wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2
donderdag 10 januari 2013 om 21:23
Zelfgemaakte kipshoarma met Turks brood, zilvervliesijst met o.a. ui, knoflook, tomaten en kikkererwten, soort van cacik, zelfgemaakte knoflooksaus en een salade van ijsbergsla, komkommer, tomaten, rode ui, gegrilde paprika's, Turkse pepers, verschillende soorten olijven en feta. Toetje: zelfgemaakt yoghurtijs met rode vruchten en honing.
zondag 13 januari 2013 om 21:43
dinsdag 15 januari 2013 om 20:02
quote:MissMartine schreef op 15 januari 2013 @ 19:54:
@ Buttercup, wat zat er nog meer in de broccolisoep? Wij hadden laatst broccolisoep met aardappel, bosui en geitenkaas, dat was best lekker!
Uitje en knoflook gefruit, gewoon in een kookpan met een klontje boter. Water en kippenbouillon (blokjes) erbij. Roosjes broccoli en de stronk in schijfjes erbij, en ook een in blokjes gesneden aardappel. Als alles gaar is, met de staafmixer pureren. Dan in de kom nog een lepeltje crème fraîche. Vaak heb ik dan nog blokjes gerookte zalm of reepjes kip, maar die was ik nu vergeten te kopen.
Die van jou klinkt ook goed, dat onthou ik!
@ Buttercup, wat zat er nog meer in de broccolisoep? Wij hadden laatst broccolisoep met aardappel, bosui en geitenkaas, dat was best lekker!
Uitje en knoflook gefruit, gewoon in een kookpan met een klontje boter. Water en kippenbouillon (blokjes) erbij. Roosjes broccoli en de stronk in schijfjes erbij, en ook een in blokjes gesneden aardappel. Als alles gaar is, met de staafmixer pureren. Dan in de kom nog een lepeltje crème fraîche. Vaak heb ik dan nog blokjes gerookte zalm of reepjes kip, maar die was ik nu vergeten te kopen.
Die van jou klinkt ook goed, dat onthou ik!