potje urine meenemen dan bij de assistent afgeven of een afspraak maken en dat ze het daar even Merckx doen!
Sorry mijn autocorrectie haha. De zin was "dat ze het daar even met je doen!"
Lavendelbloem, ga Cranberry balans slikken van Bloem en hiernaast Chlorella Vitaal van Bloem , dan komt het goed !
Hoe kun je dat nou zo stellig zeggen, Rawfoodje? Als TO een nierbekkenontsteking heeft, dan kan ze nierschade krijgen als ze dat niet laat behandelen. En nierschade gaat niet meer over. Daar ga je toch geen risico mee nemen? En al helemaal niet als het om de nieren van iemand anders gaat? Ik snap dit soort adviezen bij dit soort klachten echt niet.
quote:Beeldig schreef op maandag 14 januari 2013 19:26 Hoe kun je dat nou zo stellig zeggen, Rawfoodje? Als TO een nierbekkenontsteking heeft, dan kan ze nierschade krijgen als ze dat niet laat behandelen. En nierschade gaat niet meer over. Daar ga je toch geen risico mee nemen? En al helemaal niet als het om de nieren van iemand anders gaat? Ik snap dit soort adviezen bij dit soort klachten echt niet.Ik snap je, maar jij moet je er niet druk om maken. Je weet zelf wel beter en laat hun lekker hun gang gaan als ze er blijkbaar blij van worden...
Gelukkig maak ik zelf nog altijd uit waar ik me wel of niet druk om maak. En je zult zo'n advies maar opvolgen omdat je denkt dat het een goed advies is en daardoor nierschade oplopen... er lijkt me niets mis mee om duidelijk te maken dat dit soort gezondheidsadviezen heel erg verkeerd uit kunnen pakken.
Niks mis mee idd! Ik zeg alleen dat jij je er niet druk om moeten maken om dat het t niet waard is. Natuurlijk mag jij er wat van zeggen maar aan je reactie te zien leek je wat aangebrand. Wat ik zonde vind voor je humeur! Maar goed ieder z'n eigen!
Toevallig vind ik nieren de drukte wel waard. Daar kun je in mijn ogen niet voorzichtig genoeg mee zijn!
Het is geen aanval maar goed bedoelt!
Dit kan heel gevaarlijk zijn! Gelijk naar de dokter!
Heb ik ook wel eens gehad. Veel drinken, vooral jus d'orange en cranberrysap (sappen met vezels). Zo plas je de bacteriën er vanzelf uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven