Mode & Beauty alle pijlers

Hoe heet deze kledingstijl?

18-01-2013 18:45 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wij zijn voor een thema-feestje op zoek naar de juiste term voor de kledingstijl die we willen gebruiken.

De muziekstijl Bluegrass is de basis voor het feest, maar aangezien Bluegrass als naam niet iedereen bekend zal zijn, zoeken we naar een goede dress-code.

De term die we nu bedenken...;

- Amerikaanse zondagse uit de jaren '30 op het platteland

Niet echt een pakkende term onder aan je uitnodiging.

Daarom zou ik willen vragen; weet iemand of er een naam is voor de kledingstijl op onderstaande plaatjes?

Het heeft wel wat weg van country/western, maar ik ben bang dat mensen dan echt met een lasso om hun nek komen, en dat is niet de bedoeling.

Dank voor het meedenken!
Ik beschouw gekke dresscodes altijd als, hoe gekker hoe beter!

Toch juist leuk als mensen met paarden, hoeden en lasso's aankomen?
Hillbilly is denk ik net wat te boers, het is echt wat klassieker.

Het gaat om ons bruilofts-feest :-), vandaar dat we het wat netter willen.

Op zich vind ik een echte dress-code a-la-spookjes of james bond op een bruiloft niet heel erg tof, maar we willen er vooral voor zorgen dat er niemand over- of underdressed komt.

Zodoende kwamen we uit op deze stijl, omdat we de gehele aankleding ook in het bluegrass/landelijke thema willen. Iedereen kan volgens mij ook wel iets in zijn kast vinden wat hier in past, tenzij je echt altijd alleen maar Aussies draagt...

De muziek zal live met oa veel gitaar zijn (veel bluegrass en af en toe wat leuke andere muziek als daar behoefte aan is, dat moeten we nog verder overleggen) en een DJ met wat meer soul achtige muziek.

Een website is wel een idee Spijk-er, maar ik wil vooral geen wedding-website, dus daar zouden we dan een andere draai aan moeten geven.

Sowieso komen de uitnodigingen in stijl!

En googlen met de term "bluegrass outfit" levert ook een boel goeds op, dus misschien wordt dat het dan toch maar...
Wat het beste werkt: foto meesturen.
Overigens zou ik voor romantic vintage gaan
Little house on the prairie?
Ik vind die mannen een beetje 'dandy'?
Romantic Vintage, die is mooi! En dan ook ergens op de uitnodigingen Bluegrass vermelden, dan moet het goedkomen denk ik zo!
Folk! Dat is duidelijker dan country (denk bands als Mumford&Sons, Low Anthem, Fleet Foxes) of die nieuwe Belgische film
Over een paar maanden zien we de topics wel verschijnen:

"help, dresscode romantic vintage, wat moet ik aan?!"
Dit is gewoon hipster.
Oh. Ik vind een themafeest leuk, maar een bruiloft heeft toch al een thema. Dan ook nog een dresscode. Je maakt het je gasten wel moeilijk. Voor een bruiloft wil je er verzorgd uitzien en dan kom je niet in je daisy duke. En dan ook nog de moeilijkheid dat je niet in het wit mag, want dat is de bruid al. Lastige dresscode voor een bruiloft.
Ik zou echt niet uit de voeten kunnen met zo'n thema. Tenzij het echt een bijzonder feest is. En ik zou toch een lasso meenemen
Ik zou het gewoon noemen wat het is inderdaad. Dress-codes zijn vaak al moeilijk voor veel mensen, en als je het 'romantic vintage' gaat noemen zal je waarschijnlijk meer jaren 80 Laura Ashley zien dan Bluegrass style. Wel een mooie term hoor, daar niet van.

Zou gewoon voor iets als 'Bluegrass Chic' ofzo gaan en dan een duidelijke foto op de uitnodiging erbij. Want ook inderling neigt de ene bluegrass groep weer meer naar boho 70s, terwijl andere heel modern gekleed gaan en een derde weer de klassiekere stijlen aanhoudt. Ik vind wel doorgaans dat je veel 'lieve-jurkjes-met-stoere-boots' achtige looks ziet.... dus dan zou 'Romantic Country' misschien ook wel weer aanslaan bij de plaatjes die je post iig.
Lijkt op de stijl van de zanger van Simply Red. Of zoals Phill Collins in die ene film van vroeger. Ik vind het een beetje oud-engels aandoen. Zeker niet country.
Bluegrass outfit.

Kijk maar :

Google maar:

Bluegrass fashion- afbeeldingen.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou het Hilbilly Folklore noemen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Kende het niet, leuk googelen zo.
Die eerste doet me denken aan de jaren 20. De tweede aan country meisjes. Ik zou het niet hetzelfde vinden.
Lastig, lijkt me ook best een drempel om op grote, stoere laarzen naar een bruiloft te gaan (als je ze al hebt). Ik vraag me af in hoeverre het wordt wat je in gedachten hebt.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven