Bietensap
donderdag 17 januari 2013 om 20:25
Ik heb vanmorgen bietensap gekocht. Is de schuld van het forum, want iemand had geschreven dat het wonderen had gedaan voor haar huid, en toen ik googlede zag ik dit.
Ik heb een lastige huid en de laatste tijd wordt het weer erger onder invloed van hormonen. Volgens mij heb ik iets nodig wat zuivert, en dat wordt dus elke dag een glaasje bietensap.
Is er nog iemand die ooit dit briljante idee had en er iets over wil vertellen? Of beter nog: wie doet er mee?
Ik heb een lastige huid en de laatste tijd wordt het weer erger onder invloed van hormonen. Volgens mij heb ik iets nodig wat zuivert, en dat wordt dus elke dag een glaasje bietensap.
Is er nog iemand die ooit dit briljante idee had en er iets over wil vertellen? Of beter nog: wie doet er mee?

donderdag 17 januari 2013 om 22:25

donderdag 17 januari 2013 om 22:51
Nou Friz, je schijnt't toch te kunnen blenderen, maar dan moet je wel water toevoegen om het te verdunnen. Hier een recept http://www.blenderworksho ... scookbook&func=rpdf&id=78 Krijgen we morgen wel een update van je?

donderdag 17 januari 2013 om 23:25

vrijdag 18 januari 2013 om 09:20
vrijdag 18 januari 2013 om 11:28
Goeie tip, zij schrijft dat je het goed te mengen is met appelsap of wortelsap.. Ik trek het ook niet om eerst een appel te eten 's ochtends (maar waar leest men dit dan??)
Zij schrijft ook dat het aan te raden om je het langzaam op te bouwen, te beginnen met een kwart glas bietensap...
quote:Kerplunk schreef op 18 januari 2013 @ 09:20:
Deze dame heeft er ook goede ervaringen mee:
http://www.beautylab.nl/rode-bietensap-en-acne/
Zij schrijft ook dat het aan te raden om je het langzaam op te bouwen, te beginnen met een kwart glas bietensap...
quote:Kerplunk schreef op 18 januari 2013 @ 09:20:
Deze dame heeft er ook goede ervaringen mee:
http://www.beautylab.nl/rode-bietensap-en-acne/
vrijdag 18 januari 2013 om 13:26
@ Anje: Je hebt gelijk, hier staat het idd:
Nitraat
Bieten bevatten nitraten die in het lichaam worden omgezet in nitriet. Nitrieten helpen het lichaam om de bloedtoevoer te verhogen met zuurstof. Je spieren kunnen beter gebruik maken van de zuurstof die binnenkomt. Wel wordt aangeraden om vitamine C te gebruiken naast de bietensap. De overschakeling van nitraat naar nitriet en vervolgens naar nitrosamine is wel kankerverwekkend. Door bijvoorbeeld een appel te eten voor het drinken van de sap, hef je dat op.
Nitraat
Bieten bevatten nitraten die in het lichaam worden omgezet in nitriet. Nitrieten helpen het lichaam om de bloedtoevoer te verhogen met zuurstof. Je spieren kunnen beter gebruik maken van de zuurstof die binnenkomt. Wel wordt aangeraden om vitamine C te gebruiken naast de bietensap. De overschakeling van nitraat naar nitriet en vervolgens naar nitrosamine is wel kankerverwekkend. Door bijvoorbeeld een appel te eten voor het drinken van de sap, hef je dat op.

vrijdag 18 januari 2013 om 13:52
Das mooi win-win dan, met appel/wortel of sinaasappelsap is het lekker (vind ik dan) en dus ook gezonder volgens jullie sites. Persoonlijk moet ik er nog niet aan denken om het 's ochtends vroeg te moeten drinken. Ik drink echt alleen sap dat ik het lekker vind en als ik er zin in heb, dan ga je het vanzelf vaker drinken. Genoeg gezonds dat ook lekker is .

vrijdag 18 januari 2013 om 16:32
Mjah ik ging na het drinken van de bietensap douchen en ik voelde het echt in mijn maag zitten zeg maar. Kan ook tussen de oren hebben gezeten hoor.
Hmmmm misschien ga ik anders wel half bietensap half appelsap drinken. Maar moet je dan opbouwen naar twee glazen zodat je voldoende biet naar binnen krijgt?
Hmmmm misschien ga ik anders wel half bietensap half appelsap drinken. Maar moet je dan opbouwen naar twee glazen zodat je voldoende biet naar binnen krijgt?
vrijdag 18 januari 2013 om 16:34
De laatste tijd is mijn huid onzuiver. N.a.v. dit topic heb ik vanochtend een fles Zonnatura bietensap gekocht. Ik dacht eigenlijk dat het heel vies zou zijn maar stiekem vind ik het best te drinken. Bietjes vind ik ook lekker
Om het feest compleet te maken heb ik een groene smoothie gemaakt met verse spinazie, boerenkool, avocado, kiwi, banaan, verse gember, lijnzaad & kokosmelk. Gember heeft net zoals bieten een zuiverende werking.
Wellicht dat ik morgen mijn sapcentrifuge onder het stof vandaan haal uit de kast haal en verse wortel-, sinaasappel, appel-, selderij- gember- en bietensap maak.
Ik ben benieuwd naar de resultaten van de bietensap. Zou ik echt een mooi gaaf huidje krijgen? En ach, baat het niet, schaadt het niet.
Om het feest compleet te maken heb ik een groene smoothie gemaakt met verse spinazie, boerenkool, avocado, kiwi, banaan, verse gember, lijnzaad & kokosmelk. Gember heeft net zoals bieten een zuiverende werking.
Wellicht dat ik morgen mijn sapcentrifuge onder het stof vandaan haal uit de kast haal en verse wortel-, sinaasappel, appel-, selderij- gember- en bietensap maak.
Ik ben benieuwd naar de resultaten van de bietensap. Zou ik echt een mooi gaaf huidje krijgen? En ach, baat het niet, schaadt het niet.

vrijdag 18 januari 2013 om 16:41
Goede vraag Frizzy Ik heb nu geen zin in al het gedoe met persen en centrifuges, dus ik heb een fles wortelsap erbij gekocht
Ga het nu 1:1 mengen en dat uitbreiden naar een groot glas per dag, kijken of dat wat oplevert. Ik heb nog nergens gelezen dat het beter is om op de nuchtere maag te drinken, dus zolang dat niet 'bewezen' is drink ik het wel iets later op de dag
Ga het nu 1:1 mengen en dat uitbreiden naar een groot glas per dag, kijken of dat wat oplevert. Ik heb nog nergens gelezen dat het beter is om op de nuchtere maag te drinken, dus zolang dat niet 'bewezen' is drink ik het wel iets later op de dag