TTTOT-kluphuis (19)
dinsdag 15 januari 2013 om 17:34
De winter is nog niet voorbij, dus wij blijven nog even lekker hangen op het strand.
Waar ego-posten verplicht is,
slap geouwehoer welkom is,
lief en leed gedeeld wordt,
recepten, knutsels en andere uitspattingen meer dan eens gepost worden..
En natuurlijk mag het ons Klublied niet ontbreken:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Peacy)
Na 15 delen het eerste couplet te hebben van ons kluplied is er nu ook een gedicht
Hier is het nooit koud,
hier voelt het vertrouwd
het leven te delen
dat gaat nooit vervelen
we praten en dromen
om verder te komen
we lachen en huilen
en komen soms schuilen
ik voel me hier goed
alle mag en niets moet
jezelf hier mogen zijn
dat is pas fijn!
By MissMickey
woensdag 16 januari 2013 om 11:15
quote:missy_Acy schreef op 16 januari 2013 @ 08:05:
O ja, het is een montesorie. En ik vind dat dat onderwijs bij DP past. Het uitgangspunt van die school.
Vin had zich niet zo ingelezen op t basisonderwijs als ik. Hij kende alleen openbaar onderwijs. Dus vandaar z'n twijfel. Nu is hij zelf geweest en hebben ze hem alles verteld. Klassen laten zien enzo. Nu heeft hij er een goed gevoel bij.
De andere scholen in de buurt zijn een rk-school en een vrije school.
RK wil ik sowieso niet. We zijn niet gelovig. En als zij later wel een godsdienst willen aanhangen later moet t hun eigen keuze zijn. Dus niet vanuit school.Ik denk ook dat dat bij DP past! Montessori vind ik minder geschikt voor introverte, afwachtende kinderen of niet zulke slimme kinderen. Maar voor intelligente, ondernemende en leergierige kinderen is het ideaal. (Natuurlijk ook afhankelijk van de school en de leerkracht, maar dat is bij iedere vorm van onderwijs zo).
O ja, het is een montesorie. En ik vind dat dat onderwijs bij DP past. Het uitgangspunt van die school.
Vin had zich niet zo ingelezen op t basisonderwijs als ik. Hij kende alleen openbaar onderwijs. Dus vandaar z'n twijfel. Nu is hij zelf geweest en hebben ze hem alles verteld. Klassen laten zien enzo. Nu heeft hij er een goed gevoel bij.
De andere scholen in de buurt zijn een rk-school en een vrije school.
RK wil ik sowieso niet. We zijn niet gelovig. En als zij later wel een godsdienst willen aanhangen later moet t hun eigen keuze zijn. Dus niet vanuit school.Ik denk ook dat dat bij DP past! Montessori vind ik minder geschikt voor introverte, afwachtende kinderen of niet zulke slimme kinderen. Maar voor intelligente, ondernemende en leergierige kinderen is het ideaal. (Natuurlijk ook afhankelijk van de school en de leerkracht, maar dat is bij iedere vorm van onderwijs zo).
woensdag 16 januari 2013 om 12:05
Goed floofde! Dat is fijn.
En dankje yez, doet me goed dat te lezen. Keuzes maken is soms erg moeilijk als t om de kinderen gaat vind ik.
Net een lesje dreumes taal gehad. DG roept naar mij: "Koe! Koe! Koe!"
Dus ik pak de speelgoed koe. Begint hij keihard nee te schudden en nog meer koe te roepen.
Dus ik zeg: "Hier is je koe." En geef dat beest weer aan hem. Begint hij nog harder nee te schudden en te huilen. Dus hij loopt huilend naar de keuken en wijst naar de koelkast. Wijst hij naar de melk.
Dat is dus "koe".
En dankje yez, doet me goed dat te lezen. Keuzes maken is soms erg moeilijk als t om de kinderen gaat vind ik.
Net een lesje dreumes taal gehad. DG roept naar mij: "Koe! Koe! Koe!"
Dus ik pak de speelgoed koe. Begint hij keihard nee te schudden en nog meer koe te roepen.
Dus ik zeg: "Hier is je koe." En geef dat beest weer aan hem. Begint hij nog harder nee te schudden en te huilen. Dus hij loopt huilend naar de keuken en wijst naar de koelkast. Wijst hij naar de melk.
Dat is dus "koe".
woensdag 16 januari 2013 om 12:47
Hallo! Hier ben ik weer! Excuus dat ik even AWOL was, maar heb echt een verschrikkelijk slechte week gehad (geestelijk/hormonaal)
Heb vorige week twee examens gedaan, waarvan ik er 1 gewoon gehaald heb (bedrijfseconomie) en de ander niet (bedrijfsadministratie) Maar goed, you win some, you lose some. In april BA overdoen en daarnaast waarschijnlijk nog FRA. Dan in juni belastingewetgeving en tante CC heeft een heus MBO+ diploma!
Gezellig wat Missmickey zegt, is voor mij ook een hart onder de riem Ik ben ook blij iedereen weer te lezen (en ook dat egoposten verplicht is
)
Heb vorige week twee examens gedaan, waarvan ik er 1 gewoon gehaald heb (bedrijfseconomie) en de ander niet (bedrijfsadministratie) Maar goed, you win some, you lose some. In april BA overdoen en daarnaast waarschijnlijk nog FRA. Dan in juni belastingewetgeving en tante CC heeft een heus MBO+ diploma!
Gezellig wat Missmickey zegt, is voor mij ook een hart onder de riem Ik ben ook blij iedereen weer te lezen (en ook dat egoposten verplicht is
woensdag 16 januari 2013 om 12:48
Ik denk ook dat dat bij DP past! Montessori vind ik minder geschikt voor introverte, afwachtende kinderen of niet zulke slimme kinderen
Dit is niet zo......Juist montesosori zijn heel goed voor kinderen die introvert zijn, verlegen...en onzeker.
Want op deze school passen ze zich aan het kind. Het is niet klassikaal.....introverte,.verlegen en onzekere kinderen vallen vaak op regulier onderwijs uit de boot.
Op deze school niet. Mijn dochter heeft op montesorie gezeten.
Een hele fijne en warme school....daar mag je zijn wie je bent.
Dit is niet zo......Juist montesosori zijn heel goed voor kinderen die introvert zijn, verlegen...en onzeker.
Want op deze school passen ze zich aan het kind. Het is niet klassikaal.....introverte,.verlegen en onzekere kinderen vallen vaak op regulier onderwijs uit de boot.
Op deze school niet. Mijn dochter heeft op montesorie gezeten.
Een hele fijne en warme school....daar mag je zijn wie je bent.
woensdag 16 januari 2013 om 13:09
Dat is mooi...en ook belangrijk.
De meeste mensen die geen ervaring hebben met dit onderwijs moet je overtuigen dat het fijn onderwijs is.
Ze moeten daar een lange tijd tijd en daar maken ze enorme ontwikkeling door.
Plus dat de school ook een deel van de opvoeding overneemt.
Ik vond het heel fijn om dat samen te doen.....school en wij.
De meeste mensen die geen ervaring hebben met dit onderwijs moet je overtuigen dat het fijn onderwijs is.
Ze moeten daar een lange tijd tijd en daar maken ze enorme ontwikkeling door.
Plus dat de school ook een deel van de opvoeding overneemt.
Ik vond het heel fijn om dat samen te doen.....school en wij.