Geld & Recht alle pijlers

Is dit duur?

17-01-2013 20:10 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren ten huwelijk gevraagd!! kei blij mee!!

Nu heb ik zelf al even zitten kijken op het internet wat het allemaal ongeveer gaat kosten. Het totaal plaatje. nu ben ik iets tegen gekomen, en vraag me af of dit een goede prijs is. Het is een all inclusive bruiloft.

Dit zit er allemaal bij:

Daggasten op basis van 20 personen

•Ontvangst met welkomstcocktail en amuse, u kunt hier kiezen uit een hartig hapje of verse aardbeien (tijdens seizoen

•Drie-gangen diner door u zelf samengesteld, hiervoor kunt u kiezen uit onze menusuggesties met als dessert een ijsbruidstaart

•Drankjes tijdens het diner, exclusief buitenlands gedistilleerde dranken en buitenlandse bieren.

Feestavond voor 100 personen

•Ontvangst met welkomstcocktail en petit-four

•Onbeperkt drankjes gedurende 5 aaneengesloten uren, exclusief buitenlands gedistilleerde dranken en buitenlandse bieren.

•Luxe nootjes en zoutjes op tafel

•Diverse koude en warme hapjes, dit zijn 300 koude en 300 warme hapjes

•Entertainment, hierbij kunt u kiezen uit een DJ of Live muziek

Ter afsluiting van uw huwelijksfeest een overnachting in één van onze bruidssuites inclusief ontbijt

Uiteraard is het mogelijk om meerdere gasten bij te boeken!

Dit kost samen ¤ 3.995,-

Wat vinden jullie hiervan? Volgens mij is dar best een mooie prijs, of niet?

Graag jullie tips
quote:Neele01 schreef op 17 januari 2013 @ 20:20:

En buiten de prijs; zou je echt bij vd valk willen trouwen?We gaan daar niet trouwen, alleen eten en feesten!
quote:Ikbenanoniem schreef op 17 januari 2013 @ 20:17:

Als je alleen al naar de avond kijkt dan krijgen je gasten 6 miezerige hapjes. En de meeste drankjes die mensen drinken zijn buitenlands gedestilleerd, dus dan kun je een flinke naheffing verwachten.Dat lijkt me toch niet? De meeste mensen drinken juist bier - wijn - fris.
Ben 10 jaar geleden getrouwd.

Had 125 avondgasten en een flink aantal daggasten.

Voor de daggasten na de kerk een koffietafel met vlaai en bruidstaart.

(woon in Limburg daar wordt het denk ik iets anders gevierd dan in de rest van het land).

Voor de avondgasten drank. En een warm en koud buffet (heel uitgebreid).

Geloof dat wij toen iets van 4500 euro moesten betalen.

Het concept klinkt goed. Misschien zou het mogelijk zijn de hapjes iets uit te breiden? En vragen wat de heffingen zijn mocht er toch sterke drank gedronken worden. (vind ik zelf beetje not done, je op kosten van een ander bedrinken aan dure dranken die je zelf nooit zou drinken. Zulke familieleden hadden wij er destijds ook bij).
Fasjon, ten eerste van harte gefeliciteerd .

Ten tweede: wat hebben jullie zelf voor ogen qua budget, los even van deze all inclusive aanbieding.

Bedenk wat jullie beiden graag willen, hoeveel personen aanwezig de hele dag, later bijv. bij diner, andere genodigden voor de evt. receptie, hoeveel mensen totaal voor de feestavond etc.

Ik zou zeggen, werk dat eerst eens uit voor je je stort op een aanbieding als deze, zoek locaties waarbij je alles in 1 kunt hebben en ga dan onderhandelen over de kosten.

Dit klinkt leuk maar is het ook écht wat júllie willen, geheel naar jullie eigen wensen?
quote:laylalala schreef op 17 januari 2013 @ 20:16:

Ik vind het een beetje te goedkoop eigenlijk, zou er niet teveel van verwachten. Bovendien.. zelf je bruiloft plannen is toch juist hartstikke leuk? Waarom zou je je er zo makkelijk vanaf willen maken met een standaard plaatje? Is het niet veel leuker om samen met je aanstaande stukje voor stukje uit te werken precies zoals jullie het willen?Leuk? Ja in sommige opzichten wel. Maar ik vind dit ook wel fijn, dat het allemaal bij elkaar zit. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
@septembergirl: In bijna alle mixdrankjes gaat buitenlands gedestilleerd.
Cupcakegirl: We hebben bij dit concept idd nog veel vragen. Wat sterke drank extra kost, of er extra hapjes bij kunnen, wat voor eten in het driegangen diner zit enz.

Met een bruiloft drink ik ook vaak bier en/of wijn.
Ik heb laatst volgens mij precies hetzelfde arrangement bij groupon of marktplaats gezien. In ieder geval was het best goed verkocht dus misschien als je het googeld (met de precieze naam) dat je dan iets over eerdere ervaringen ermee kunt vinden

Als het goed is kun je ervan berichten, ik vond het ook een koopje (en bijna te goed om waar te zijn).
Ik zou ook referenties opvragen van gasten die dit arrangement al hebben gehad
Goed idee van Tataa.. zou ik ook zeker eens doen..

Van der valk wil helemaal niet per definitie zeggen dat het slecht is, ik ken goede maar ook hele slechte hotels van ze. Dus ik zou zeker eerst goed gaan voorproeven, eventueel dineren daar / en of overnachten. En, referenties afgaan.. ;) Je moet natuurlijk wel alles naar wens hebben op je bruiloft.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:Ikbenanoniem schreef op 17 januari 2013 @ 20:31:

@septembergirl: In bijna alle mixdrankjes gaat buitenlands gedestilleerd.

Als ik zo kijk naar mijn familie en vrienden, drinkt niemand mixdrankjes! (behalve mijn vader, die drinkt wel eens jenever met een scheutje cola )

TO, da's echt niet verplicht hoor, die dure mixdrankjes. Bier - fris - wijn is meer dan goed!
Houten is zeer oke.
Qua van der Valk dus
quote:Snotolf schreef op 17 januari 2013 @ 20:45:

Qua van der Valk dus
quote:SeptemberGirl schreef op 17 januari 2013 @ 20:43:

[...]

Als ik zo kijk naar mijn familie en vrienden, drinkt niemand mixdrankjes! (behalve mijn vader, die drinkt wel eens jenever met een scheutje cola )

TO, da's echt niet verplicht hoor, die dure mixdrankjes. Bier - fris - wijn is meer dan goed!Vind ik ook hoor. Vind het zelf ook altijd dom van mensen als ze dure mixdrankjes gaan drinken op bruiloften eigenlijk, zou het zelf nooit doen. Het kost véel geld om het mee af '' te huren ''.. En er zijn vaak maar een aantal mensen die het drinken, Ik zou het ook houden bij fris , wijn en bier.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Bij ons is de van der Valk ook wel goed hoor. Niet heel exclusief maar goed, dat hoeft ook niet persé toch? Wat voor hapjes krijg je? Blokjes kaas en worst of wordt er iets meer werk van gemaakt?

Bij veel zaken kan je ook vragen om geen buitenlands gedestileerd te schenken. Dat is niet heel ongewoon op Nederlandse bruiloften. Of je het wilt (nee verkopen aan de bar) is een tweede maar het kan wel.
Van der Valk Gilze is écht een No-Go. Geloof me.
668, the neighbour of the Beast
Van der valk moet gelijk denken aan uitgespugde doperwten die bij een ander weer op zijn bord komen.
Misschien een keer in leuk outfitje een weddingcrashen daar. kun je een beetje een idee krijgen en stiekum wat hapjes proeven.
Ik vind het spotgoedkoop klinken maar als jij daar gaat proeven en het is naar je zin, waarom niet? Ik zou wel even vragen wat de prijs is voor 'extra gasten' zou zo maar kunnen dat ze je daar een oor aannaaien.

Verder wel heel erg eens met Dibbes. Je weet pas één dag dat je gaat trouwen! Ik zou eerst eens samen met je vriend bedenken wat voor een soort dag je wil, wil je uit zou willen nodigen en wat je verder belangrijk vindt.
Bier wijn en genever.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Marels schreef op 17 januari 2013 @ 20:54:

Van der Valk Gilze is écht een No-Go. Geloof me.Dit dus. Sorry, wou dat ik beter nieuws voor je had.
Hier waakt de enige echte Barones
Juist Barones.

Ik wil er niet eens stoppen onderweg voor een broodje. Laat staan dat ik er zou willen trouwen
668, the neighbour of the Beast
Waarom dan Marels?
quote:Kastanjez schreef op 17 januari 2013 @ 20:56:

Ik vind het spotgoedkoop klinken maar als jij daar gaat proeven en het is naar je zin, waarom niet? Ik zou wel even vragen wat de prijs is voor 'extra gasten' zou zo maar kunnen dat ze je daar een oor aannaaien.

Verder wel heel erg eens met Dibbes. Je weet pas één dag dat je gaat trouwen! Ik zou eerst eens samen met je vriend bedenken wat voor een soort dag je wil, wil je uit zou willen nodigen en wat je verder belangrijk vindt.Klopt, je hebt ook gelijk. En ik ga zeker niet nu al iets boeken, maar vind het gewoon al leuk en interessant om eens rond te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven