wat nou sneeuw....

14-01-2013 18:50 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
De NS neemt al maatregelen en heeft voor morgen alvast minder treinen ingezet. Niet dat ik met de trein naar mn werk ga, maar vraag me af waar het op slaat.

Hier omgeving 026 is nog geen vlok gevallen, mag zo blijven wat mij betreft...

Hoest in de rest van het landje??
@lilja, de noordelijke zijde. Het was maar een beetje en je ziet ze alleen als je buiten bent. Onder de schijnwerpers op het voetbalveld waren ze te zien.
024 nog niets te zien.

Nu maar hopen dat ik morgen met de trein in 073 op mijn werk kan komen.
[quote]Chartreuse schreef op 14 januari 2013 @ 19:03:

Ik kan het ook niet meer volgen wat er allemaal gebeurt als er 'n vlokje valt tegenwoordig.

quote]

ja idd... overdreven gedoe...

nog ff gekeken, er ligt geloof ik 1 vlokkie... (maar het

is donker dus zie het niet zo goed...)
023, poederlaagje, hopelijk morgen alles weer weg, laat de lente maar komen!
@bertje, das inderdaad de andere kant
Hier ligt heel dun laagje, maar volgens KNMI komt er nog wel een centimeter of 5 bij.

Trouwens: ik dacht dat ze zeiden dat het na donderdag ging dooien.. Nu zie ik op de weersverwachting dat het in elk geval t/m zondag (verder gaat de verwachting niet) onder de 0 graden blijft.

Voorspelt veel goeds voor de schaatserijders onder ons, vooral in het noorden!
hier in het noorden alleen berekâld.
Ja, die NS.. Kan iemand mij uitleggen waarom als er minder treinen rijden, die treinen dan wel kunnen rijden? Dat er minder worden ingezet, verandert de situatie toch niet? Zelfde rails, zelfde sneeuw, zelfde trein.. Ik zal wel te dom zijn, maar ik snap die redenatie gewoon niet hierachter..

Zo'n trein kan stil komen te staan, okay, als dat gebeurt is dat vervelend genoeg, maar hoezo gebeurt dat niet als er minder van rijden?

Een paar jaar geleden zetten ze die hondekoptreinen in als het sneeuwde, die zijn zwaarder en kunnen er beter tegen dan die nieuwe sprinters, waar de electronica veel gevoeliger is voor sneeuw enzo, heb ik me laten vertellen. Maar die hondekopmodellen (die gele) zijn massaal naar de schroothoop afgevoerd.. eeuwig zonde: het reed gewoon nog en het reed tenminste! Ook bij sneeuw!

(hoe doen ze dat in het buitenland, van die landen waar maandenlang sneeuw ligt van meer dan een meter hoog?!)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
In het zuid-westen begon het vanmiddag te sneeuwen. Er ligt genoeg sneeuw om te sleeën. Vannacht gaat er nog meer vallen. Ik ga morgen lopend naar het werk ipv fiets (kan gelukkig).
024, niks te zien :(
Randstad hier een mooi laagje sneeuw maar nog goed te doen zonder winterbanden, morgen lopen :-)
quote:Lilja schreef op 14 januari 2013 @ 19:30:

@bertje, das inderdaad de andere kant

Dan wonen wij vlakbij :-)

Ik ben net nog buiten geweest (Tongelre-Stratum), nog niks te zien, maar volgens http://www.meteoblue.com/ ... /detail/eindhoven_nl_4955

Zou er morgenochtend toch wel een dun laagje kunnen liggen.

Oh ik zie nu dattie aangepast is, eerst zou het heel de nacht heeeeel licht sneeuwen. Nu begint het pas rond 7.00 uur.
Ik woon in België, niet zo ver van de kust af en hier ligt al een laagje sneeuw en is het spiegelglad op de weg! Ik moet morgenvroeg de baan op met de auto dus ik hoop dat de strooidiensten hier hun werk gaan doen.
Hier wel een klein laagje en wel erg glad.

Ik hoop dat het morgen niet erg is want ik moet nog een kilometer of 600 rijden, pfff.
Hier een heel pak:(
Hier (073) een klein laagje!
Bienblue waar is hier?
070 hier! Ehm best wel een pak sneeuw ligt hier...

Het is ook best glad . Dat wordt schaatsen naar school
Hier ook een klein laagje sneeuw, en glad. Hopelijk is het morgen weer verdwenen, want ik moet op de fiets naar m'n werk en er wordt altijd zo slecht gestrooid :(
Hier in 010 sneeuwt het weer flink door....
quote:tikal schreef op 14 januari 2013 @ 20:16:

[...]

Dan wonen wij vlakbij :-)

Ik ben net nog buiten geweest (Tongelre-Stratum), nog niks te zien, maar volgens http://www.meteoblue.com/ ... /detail/eindhoven_nl_4955

Zou er morgenochtend toch wel een dun laagje kunnen liggen.

Oh ik zie nu dattie aangepast is, eerst zou het heel de nacht heeeeel licht sneeuwen. Nu begint het pas rond 7.00 uur.

Ik zit nog net een tikkeltje zuidelijker, maar wel heel dichtbij ja! :-)

Het schuift qua voorspelling wel op inderdaad. Wordt een gezellige ochtendspits dan, in de sneeuwval. Ach...
Lelystad, spatjes sneeuw. Wegen zijn niet glad, maar er wordt ook continu gestrooid.
Ze kunnen t beter van tevoren aankondigen dan dat het morgen een puinzooi wordt.

Hier ligt ook nog niks maar er kan vannacht wel wat vallen.
quote:tindin schreef op 14 januari 2013 @ 19:41:

024, niks te zien :(

hier ook nog niet, vind ik helemaal niet jammer.

ik zou zeggen houden zo want ik heb geen zin in geklooi

naar mijn werk morgen...
In 020 ligt slechts een dun laagje poedersuiker. En ik hoop dat dat zo blijft totdat mijn schaapje op het droge staat. Hij moet uit 030 komen. Iemand enig idee hoe het daar is?
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven