Gezondheid alle pijlers

Griep in het nieuws.

17-01-2013 14:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds maandag ben ik geveld door de griep.

Geen verkoudheid, maar echte griep, met koude rillingen van de koorts, keelpijn, een enorm vastzittende hoest, duizelingen, flinke hoofdpijn, en alsof het nog niet genoeg is daar sinds vanochtend ook de buikvariant bij, bij tijd en wijle dus een spurt richting toilet, zo snel mijn zieke lichaam het toelaat.

Nee, het is niet leuk.

Gisteren werd er op het nieuws al melding gemaakt, dat de griep weer in het land is. Op begeleidend filmpje zie je een mevrouw in bed liggen, hoestend, snotterend, met een zakdoekje in haar hand.

..goh, lag ik gister te filosoferen toen ik niet kon slapen, hoe zouden ze nou aan zo'n filmpje komen?

'Jongens, we doen vandaag een item over griep! Heeft er iemand van jullie een familielid dat nu, op this very moment ziek op bed ligt? Dan gaat de cameraploeg daar vandaag even langs!

En dan als je dan ziek in je bed ligt, wil je dan dat ze om je bed gaan staan te filmen met de bedoeling dat heel nederland je gaat zien?

Of gaat het zo:''Kan er iemand even een grieppatient spelen vandaag? We willen de griep vandaag in de uitzending meenemen!'

Vanochtend was hetzelfde filmpje weer op het nieuws te zien en ik vertelde mijn zoon wat ik daar gisteren over had gedacht, en dan meer om het feit dat ik het zelf altijd zo raar vind dat ik me erg kan bezighouden met dingen die het sop de kool niet waard zijn, welke reaktie ik hier ook wel voorbij zal zien komen, méns waar denk je aan, moet je daar ook nog een topic over openen?

Toen mijn zoon zei, ik wil ze wel even bellen.

'Er ligt hier ook eentje te griepen boven, misschien kunnen jullie die even komen filmen, dan krijgen de kijkers tenminste een ander dekbedovertrekje te zien, twee dagen achter elkaar hetzelfde is ook zo saai.'

Om de nutteloosheid inderdaad maar even te benadrukken.

Maar ondertussen blijf ik het me toch wel afvragen.
Wil je het topic liever op Entertainment bedenk ik mij opeens?

mvg.
Ik gok dat t een actrice is. Beterschap.
quote:JuniorModeratorViva schreef op 17 januari 2013 @ 14:14:

Wil je het topic liever op Entertainment bedenk ik mij opeens?

mvg.

Bedoel je dit serieus? Of met een zweempje van ironie?

Kan ik me helemaal voorstellen... ik wilde net kijken of er al reakties waren en zocht onder de pijler Actueel..

Dacht meteen dat dit vast zo'n onzin werd gevonden dat het niet eens door de ballotage was gekomen, maar was vergeten dat ik eerst op gezondheid had rondgekeken..

Entertainment of Actueel, ik vind het allebei best.

Zo serieus als Gezondheid bedoel ik het inderdaad niet.
Hier nog een grieppatiënt..... Ben het zo zat!
quote:sassafras schreef op 17 januari 2013 @ 14:21:

Hier nog een grieppatiënt..... Ben het zo zat!

Ik heb me in jaren niet zo beroerd gevoeld!

Van een flinke verkoudheid word je moe van het gesnuit en je schrale neus, maar dit is echt van een heel andere orde.
quote:missy_Acy schreef op 17 januari 2013 @ 14:14:

Ik gok dat t een actrice is. Beterschap.

Ik ook. Trinnnggg: "Hooi Carla, we hebben een leuk kort klusje voor je, goede verdiensten, kun je vandaag een grieppatient spelen?"

Brengt mij op goede ideeen, tijd voor een carriereboost.
Beterschap, Perel.
quote:ViolaHolt schreef op 17 januari 2013 @ 14:26:

[...]

Ik ook. Trinnnggg: "Hooi Carla, we hebben een leuk kort klusje voor je, goede verdiensten, kun je vandaag een grieppatient spelen?"

Brengt mij op goede ideeen, tijd voor een carriereboost.Kan je wel goed nep-hoesten? Met rochel?
Hoe weten jullie zeker dat het griep is?? ZOiets moet echt door de huisarts worden vastgesteld, anders blijft het speculeren. Van een flinke verkoudheid kun je even zo goed hondsberoerd zijn.

Beterschap!
Misschien.... is het een actrice die toevallig echt de griep heeft.
Lorem Ipsum
Zal wel meevallen met die griep. Als je echt goed ziek bent, dan lig je in je bed en dan voel je je te beroerd om op het Vivaforum berichtjes te posten.
quote:turquasi schreef op 17 januari 2013 @ 14:41:

Misschien.... is het een actrice die toevallig echt de griep heeft.

ja, misschien iemand in het ons-kent-ons-kringetje van de media.

Ik ben niet ziek te slaan. Soms lijkt er even iets te dreigen en dan gaat het weer voorbij.
it's a big club and you ain't in it
quote:jollie schreef op 17 januari 2013 @ 14:46:

Zal wel meevallen met die griep. Als je echt goed ziek bent, dan lig je in je bed en dan voel je je te beroerd om op het Vivaforum berichtjes te posten.
quote:Perel schreef op 17 januari 2013 @ 14:28:

[...]

Kan je wel goed nep-hoesten? Met rochel?Leuk idee! Dan aan het einde van het item zo'n groene vlerk op de lens leggen. Dat iedereen dan voor zijn tv ineen duikt.

Dus als je ' echt goed ziek bent' mag je niet 1 keer per dag even wat anders doen? Dan mag je niet je zieke lijf omhoog hijsen om iets te posten? Of een kopje thee pakken? Of iets anders doen dan ziek zijn? Dan mag je dus alleen maar op bed liggen, niks doen en alleen maar ziek zijn.

Vind dat altijd zo'n bullshit, ' je bent dan toch niet ziek genoeg hoor, want je kan hier nog posten' . Echt.
quote:Ratteke schreef op 17 januari 2013 @ 14:58:

[...]

Dus als je ' echt goed ziek bent' mag je niet 1 keer per dag even wat anders doen? Dan mag je niet je zieke lijf omhoog hijsen om iets te posten? Of een kopje thee pakken? Of iets anders doen dan ziek zijn? Dan mag je dus alleen maar op bed liggen, niks doen en alleen maar ziek zijn.

Vind dat altijd zo'n bullshit, ' je bent dan toch niet ziek genoeg hoor, want je kan hier nog posten' . Echt. Jollie heeft wel gelijk hoor, ik dacht hetzelfde, met een echte griep, dus niet een zware verkoudheid, zit je niet op een forum.

[...]

Vind dat altijd zo'n bullshit, ' je bent dan toch niet ziek genoeg hoor, want je kan hier nog posten' . Echt. Als je echt griep hebt kun je dat niet eens!! *zucht*
Wat een vooroordelen. Ik heb laatst sinds jaren weer eens echte griep gehad. Hoge koorts, spierpijn, hoofdpijn, verkoudheid, duizeligheid, geen eetlust. De huisarts heeft het vastgesteld. Dochter (3) deed met mij mee. Man, wat voelde ik me naar. Maar ik had helaas ook zieke dochter die naast me lag. En de hele dag door kindertelevisie wilde zien tussen de koortsslaapjes door. Daar werd ik zo gallisch van dat ik me af en toe heb terug getrokken op mijn iPhone om een beetje te lanterfanten op het forum. Je moet wat!

Ik vind het nogal wat om vanachter een beeldschermpje te zeggen dat iemand geen echte griep heeft omdat diegene nog op het forum komt. Kom op zeg!
Weet je wat zo fijn is aan echte griep... Er komt een moment dat het weer wat beter gaat. Fijn! Ook dan kan je best zo nu en dan hier aanwezig zijn.

[...]

Vind dat altijd zo'n bullshit, ' je bent dan toch niet ziek genoeg hoor, want je kan hier nog posten' . Echt. Inderdaad zeg. Als ik ziek ben doe ik niet anders. Tussen het zweten, kotsen en hoesten door.

Zal wel meevallen met die griep. Als je echt goed ziek bent, dan lig je in je bed en dan voel je je te beroerd om op het Vivaforum berichtjes te posten.Er zijn vrouwen die tussen de weeën door nog forummen, dussss.
quote:eiland schreef op 17 januari 2013 @ 16:22:

[...]

Er zijn vrouwen die tussen de weeën door nog forummen, dussss.
quote:GiuliettaCapuletti, 1 uur geleden

Wat een vooroordelen. Ik heb laatst sinds jaren weer eens echte griep gehad. Hoge koorts, spierpijn, hoofdpijn, verkoudheid, duizeligheid, geen eetlust. De huisarts heeft het vastgesteld. Dochter (3) deed met mij mee. Man, wat voelde ik me naar. Maar ik had helaas ook zieke dochter die naast me lag. En de hele dag door kindertelevisie wilde zien tussen de koortsslaapjes door. Daar werd ik zo gallisch van dat ik me af en toe heb terug getrokken op mijn iPhone om een beetje te lanterfanten op het forum. Je moet wat!

Ik vind het nogal wat om vanachter een beeldschermpje te zeggen dat iemand geen echte griep heeft omdat diegene nog op het forum komt. Kom op zeg!+ 1
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:waterplant schreef op 17 januari 2013 @ 16:27:

[...]

Beetje vreemde vergelijking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven