Gezondheid alle pijlers

Hoe lang blijven vitaminesupplementen in je bloed?

17-01-2013 09:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 4 miskramen in 14 maanden tijd kan ik over een tijdje wat bloedtesten laten doen, waaronder homocysteine. Een verhoogde waarde kan wijzen op een tekort aan vitamine b11/12/6. Nu slik ik deze vitamines al en het lijkt me dan ook handig om hiermee te stoppen vóór de bloedtest.. Heeft iemand enig idee hoe lan tevoren ik het beste kan stoppen?

* De vpk hier op afdeling gyn. Weet het nl niet, en dan moet ik een belafspraak bij de gyn maken, die ik net gister heb gehad, maar ben hem dit vergeten te vragen.. :-) *
Computer says nooooo
B12 minstens een maand. Tot die tijd een vals positieve uitslag.

Lees je anders even in op het B12 forum.

Sterkte met verwerken van de miskramen.
Ik zou gewoon nu direct stoppen met de supplementen, zodat je bloed zo 'natuurlijk' mogelijk is op het moment van testen.

Bij eventuele (aangetoonde) tekorten schrijft de arts alsnog de juiste supplementen voor, of krijg je injecties.

Op eigen houtje vitaminecocktails innemen is nooit een goed idee, omdat vitaminestofwisseling zeer complex is, en overdaad kan schaden.

Oh en wordt ook vitamine D getest? Tekort daarvan wordt ook in verband gebracht met miskramen. Sterkte iig!
Slik je ook (veel) andere vitamines zoals E en A, dan wel provitamine A (betacaroteen)?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik slik de multivitamine van solgar voor vrouwen en vit. D3 druppels.

Mijn probleem is een beetje dat na de test we nog wel een poging willen wagen op een gezonde zwangerschap, daarvoor schijnt het ook 3maanden te duren voordat de vitamines hun werk goed doen? Dat is dus 6 maanden vanaf nu!

Het is qua leeftijd al zo op het randje, allemaal, ik vind het dan denk ik echt te laat worden :(
Computer says nooooo
De gyn. wil alleen homocysteine (niet nuchter) , antifosfolipide en vrije TSH prikken, de rest niet, volgens richtlijnen.
Computer says nooooo
Ik begrijp dat het een lastige situatie is, maar ik zou toch stoppen met de supplementen en proberen de vitaminelevels op peil te houden met gezonde, afwisselende voeding + voldoende zonlicht, zodra het lente wordt. Alleen zo kun je een betrouwbaar testresultaat krijgen.

Zodra je bloed is afgenomen, kun je weer beginnen met foliumzuur + arts zal je adviseren over eventuele andere supplementen.

Het is ook niet zo dat vitamines maanden nodig hebben voordat ze hun werk kunnen doen. Een gezond persoon heeft eigenlijk helemaal geen supplementen nodig, en zeker niet langdurig. Als de dokter een tekort aan bv. B12 vaststelt, heeft dit vaak een onderliggende oorzaak die behandeld moet worden, en zal je injecties krijgen - pilletjes helpen niet.

Ik zou toch aandringen op Vit D test, kleine moeite om die erbij te nemen als ze toch een analyse doen. Laat je niet afschepen!
Schnitzel,

Het juist voor.iedereen goed zijn om een multi te slikken. Onze grond is verzadigd,, groente is al lang niet meer zo gezond als vroeger. Ik slik de vm 75 van solgar en krijg altijd complenten van artsen. En ik heb veel meer energie, betere nagels en mooier haar gekregen. Je moet overigens wel altijd melden dat hè slikt of hebt geslikt. Laat ook het potje zien voor de samenstelling.
Ok, schnitzel, duidelijk... Ik ben na de 3de miskraam zo bang geworden voor inderdaad een evt tekort (vit D of homocysteine) dat de miskramen zou kunnen verklaren, dat ik het op eigen houtje ben gaan slikken. Ook omdat ik begreep dat deze vitamines geen kwaad kunnen bij een overschot.
Computer says nooooo
Verder leef ik denk ik trouwens al behoorlijk gezond, denk ik, we eten iig zomers uit eigen moestuin en ik kom (daardoor ook) zeer veel buiten.
Computer says nooooo
,@summer

Als je een tekort hebt aan b12 kan het zijn dat je b12 injecties krijgt. Volgens mij werken die gwlijk dus hoef je geen drie maamdem te wachten voor een goed bloedbeeld. Uiteraard even los van de andere vitamines.
Thnx boekenlegger!

En weet je toevallig ook of het v belang is of je wel/geen supplementen slikt voor de test?

Overigens las ik dat homocystenemie vaker voort komt uit een tekort aan B6?
Computer says nooooo
Ik raad je aan om te stoppen met de multivitamine voor vrouwen er zit veel vitamine E in (bekijk de samenstelling op het potje).

Op de bijsluiter die ik heb staat meer dan 2000% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

http://www.vitaminstore.n ... lgar-Vitamins-vrouw/P1378

Weet je arts dat je extra vitamines slikt en doe je dit in overleg.

Het volgende is namelijk bekend over het slikken van vitamine E en zwangerschap: http://www.zappybaby.be/n ... 6/opgepast-met-vitamine-e
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Interessant, tnnx!
Computer says nooooo
Geen dank. Ik ben natuurlijk ook maar een leek, misschien kan je HA wat meer inzicht geven. Sterkte en succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven