Stamppot voor 30 mensen
zondag 20 januari 2013 om 16:32
Hallo, voor een groep ga ik binnenkort stamppot koken. Het zijn allemaal volwassenen en daarbij enkele vegetariers. Ik zat zelf te denken aan andijviestamppot met los erbij rookworst.
Maar: hoeveel heb ik nodig aan aardappels, andijvie en worst? Ik woon alleen en maak meestal stamppot van 1 kilo aardappels waar ik dan wel 3/4 keer van kan eten.
En hebben jullie tips om de pannen warm te houden?
Bedankt!
Maar: hoeveel heb ik nodig aan aardappels, andijvie en worst? Ik woon alleen en maak meestal stamppot van 1 kilo aardappels waar ik dan wel 3/4 keer van kan eten.
En hebben jullie tips om de pannen warm te houden?
Bedankt!
zondag 20 januari 2013 om 16:39
zondag 20 januari 2013 om 16:39
Stampot op een rechaud is niet handig. Je krijgt door de aardappels zo'n aangekoekte laag op de bodem. Je pan in een iets grotere pan zetten en die met kokend water vullen wil wel. Au bain marie dus. Ik denk ook dat dat bedoelt werd met zilveren schalen. Rechaud is met waxientjes onder een rooster. Die marie is met bakken in heet water.
zondag 20 januari 2013 om 16:43
Wat ik nog niet had gezegd was dat het budget enkele euro's per persoon is. Iets als rucola valt dan denk ik af want dat zijn kleine zakjes voor veel geld momenteel.
Boerenkoolstamp vind ik niet zo lekker en zuurkool valt bij mij altijd heel zuur uit in de stamp. Melk kan ik niet gebruiken in verband met allergieen van een aantal aanwezigen.
Misschien andere ideeen nog, spinazie of groene kool zat ik aan te denken.
Boerenkoolstamp vind ik niet zo lekker en zuurkool valt bij mij altijd heel zuur uit in de stamp. Melk kan ik niet gebruiken in verband met allergieen van een aantal aanwezigen.
Misschien andere ideeen nog, spinazie of groene kool zat ik aan te denken.
zondag 20 januari 2013 om 16:48
Tja.. jij vindt boerenkool niet zo lekker, maar je hebt toch gasten. Heel veel mensen vinden dat wel lekker. Dus dan kan je er toch gewoon boerenkool bij doen. Je hoeft toch niet elke stampot zelf ook lekker te vinden. Zeker weten dat je gasten juist die verschillende soorten extra leuk vinden. De keuze dus.
En verder.. groene kool en spinazie.. is toch geen stampot?
En verder.. groene kool en spinazie.. is toch geen stampot?
zondag 20 januari 2013 om 16:51
zondag 20 januari 2013 om 16:56
Ik misgun mensen geen boerenkool hoor maar ik voorzie wel problemen aangezien die kool moet koken en er maar 4 pitten zijn en 1 pannenset. Zelfs in een soeppan krijg je geen boerenkool voor 15 mensen lijkt me. Daarnaast kan ik niet beoordelen of het lekker is als ik dat zou koken. Schep er wel eer in om lekkere dingen te maken!
zondag 20 januari 2013 om 17:02
Kun je geen voorgekookte boerenkool in potten of diepvries kopen? Die hoef je alleen op te warmen en dan krijg je denk ik wel genoeg boerenkool in een soeppan voor 15 personen?
Met 4 pitten en 1 pannenset lijkt me ter plekke voor 30 personen koken overigens een behoorlijke uitdaging. Is er ook een magnetron en heb je grote magnetronschalen ter beschikking om het eten dat je eerder maakt in op te warmen?
Met 4 pitten en 1 pannenset lijkt me ter plekke voor 30 personen koken overigens een behoorlijke uitdaging. Is er ook een magnetron en heb je grote magnetronschalen ter beschikking om het eten dat je eerder maakt in op te warmen?
zondag 20 januari 2013 om 17:04
Je krijgt stamp voor 30 man toch niet in 1 pan dus ik zou ook voor meer smaken gaan. Hoewel de kans klein is dat i mensen op stampotbuffet uitnodig, vind t zelf verschrikkelijk eten.
Je kunt ze trouwens van te voren maken en dan in de oven zetten, voor stamppot met een korstje (schijnen mensen lekker te vinden)
Je kunt ze trouwens van te voren maken en dan in de oven zetten, voor stamppot met een korstje (schijnen mensen lekker te vinden)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 20 januari 2013 om 17:16
Probeer eens boerenkool met ZOETE aardappel. Scherpe mosterd erbij, je mag me ervoor wakker maken!
Met zoete aardappel vind ik echt duizenden malen lekkerder, smaakt wat minder muf. Zorg ook dat je de boerenkool (relatief veel tov de aardappel) laat in het kookproces toevoegt, dan wordt het niet zo'n overgare bende.....
Met zoete aardappel vind ik echt duizenden malen lekkerder, smaakt wat minder muf. Zorg ook dat je de boerenkool (relatief veel tov de aardappel) laat in het kookproces toevoegt, dan wordt het niet zo'n overgare bende.....