laminaat schoonmaken

14-05-2008 10:48 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt al van allerlei middeltjes geprobeerd maar wat ik ook doe mijn laminaat blijft na het dweilen doffig.Niet dat het dan nog vies is maar het is net alsof er een soort waas overheen ligt.

Wie heeft voor mij een tip zodat mijn laminaat na het dweilen mooi glimt?(voor zolang als dat kan duren met twee kinderen )
dweilen met een sopje, en daarna nog een keer afnemen met een vochtige doek of dweil met glansspoelmiddel voor de vaatwasser.
beetje glansspoelmiddel in een emmer water dus ...
Toen mijn ouders echt heel duur laminaat hadden gekocht kregen ze de tip om dit te dweilen met een sopje van water en shampoo, en dat werkt echt!
Scheutje wasverzachter kan ook helpen. Wij hebben hetzelfde probleem overigens, maar bij ons is het gewoon af.
glansspoelmiddel heb ik ook al geprobeerd maar het lijkt wel of het daardoor alleen maar doffer wordt

Maar wat voor shampoo moet je daarvoor gebruiken dan?
ik gebruik altijd een dopje van de shampoo die ik op dat moment in huis heb, gewoon scheutje in het water en dweilen maar! Heb ook wel die laminaatreiniger van HG gebruikt, werkt ook goed hoor, maar is toch best prijzig en een fles shampoo kost niks, met het zelfde resultaat
Waarschijnlijk moet je je laminaat toch eens in de intensieve reiniger gooien. Kinderen het huis uit voor een dag, meubels aan de kant. Kost nl even om schoon te maken en te laten drogen.

En dan bijhouden met de gewone reiniger. Kan je erg het merk Dunby aanraden. Kijk online want de Gamma verkoopt het, maar heeft niet altijd standaard de intensief reiniger staan. Gebruik die nl, en je zult zien dat er nog een hoop ingelopen vuil los gaat komen, waardoor jouw vloer dof lijkt. Is niet omdat je niet goed schoonmaakt, maar gebeurt gewoon in de loop der tijd.
DE tip!

Ik dweil al tijden met water en een scheutje ammonia erin! De 1e keer werd het al beter en na verloop van tijd een glans en zonder strepen!! Werkt echt super!!!!
Hier hetzelfde probleem. Nu is het laminaat sowieso al niet heel mooi, maar met al die doffe plekken ziet het er al helemaal niet uit. Ik ga dus alle tips maar eens proberen.
Zeer "droog" dweilen.

Ik heb net een dweil gekocht van Leifheit ( http://www.leifheit.de/20...langid=1&frame=268&style= )

Daar gebruik ik heet water in het reservoir, met een scheutje schoonmaakazijn of HEMA laminaatreiniger. Sinds ik dit gebruik eindelijk geen doffe vloer meer. En het is zo gedaan! Enige nadeel is wel dat de steel van deze dweil wat kort is voor mij (ik ben 1.81)...
Gewoon water met een scheut schoonmaak azijn. Soms een handje soda erbij.
Stomme vraag misschien, maar wat is ammonia???

En is schoonmaakazijn niet schadelijk voor het laminaat ?

Shampoo laat namenlijk op donker laminaat strepen na van de dweil
ammoniak is een goedje wat sterkt ruikt naar ammoniak (de naam zegt het al), wordt ook vaak gebruikt om te ontvetten voordat je gaat schilderen bv. Kost niets, max een euro ofzo voor een liter. Bij meeste supermarkten, drogisten en bouwmarkten te koop. Wel altijd heel erg verdunnen, want het ruikt nogal scherp.......
quote:taylor schreef op 14 mei 2008 @ 11:13:

DE tip!

Ik dweil al tijden met water en een scheutje ammonia erin! De 1e keer werd het al beter en na verloop van tijd een glans en zonder strepen!! Werkt echt super!!!!

Hee,die tip klinkt goed.Ga ik ook eens proberen.

Ik heb namelijk altijd strepen.
Ik gebruik Pledge laminaatreiniger,is ook voor waterbestendig parket.
Ik gebruik ook Pledge en net voordat het helemaal is opgedroogd poets ik het op met een theedoek. Dan ziet het er weer mooi uit.
Ja als je het niet droogt en het blijft op bepaalde plekken te nat krijg je van die vlekken/strepen
Ik gebruik nu ook pledge.maar droog het niet na.

Dat is denk ik de reden dat ik er strepen van krijg.

Maar jeetje,helemaal na drogen? dat zijn in mijn geval twee flinke verdiepingen. Ik vind het dweilen alleen al een behoorlijke klus.En ik stofzuig ook voordat ik dweil.

Dat is al twee keer de vloer schoonmaken. Nog een keer nadrogen wordt dan de derde keer.

Vinden jullie dat dan niet veel werk?
Het is idd veel werk, maar als het bijna droog is, is het (bij mij thuis) snel gebeurd. Als ik het nl niet nadroog zie je de druppels opdrogen en is het gewoon lelijk.
Wij hebben dus ook pas laminaat liggen,en dweil met schoonmaakmiddel.

Maar dat mag blijkbaar dus niet,nu lees ik schoonmaken met ammoniak maar wij hebben hier 4 hondjes in huis rond lopen gaan die daar dan niet overeen plassen ?

Ik hoop dat hier ook ervaring mee is

Groetjes Antoinette
Ammonia, oef. Dat ruikt heel zwaar naar zeik; slaat op je keel.
Ik dweil een keer met water en een scheut laminaatreiniger van de gamma, daarna droog ik na met een oude handdoek.
@Kyra

Nee, als het goed is gaan je honden er niet van plassen als je ammoniak gebruikt. Wel is het vies spul en zou ik niemand aanraden om het te gebruiken als het niet echt nodig is.

Doffe strepen zijn vaak het resultaat van zeepresten. De enige manier om dat op te lossen, is dus door er voor te zorgen dat de zeep echt goed weg is. Niet teveel schoonmaakmiddel in je sopje doen kan dan al een wereld van verschil maken. En een sopje met schoonmaakazijn verricht ook wonderen.
Las net ergens een tip om een ongeschilde ui in warm water te doen....(ben nl ook op zoek naar DE tip voor het schoonmaken van m'n vloer) en deze ga zometeen uitproberen.

Wat ook helpt is het meedweilen met de laminaat delen. Onze vloer ligt schuin/ diagonaal dus ben altijd scheef aan het dweilen, maar het helpt wel heel goed tegen strepen.

Als je voetstappen op de vloer krijgt, dan heb je vaak te veel schoonmaakmiddel gebruikt. Daardoor komt er een "vettig" laagje op de vloer te liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven