Ergernissen op fora

17-01-2013 20:37 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klinkt wellicht wat zwaar, maar eigenlijk is het een luchtig topic

Ik vraag me af aan welke uitspraken op het forum jullie je nu het meest storen. Dat mag het Viva-forum zijn, maar natuurlijk ook andere fora die je bezoekt.

Het is niet de bedoeling om andere users belachelijk te maken, dus het noemen van nicknames of het verwijzen naar andere users liever achterwege laten ( het moet wel leuk blijven )

Ik trap vast af.

Op het Viva-forum erger ik me aan de volgende uitspraken.

* Tweede leg.

Een (in mijn ogen) zeer respectloze benoeming voor een kind /kinderen die je krijgt bij een andere partner na een scheiding / uit elkaar gaan. We hebben het niet over kippen, maar over mènsen. Ik kan me hier vreselijk aan ergeren.

* Vrouw.

Users die elkaar aanspreken met 'vrouw' (voorbeeld: Nee, zo werkt dat niet vrouw'). Zo vreemd vind ik dat, iemand bij zijn of haar geslacht aanspreken.

* Troll!

Er zijn altijd weer users die direct "troll!" roepen zodra een verhaal (al dan niet in hun ogen) ongeloofwaardig overkomt. Heel irritant.

Zo, en nu jullie!
Manlief, kindlief
Over je 'vrouw'. Mensen zeggen toch vaak 'man, wat ben jij raar bezig' oid. Logisch dat het wordt aangepast naar 'vrouw' als je het tegen een vrouw hebt.

Mijn bijdrage:

- klussen (voor de beeb)

- ongi

- ei (als in eisprong)
quote:Ster_ schreef op 17 januari 2013 @ 20:43:

Over je 'vrouw'. Mensen zeggen toch vaak 'man, wat ben jij raar bezig' oid. Logisch dat het wordt aangepast naar 'vrouw' als je het tegen een vrouw hebt.

Mijn bijdrage:

- klussen (voor de beeb)

- ongi

- ei (als in eisprong)Oh, klussen en ongi, echt vreselijk vind ik die! Evenals hubbie
Het is een fase. Bij kinderen.
"Ik trap (vast) af". Ja duhuh, je bent de TO. Jij begint, dat hoef je niet te zeggen.
"Iets met een pot en een ketel"

"Iets met een waard en zijn gasten"

Dat soort uitspraken. Daar krijg ik echt 'WRHAAAAARGHHH'-gevoelens bij.
Overigens erger ik me ook enorm aan vreselijke taal- en grammaticafouten. De ergste van allemaal vind ik "me" (me vriend, me moeder). Echt vreselijk. Op elk forum kom je deze gevallen wel tegen.
'ivm herkenbaarheid heb ik even een nieuwe nick aangemaakt'
Uhm... stuff... and things
"Meneer" als forummers hun man, of erger nog: kind, bedoelen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Met stip op 1: klussen!

En NOD.
Tweede leg is toch niet typisch iets van fora. Dat wordt ook veel in rl gezegd.

Mijn bijdrage: klussen, beeb, wondertje, meneer als in: kind of vriend.
quote:kruidentheetje schreef op 17 januari 2013 @ 20:46:

'ivm herkenbaarheid heb ik even een nieuwe nick aangemaakt'Ohhh inderdaad! Prima dat je dat doet, maar waarom moet je het er per se bij vermelden?
quote:kruidentheetje schreef op 17 januari 2013 @ 20:46:

'ivm herkenbaarheid heb ik even een nieuwe nick aangemaakt'Die ook ja! Vreselijk!
quote:HelgaV schreef op 17 januari 2013 @ 20:48:

Tweede leg is toch niet typisch iets van fora. Dat wordt ook veel in rl gezegd.

Echt waar? Ik heb het nooit eerder gehoord. Alleen (veel meer dan eens) hier op Viva gelezen
quote:Penelopeia schreef op 17 januari 2013 @ 20:48:

[...]

Ohhh inderdaad! Prima dat je dat doet, maar waarom moet je het er per se bij vermelden?Omdat nieuwkomers hier vaak anders behandeld worden dan gevestigde forummers. Dus dan kan de nieuwkomer zich het cachet van een oudgediende aanmeten.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:Penelopeia schreef op 17 januari 2013 @ 20:48:

[...]

Ohhh inderdaad! Prima dat je dat doet, maar waarom moet je het er per se bij vermelden?

Omdat als je het niet doet, je reacties krijgt als: "En hier heb je je speciaal voor aangemeld op Viva?"

Ik lees al een hele tijd mee......
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je iets in zijn algemeenheid zegt er dan atijd iemand is die zegt ïk doe dan niet hoor, of mijn kind niet".

A) je hebt het niet begrepen

b) je bent een klikspaan

C) je bent een heiligboontje
quote:ClaudeFiolle schreef op 17 januari 2013 @ 20:49:

[...]

Omdat nieuwkomers hier vaak anders behandeld worden dan gevestigde forummers. Dus dan kan de nieuwkomer zich het cachet van een oudgediende aanmeten.Ik begrijp het motief wel. Maar ik blijf het stom vinden.
Als iemand haar kind achter dr naam noemt, iemand heeft als nickname bijv koning en noemt dr kind dan koningkind zo achterlijk.
Precies, ClaudeFiolle, je was me net voor. En je haalt meteen iets aan waar ik me aan erger: dat nieuwe leden anders worden behandeld dan oude leden. Met een beetje kat uit de boom kijk gedrag is niks mis, maar hier op Viva valt het me heel vaak op zodat het wel een soort sport lijkt ofzo.
@Kruidentheetje + 1!!

Wat een belachelijke aankondiging! Who cares dat je een andere nickname hebt aangemaakt. Totaal onnodig om te vermeleden.
Vrouwen die hun man/kind een naam geven die afgeleid is van hun forumnaam. Bv forumnaam: freubel, dan wordt 't freubelman, freubelkind. Op een of andere manier gaan daar mijn tenen echt van krullen. Alsof die personen aanhangsels van jouw ego zijn en geen eigen persoonlijkheden. Maar mss denk ik teveel. Of zeur ik gewoon... kan ook

Als een man dat trouwens zou doen (nog niet gelezen geloof ik), zou ik 't nog veel afschuwelijker vinden.

Edit: ah mosterd! ik ben dus niet de enige die dat irritant vindt
wat je water geeft, groeit
Gezeur over spelling fouten , echt een dooddoener !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven