Gezondheid alle pijlers

wondjes schaamlippen

14-01-2013 22:53 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iedereen, ik heb vandaag ontdekt dat ik 2wondjes heb op mijn binnenste linker schaamlip, ik weet niet hoe het komt maar het jeukt soms , het is een wit rondje met een rood randje errond, heeft iemand dit ook eens gehad? of weet iemand wat dit is? ik maak me wel zorgen hierom.
Herpes?
waardoor kan je herpes krijgen?
Klinkt als schimmel.

Je zult toch even naar je huisarts moeten.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dat kan natuurlijk van alles zijn. Huisarts.
Google voor de grap eens op soa (afbeeldingen) misschien herken je iets.
ik ben niet meerderjarig, dus het is best lastig om naar de huisarts te gaan, het is moeilek om dat aan mijn ouders te vragen, ik dacht om te wachten en te zien wat er gebeurd, maar ik ben bang dat het dan erger gaat worden.
Waarom is het moeilijk om als minderjarige naar de huisarts te gaan?

Ben je seksueel actief: kan het een SOA zijn uberhaupt?
Huisarts heeft zwijgplicht. GGD is anoniem en gratis. Hup, bellen morgen jij.
Herpes kan ook zelfbesmetting zijn.
Gewoon afwachten, wordt vanzelf erger.
Je kan prima zelf een afspraak bij de hisarts maken. Heb je je ouders niet voor nodig en ze krijgen er ook geen rekening van.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ja, het zou een soa kunnen zijn, maar ik heb geen seks gehad zonder condoom.
'moeilek' zeg
Hoi,

Heb ook een keer zoiets gehad, was geen soa, maar net zoiets als 'aften' in je mond, soort blaartjes, maar dan down there.

Even langs de huisarts, kreeg een zalfje en met een week was het weg...

Om je even gerust te stellen dat het niet perse een soa hoeft te zijn...
Je kan gwn naar de huisarts zonder toestemming van je ouders hoor trouwens heb wel eens gehoord dat je genitale wratten ook kan krijgen als je het met condoom doet
Wat het ook is, het klinkt als iets waar mee je langs de huisarts moet gaan!

Jou ouders komen er niet achter hoor;) Dokters hebben geheimhouding plicht, zij lichten je ouders niet in hoor.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Het enige wat kan gebeuren is dat het consult en een eventuele lab-test en behandeling gedeclareerd worden bij de zorgverzekering en dat je ouders hier post van krijgen en dus weten dat je naar de dokter bent geweest. Maar er zal niet op de declaratie staan waarvoor jij bent geweest. Je kan dus gewoon zelf een afspraak maken met de dokter en gaan.

Ik heb toen ik nog een stuk jonger was en nog thuis woonde maanden niet naar de dokter durven gaan terwijl ik een heel vervelende vaginale schimmelinfectie had. Ik schaamde me en was bang dat mijn ouders erachter zouden komen. Uiteindelijk ben ik toch gegaan. Mijn ouders hebben er nooit iets over gevraagd en ik was heeel blij dat ik er vanaf was.

Nu ik een stukje ouder ben begrijp ik sowieso niet waar ik me zo druk om maakte en voor schaamde, maar als je jong bent doe je dat nou eenmaal.

Gewoon een afspraak maken en naar de dokter gaan als je je zorgen maakt hoor! Jouw gezondheid is belangrijker dan wat je ouders eventueel vinden en je hoeft ze niets te vertellen als je niet wil.

Succes
Als je ouder dan 14 bent mogen je ouders niet zonder jouw toestemming mee naar binnen
ik ga nog een paar dagen wachten, en anders kan ik mischien wel aan mijn stiefmoeder vragen om mee te gaan, met haar kan ik der wel over praten, dankje voor de steun esquimeau
Wanneer heb je dan sex gehad?

Misschien is je vriend niet voorzihtig geweest en is het echt een wondje.
quote:lolaliza schreef op 14 januari 2013 @ 23:02:

ik ben niet meerderjarig, dus het is best lastig om naar de huisarts te gaan, het is moeilek om dat aan mijn ouders te vragen, ik dacht om te wachten en te zien wat er gebeurd, maar ik ben bang dat het dan erger gaat worden.Je kunt gewoon naar je huisarts hoor. Die heeft zwijgplicht en je kunt gewoon zelf een afspraak maken. Ja of je moet 10 zijn.
het is geen gewoon wondje, het is ondertussen een beetje erger geworden , dus ik zou tog naar de ha moeten, ik kan aan mijn vriendje vragen om mee te gaan ofzo, hij weet er al van...

en ik ben 15
Een pukkel?

Ik heb wel eens een hele smerige bloedblaar down under gehad.

Was echt een e-nor-me bult.

(voor degenen die zitten te eten, smakelijk)

Uiteindelijk open geprikt en het is vanzelf weggegaan.
668, the neighbour of the Beast
Ga naar de huisarts alsjeblieft. Je vergeeft het jezelf nooit als je er te lang mee wacht en het is niet goed.

Fijn dat je vriendje mee wil! Maak die afspraak, doen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven