Gezondheid alle pijlers

Bietensap

17-01-2013 20:25 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen bietensap gekocht. Is de schuld van het forum, want iemand had geschreven dat het wonderen had gedaan voor haar huid, en toen ik googlede zag ik dit.

Ik heb een lastige huid en de laatste tijd wordt het weer erger onder invloed van hormonen. Volgens mij heb ik iets nodig wat zuivert, en dat wordt dus elke dag een glaasje bietensap.

Is er nog iemand die ooit dit briljante idee had en er iets over wil vertellen? Of beter nog: wie doet er mee?
Bietenladies, de Vitamix blender is the best !!!! Geen extra onderdelen en in een handomdraai schoon.. .. Kost wel wat maar dan heb je ook wat! Kijk maar eens op www.rawfoodvena.nl
Eehhmm... Zó enthousiast begint het behoorlijk op spam te lijken hoor.
Ha Frizzy,

Misschien kun je ook wat biergistpilletjes halen, die zijn erg goedkoop en ik heb nu bij meerdere mensen gezien dat het hielp
Ruig inderdaad! Ik ga ze even bekijken, dank je!quote:Anna37 schreef op 20 januari 2013 @ 17:41:

Ik doe het gewoon Lenthes! living on the edge!

Het is een Philips Avance nummer HR 1871. Ik kom hem in NL tegen onder de naam Avance en HR1869-30, althans dat ziet er hetzelfde uit. Zie dat je hem bij de Kijkshop twee maanden op proef kan krijgen (gaat nu het hele vivaforum dat doen ? ) Heul relexed promo filmje http://www.youtube.com/watch?v=p8OZjvAr2ag
Euh... Voor die prijs heb ik ook een nieuwe racefiets quote:rawfoodje schreef op 20 januari 2013 @ 18:16:

Bietenladies, de Vitamix blender is the best !!!! Geen extra onderdelen en in een handomdraai schoon.. .. Kost wel wat maar dan heb je ook wat! Kijk maar eens op www.rawfoodvena.nl
quote:spoekeltje schreef op 20 januari 2013 @ 18:31:

Ha Frizzy,

Misschien kun je ook wat biergistpilletjes halen, die zijn erg goedkoop en ik heb nu bij meerdere mensen gezien dat het hielpJa dat heb ik al vaker gehoord. Zit me nu af te vragen of ik verschillende dingen tegelijk wil doen, wordt wellicht lastig te herhalen wat nou het effect gaf.
Maar wie wil er nou een nieuwe racefiets?
Weet je wel hoe gezond dat is Frizzy?!
Het sap ervan!?
There's more in life than bietjes Al zullen we zien wat deze natuurlijke doping mij oplevert in het voorjaar :-)
Moet ik een tabel maken voor in de OP?
Hehe... Ik houd mijn eigen schema wel bij Dit gaat over bietjes!

Ik heb nu ook mijn menstruatie en net daarvoor ben ik met bietensap begonnen, tot nu toe nog geen grote units (lees pukkels) gespot!
Mijn huid doet het in ieder geval beter dan vorige week.
Misschien ben ik mosterd en is dit al genoemd, maar in rode bieten zit veel nitraat. En het voedingscentrum raadt aan om niet meer dan tweemaal per week nitraatrijke groente te nuttigen. Elke dag bietensap lijkt mij in dat kader dan ook niet zo gezond.

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nitriet.aspx
Frizz, leuk topic! Had het nog niet gezien. Ik drink al jaren bietensap, maar niet iedere dag. Gewoon zoals het uitkomt of als ik me niet zo gezond voel. Maar misschien ga ik het ook frequenter drinken. Ik mix het eigenlijk altijd met appelsap. Best lekker. Eigenlijk wist ik niet dat het goed voor je huid is. Leuk om te weten.
Hoe gaat het bij jullie? Momenteel merk ik nog weinig verschil, vermoed dat di nog wel een paar weken duurt. Ik ben nu sinds vrijdag aan de bietensap. Vrijdag puur gedronken, zaterdag & zondag gemixt met Flevosap (appel - sinaasappel versie). Gister en vandaag heb ik de juicer aangezet en de bietensap gemengt met gember, citroen, sinaasappel, kiwi en appel. Erg lekker.

Hoe drinken jullie de bietensap? Puur of mengen jullie het met andere groenten- en fruitsap?
quote:Cici28 schreef op 21 januari 2013 @ 19:17:

Misschien ben ik mosterd en is dit al genoemd, maar in rode bieten zit veel nitraat. En het voedingscentrum raadt aan om niet meer dan tweemaal per week nitraatrijke groente te nuttigen. Elke dag bietensap lijkt mij in dat kader dan ook niet zo gezond.

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nitriet.aspx

In dat stuk staat ook wat je kunt doen om de omzetting van nitraat naar nitriet tegen te gaan. Volgens mij doen we dat allemaal.

In het sap dat ik had gekocht zit trouwens minder nitraat.
quote:mariquita schreef op 21 januari 2013 @ 21:19:

Frizz, leuk topic! Had het nog niet gezien. Ik drink al jaren bietensap, maar niet iedere dag. Gewoon zoals het uitkomt of als ik me niet zo gezond voel. Maar misschien ga ik het ook frequenter drinken. Ik mix het eigenlijk altijd met appelsap. Best lekker. Eigenlijk wist ik niet dat het goed voor je huid is. Leuk om te weten.Wat grappig! Drink jij het dan gewoon voor de lekker?
quote:Flower007 schreef op 22 januari 2013 @ 10:36:

Hoe gaat het bij jullie? Momenteel merk ik nog weinig verschil, vermoed dat di nog wel een paar weken duurt. Ik ben nu sinds vrijdag aan de bietensap. Vrijdag puur gedronken, zaterdag & zondag gemixt met Flevosap (appel - sinaasappel versie). Gister en vandaag heb ik de juicer aangezet en de bietensap gemengt met gember, citroen, sinaasappel, kiwi en appel. Erg lekker.

Hoe drinken jullie de bietensap? Puur of mengen jullie het met andere groenten- en fruitsap?Ik meng het nog steeds met Flevosap (appel). Ik zie nog even niet hoe ik dat zelf moet persen, in de zin van combineren met mijn drukke werkdagen.
valt wel mee hoor de werking van bietensap, zit ook nog te veel nitraat in en smaakt niet lekker
Valt wel mee? Vertel eens?
quote:Frizzy schreef op 22 januari 2013 @ 20:06:

[...]

Wat grappig! Drink jij het dan gewoon voor de lekker?Nee, omdat ik jaren geleden al van mijn moeder hoorde dat het gezond was. Zij drinkt het iedere dag. Ik ook een tijdje, maar op een gegeven moment had ik er een beetje genoeg van en toen ben ik het vooral gaan drinken in periodes dat ik me slechter voelde. Net als floradix trouwens.
quote:mariquita schreef op 22 januari 2013 @ 20:50:

[...]

Nee, omdat ik jaren geleden al van mijn moeder hoorde dat het gezond was. Zij drinkt het iedere dag. Ik ook een tijdje, maar op een gegeven moment had ik er een beetje genoeg van en toen ben ik het vooral gaan drinken in periodes dat ik me slechter voelde. Net als floradix trouwens.Jemig hee wat verstandig. En dat advies heb je niet eens even doorgespeeld aan ons?!
quote:Frizzy schreef op 22 januari 2013 @ 20:51:

[...]

Jemig hee wat verstandig. En dat advies heb je niet eens even doorgespeeld aan ons?!
quote:Frizzy schreef op 22 januari 2013 @ 20:05:

[...]

In dat stuk staat ook wat je kunt doen om de omzetting van nitraat naar nitriet tegen te gaan. Volgens mij doen we dat allemaal.

In het sap dat ik had gekocht zit trouwens minder nitraat.Aangezien je lichaam zelf het nitraat ook omzet naar nitriet kun je het dus niet tegen gaan. Vandaar ook het advies om niet vaker dan tweemaal per week nitraatrijke groente te nuttigen. Alle andere tips gelden nog eens naast dat advies. Ondanks dat bietensap wellicht gezond lijkt, is het dagelijks drinken dus niet zo gezond. Maar goed, jullie moeten het uiteraard zelf weten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven