wat nou sneeuw....
maandag 14 januari 2013 om 18:50
maandag 14 januari 2013 om 19:18
maandag 14 januari 2013 om 19:32
Hier ligt heel dun laagje, maar volgens KNMI komt er nog wel een centimeter of 5 bij.
Trouwens: ik dacht dat ze zeiden dat het na donderdag ging dooien.. Nu zie ik op de weersverwachting dat het in elk geval t/m zondag (verder gaat de verwachting niet) onder de 0 graden blijft.
Voorspelt veel goeds voor de schaatserijders onder ons, vooral in het noorden!
Trouwens: ik dacht dat ze zeiden dat het na donderdag ging dooien.. Nu zie ik op de weersverwachting dat het in elk geval t/m zondag (verder gaat de verwachting niet) onder de 0 graden blijft.
Voorspelt veel goeds voor de schaatserijders onder ons, vooral in het noorden!
maandag 14 januari 2013 om 19:38
Ja, die NS.. Kan iemand mij uitleggen waarom als er minder treinen rijden, die treinen dan wel kunnen rijden? Dat er minder worden ingezet, verandert de situatie toch niet? Zelfde rails, zelfde sneeuw, zelfde trein.. Ik zal wel te dom zijn, maar ik snap die redenatie gewoon niet hierachter..
Zo'n trein kan stil komen te staan, okay, als dat gebeurt is dat vervelend genoeg, maar hoezo gebeurt dat niet als er minder van rijden?
Een paar jaar geleden zetten ze die hondekoptreinen in als het sneeuwde, die zijn zwaarder en kunnen er beter tegen dan die nieuwe sprinters, waar de electronica veel gevoeliger is voor sneeuw enzo, heb ik me laten vertellen. Maar die hondekopmodellen (die gele) zijn massaal naar de schroothoop afgevoerd.. eeuwig zonde: het reed gewoon nog en het reed tenminste! Ook bij sneeuw!
(hoe doen ze dat in het buitenland, van die landen waar maandenlang sneeuw ligt van meer dan een meter hoog?!)
Zo'n trein kan stil komen te staan, okay, als dat gebeurt is dat vervelend genoeg, maar hoezo gebeurt dat niet als er minder van rijden?
Een paar jaar geleden zetten ze die hondekoptreinen in als het sneeuwde, die zijn zwaarder en kunnen er beter tegen dan die nieuwe sprinters, waar de electronica veel gevoeliger is voor sneeuw enzo, heb ik me laten vertellen. Maar die hondekopmodellen (die gele) zijn massaal naar de schroothoop afgevoerd.. eeuwig zonde: het reed gewoon nog en het reed tenminste! Ook bij sneeuw!
(hoe doen ze dat in het buitenland, van die landen waar maandenlang sneeuw ligt van meer dan een meter hoog?!)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
maandag 14 januari 2013 om 20:16
quote:Lilja schreef op 14 januari 2013 @ 19:30:
@bertje, das inderdaad de andere kant
Dan wonen wij vlakbij
Ik ben net nog buiten geweest (Tongelre-Stratum), nog niks te zien, maar volgens http://www.meteoblue.com/ ... /detail/eindhoven_nl_4955
Zou er morgenochtend toch wel een dun laagje kunnen liggen.
Oh ik zie nu dattie aangepast is, eerst zou het heel de nacht heeeeel licht sneeuwen. Nu begint het pas rond 7.00 uur.
@bertje, das inderdaad de andere kant
Dan wonen wij vlakbij
Ik ben net nog buiten geweest (Tongelre-Stratum), nog niks te zien, maar volgens http://www.meteoblue.com/ ... /detail/eindhoven_nl_4955
Oh ik zie nu dattie aangepast is, eerst zou het heel de nacht heeeeel licht sneeuwen. Nu begint het pas rond 7.00 uur.
maandag 14 januari 2013 om 21:11
quote:tikal schreef op 14 januari 2013 @ 20:16:
[...]
Dan wonen wij vlakbij
Ik zit nog net een tikkeltje zuidelijker, maar wel heel dichtbij ja!
Het schuift qua voorspelling wel op inderdaad. Wordt een gezellige ochtendspits dan, in de sneeuwval. Ach...
[...]
Dan wonen wij vlakbij
Ik zit nog net een tikkeltje zuidelijker, maar wel heel dichtbij ja!
Het schuift qua voorspelling wel op inderdaad. Wordt een gezellige ochtendspits dan, in de sneeuwval. Ach...