Ergernissen op fora

17-01-2013 20:37 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klinkt wellicht wat zwaar, maar eigenlijk is het een luchtig topic

Ik vraag me af aan welke uitspraken op het forum jullie je nu het meest storen. Dat mag het Viva-forum zijn, maar natuurlijk ook andere fora die je bezoekt.

Het is niet de bedoeling om andere users belachelijk te maken, dus het noemen van nicknames of het verwijzen naar andere users liever achterwege laten ( het moet wel leuk blijven )

Ik trap vast af.

Op het Viva-forum erger ik me aan de volgende uitspraken.

* Tweede leg.

Een (in mijn ogen) zeer respectloze benoeming voor een kind /kinderen die je krijgt bij een andere partner na een scheiding / uit elkaar gaan. We hebben het niet over kippen, maar over mènsen. Ik kan me hier vreselijk aan ergeren.

* Vrouw.

Users die elkaar aanspreken met 'vrouw' (voorbeeld: Nee, zo werkt dat niet vrouw'). Zo vreemd vind ik dat, iemand bij zijn of haar geslacht aanspreken.

* Troll!

Er zijn altijd weer users die direct "troll!" roepen zodra een verhaal (al dan niet in hun ogen) ongeloofwaardig overkomt. Heel irritant.

Zo, en nu jullie!
quote:yasmijn schreef op 18 januari 2013 @ 12:51:

Een waarheid als een koe. Maar niets over Dasty, geen linkje, aankondiging, campagne of wat dan ook rond het spotgoedkope, maar ultrageheime schoonmaakmiddel van de Wibra.Slimme lui daar bij Wibra. Het spul buzzt zichzelf wel. Kan geen marketingreclame tegenop. Dus dat geld houden ze mooi in de zak. Klanten komen immers toch wel.
Jawel maar wat als ze ook zouden verkopen aan AH en de Aldi en weet ik welke winkel meer?

Kassa.
Geen bijzonderheden
"Ik lees mee" is gewoon een terugvindpost, alleen dan wat aardiger gezegd.
Liever elitair dan een pauper!
quote:yasmijn schreef op 18 januari 2013 @ 12:38:

[...]

Hallo MV

Jij doet dat inderdaad

Jahaaaa

(moet ik er een edit onder zetten van `Maar ik rook niet` , zou dat mijn makken verzachten? )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:margienick schreef op 17 januari 2013 @ 22:32:

Vrouwen die ruim 100kg wegen en trots op zichzelf zijn als ze 1 ons per week afvallen, want het gaat langzaam dus het is natuurlijk blijvend.

Hierop aansluitend: mensen die een mooi gewicht hebben, laag in het bmi zitten, en een crashdieet willen volgen voor een paar kilo.

Niet zozeer een ergernis maar zó zonde!

Het wordt een ergernis als ze gaan zeggen "maar ik ben écht dik, dat weet jij niet, maar m'n buik en m'n billen..."

Helaas weet ik het best, ook ik vond mezelf met een uitstekend bmi (waar ik toen nog niets van wist) te dik. Ik ging trouwens niet lijnen, dát vond ik gelukkig niet nodig, maar als ik nu foto's zie uit die tijd, kan ik zien dat ik écht niet dik was.
Later is nu
Ik krijg vooral jeuk van die Dr. Google-zelf-diagnoses. Zowel hier als elders.

Iedere ex-man/-vriend/-whatever is een narcist. Iedereen die geen zin heeft om te praten zal toch echt wel autisme hebben. Als je hoofdpijn hebt, heb je meteen migraine. Als je een keer flink naar het toilet moet na het eten van een ijsje zal dat vast betekenen dat je lactose-intolerant bent en meer van dat soort gedoe.

Er bestaan echte dokters, die pas dokter waren nadat ze daar - niet voor niets - voor studeerden. Dr. Google (en Dr. Viva of welk forum dan ook) zijn niet betrouwbaar dus beroep je er niet in elke posting op. Maakt het alleen maar verwarrend.

Voor de rest geen problemen die niet al in de pagina's hiervoor zijn genoemd
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
quote:pokkewijf schreef op 17 januari 2013 @ 23:16:

GIYF!

Maar aan de andere kant, die dingen geven wel sjeu aan het forum. Dat er maar steeds afkortingen gebruikt worden, die ik niet ken
Later is nu
quote:yasmijn schreef op 18 januari 2013 @ 13:00:

Jawel maar wat als ze ook zouden verkopen aan AH en de Aldi en weet ik welke winkel meer?

Kassa.Maar dan is het niet meer 'exclusief'. Dan kan íedereen het zomaar kopen.
quote:Dreamer schreef op 18 januari 2013 @ 14:04:

[...]

Dat er maar steeds afkortingen gebruikt worden, die ik niet ken Ja, dat dus! Om gek van te worden.
quote:prinsesleia schreef op 18 januari 2013 @ 08:18:

Eleonora, 4 minuten geleden

Was jij ook eerst iemand anders voor je deze nick had?

Ja. Ben hier zo'n 10 jaar actief (dit is mijn 3e nick).

Dát is pas een ergernis! Mensen die maar wisselen van nicks.

En dat ik dan nooit meer weet met wie ik 'spreek', terwijl zij dat van mij natuurlijk wel weten.

En ik herken schrijfstijlen ook al niet

~voelt zich huilie~

Later is nu
(dat een goed lopend topic ineens stopt, als ik gepost heb )
Later is nu
Ik ben er al

Een Hele Grote Ergenis:

HELLLPPP! in de topictitel.
Geen bijzonderheden
+1

dat

dit dus

Onder een quote.

Overdreven harde reacties.

Neerbuigende reacties.
Dat je wel een stoornis mag hebben, maar niet de symptomen.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Dreamer schreef op 18 januari 2013 @ 14:20:

[...]

En dat ik dan nooit meer weet met wie ik 'spreek', terwijl zij dat van mij natuurlijk wel weten.

~voelt zich huilie~

+1, goeie ergernis Dreamer!
quote:miloo schreef op 18 januari 2013 @ 15:46:

[...]

+1, goeie ergernis Dreamer!

+ 2.

Je kent ze al jaren, ze weten wie jij bent maar andersom niet
Geen bijzonderheden
Dat dit forum zo enorm verslavend is.

Zoveel problemen als er op dit forum staan heb ik niet eens en toch klik ik van alles aan

Nu ook weer en dat terwijl ik boodschappen moet doen.
quote:yasmijn schreef op 18 januari 2013 @ 15:47:

[...]

+ 2.

Je kent ze al jaren, ze weten wie jij bent maar andersom niet
Forummers die constant oude koeien uit de sloot halen. Uiteindelijk neem je dan maar een nieuwe nick
quote:Orzoo schreef op 18 januari 2013 @ 15:53:

Forummers die constant oude koeien uit de sloot halen. Uiteindelijk neem je dan maar een nieuwe nick Dat dus
Geen bijzonderheden
quote:miloo schreef op 18 januari 2013 @ 15:52:

[...]

Geen bijzonderheden
quote:Dreamer schreef op 18 januari 2013 @ 14:20:

[...]

~voelt zich huilie~

Ik ben het helemaal met je eens. Ter verdediging wil ik dan ook uitleggen waarom ik ben gewisseld van nick.

Toen het forum net bestond ben ik een paar jaar actief geweest, vervolgens was ik er helemaal klaar mee en toen ik er weer zin in had (+/- jaar later), kon ik niet meer inloggen. Dus toen kwam nick #2. Die heb ik tot enkele weken geleden gehad.

Ik was door iemand herkend en dat vind ik eigenlijk niet eens zo heel vervelend, maar deze persoon kwam zelf niet over de brug en dat vond ik zo flauw en suf en bovendien gaf het me ook een gevoel van beperking in wat ik wilde posten.

Dus ja, toch maar weer een nieuwe nick en tot nu toe voelt het niet 'eigen'
quote:Vilma schreef op 18 januari 2013 @ 15:50:

Dat dit forum zo enorm verslavend is.

Zoveel problemen als er op dit forum staan heb ik niet eens en toch klik ik van alles aan

Nu ook weer en dat terwijl ik boodschappen moet doen.Ontzettend herkenbaar! Ik heb soms dagen dat ik niet meer van de bank kom en alleen maar zit te forummen. En dat kan dan ook wel hoor, ik ben dan vrij, heb geen verplichtingen en dus genoeg tijd om ze te klooien. Maar toch hè... wat forummen betreft heb ik te weinig discipline

Forummers die constant oude koeien uit de sloot halen. Uiteindelijk neem je dan maar een nieuwe nick En dan óók nog gaan hinten over je mooie ouwe nick.

Forummers die constant oude koeien uit de sloot halen. Uiteindelijk neem je dan maar een nieuwe nick Ik haal nooit oude koeien uit de sloot, en toch ben ik slachtoffer
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven