Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt, gevoelens zijn er zeker, maar voor mijn gevoel sta ik er nog best nuchter in. Zoals al eerder vermeld staat mijn relatie onder grote druk,al voordat dit begon. Ik krijg namelijk niet zomaar gevoelens voor iemand, nog nooit gehad in de 14 jaar met nr 1. Ik zie geen toekomst met zowel nr 1 als 2. Dat is voor nu wel prima,maar misschien pas ik de struisvogelpolitiek toe. Ik moet zeggen dat ik niet de hele dag met mijn hoofd in de wolken loop,maar voor en na een date inderdaad wel. Nr 2 heeft hier volgens mij meer last van dan ik, als ik een dag geen gelegenheid heb om te berichten maakt hij zich al zorgen, wat ik nu nog wel lief vind maar kan me ook voorstellen dat het ooit gaat irriteren. Het beïnvloed mijn dagelijkse leven nu in ieder geval niet op een vervelende manier. Ben ook gewoon een zelfstandig type. Ik zal ook zeker waken voor die balans. Ben blij met alle tips van jullie,doorgewinterde minaressen, officieel ben ik dat nog niet eens. Het is blijkbaar toch wel ingewikkelder dan ik van tevoren had bedacht. Maar wat ik dan weer niet zo goed begrijp, in een goed huwelijk is naar mijn mening toch geen plek voor een nr 2? Niet om iemand voor het hoofd te stoten,maar jullie hebben het erover dat het in een solide relatie allemaal goed moet kunnen gaan. Daar begrijp ik dan nog minder van.
Mijn relatie met nr1 is in zeker opzicht (seksueel opzicht) geen ideale relatie nee.. Maar er is wel een goede balans, en genoeg 'houden van' om dit aan te kunnen..

Zou ik in een echte broer/zus relatie zitten. Of echt relatie problemen hebben zou ik een nr2 niet aankunnen in die zin dat ik dan echt geen energie meer zou kunnen steken in mijn nr1 relatie.

Dus ja, over het algemeen kun je stellen dat bij de meeste dames en heren die een minnaar/minnares hebben er iets is in de relatie.. maar de basis daarvan is een stuk sterker dan je zou denken..

De mensen bij wie ik zie dat het mis gaat, zijn de mensen bij wie er in de basis iets niet goed zit, en zij kiezen dan ofwel voor zichzelf, of voor hun nr2, in de hoop dat de nr2 ook voor hen kiest.
@memorie: Je verhaal doet me heel erg sterk denken aan mijn situatie met nr2. Wij kennen elkaar al langer, maar pas sinds een paar maanden vliegen de vonken over en weer. Tijdens de afgelopen dates alleen gezoend en geknuffeld. Tot seks is het nog niet gekomen, maar we zouden allebei graag willen. (autoseks is voor mij ook geen bezwaar (hoewel met deze koude...), maar ook hij vindt dat niet goed genoeg voor mij )

En uiteraard dezelfde twijfels: wil ik echt die grens over? Zou dat niet al te veel impact hebben? enz...

Voorlopig geniet ik volop van nr2
Toch leuk om allemaal te lezen.

Heb half december hier ook gepost en toen besloten om afstand te nemen van nr.2 (voor mij geen officiele nr 2 omdat het alleen tot zoenen en knuffelen is gekomen en geen seks).

Dit hebben we een week vol gehouden. Toch weer contact gezocht. Allebei aangegeven dat we zeker wel meer willen.

Ik herken het gevoel dat je dan echt een stap te ver bent gegaan (terwijl we dat eigenlijk al zijn).

Ik blijf nog maar even trouw meelezen.
Makeamemorie, of er in een goed huwelijk wel of geen plaats is voor een nr2, hangt volgens mij nogal af van een aantal factoren. Ik heb een erg leuk huwelijk en een fijn seksleven. Dus dat was ook niet de aanleiding om kersen voor op de taart te zoeken. En daarnaast wijkt mijn minnaressenleven ook wel af van het gemiddelde wat je hier leest, ik date maar heel weinig. Ik heb ook niet dagelijks heel veel contact, in die zin speelt mijn minnaar ook een minder grote rol in mijn leven als bij anderen hier. Ik heb nooit vrienden afgezegd of anderszins dingen verzet. Mijn lief gaat boven alles. Dus in die zin is het ook geen concurrentie voor wat ik thuis heb. En mijn lief heeft ook een minnares, we doen het niet stiekem. En houden van.. Tja.. Ik dacht ook altijd dat dat niet kon, houden van meerdere mannen. Maar ik hou van mijn lief en mijn minnaar zit toch ook echt wel in mijn hart. Het blijkt net als met meerdere kinderen krijgen, liefde kun je blijkbaar delen zonder dat het minder wordt.
@ Sensual, zoals je het uilegd klinkt logisch. Mijn relatie is reddeloos verloren,al ver voordat dit begon. Kiezen voor mezelf gaat komen, maar nu nog niet. Zonder hoop met nr 2 verder te gaan overigens.

@ lizzie, wat grappig! Ik ken nr 2 ook al jaren en bij ons is de vonk al eerder overgesprongen, alleen hebben we er jaren geleden niet aan toegegeven. Zaten toen ook al in een relatie. Wij zijn elkaar toevallig weer tegen het lijf gelopen,inmiddels een jaar geleden, en nu pas plannen concrete plannen voor het echte werk.

@ tutteltje,bij mij ook nog geen officiële nr 2 dus. Wel besloten die grens over te gaan.

Laat jullie weten hoeveel impact het bij mij heeft gehad, zal bij iedereen verschillend zijn denk ik.
@ sweetinez, als je er beide achter staat en er bewust voor kiest is het ook weer een ander verhaal ja! Ik zeg er overigens ook niks voor af en wring me niet in 1000 bochten voor een date,kan het dan is het mooi,zo niet dan jammer. Wel, zo ongeveer dagelijks contact, maar echt niet altijd seksueel getint oid, ook vaak over gewone dagelijkse zaken. Wat het in mijn ogen wel weer link maakt, we weten precies van elkaar waar we mee bezig zijn,hoe het gaat, daardoor is er een soort van unieke verbondenheid. Dates soms twee keer per week, soms zie ik hem twee maanden niet, verschilt dus ook nogal.
@makeamemorie, is het niet verstandig je energie in je relatie te stoppen ipv in nr2? Ik weet natuurlijk niet wat er speelt maar kijkende naar mezelf was ik voor nr2 een stuk aangenamer dan voor nr1. Toen dat besef goed doordrong heb ik de stap gezet aan mijn relatie thuis te gaan werken. Ooit was het toch degene met wie ik mijn leven wilde doorbrengen. Het is een niet altijd eenvoudig proces geweest maar dit heeft ons een open relatie gebracht waarin we beiden de vrijheid hebben anderen te daten.

Verbazingwekkend was het te constateren dat nu het stiekeme eraf was nr2 in een heel ander perspectief kwam te staan.

En nee, ik heb niet met terugwerkende kracht zaken thuis ter tafel gebracht, maar met vallen en opstaan heb ik veel geleerd.

maar stel jij dat je relatie met nr1 voor jou over is? Zou je thuis wegwillen?
quote:sweetinez schreef op 17 januari 2013 @ 13:57:

En houden van.. Tja.. Ik dacht ook altijd dat dat niet kon, houden van meerdere mannen. Maar ik hou van mijn lief en mijn minnaar zit toch ook echt wel in mijn hart. Het blijkt net als met meerdere kinderen krijgen, liefde kun je blijkbaar delen zonder dat het minder wordt.

En dat is naar mijn idee alleen mogelijk als je echt van je nr1 houdt, en niet opzoek bent naar een nieuwe relatie

Dat geld voor mij ook, het is erbij gekomen.. niet i p v..

Leren optellen, i p v alleen maar zien wat je mist bij de 1, en wel vind bij de ander..

@Engel

Hoe kun je nog energie stoppen, in iets wat je al als 'reddeloos verloren' beschouwd?
@Sensual. ook ik kan (op verschillende manieren) van meer mensen houden. En het een doet geen afbreuk aan het ander.

Als je echt iets als reddeloos verloren beschouwd moet je je misschien afvragen of je het wel wilt redden?

De oogkleppen die ik ooit ophad belemmerden me objectief te kijken naar wat er (met mij) gebeurde. In een relatie groeit een ieder, niet per definitie in hetzelfde tempo en niet per definitie dezelfde richting op. Op het moment dat je stopt met praten met elkaar is de kans groot dat de kloof groter en groter wordt.

Mijn lief ging me ondanks al onze onenigheden toch te na aan het hart vandaar dat er hier iets moest gebeuren. Was pittig maar het resultaat is de moeite waard geweest.

Je relatie lijkt me pas reddeloos verloren als je niet meer wilt, als je geen moeite meer voor elkaar wilt doen en je eigen weg verder bewandelt.

Als er dan een nr2 in de buurt is die wel gevoelens en emoties oproept lijkt me dat de zaak toch wel vertroebelen. Kunnen deze beide processen eigenlijk wel gelijktijdig als je het zuiver wilt houden?
Engel, ja ik zou het liefst thuis weg willen, maar om verschillende redenen is dit nu geen optie. Energie kan ik er niet meer voor opbrengen, de koek is gewoon echt op,of de kloof te groot,net hoe je het noemen wilt. En nogmaals al voordat nr 2 ook maar in beeld kwam. Die twee processen gaan mijns inziens inderdaad niet samen. Praten probeer ik al jaren en daar wringt bij ons ook een schoen, (één van de schoenen) er zijn zoveel meer redenen. Op zoek naar een nieuwe relatie ben ik evenmin. Het is op mijn pad gekomen, en ik had er überhaupt nooit voor open gestaan als ik nog wel toekomst had gezien met nr 1, daar ben ik zeker van. Gelegenheid genoeg gehad in het verleden,maar geen haar op mijn hoofd die er ook maar over dacht.
@makeamemorie. Ik benijd je niet. Als je vastzit in een relatie die niet datgene biedt dat je wenst en dan komt er iemand op je pad die je een uitvlucht biedt. Wetende dat je niet weg kan thuis. Verstandig is het niet maar het geeft je nu wel wat je verlangt. Aandacht, genegenheid en weer eens een positieve spanningsboog. Waak voor je hart, en waak ervoor dat je niet nog ongelukkiger in je huidige relatie wordt. Na deze lange opbouw met nr2 kan samen in bed belanden wel eens als olie op het vuur werken.
Je kunt een nr2 ook zien als een middel om het met nr1 nog even langer vol te houden.. bijvoorbeeld als je wil wachten omdat het financieel gewoon echt niet anders kan, of omdat je wil wachten tot de kinderen op een bepaalde leeftijd zijn.

(Ik impliceer overigens niet dat dat legitieme redenen zijn om bij iemand te blijven, en niet voor jezelf te kiezen.. maar kan me voorstellen dat mensen hier voor kiezen.)
poeh Sens. Dat lijkt me een aanslag op jezelf hoor als je gevoelens hebt voor een nr2. Zou jij het thuis naar je zin hebben als je je daar niet gelukkig voelt? Dan verlang je toch naar de nr2 met wie het wel leuk is, lijkt mij, zelfs al is je relatie koek en ei dan kunnen je hormonen soms al met je op de loop gaan, laat staan als het thuis niet ok is? Ik zou er zelf voor kiezen dan de consequenties te aanvaarden en een nieuw leven op te bouwen. Als iets op is, is het op.
Ik zou dat ook niet kunnen, en dat is dan bij mij ook niet het geval.. ik heb het prima met mijn nr1..

Zelfs dan nog verlang ik wel naar mijn nr2, maar het maakt me niet down, of zorgt ervoor dat ik mijn nr1 in een verkeerd daglicht zie.. Ik geniet van het gezelschap van beide heren..
Ik ben me ervan bewust dat het geen benijdenswaardige positie is waar ik inzit. Hoewel ik mijn huis regelmatig ontvlucht verlang er niét naar die tijd persé met nr 2 door te brengen. Hij maakt het voor mij juist draaglijker om mijn tijd hier uit te zitten,klinkt misschien gek, maar het is nu onmogelijk het thuisfront te verlaten, anders had ik dat wel gedaan. Het is gewoon een waardeloze situatie en misschien is het wel olie op het vuur gooien wat ik ga doen. Maar, het verlangen wint het van die angst dat het verkeerd uitpakt. Noem het maar naïef,ik ben een groentje op dit gebied en zal mijn lessen beslist wel leren ja.
toen ik met mijn minnares begon was haar huwelijk op sterven na dood.Ook zij ging om verschillende redenen niet weg bij haar nr.1 [ financie , kinderen , huis , familie ] Maar toen wij eenmaal wat hadden werd ze toch milder naar haar nr.1 , want oooh ze was zo fout..schuldgevoel maakte haar toleranter naar huis..en nu is het bij haar thuis weer een aardige leefbare situatie..in dat opzicht denk ik wel dat ik voorzichtig kan zeggen dat onze verhouding haar huwelijk heeft gered..dus zo kan het ook nog lopen memorie..
@triky. Mooie toevoeging!

Het mooie van dit topic blijf ik vinden dat er niet gepredikt wordt dat het erop nahouden van een sv/minnaar altijd over rozen gaat. Iedereen die er mee te maken krijgt kan hier zijn/haar verhaal en ervaringen/vragen kwijt.

Juist het feit dat we kritisch naar elkaar kunnen zijn is denk ik goed. Het zorgt er m.i. voor dat je net even iets verder kijkt (en ook terugkijkt) je herkent dingen bij anderen of je leert dingen van anderen. Bovenal: ieder mag zijn haar keuzes maken en niemand die dat-daarover zal (ver)oordelen.
@triky, dat is een mooie ontwikkeling geweest voor haar! Je weet ook nooit 100% zeker wat de toekomst brengt natuurlijk!

Het is inderdaad erg fijn hier een ongezouten mening te krijgen,maar niet veroordeeld te worden. Daarom ben ik ook op zoek gegaan naar een forum als dit, geen onderwerp wat je makkelijk of bij iedereen op tafel legt hoor. Ben ook blij met alle reacties, hoewel ik mijn eigen lessen nog moet leren en hier dan misschien ook weer een nuttige bijdrage kan leveren!
Zeer lastige situatie makeamemorie...

En weet je, welke keuze je nu ook maakt, er is altijd een moment waarop er een deur dichtgaat, maar ook een raam open.

In de toekomst kijken kan gelukkig niemand, zou het leven zooo simpel maken.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat je naar je eigen geluk en je eigen toekomt kijkt. Als ik je zo lees zijn het practische zaken die je in je huwelijk houden, geen zwaar weer waar misschien nog uit te komen is?

Even een vraag, wat doe je als je minnaar aangeeft dat hij bang is dat je hem verlaat? Ik proef dit uit onze gesprekken, hij begint elke keer over stel dat en hoe dat zou voelen, en tot nu toe scheep ik hem af (naar waarheid) natuurlijk niet en als ik dat zou doen dan nooit zonder goed gesprek.

Maar ik weet niet of ik hier goed aandoe, of dit de juiste weg is, hoe ik duidelijker kan zijn...

Tips en ideeën heel erg welkom!
Sam, als mijn minnaar heel erg bang zou zijn dat ik hem verlaat, terwijl hij een gezin heeft en ik single ben, zou ik even heel duidelijk van hem willen horen wat hij van me wil en hoe hij het voor zich ziet. Ik zou willen weten waar zijn angst vandaan komt en hoe hij naar zij eigen toekomst kijkt.
quote:xsxaxmx schreef op 17 januari 2013 @ 22:54:

Even een vraag, wat doe je als je minnaar aangeeft dat hij bang is dat je hem verlaat?

...... en tot nu toe scheep ik hem af

Tips en ideeën heel erg welkom!Als ik bevestiging nodig heb, en ik wordt afgescheept, zou ik bang blijven.. Mijn onzekerheid zou niet zijn weggenomen..
@Roos, dat ga ik hem morgen ook vragen, ik wil nl weten waar die onzekerheid vandaan komt, snap het even helemaal niet meer.

@Sense, ik scheep hem af met het antwoord natuurlijk niet, en dat als ik het zou doen, niet zonder een goed gesprek, maar dat is alleen omdat ik niet weet wat ik ermee moet, niet om hem pijn te doen. En dit ook geen weken, maar sinds een paar dagen...

Vraag hier niet voor niets even om advies, kom er zelf nl helemaal niet uit, al weet ik dat ik hem nu helemaal niet verlaten wil.
Sam, wat ik in jouw plaats heel erg duidelijk zou willen hebben is of hij je als nummer 1 is gaan zien. Of hij het plan heeft zijn gezin te verlaten voor jou.
quote:xsxaxmx schreef op 17 januari 2013 @ 23:15:

@Sense, ik scheep hem af met het antwoord natuurlijk niet, en dat als ik het zou doen, niet zonder een goed gesprek, maar dat is alleen omdat ik niet weet wat ik ermee moet, niet om hem pijn te doen. En dit ook geen weken, maar sinds een paar dagen...

Vraag hier niet voor niets even om advies, kom er zelf nl helemaal niet uit, al weet ik dat ik hem nu helemaal niet verlaten wil.

Ik denk dat hij dit aanvoelt.. dat jij wel jouw antwoord geeft, maar je houding, of lichaamstaal of andere signalen duidelijk aangeven dat je niet weet wat je er mee moet.. Dat is wat (denk ik) bij hem de onzekerheid veroorzaakt .. en dat kan ik me goed voorstellen.

Ik heb geen idee wat de 'klik' is die tussen jou en je minnaar aanwezig is. Maar als die net zo zou zijn als tussen mij en nr2, dan weet hij (en ik) dat een antwoord, welke anders is dan wat je eigenlijk bedoeld, bij de ander verwarring veroorzaakt.

Ik kan naar mijn minnaar niet vaag, of onvolledig zijn, hij ook niet naar mij.. dat hebben we onmiddellijk door

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven