Frustratie vanwege verjaardag

19-01-2013 10:23 116 berichten
Ik moet eventjes mijn irritatie/frustratie kwijt. Afgelopen week was vriend hier jarig dus vanavond wilden we dat gaan vieren. Netjes iedereen anderhalve week terug een uitnodiging gestuurd dat ze welkom zijn maar dat we wel graag van te voren willen weten of iemand wel of niet komt. Ondanks dat we van niemand wat hebben gehoord heb ik toch maar inkopen gedaan en nu krijg ik net de eerste drie afzeggingen binnen. De rest van de genodigden hebben niets laten horen. Terwijl ik zojuist op Facebook lees dat een aantal genodigden vannacht op vakantie zijn gegaan. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Afgelopen zomer was ik jarig en toen kwam er ook niemand opdagen terwijl er toen wel was gezegd dat ze kwamen, toen kregen we afmelding na het feestje.

Geen idee wat ik met dit topic wil, zoals gezegd vooral mijn irritatie eventjes kwijt omdat het blijkbaar voor heel veel mensen te veel moeite is om iets van je te laten horen.
Wellicht moet je je uitnodigingen eerder versturen. Van mensen die ik er liever niet bij heb maar niet onder de uitnodiging uit kan, vraag ik ook zo kort van te voren :p
Ik vindt het niet aardig. Ik zou ze allemaal persoonlijk opbellen en vragen waarom ik niets hoor
Lekkere ' vrienden' heb je dan zeg... Wat balen voor je vriend (en voor jou)!
Alle reacties Link kopieren
Zijn dat wel vrienden?
quote:beelicious schreef op 19 januari 2013 @ 10:25:

Wellicht moet je je uitnodigingen eerder versturen. Van mensen die ik er liever niet bij heb maar niet onder de uitnodiging uit kan, vraag ik ook zo kort van te voren :pZo heb ik het nooit bekeken. Ik moet wel zeggen dat ik van de zomer de uitnodiging een maand van te voren had verstuurd en dan komt de meerderheid alsnog niet opdagen.
Volgende keer niets in huis halen, als er geen aanmeldingen zijn. Komen ze dan toch, dan is dat hun probleem.
Volgens mij houd je dat altijd... ik ken het zelf ook.

ik haal altijd wat standaard boodschappen in huis en op is op. moet wel eerlijk zeggen dat ik altijd chronisch teveel haal. maar agg dan kan je een keer ook gewoon een borrel geven of lekker zelf opeten

taart daar doen wij nooit aan alleen voor familie. dus dat scheelt dan al in de kosten
Ik denk dat je meer om die mensen geeft dan hun om jou? Vind het aso
Loat goan!!!
Jee,lijkt me erg vervelend! Best waardeloos van je zogenaamde vrienden. Gaan jullie wel naar de feestjes van deze vrienden?
Gewoon gezellig iets buiten de deur gaan doen met je vriend, en als er mensen voor de deur staan hebben ze pech, dan hadden ze maar moeten laten weten dat ze kwamen, zoals op de uitnodiging stond.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Frizzy schreef op 19 januari 2013 @ 10:28:

Zijn dat wel vrienden?Dat vraag ik mij ook meer en meer af. Al vind ik het wel lastig om het contact volledig te verbreken. Het is een groep die we al onze halve leven kennen, we zijn echt opgegroeid met elkaar. Maar ondertussen ben ik er zo klaar mee, ik merk ook dat ik geen zin meer hebben om in deze mensen interesse te tonen.
quote:oeefo schreef op 19 januari 2013 @ 10:32:

[...]

Dat vraag ik mij ook meer en meer af. Al vind ik het wel lastig om het contact volledig te verbreken. Het is een groep die we al onze halve leven kennen, we zijn echt opgegroeid met elkaar. Maar ondertussen ben ik er zo klaar mee, ik merk ook dat ik geen zin meer hebben om in deze mensen interesse te tonen.Blijkbaar is 'mensen het hele leven kennen en opgegroeid zijn met elkaar' niet genoeg om op de verjaardag van je vriend te komen, en het fatsoen nemen om dat te laten weten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Daarom vier ik t niet meer en ga zelf iets leuks doen..
quote:renate73 schreef op 19 januari 2013 @ 10:28:

Volgende keer niets in huis halen, als er geen aanmeldingen zijn. Komen ze dan toch, dan is dat hun probleem.Ergens heb je daar gelijk in. Helemaal niks halen heb ik niet gedaan (dat kan ik niet omdat ik me dan schuldig voel als mensen toch komen) maar voorheen maakte ik allemaal hapjes en haalde ik speciale dingen in huis. Nu is het gebleven bij chips enzo. Mocht er niemand komen dan beland alles in de vooraadkast.
Is het probleem dat ze niet komen of niet reageren?

Tja weet je wel op hoeveel mail ik moet reageren dagelijks? En al die massamailtjes?Jij verplicht ze om aan of af te melden. Ik zou gewoon vragen of ze willen laten weten of ze WEL komen. Hoor je niets dan doe je geen boodschappen en gaan jullie lekker uit eten.

Overigens zijn de codes per vriendenkring verschillend. Lopen jullie allemaal bij elkaar de verjaardagen plat of juist niet?

Is het op een doordeweekse avond, moeten mensen oppas regelen of ver reizen?
1,5 week is wel kort, maar ach ze weten toch dat je jarig bent..
Hoe heb je ze uitgenodigd? Kan het zijn dat de niet-reageerders hun mail niet hebben gelezen? Post te laat is? Weet ik veel. Ik vind het echt onvoorstelbaar dat mensen gewoon niet op komen dagen zonder iets te laten weten. Zijn dat inderdaad wel vrienden? Hoop dat jullie er toch een leuke avond van kunnen maken!
quote:Ank29 schreef op 19 januari 2013 @ 10:30:

Jee,lijkt me erg vervelend! Best waardeloos van je zogenaamde vrienden. Gaan jullie wel naar de feestjes van deze vrienden?We proberen wel altijd te gaan en als ik niet kan geef ik dat tijdig door. Uitzonderingen daar gelaten bijv. bij ziekte. Maar een vakantie of andere verplichting weet ik van te voren dus dan meld ik ons netjes af.
Ik vind anderhalve week van tevoren ook wel erg kort maar zou wel het fatsoen hebben me meteen af te melden.
Maar op verjaardagen van anderen uit het groepje komt iedereen?
Als het een groep is die jullie al je halve leven kennen is er naar ik aanneem veel veranderd. Mensen hebben partners en bijbehorende schoonfamilies gekregen. Kinderverjaardagen vier je zo een paar keer. Ouders die zorg nodig gebben.. Sociale verplichtingen kunnen levensfase afhankelijk best oplopen.

Mijn punt is, die vrienden kunnen nog steeds goede vrienden zijn maar veel minder tijd hebben om te investeren.
Oke,dan kan het daar niet aan liggen. Tijd voor nieuwe vrienden,dat is makkelijk gezegd maar ik zou niet zoveel tijd en energie in deze vrienden stoppen. Zonde. Toch heel veel plezier met wat je ook gaat doen vanavond. Succes
[quote]blijftgewoondametje schreef op 19 januari 2013 @ 10:36:

Is het probleem dat ze niet komen of niet reageren?

Tja weet je wel op hoeveel mail ik moet reageren dagelijks? En al die massamailtjes?Jij verplicht ze om aan of af te melden. Ik zou gewoon vragen of ze willen laten weten of ze WEL komen. Hoor je niets dan doe je geen boodschappen en gaan jullie lekker uit eten.

Overigens zijn de codes per vriendenkring verschillend. Lopen jullie allemaal bij elkaar de verjaardagen plat of juist niet?

Is het op een doordeweekse avond, moeten mensen oppas regelen of ver reizen?[/

Ik heb het wel eens geprobeerd door te vragen of mensen te vragen het alleen te melden als ze wel komen. Ik heb het geprobeerd door te vragen om alleen afzeggingen door te geven. Dit keer dus beide. Maar in alle gevallen is er geen peil op trekken hoeveel mensen wel of niet komen.

En het is zaterdagavond, we zijn twintigers en op een avond na heeft niemand kinderen of weekendwerk. Ook woont iedereen in dezelfde stad. Dus dat kan het niet zijn. Het komt op mij over als laksheid en desinteresse. En stiekem kwetst mij dat toch een beetje,
quote:Frizzy schreef op 19 januari 2013 @ 10:39:

Maar op verjaardagen van anderen uit het groepje komt iedereen?Op de laatste verjaardag uit deze groep is deel ook niet geweest. Misschien moet ik gewoon concluderen dat de groep niet meer bestaat en dat we niks meer zijn dan vage kennissen. Blijkbaar wil een deel van de groep niet meer in de groep investeren en dat valt mij tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven