mon chou taart van dr. oetker

19-01-2013 15:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu voor het eerst een mon Chou taart uit een pakje aan het maken. Ben aanbeland bij de slagroom opkloppen, maar is dit met of zonder suiker?
Zonder suiker. Die mix uit het pakje is al heel zoet, dus extra suiker is niet nodig.

Succes! Ik vind 'm altijd erg lekker. Met zo'n blikje vlaaifruit er overheen.. mmm!
Ahh dankje! Het is ook niet de bedoeling dat de tanden van het bezoek eruit vallen zodra ze een hap nemen

Ik heb idd ook een blikje vlaaifruit om te garneren.
En bedankt nu heb ik ook zin om er eentje te maken, gewoon zelf, zonder dr oetker dát wel
vies bah.

Waarom dr. Oetker, het is zo makkelijk zonder pakje

bodem maken van verkruimelde bastognekoeken en gesmolten boter

monchou roeren met suiker, slagroom stijfkloppen en mengen met de monchou

fruit koken met suiker totdat hij is ingedikt, af laten koelen en als topping gebruiken. Voor de luiaards: blikje vlaaivulling gebruiken

that's it
Dat is geen mon chou taart
Doe je er geen mascarpone in Meds?
Off topic: ik hoorde laatst op de radio in de reclame dat je Dr. Oetker (tegenwoordig?) moet uitspreken als Dr. Utker en dus niet letterlijk OEtker. Weet iemand of dit ook voor die ouderwetse Koetjesrepen geldt?
quote:Off topic: ik hoorde laatst op de radio in de reclame dat je Dr. Oetker (tegenwoordig?) moet uitspreken als Dr. Utker en dus niet letterlijk OEtker. Weet iemand of dit ook voor die ouderwetse Koetjesrepen geldt?Kutjesrepen ipv koetjesrepen, ja ik denk dat dat klopt.
quote:Snyggin schreef op 19 januari 2013 @ 17:14:

Doe je er geen mascarpone in Meds?mon chou én mascarpone lijkt me wat overdreven.
nee joh, maar je kan een monchou taart ook met mascarpone maken, gebruik dan ipv monchou mascarpone
Wat ook lekker is op de taart ipv vlaaifruit is geraspte witte chocolade...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven