Weer thuis gaan wonen?

19-01-2013 12:58 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Krijg je huurtoeslag eigenlijk?
-
Ik krijg inderdaad huurtoeslag
Waarom geld van je ouders weigeren? Als zij er zelf veel voor zouden moeten laten moet je 't natuurlijk niet doen, maar als zij het gewoon hebben en met hun dierbaren willen delen, waarom zou jij dan in de kou blijven zitten? En dat is beter dan bij je ouders gaan wonen ivm je privacy.

Ik zou ook met 'n vriendin gaan samen wonen, dan deel je toch de kosten en je behoudt 'n lekker ruim huis ipv dat je ergens in 'n klein hok moet gaan zitten.
Hier klopt iets niet. Je schrijft dat je 22 bent en dat je bijna 700 euro huur betaald voor je huis en dat je huurtoeslag krijgt.

Dit is een stukje van de site van de belastingdienst.

Woont u alleen en bent u 18 jaar of ouder, maar jonger dan 23? Dan kunt u huurtoeslag krijgen als:

◾uw rekenhuur minimaal ¤ 222,18 en maximaal ¤ 374,44 per maand is

Je zou dus helemaal geen recht hebben op huurtoeslag als je echt in zo'n duur huis woont.

Je schrijft dat je die opleiding versnelt in een jaar kan afronden.

Een opleiding die maar zo kort duurt daar kan je toch nooit zo je niveau verbeteren dat je salaris meteen zou verdubbelen als je er een baan mee vindt?

Ik hoor anders graag van je welke opleiding van een jaar meteen zo'n goed salaris oplevert. Ga ik die ook volgen.
-
Als ik er achter kom hoe ik een privébericht kan sturen, kan ik eventueel precieze gegevens/bedragen doorsturen naar mensen die oprecht geinteresseerd zijn.
Lekker belangrijk dat bedragen niet kloppen. Dat gedoe met herkenbaarheid snap ik ook meestal niet. Als iemand je al herkend kun je gewoon ontkennen...

Als je huurtoeslag krijgt moet je wel melden als je iemand erbij neemt. Ook aan gemeente doorgeven en je rioolheffing gaat naar meerpersoons huishouden en word daardoor duurder. Even goed rekenen of het dan wel loont dus.
Waarom kan jij geen goedkoper huis krijgen via de woningbouw?

3/4 kamerwoningen zijn bij een hoop woningbouwverenigingen rond de 400. Bij een minimum inkomen krijg je dan rond de 200 huursubsidie.
Als het echt een lekker huis is voor een aardige huur zou ik kijken of je een kamer kunt verhuren.
quote:vrouw80 schreef op 19 januari 2013 @ 14:50:

Als ik er achter kom hoe ik een privébericht kan sturen, kan ik eventueel precieze gegevens/bedragen doorsturen naar mensen die oprecht geinteresseerd zijn.Dat kan hier niet.
Je mag wel gewoon samenwonen, dat is anders dan onderverhuren! Als je onderverhuurt dan moet je er zelf uit en dat ben je niet van plan. Het is voor de woningbouw niet relevant of je samenwoont met of zonder relatie, en als dat wel uit zou maken, kan je dat natuurlijk altijd gewoon zeggen. Tegenwoordig kunnen vrouwen ook samenwonen natuurlijk!

Ik zou niet voor 100 euro kleiner gaan wonen, want over 2 of 4 jaar wil je dan misschien wel groter, of krijg je een nieuwe vriend en wil je misschien zelfs wel een kindje, en dan kan je ten eerste niets vinden, en ten tweede zou het dan veel duurder zijn. Ik merk dat aan het huis waar ik nu woon. Mijn vriend woont daar al bijna 10 jaar en wij betalen de helft van wat onze nieuwe buren betalen. Dus dat scheelt echt heel veel!

Ik zou dus gaan voor samenwonen met een vriendin, of een lening aan je ouders vragen (of gift, dat vind ik ook echt geen schande in jouw situatie, als ze dat aanbieden). Wel knap dat je nu misschien weer gaat studeren! Ga je een deeltijd opleiding doen?
Toeslagen veranderen alleen bij een toeslagpartner, en daarvoor is samenwonen vanaf januari 2013 niet meer voldoende. Het heeft dus geen invloed op je toeslagen, als ik het goed heb.
100 euro per maand is 1200 euro per jaar. Denk dan nog om de hogere kosten voor gwl, enz.

Ik zou voor een appartement kiezen, minder onderhoud ook.

Een huisgenoot=onderverhuur en dat mag wrs niet volgens je huurcontract. Dat is zelfs reden tot directe uitzetting.

Daarbij lever je dan alsnog heel veel vrijheid in.

Terug naar ouders zou ik geen optie vinden.
Een huisgenoot is geen onderverhuur. Je mag toch ook met je partner gaan samenwonen als je dat wilt...
700 huur voor een sociale huurwoning? Dat klopt toch ook niet? Of is dat inclusief g/w/l?

Weet je zeker dat je genoeg huurtoeslag krijgt nu? Wanneer je inkomen daalt, stijgen je toeslagen toch?

Misschien helpt het je ook om eens rond te gaan kijken op de geld&recht pijler bij de diverse budgetteer-topics. Er zijn daar veel mensen die je willen helpen met kijken waar je zou kunnen besparen, wanneer je daar een beetje inzicht geeft in je huishoudboekje.

Wat dat betreft is dat alvast een eerste hele waardevolle tip:hou een huishoudboekje bij. Je moet eerst exact weten waar je geld heen gaat, en dan kan je gaan plannen.
Zeg maar Spijker.
Is de opleiding die je wil volgen er een waarvoor je zou kunnen lenen bij DUO?
Zeg maar Spijker.
Waarom betalen je ouders je studie dan niet? Dan kun jij zelf werken voor je huur/vaste lasten als je daar geen geld voor wil aannemen van hen. Maar 'n studie hoort bij je opvoeding en hoef je je niet schuldig over te voelen. Denk juist dat je ouders er ook niet blij mee zijn als jij geld gaat lenen voor je opleiding terwijl zij het je zo aanbieden.
-
-
-
-
Ik zou een huisgenoot zoeken.

Om welke opleiding gaat het?
een bbl mbo opleiding is goedkoop (lager lesgeld).

Je werkt dan 4 dagen en gaat 1 dag in de week naar school.

duur van opleiding hangt van vooropleiding af. kan 1 tot 3 jaar duren.

Op deze manier hoef je geen of weinig geld te lenen.

mag ik weten wat je nu per maand overhoud na betaling van vaste lasten?
En bij nroers of zussen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven