Bij iedere douchebeurt een schone handdoek?

11-05-2008 13:45 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wel.

En aangezien ik iedere ochtend douche komt dat dus neer op 1 handdoek per dag. Met dit weer douche ik 's ochtends en 's avonds dus dat zijn 2 handdoeken per dag.

Pas geleden werd ik uitgelachen door 3 collega's om mijn handdoeken-verbruik. Zij doen allemaal één week met 1 handdoek.

Sorry, maar ik vind het niet zo fris om meerdere douchebeurten met 1 handdoek te doen.

Ok, je bent schoon nadat je gedoucht hebt, maar om nou op dag 2 je gezicht af te drogen met het stukje handdoek waar je op dag 1 je kont mee hebt drooggeveegd vind ik ronduit een smerig idee

Wat doen jullie? Pakken jullie iedere dag een schone handdoek van de stapel of gebruiken jullie je handdoek ook meerdere dagen?
Ik gebruik een handdoek altijd maar 1 douchebeurt, eerst mijn haren en dan mn lijf en als laatste dus de onderkant

Mijn vriend pakt er altijd twee, het liefst de grootste die we hebben (hij hoeft toch niet te wassen). Meestal heb ik dus 1 handdoekenwas in de week.

Ik douche meestal wel iedere dag (als ik gesport of gewerkt heb). Maar als ik een weekenddag gewoon thuis ben geweest dan sla ik het ook wel eens over.

Hoe vaak ik de rest van het textiel vervang en hoe vaak ik schoonmaak hangt een beetje af van hoeveel we thuis zijn geweest. Als we heel de week van 7 tot 21 beide van huis zijn geweest is het huis ook niet erg vies en rommelig geworden en is het keukentextiel haast niet gebruikt.

Maar in het weekend vervang ik het dan wel elke dag en maak ika lles 2x schoon omdat we dan thuis zijn!
Gatverdamme, één keer per week een schone vaatdoek vind ik dus echt vréselijk vies. Ik pak elke dag een schone. Soms twee keer per dag, maar nooit langer dan één dag.
Bed verschonen elke week, handdoeken dus elke dag schoon, vaatdoek twee keer per dag of elke dag een nieuwe, handdoek en theedoek elke dag nieuw.

Wc elke dag, wastafel in badkamer ook elke dag. Als je alles bijhoudt, ben je zo klaar en hoeft het helemaal niet veel tijd te kosten.
Nee vaatdoekjes gebruik ik maar 1 keer, of misschien nog een keer om een vlek van de vloer te halen.

Theedoeken vervang ik wel als ik afgedroogd heb (maar ik ben erg lui en laat de boel ook soms opdrogen in het afdruiprek).
quote:lapin schreef op 14 mei 2008 @ 16:12:

Maar als ik iedere dag een schone handdoek zou pakken (en 1 voor mijn man natuurlijk) dan moet ik iedere dag alleen al voor de handdoeken een was draaien. Er passen maar 2 van die handdoeken tegelijk in de wasmachine. Dat ga ik dus niet doen.

Als je je handdoek goed uithangt stinkt hij trouwens niet snel.

En waar ik nou nieuwsgierig naar ben: hoe vaak pakken jullie een schone vaatdoek?

Die van mij ligt ook rustig een hele week op het aanrecht, maar dan stinkt hij wel behoorlijk.

Er passen maar twee handdoeken in de wasmachine?? Hoe groot zijn die handdoeken dan, of heb je een miniwasmachine?

Ik neem elke dag een schone vaatdoek. Bij jou ligt ie een week op het aanrecht zeg je, alleen maar liggen of maak je er dan ook nog mee 'schoon'?
quote:girl-1983 schreef op 14 mei 2008 @ 16:06:

(dus niet in de rimboe) en daar douchten de kinderen tot mijn grote verbazing twee keer per dag! Alle twintig. Anders vonden ze (=personeel) dat vies. Dat vond ik wel overdreven hoor. ...Hmm, al dat zweet 's nachts en al dat zand overdag... valt toch wel mee?
quote:mamzelle schreef op 14 mei 2008 @ 16:33:

[...]

Hmm, al dat zweet 's nachts en al dat zand overdag... valt toch wel mee?Nou ja, dat s avonds douchen zie ik dan niet zo. S Ochtends om lekker fris naar school te gaan oke, maar wat je zegt s nachts zweet je toch, dus waarom van tevoren nog douchen?
Wat moeten jullie mij ongelooflijk smerig vinden, ben ik het niet mee eens, maar goed, 5 jaar in een ongelooflijk (zelfs voor mijn maatstaven) smerig studentenhuis wonen rekt je normen wat op. Ik douche om de dag 's avonds, 's ochtends wassen, mijn huid wordt erg snel droog en helemaal als ik zeep gebruik hangen de vellen erbij dus dat vermijd ik zoveel mogelijk, ik heb een lekkere witte handdoek die in de was gaat als hij er niet meer lekker wit uitziet, geen idee hoe vaak eigenlijk, zeker niet vaker dan 1 keer in de week en daartussendoor lekker goed drogen op de verwarming, stinkt nooit, net als ik zelf trouwens. Wij (man en ik) draaien 1 tot 2 wassen in de week, hand- thee- en vaatdoeken gaan mee als ik een witte was doe. Vaatwasser en droger hebben we niet en afwassen gebeurt meestal maar 1 of 2 keer in de week dus dat scheelt, werken samen ongeveer 90 uur per week dus heb niet echt tijd en fut voor zoveel wassen en ophangen en strijken en weet ik wat. Zoals je waarschijnlijk kan voorspellen wordt bij ons ook bepaald niet elke dag de wc schoon gemaakt, beter nog ws eens in de 2 weken, maar zijn dan ook erg weinig thuis. En het mooiste is, wij zijn geen van beiden ooit ziek, hebben een boel tijd over en zelfs als arts zie ik het nut van elke dag douchen niet in (oke stinkende pubers uitgesloten).
quote:Tante Sjaan schreef op 14 mei 2008 @ 15:16:

[...]

Dàt vind ik nou weer meer dan overdreven. Aansteller.

Niks overmatig douchen, het is nodig en mijn beide douchebeurten per dag duren bij elkaar opgeteld niet meer dan 10 minuten.

Gutteguttegut wat een extreme waterverspilling.

Schei toch uit.

Natuurlijk maken jouw 2 douches per dag op het totale waterverbruik niks uit ....maar reken eens door als alle 16 miljoen nederlands elke dag TWEE keer zouden douchen en daarbij 4 handdoeken zouden verspillen (2 voor het haar, 2 voor het lijf).

Nou reken maar dat je dan over een enorme belasting van het milieu praat hoor......

En als iedereen maar vindt dat hij/zij wel recht heeft op die 2 douches en 4 handdoeken per dag ,tsja...........

Ik vind gewoon dat het wel wat minder kan en dat mensen wel eens wat meer bij het Grote Geheel kunnen stilstaan ipv alleen maar bij hun eigen "wat maken mijn 2 douches per dag nou uit"
quote:Roelfien schreef op 14 mei 2008 @ 16:24:

[...]

Er passen maar twee handdoeken in de wasmachine?? Hoe groot zijn die handdoeken dan, of heb je een miniwasmachine?

Ik neem elke dag een schone vaatdoek. Bij jou ligt ie een week op het aanrecht zeg je, alleen maar liggen of maak je er dan ook nog mee 'schoon'?

Nee, mijn wasmachine is normaal, maar mijn handdoeken zijn gigantische groot en dik. Dat vind ik lekker.

En ja, daar maak ik gewoon mee schoon. Er heeft nog niemand geklaagd hier. Ik kom er meestal pas achter dat hij gewassen moet worden als ik er eens aan ruik.

En nee, mijn huis is niet vervuild en wij zelf ook niet. Ik vind het gewoon niet zo belangrijk allemaal. En gezond zijn we ook.
quote:shining schreef op 14 mei 2008 @ 16:18:

Bed verschonen elke week, handdoeken dus elke dag schoon, vaatdoek twee keer per dag of elke dag een nieuwe, handdoek en theedoek elke dag nieuw.

Wc elke dag, wastafel in badkamer ook elke dag. Als je alles bijhoudt, ben je zo klaar en hoeft het helemaal niet veel tijd te kosten.ik gebruik mijn vaatdoekje niet eens twee keer per dag. Moet zeggen dat ik de gewone schoonmaakdoekjes vaak wel direct in de was doe als ik ze heb gebruikt. Maar dus niet als ik er alleen de tafel mee heb schoon gemaakt.
Dat zeg ik....
1 handdoek per 2 douchebeurten...

gebruik een grote voor mn lichaam en een kleintje voor mijn haar, dus eigenlijk 2 handdoeken per 2 douchebeurten
[quote]americagirl schreef op 14 mei 2008 @ 16:44:

[...]

En als iedereen maar vindt dat hij/zij wel recht heeft op die 2 douches en 4 handdoeken per dag ,tsja...........

/quote]

Recht heeft? Ik maak zelf wel uit hoe vaak ik douche, al is dat tien keer per dag. Ik maak elke dag mijn wc schoon met een scheut bleekmiddel, ook dat bepaal ikzelf.

Niemand leeft perfect en ook jij kunt heel wat minderen met bepaalde dingen. Dat weet ik zeker, want dat kan iedereen.

We leven gelukkig in Nederland waar we zelf deze dingen wel kunnen bepalen.
Grappig dat zelfs een topic over handdoeken kan overgaan in gekibbel over milieu-verantwoord gedrag
tja... laten we het eens hebben over hoe lang jij je kleren draagt voor ze in de was worden gedaan!! broeken, shirtjes.. hoe lang draag jij ze?

grijns.
quote:girl-1983 schreef op 14 mei 2008 @ 16:36:

[...]

Nou ja, dat s avonds douchen zie ik dan niet zo. S Ochtends om lekker fris naar school te gaan oke, maar wat je zegt s nachts zweet je toch, dus waarom van tevoren nog douchen?Ze mogen niet vies in bed. Ik heb Afrikanen leren kennen als mensen die behoorlijk hechten aan hygiene.
Ik denk dat de meesten een week met een onderbroek doen. Het ruikt dan namelijk echt nog altijd reuze fris en ach, áls er dan wat bijna onzichtbare viezigheid op zit, het is van jezelf, toch?

Ik trek dagelijks schone kleding aan. Alleen in het weekend wil ik nog wel eens twee dagen met een thuishangsetje doen, maar dan heb ik ook niet veel meer gedaan dan bank- of bedhangen voor de tv...
[...]
quote:Ligeia schreef op 14 mei 2008 @ 19:04:

Ik denk dat de meesten een week met een onderbroek doen. Het ruikt dan namelijk echt nog altijd reuze fris en ach, áls er dan wat bijna onzichtbare viezigheid op zit, het is van jezelf, toch?

Ik trek dagelijks schone kleding aan. Alleen in het weekend wil ik nog wel eens twee dagen met een thuishangsetje doen, maar dan heb ik ook niet veel meer gedaan dan bank- of bedhangen voor de tv...Maar je kleren zijn toch meestal niet na één dag vies, neem ik aan. Zeker een broek kan meerdere dagen mee. Shirts draag ik meestal twee dagen. Ook jammer van je kleren om ze meteen weer in de was te gooien.
quote:shining schreef op 14 mei 2008 @ 17:55:

[quote]americagirl schreef op 14 mei 2008 @ 16:44:

[...]

/quote]

Recht heeft? Ik maak zelf wel uit hoe vaak ik douche, al is dat tien keer per dag. Ik maak elke dag mijn wc schoon met een scheut bleekmiddel, ook dat bepaal ikzelf.

Niemand leeft perfect en ook jij kunt heel wat minderen met bepaalde dingen. Dat weet ik zeker, want dat kan iedereen.

We leven gelukkig in Nederland waar we zelf deze dingen wel kunnen bepalen.Tuurlijk moet je het allemaal zelf maar weten. Waarom zou je aan het milieu denken als je buren dat niet doen. De wc elke dag met bleek schoonmaken, ook heel nuttig inderdaad.
quote:elska schreef op 14 mei 2008 @ 14:17:

Mag ik nog even een stelling deponeren?

Degenen die elke dag een nieuwe handdoek gebruiken en elke dag de WC schoonmaken werken vast niet of misschien een heel klein parttime baantje.

Als je fulltime werkt heb je m.i. helemaal geen tijd om elke dag te wassen en schoon te maken!

Mijn huis wordt 1x per 2 weken HEEL goed geboend door de schoonmaaktster en de andere week haal ik zelf een doekje en wat WC eend door de plee en maak ik de wastafel schoon. That's it. Voor meer dan dat heb ik echt geen tijd, of ik moet elke avond opofferen aan het huishouden. Mij niet gezien!

Ik werk wel fulltime en ik ben heus niet al m'n avonden kwijt aan het huishouden hoor.

De was wegwerken is nog geen 5 minuten werk, of je moet bij de wasmachine gaan zitten wachten tot ie klaar is. Was in de amchine, aanzetten en na een uurtje ofzo leeghalen en ophangen of de droger in. Zo gepiept.

En ik zet trouwens niet iedere dag een machine aan. EEn was draaien voor 3 handdoeken is namelijk niet zo goed voor het milieu

WC schoonmaken is ook zo gepiept in Villa Kakelbont én volgens mij is het ook doodnormaal dat ik dit soort dingen samen met Meneer Nilsson doe. Dus al met al valt het reuze mee.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:mamzelle schreef op 14 mei 2008 @ 18:56:

[...]

Ze mogen niet vies in bed. Ik heb Afrikanen leren kennen als mensen die behoorlijk hechten aan hygiene.

Klopt; snap het ook wel hoor. Maar juist zo grappig dat hier de discussie gaat over dat veel douchen (en dus water verspillen) niet goed is, en dat je ook moet denken aan arme landen waarin van alles niet zo vanzelfsprekend is. Vond het juist wel grappig dat ze daar dus ook met gemak twee keer per dag onder de douche staan. (en ik besef dat dit misschien anders is dan de doorsnee Afrikaan, die ws géén stromend water 24/7 heeft)

Wat betreft kleding trouwens: ik trek echt niet elke dag iets nieuws aan. Dat vind ik echt grotere onzin dan elke dag een nieuwe handdoek pakken. Je kleren worden toch meestal nauwelijks vies? Een shirt kan best twee dagen, een broek soms wel drie vind ik. Wat ik trouwens wel vaak doe is afwisselen. Dus vandaag nieuwe broek met shirtje van gister, en dan morgen een nieuw shirtje met de broek van vandaag etc. Heb je toch elke dag iets anders aan. Slips welke elke dag een schone, maar bh ook niet hoor.
quote:americagirl schreef op 14 mei 2008 @ 16:44:

[...]

Natuurlijk maken jouw 2 douches per dag op het totale waterverbruik niks uit ....maar reken eens door als alle 16 miljoen nederlands elke dag TWEE keer zouden douchen en daarbij 4 handdoeken zouden verspillen (2 voor het haar, 2 voor het lijf).

Nou reken maar dat je dan over een enorme belasting van het milieu praat hoor......

Ik vind gewoon dat het wel wat minder kan en dat mensen wel eens wat meer bij het Grote Geheel kunnen stilstaan ipv alleen maar bij hun eigen "wat maken mijn 2 douches per dag nou uit"

'Recht heeft'? Doe lekker normaal, ik maak zelf wel uit hoevaak ik douche en hoeveel was ik produceer.

Moet je die 2 douchebeurten en die 4 handdoeken in jouw zin eens vervangen door '1.2 kinderen' , dan zie je hoe idioot je stelling is. En het krijgen van kids is één van de slechtse dingen die je maar kunt bedenken voor het milieu.

Lapin, jij hebt toch honmden? Die verharen toch? Dan wil je toch juist je huis wat vaker soppen?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Roelfien schreef op 14 mei 2008 @ 20:26:

[...]

Tuurlijk moet je het allemaal zelf maar weten. Waarom zou je aan het milieu denken als je buren dat niet doen. De wc elke dag met bleek schoonmaken, ook heel nuttig inderdaad.

Ja, heel nuttig inderdaad elke dag een scheutje bleek in de wc. Wordt nooit smerig op die manier.

En ik denk wel aan het milieu, alleen niet door mijn handdoeken te sparen. Dan kijk je aan het eind van de week naar je was en dan denk je 'Yesssss, ik heb maar één handdoek in de was. Joehoe,wat ben ik trots op mezelf'''.
Sjiek hoor, een douche in Afrika. Heb het wel eens meegemaakt maar meestal toch de emmer met een bakje.

Geen idee eigenlijk hoe de mensen het doen die water moeten hálen bij de waterput..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven