Weer thuis gaan wonen?
zaterdag 19 januari 2013 om 13:08
Ik zou ook een huisgenoot zoeken. Het is niet alleen lastig om aan werk te komen momenteel, het is ook lastig om aan een (betaalbaar huur-)huis te komen. Jij hebt nu werk en een woning. Wat je ook verandert aan je leven, die twee zou ik proberen te behouden.
En dan iets minder gaan werken en de opleiding niet versneld doen, maar in normaal tempo.
Hoe oud ben je eigenlijk?
En dan iets minder gaan werken en de opleiding niet versneld doen, maar in normaal tempo.
Hoe oud ben je eigenlijk?
Zeg maar Spijker.
zaterdag 19 januari 2013 om 13:09
Zeker niet teruggaan naar je ouders. Wat je hebt heb je, zal best moeilijk zijn om zo'n fijn ruim huis ooit weer terug te krijgen en dan heb ik het nog niet over de onkosten van weer opnieuw een huis inrichten.
Is een studente in huis nemen geen optie en hiermee kosten drukken?? Je kan daar goede afspraken over maken.
Is een studente in huis nemen geen optie en hiermee kosten drukken?? Je kan daar goede afspraken over maken.
zaterdag 19 januari 2013 om 13:15
zaterdag 19 januari 2013 om 13:15
Ik vind dit een heel slechte reden om je ouders hun vrijheid af te nemen, sorry.
Je bent oud en wijs genoeg om je eigen boontjes te doppen.
Dan ga je dat jaar maar op een kamertje wonen, of in een goedkoop flatje, of je zoekt inderdaad een huisgenoot.
Maar bij je ouders gaan wonen? Sorry, dat vind ik echt een no-go.
Dan ga je dat jaar maar op een kamertje wonen, of in een goedkoop flatje, of je zoekt inderdaad een huisgenoot.
668, the neighbour of the Beast
zaterdag 19 januari 2013 om 13:18
Jij vind 50-100 euro huurvermindering overigens niet de moeite waard om voor te verhuizen? Hoe hoog is je huur dan nu wel niet, als je dat een schijntje vindt? Is het sociale huur of vrije sector? Sta je ingeschreven bij de woningbouw en maak je kans op iets anders?
Als je zusjes pas kort het huis uit zijn; misschien woont een van hun nu op een kamertje ergens en voelt wel wat voor samenwonen met jou?
Als je zusjes pas kort het huis uit zijn; misschien woont een van hun nu op een kamertje ergens en voelt wel wat voor samenwonen met jou?
Zeg maar Spijker.
zaterdag 19 januari 2013 om 13:19
Ik zou dit huis koste wat kost proberen aan te houden. Misschien kan je inderdaad de kosten drukken door je huis met iemand te delen? Je bent toch weinig thuis! En voor je studie kan je misschien een studielening afsluiten? Die kan je verdeeld over 30 jaar aflossen dus dat wordt later een klein bedrag per maand. Als je bij je ouders gaat wonen is de kans er dat je je draai niet vindt en je weer wat voor jezelf gaat zoeken, maar dan zit je veel kleiner voor hetzelfde geld!
zaterdag 19 januari 2013 om 13:20
quote:Spijk-er schreef op 19 januari 2013 @ 13:12:
Als 80 je geboortejaar is en je dus 32 bent zou ik zéker niet meer bij je ouders gaan wonen. Dan ben je toch lang en breed volwassen, dan kan je toch niet meer terug naar je kinderkamer?
Helemaal mee eens.
Hoe wil je dat doen als je bezoek wil ontvangen?
Met je visite op je oude kinderkamer gaan zitten?
Gezellig naast je ouders op de bank met je vriendinnen praten? Weg privacy. Je kan je ouders ook moeilijk het huis uit sturen als jij bezoek hebt.
Wil je ooit weer een nieuwe relatie dan is dat voor je nieuwe vriend waarschijnlijk ook een afknapper als je thuis woont.
Je gaat toch ook niet voor een opleiding van een jaar of 2 jaar een huis opzeggen waar je vervolgens weer 10 jaar voor ingeschreven
moet staan. Het is nog maar de vraag of je met die opleiding wel beter werk kan vinden.
De beste optie lijkt mij dat je eens rondkijkt voor een huisgenootje of een kamer gaat verhuren als je financieel krap zit..
Als 80 je geboortejaar is en je dus 32 bent zou ik zéker niet meer bij je ouders gaan wonen. Dan ben je toch lang en breed volwassen, dan kan je toch niet meer terug naar je kinderkamer?
Helemaal mee eens.
Hoe wil je dat doen als je bezoek wil ontvangen?
Met je visite op je oude kinderkamer gaan zitten?
Gezellig naast je ouders op de bank met je vriendinnen praten? Weg privacy. Je kan je ouders ook moeilijk het huis uit sturen als jij bezoek hebt.
Wil je ooit weer een nieuwe relatie dan is dat voor je nieuwe vriend waarschijnlijk ook een afknapper als je thuis woont.
Je gaat toch ook niet voor een opleiding van een jaar of 2 jaar een huis opzeggen waar je vervolgens weer 10 jaar voor ingeschreven
moet staan. Het is nog maar de vraag of je met die opleiding wel beter werk kan vinden.
De beste optie lijkt mij dat je eens rondkijkt voor een huisgenootje of een kamer gaat verhuren als je financieel krap zit..
zaterdag 19 januari 2013 om 13:21
quote:Marels schreef op 19 januari 2013 @ 13:15:
Ik vind dit een heel slechte reden om je ouders hun vrijheid af te nemen, sorry.
precies, wat zouden je ouders ervan vinden dat huin volwassen dochter met inboedel en al terug komt?
Ik zou ook een huisgenootje zoeken.
precies, wat zouden je ouders ervan vinden dat huin volwassen dochter met inboedel en al terug komt?
Ik zou ook een huisgenootje zoeken.
zaterdag 19 januari 2013 om 13:32
zaterdag 19 januari 2013 om 13:48
quote:vrouw80 schreef op 19 januari 2013 @ 12:58:
betaal je tegenwoordig (woningbouw) al bijna hetzelfde. Dus om voor 50-100 euro minder huur van grote een eengezinswoning naar een 2 kamer appartementje te verhuizen, lijkt mij niet veel lonen.
Wat zouden jullie doen?
Het loon 100 euro en een eigen woonruimte, hoezo het loont niet?
Je zou ook een huisgenoot kunnen zoeken die mee betaald, bijv een goede vriendin.
betaal je tegenwoordig (woningbouw) al bijna hetzelfde. Dus om voor 50-100 euro minder huur van grote een eengezinswoning naar een 2 kamer appartementje te verhuizen, lijkt mij niet veel lonen.
Wat zouden jullie doen?
Je zou ook een huisgenoot kunnen zoeken die mee betaald, bijv een goede vriendin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 19 januari 2013 om 13:53
quote:viva-amber schreef op 19 januari 2013 @ 13:48:
[...]
Je zou ook een huisgenoot kunnen zoeken die mee betaald, bijv een goede vriendin.Dat mag alleen met goedkeuring van woningbouw, anders kan je er evt uit worden gezet door onderverhuur.
[...]
Je zou ook een huisgenoot kunnen zoeken die mee betaald, bijv een goede vriendin.Dat mag alleen met goedkeuring van woningbouw, anders kan je er evt uit worden gezet door onderverhuur.
zaterdag 19 januari 2013 om 14:00
Ik zou nog liever de bijdrage van ouders ontvangen dan terug naar huis gaan. Ik vind terug eigenlijk geen optie. In geval van nood, of ter overbrugging kan het soms. Vraag aan iedereen die je kent of ze (of iemand die ze kennen) een kamer van je willen huren en dan komt er via via vaak wel iemand uit de bus! Je situatie is nu zo, maar over een jaar kun je misschien wel erbij studeren of heb je weer een vriend?
zaterdag 19 januari 2013 om 14:01
zaterdag 19 januari 2013 om 14:08
Als je 22 bent, nu een relatief duur huis hebt en een opleiding wilt doen die je momenteel niet kunt betalen....... Ik vind het wel een optie dat je tijdelijk weer thuis gaat wonen.
Maar de vraag is hoe je dan na één of twee jaar weer aan woonruimte wilt komen. Sta je ingeschreven bij woningbouw?
De optie van een huisgenoot zoeken lijkt me trouwens wel beter. Maar ik vind het geen schande als je van je 22e tot je 24e weer thuis woont en in die tijd een opleiding afrondt. (mits je ouders het er mee eens zijn)
Maar de vraag is hoe je dan na één of twee jaar weer aan woonruimte wilt komen. Sta je ingeschreven bij woningbouw?
De optie van een huisgenoot zoeken lijkt me trouwens wel beter. Maar ik vind het geen schande als je van je 22e tot je 24e weer thuis woont en in die tijd een opleiding afrondt. (mits je ouders het er mee eens zijn)