Werk & Studie alle pijlers

start eigen bedrijf

17-01-2013 17:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik zit met een opdracht voor mijn studie en ik kom er niet uit.

De vraag is: Breng in kaart welke instanties je kunt raadplegen bij de start van een eigen bedrijf.

Ik kom niet verder dan de KvK en een bank.

Zijn er niet veel meer instanties die je kunt raadplegen?
Branche organisatie's, belastingdienst, gemeente (wet- en regelgeving etc.). Heb je een concreet te starten bedrijf voor ogen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Doe es gek: google eens op start eigen bedrijf?
Waarom vraag je niet gewoon de startershandleiding bij de KvK op, daar staat alles keurig in beschreven.
ja zit al een uur op google, veel te veel onnodige informatie.
Misschien staathier wat je zoekt?
Je vergeet de belastingdienst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:93linda schreef op 17 januari 2013 @ 17:54:

ja zit al een uur op google, veel te veel onnodige informatie.Dan moet je beter zoeken. Of informatie inwinnen bij instanties die daar voor zijn. Je maakt je er makkelijk vanaf zo. Wat voor een opleiding doe je?
quote:thomaaas schreef op 17 januari 2013 @ 17:59:

[...]

Dan moet je beter zoeken. Of informatie inwinnen bij instanties die daar voor zijn. Je maakt je er makkelijk vanaf zo. Wat voor een opleiding doe je?

Ik doe bank en verzekering HBO. Normaal hebben we projecten over banken etc. en nu ineens dit.

Ik kom er wel uit, met een beetje hulp.
Vanuit het UWV kun je ook een eigen bedrijf opstarten. Misschien ook leuk om mee te nemen?
Luister naar je hart, want dat klopt
quote:93linda schreef op 17 januari 2013 @ 18:04:

[...]

Ik doe bank en verzekering HBO. Normaal hebben we projecten over banken etc. en nu ineens dit.

Ik kom er wel uit, met een beetje hulp.Bel het KvK, vraag die brochure aan en je bent een eind op weg. Dit soort oproepjes mogen hier niet. En als je bank- en verzekeringswezen doet, dan is dit iets wat je inderdaad wel moet leren. Het is echt basiskennis. Lekker zelf uitzoeken dus, leer je meer van en onthoud je het ook beter.

[...]Ik doe bank en verzekering HBO. .

Twee tips:

- je verstand gebruiken: waar zou je nou mee te maken krijgen als je een bedrijf start. En dan niet na twee seconden opgeven en denken "ik weet niks", maar verzin eens iets extreems. Stel je wil een disco beginnen waar drank te krijgen is, waar harde muziek gedraaid wordt en waar 20 man personeel rondloopt. Met welke instanties kun je dan te maken krijgen? Dat moet je met HBO-niveau toch écht wel kunnen bedenken hoor. En trek het dan eens breder naar andere branches: welke soort instanties hebben zij mee te maken?

- zoek eens wat gerichter. Ik heb het idee dat je met een soort bord voor je kop aan het googlen bent zonder echt over de vraag na te denken, als je geen nuttige antwoorden kunt vinden.

[...]

Ik doe bank en verzekering HBO. Is dat de naam van een HBO studie?
Branche organisatie.

Gemeente ( bestemingsplan, mogelijjkheden tot reclame /parkeren)

Makelaar ( kopen/huren)

Buma Stemra ( muziek in je bedrijf)
Jezus, een HBO' er die dit soort makkelijke vraagjes niet eens kan googlen. Waar gaat het naar toe met deze wereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven