Gezondheid alle pijlers

Winterhanden en tenen

17-01-2013 21:34 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke leuk die winter....vooral vandaag, zonnetje erbij, dikingepakt en dan lopen met de hond in de vrieskou. maar dan nog al heb ik geloof ik tien paar sokken aan en handschoenen en mijn handen in mijn zakken, ik heb altijd en eeuwig zere, rode jeukende handen en voeten. Botten die zeer doen, stijve handen. Echt vrolijk word ik er niet van. Nu heb ik al van alles geprobeert, handen insmeren met vaseline, uierzalf, wisselbaden, me dus super warm aankleden maar ik blijf last houden.

Iemand DE tip in huis? Ik zou er heel blij van worden.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Die is er meestal niet. Als je er last van hebt, dan hou je dat ook en is er echt weinig tegen te doen. Zoveel mogelijk binnenblijven? of in een warme omgeving?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Voor zwangerschap jaarlijks terugkerend probleem, na zwangerschp nooit meer last gehad.

Sochtends voor het douchen over je voeten plassen, daarna gewoon douchen. Oma's trucje.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
is helaas weinig aan te doen ,warm houden en niet te veel in de koude buitenlucht is nu ook wel erg koud,een vervelend iets bij mij zijn het mijn handen die overal kapot springen
Helaas is er weinig aan te doen. Het heeft met de vochtigheidsgraad van de lucht te maken. Verhuizen naar Scandinavie een optie?
Als je thuiskomt je handen en voeten in koud water, niet gaan krabben of wrijven.
quote:luni schreef op 17 januari 2013 @ 21:49:

Als je thuiskomt je handen en voeten in koud water, niet gaan krabben of wrijven.I weet het maar das moeilijk als alles prikt, brand en jeukt...dwanbuis misschien ideetje?
pfff beetje de typgriep zie ik wel....sorry
Geen tips! Heb er helaas zelf ook veel last van. Ik krijg pijnlijke knobbels op mijn vingers. Altijd handschoenen aan, altijd! Dubbele!
quote:miracle75 schreef op 17 januari 2013 @ 21:58:

[...]

I weet het maar das moeilijk als alles prikt, brand en jeukt...dwanbuis misschien ideetje?

Ja, ik weet er helaas alles van! Ga op je handen zitten

Edit; alleen als je ze niet in het teiltje water hebt he!!!
Als je rookt: daarmee stoppen. Roken is killing voor de bloedsomloop in je handen en voeten.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik rook niet, dus valt weinig te stoppen.
Ze zeggen ook wel "urine van een drachtige merrie" mijn vader heeft wel paarden maar of ik dit nu zo.n lekker idee vind?
Voor zwangerschap nooit last gehad van winterhanden , nu zwangerschap wel . Gek word ik van de jeuk , roodheid.

Het brandt enorm , niets helpt. kloofjes die enorm veel pijn doen.

Ik gebruik micanozolcreme aan de binnenkant van de handen om t een beetje tegen te gaan en smeer op de knokkels van mijn handen bepanthen of labello.

En voor t naar bed gaan uierzalf helemaal

S morgens niet te heet douchen en verder altijd handschoenen dragen
Micanazolcreme is voor een schimmelinfectie, dus niet voor winterhanden. Ik heb voor mijn zoontje een zalf van vsm gekocht, ik ben de naam kwijt, maar die hielp bij hem goed.

Ook kampferspiritus schijnt te helpen, dit kun je bestellen bij de apotheek.
O daisymadelief, zou je de naam op kunnen zoeken? Mijn zoon (10) zit te huilen van de pijn op de fiets :(
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
heet die zalf VSM abroflor, daisymadelief?
Ja, dat is hem, ik heb even bij zoon op de kamer gekeken en het is inderdaad abroflor van VSM.
Niet lachen: Pure lanoline.

Voor het slapen gaan handen en/of voeten insmeren en katoenen (zalf)handschoenen en/of sokken aantrekken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:a_nick_is_crini schreef op 17 januari 2013 @ 22:38:

O daisymadelief, zou je de naam op kunnen zoeken? Mijn zoon (10) zit te huilen van de pijn op de fiets :(O, ik hoop dat het dan helpt, zo zielig voor je zoontje!
En wat bij mijn zoon ook hielp was katoenen sokken en geen synthische sokken. Hij had echt altijd zo'n last van wintervoeten. Mischien dat het met handschoenen ook zo is? Dus natuurlijke materialen zoals leer of katoen?
Katoenen sokken heeft hij. Maar hij heeft dan ook geen wintervoeten, maar alleen winterhanden. En hij heeft van die dikke, synthetische skihandschoenen. Ik dacht dat dat de warmste handschoenen waren, warmer dan van die gebreide. Maar misschien is leer nog een optie. Alleen vraag ik me af of die er betaalbaar in kindermaten zijn. En de ene leren zijn de andere ook niet. Ik heb zelf leren van de Hema en bij echte kou waait alles daar door heen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:a_nick_is_crini schreef op 17 januari 2013 @ 22:47:

Katoenen sokken heeft hij. Maar hij heeft dan ook geen wintervoeten, maar alleen winterhanden. En hij heeft van die dikke, synthetische skihandschoenen. Ik dacht dat dat de warmste handschoenen waren, warmer dan van die gebreide. Maar misschien is leer nog een optie. Alleen vraag ik me af of die er betaalbaar in kindermaten zijn. En de ene leren zijn de andere ook niet. Ik heb zelf leren van de Hema en bij echte kou waait alles daar door heen.Volgens deze site moet je wol hebben.

http://www.pedicure-tilburg.nl/wintervoeten.htm
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ginkgo biloba suplement slikken. Verbeterd de doorbloeding van de haarvaten.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik zie dat mensen vaseline etc adviseren, maar is dat niet meer bedoeld voor handen die winter heel droog worden met kloofjes etc. En niet voor de 'echte' winterhanden wat rode pijnlijke zwellingen zijn die veroorzaakt worden door een slechte doorbloeding.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wintertenen

Ik leef met je mee TO, jarenlang wintertenen gehad, dit jaar niet, maar nu wel winterhanden, dat is veel irritanter merk ik wel .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven