tips voor Istanbul

18-01-2013 09:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eind maart naar Istanbul wie heeft leuke tips: leuke restaurantjes, winkels, goede hamams.. Etc! Alvast bedankt :-)
Cevahir, grootste winkelcentrum van Europa.
Sowieso,

-topkapi

-aya sofya

-de bazaar oftewel kapali carsi

- in taksim, istiklal caddesi ( winkelstraat) en de galata toren

- rondvaart over de bosporus ( let op, je bent al 2 uur onderweg voor 12 lira pp. Laat je niet "ronselen" voor een special price enzo. Links van de galata brug kan je kaartjes kopen)

- de cemberlitas hamam is de oudste van Istanbul en erg mooi

- basilica cisterne, is een ondergronds waterreservoir. Ook erg bijzonder..

- voor een prachtig uitzicht s avonds, neem een taxi naar pierre loti

En vooral, heel veel plezier!
Wat is de beste maand qua temperatuur enz om naar Istanbul te gaan?
@ flashy,

Ik vind het zelf prettig om zo eind april / begin mei te gaan, en dan weer vanaf september tot eind oktober..

In de zomer smelt je weg, en het is gewoon wel ontzettend veel lopen, heuvel op/ heuvel af en in de winter kan het best spoken en dat is toch ook wel weer zonde.

Als je toch in de zomer gaat, zijn de prinseneilanden ook leuk om de Ferry naartoe te nemen.

Mijn familie woont in Istanbul, dus als jullie nog vragen hebben zal ik m'n best doen om ze te beantwoorden
Die eilandjes op de Bosporus, princen islands of zoiets! Erg leuk ortakoy ook mooi
Aah had vorige reactie niet gelezen! Is al genoemd:):)
Zou zelf ook aan oktober denken.

Ik zie dat de bekende touroperator ook stedentripjes naar Istanbul heeft. Zowel alleen Istanbul als gecombineerd met Cappadocie, zou dit iets zijn?

Meestal boeken wij voor een stedentrip alles los alleen omdat de vluchten naar Istanbul redelijk prijzig zijn lijkt zo`n excursiereis (al dan niet die combinatie) goedkoper.
Misssuus ook nog leuke restaurant tips?
Ik ben zelf nog nooit in cappadocie geweest, dit omdat ik meestal na alle familiebezoeken niet zoveel tijd over heb het lijkt me prachtig om dat te zien.. Het enige wat ik je dus kan melden is dat ik ongeveer 10 a 12 keer in Istanbul ben geweest en nog steeds niet alles gezien/gedaan heb wat ik graag zou willen

Wat trouwens ook nog leuk is, is de Egyptische oftewel de kruidenbazaar

Als je 4 a 5 dagen Istanbul doet dan kan je de belangrijkste highlights op je gemak bekijken en heb je een redelijke indruk.. Dat is echter ook nog maar een tipje van de sluier ik zou voor een hotel in het oude centrum gaan, dan heb je namelijk de belangrijkste bezienswaardigheden op loopafstand.

Qua restauranttips, ik zou zeker een keer verse vis eten in de buurt van de bruggen.. Je wordt echt doodgegooid met restaurantjes dus keus genoeg.. Probeer een keer izgara kofte.. Dit is gegrild gehakt op een spies.
Hebben jullie nog tips voor hotels?
Ik lees mee, want wij gaan in maart ook voor het eerst naar Istanbul. Best vreemd, ben Turks, bijna 30 en zie nu pas voor het eerst de belangrijkste stad van mijn land

We hebben er zo'n zin in !!
Ik denk dat ik daar nooit meer weg wil
Ik vond het Dolmabahce paleis in Istanbul erg gaaf. De rondleiding gaat met tig toeristen tegelijk maar het paleis is echt gaaf om te zien. Vooral de laatste zaal waar je komt is enorm indrukwekkend.
In 2011 naar Istanbul geweest

Hele indrukwekkende stad

Het waterbassin en dolmabahce vond ik erg mooi

Ook de aya sofia en de blauwe moskee niet missen.

Savonds lekker turks eten en een tochtje over de bosporus is ook ontzettend leuk ( en lekker na al de drukte van de stad)

De bazaar vond ik tegenvallen

Er is ook een park. Kun je ook lekker lunchen met uitzicht over de bosporus

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven