wat nou sneeuw....

14-01-2013 18:50 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
De NS neemt al maatregelen en heeft voor morgen alvast minder treinen ingezet. Niet dat ik met de trein naar mn werk ga, maar vraag me af waar het op slaat.

Hier omgeving 026 is nog geen vlok gevallen, mag zo blijven wat mij betreft...

Hoest in de rest van het landje??
hier,ten noorden van 050 is echt nog geen vlok gevallen!!!

Kinderen waren best teleurgesteld vanochtend.
Zeeland; bijna 15 cm op mijn tuintafel.

Volgens mij overall toch minstens 10 cm, volgens mij dus 15 (zie tafel) and counting; het sneeuwt alweer.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 15 januari 2013 @ 09:46:

Zeeland; bijna 15 cm op mijn tuintafel.

Volgens mij overall toch minstens 10 cm, volgens mij dus 15 (zie tafel) and counting; het sneeuwt alweer.Denk dat heel veel mensen hun commentaar van gisteren weer in moeten trekken, "t zal wel meevallen" "ns en anwb zaaien paniek etc". Tis toch een behoorlijk pak.
Ten oosten van Den Haag lag vanochtend de sneeuw zo hoog dat toen ik de hond ging uitlaten om half 8 de sneeuw zelfs in mijn snowboots kwam.
De NS en de ANWB zaaien ook altijd paniek.

Stelletje zeikerds.

Ook met sneeuw kun je prima naar je werk rijden hoor.

Enne, volgens mij ligt er alleen hier zoveel sneeuw, dus valt het in de rest van het land zat mee.
668, the neighbour of the Beast
Hier in 050 geen sneeuwvlok gezien gelukkig (ik haat sneeuw)

Wel is het hier erg koud -9 volgens de thermometer buiten.
Natuurlijk kan je met sneeuw gewoon rijden. Snelheid aanpassen (maar niet te traag) en op tijd gas loslaten zodat je niet hoeft te remmen. En ook weer niet te hard optrekken. Gewoon aanpassen dus.

En de NS snap ik ook niet. Aangepaste dienstregeling: minder treinen vanwege de sneeuw. Als er 1 trein per uur op een bepaald traject kan rijden, dan kunnen er ook 2 rijden. Want als nummer niet kan rijden vanwege de sneeuw, dan kan nummer 1 dat ook niet. En wisselstoringen? Hallo......die dingen kunnen verwarmd worden, waarom doen ze dat dan niet? Oh....dat kost teveel geld natuurlijk.
quote:Chartreuse schreef op 14 januari 2013 @ 19:03:

Wel grappig daarstraks op radio Veronica: dat je bij een weeralarm tenminste weet dat het allemaal wel mee zal vallen maar dat nu er geen weeralarm is afgegeven het maar onduidelijk is hoe erg het gaat worden

*grijns*

Er was gisteren dus geen weeralarm afgegeven als ik het goed heb. En vandaag stond er op de weg de Moeder aller Files.

Serieus, moet dat hele "weeralarm"-concept niet eens nader bekeken worden?
Regio 076 ligt nu toch wel een centimeter of 20.

En het sneeuwt nog steeds...
076 is inderdaad heul veul gevallen :D
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 januari 2013 @ 08:50:

[...]

Hij wel nu. Je moet ook niet al het water uit de sneeuw knijpen Soep.

[afbeelding]

Nou ik had hem net serieus bijna nodig want er vonden mensen het nodig om ruzie te gaan maken in de bus, gezellig...

Overigens sneeuwde het hier net nog steeds! Bah.
Mijn vader is al in het ziekenhuis, geen file. Dat valt niet tegen dus.
Hier ook 076. Lang geleden dat ik zoveel in Nederland heb zien vallen. En het sneeuwt nog steeds.

Ga zo de kids van school halen met de slee! Vanmiddag maar lekker sleeën...
Home is where your wifi connects automatically.
quote:Marels schreef op 15 januari 2013 @ 09:50:

De NS en de ANWB zaaien ook altijd paniek.

Stelletje zeikerds.

Ook met sneeuw kun je prima naar je werk rijden hoor.

Enne, volgens mij ligt er alleen hier zoveel sneeuw, dus valt het in de rest van het land zat mee.Euh... nieuws nog niet gezien? Langste file ooit vanochtend, 1000 km. Sneeuwschuivers konden hun werk niet doen, omdat de wegen vol met auto's stonden. Op Twitter meldingen over mensen die thuiswerken of weer zijn teruggekeerd, omdat er geen doorkomen aan was richting hun werk. Hoezo paniek zaaien?
quote:gypsygirl-1 schreef op 15 januari 2013 @ 09:52:

Hier in 050 geen sneeuwvlok gezien gelukkig (ik haat sneeuw)

Wel is het hier erg koud -9 volgens de thermometer buiten.Ja, fijn he.. al die sneeuwberichten
Later is nu
quote:Daantje1970 schreef op 15 januari 2013 @ 09:53:

Natuurlijk kan je met sneeuw gewoon rijden. Snelheid aanpassen (maar niet te traag) en op tijd gas loslaten zodat je niet hoeft te remmen. En ook weer niet te hard optrekken. Gewoon aanpassen dus.

En de NS snap ik ook niet. Aangepaste dienstregeling: minder treinen vanwege de sneeuw. Als er 1 trein per uur op een bepaald traject kan rijden, dan kunnen er ook 2 rijden. Want als nummer niet kan rijden vanwege de sneeuw, dan kan nummer 1 dat ook niet. En wisselstoringen? Hallo......die dingen kunnen verwarmd worden, waarom doen ze dat dan niet? Oh....dat kost teveel geld natuurlijk.vorig jaar waren de koperen leidingen voor het verwarmen van de wissels gejat.. Zou maar zo weer gebeurd kunnen zijn, uiteraard.
Later is nu
In Lelystad zelf is het best te doen. VOlgens mij ligt er een cm of 5. Op de snelweg vanochtend was het wel puinhoop: A6 van Lelystad naar Muiden stond helemaal vast. Mijn vriend is bij een wegrestaurant eraf gegaan om daar onder het genot van een kop koffie en een gebakje te gaan werken.
hier in 026 ligt inmiddels wel het een en ander, niet mega dik, zo'n 3 a 4 cm denk ik?

heb de hele dag al zin om sneeuwballen te gooien maar voor de rest mogen de sneeuwlozen het met liefde op komen halen van mij. al ziet het er wel mooi uit.

momenteel sneeuw het hier zelf ligt.

1 van mijn katten spoort niet, die vindt sneeuw het mooiste wat er is, wordt helemaal gek als ze ff naar buiten mag van mij, (liever niet want dan moet ik mee, ze mag alleen in de tuin)

dat malle beest eet zelfs sneeuw..!
Hier was het de hele middag niet meer dan een laagje poedersuiker. Tijdens het werk begon het echter pas goed te sneeuwen, wel zo erg dat er niet meer tegenop te strooien viel. Ben zo langzaam naar huis gefietst dat ik net niet omviel , ik ben namelijk een schijtlaars op de fiets in de sneeuw.

Maar het is een prachtig gezicht. En ook heerlijk rustgevend, al die stapvoets rijdende auto's waarvan het geluid ook nog eens gedempt wordt door de verse sneeuw.
Het is trouwens prutsneeuw. Je kunt er geen lekkere sneeuwbal van maken.
Vanochtend lag er een dun laagje sneeuw; ik denk 1 cm. Aan het eind van de ochtend, begin middag begon het behoorlijk te sneeuwen. Ik denk dat er nu 8 cm ligt. Nu is er nog geen vieze sneeuwblubber en ook geen ijzel en gladheid. Fietsen is gewoon mogelijk.
World of Warcraft: Legion
quote:Daantje1970 schreef op 15 januari 2013 @ 09:53:

En de NS snap ik ook niet. Aangepaste dienstregeling: minder treinen vanwege de sneeuw. Als er 1 trein per uur op een bepaald traject kan rijden, dan kunnen er ook 2 rijden. Want als nummer niet kan rijden vanwege de sneeuw, dan kan nummer 1 dat ook niet. En wisselstoringen? Hallo......die dingen kunnen verwarmd worden, waarom doen ze dat dan niet? Oh....dat kost teveel geld natuurlijk.Ik vind dat de NS te snel miept. Waarom kunnen de treinen niet normaal rijden? "Mijn" treinen, d.w.z. de treinen die ik normaal neem, heb ik vandaag ook kunnen nemen. Geen gewijzigde dienstregeling. Bij extreem slechte weersomstandigheden (een dun laagje sneeuw en vanochtend een matig zware sneeuwbui reken ik daar niet toe) zou je het nog kunnen veranderen... maar vandaag en morgen? (De NS heeft geSMSt dat er morgen ook een aangepaste dienstregeling zal zijn, naast vandaag).
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 15 januari 2013 @ 22:17:

[...]

Ik vind dat de NS te snel miept. Waarom kunnen de treinen niet normaal rijden? "Mijn" treinen, d.w.z. de treinen die ik normaal neem, heb ik vandaag ook kunnen nemen. Geen gewijzigde dienstregeling. Bij extreem slechte weersomstandigheden (een dun laagje sneeuw en vanochtend een matig zware sneeuwbui reken ik daar niet toe) zou je het nog kunnen veranderen... maar vandaag en morgen? (De NS heeft geSMSt dat er morgen ook een aangepaste dienstregeling zal zijn, naast vandaag).Mijn traject was prima geregeld. Ik woon op 500 meter van mijn werk maar bleef gister bij mijn vriend slapen en moest dus treinen en overstappen. Dom, dom, dom, dacht ik nog. Maar nee hoor, geen minuutje vertraging. Prima geregeld bij die NS.
Ehm ik werd wakker, keek uit mijn raam, deed mijn balkondeur open... Zonder succes dus :-p! Ik kon mijn balkondeur nauwelijks open krijgen!!! Ahhh morgen weer een dag...

Trouwens! Bij de Action verkopen ze van die ijzertjes voor onder je schoenen. Ze kosten iets van 3,50. Ik ben zonder te vallen en glijden naar school gegaan :-D!

Fijna avond iedereen (F)!
Jaaaaaah, er ligt hier 1 mm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven