Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Schitterende wasbak Steph! heel bijzonder en mooi.

Wat leuk dat je moeder het zo waardeerde, het is altijd leuk om iets zelfgemaakts aan een ander te geven.

Hopelijk krijg je een goede tip mbt je Katiagaren.

Wij liggen nog lekker even in bed (ik zit te wachten tot de koffie klaar is en duik er dan nog even in) en zoon verheugt zich nu alweer op de strijkkralen.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Oh, dat zijn stoere wasbakken! Is het van die natuursteen? Mooi! Zoiets heb ik weleens in een winkel gezien, mooi hoor. Ik vind een natuurstenen aanrechtblad ook héél mooi. Niet dat ik dat nu heb, maar ik heb het wel ooit gehad *stom dat ik ging scheiden en het huis moest verkopen* (grapje!!!)

Steph, fijn dat je mam het mooi vond! Ik zou bijna zeggen: hoe kan het ook anders, want de sjaal is gewoon ook mooi. En zal vandaag ook echt van pas komen.

Ik ga niet naar de open dag (opleiding). Is bijna drie kwartier rijden en het is hier echt slecht weer. De wind giert rond het huis en het sneeuwt. Er wordt gewaarschuwd om niet de weg op te gaan als het niet persé moet. En in de auto waarmee ik zou moeten gaan voel ik me met dit weer ook niet echt veilig.

Mijn eigen auto is trouwens tijdelijk 'dood', er moet een nieuwe accu in. Arrgh, kost weer geld

Maar gisteren heb ik een grote stapel boeken bij de bieb gehaald, dus ik kom de dag wel door.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
.
Klinkt goed, Kat! Ben echt heel benieuwd naar het resultaat!

Steph; ge-wel-dige wasbak!!! Super!!! (Krijgen we ook een plaatje van het eindresultaat als hij hangt..? Ben ik nl ook wel heel benieuwd naar; hoe dat er uit ziet!)

Ev: ja, hier ook veueueueul sneeuw!!!

Dochter wil (lees 'moet!') een hoogslaper-bed van haar gespaarde geld kopen. We zijn al 2 dagen in onderhandeling met marktplaats-mensen die steeds niet terugbellen . Heeeel vervelend, aangezien ze nu elke 3 minuten zenuwachtig naast me staat te hupsen van "hebben-ze-al-gereageeeeeerd?". (Ze is echt niet verwend, maar wel heel ongeduldig!)

Zojuist een soortgelijk bed gevonden en dat mogen we vanmiddag nog ophalen , dus we zullen de kou nog wel even inmoeten vanmiddag! (Hoop maar dat ons accuutje het WEL doet!)
.
Wat een mooie, stoere, ruige tafel, Kat!

Echt prachtig. Helemaal mijn smaak, als ik het mag zeggen.

Hier net terug van rondje met hond. Goed ingepakt. Ik dan. Die koude wind maakt het minder leuk, zeker hier met die open vlaktes. En sjonge, wat is die enthousiast zeg. Trok me bijna omver! Dus waar het kon gauw de riem losgedaan, zodat hij zijn eigen gang kan gaan. En terug hier in de straat waren buurmeisjes buiten aan het spelen, sneeuwballen naar elkaar gooien, dus hij meteen meedoen.. ze kennen hem, dus ze begonnen ook enthousiast te roepen. Erg leuk. De sneeuw plakt trouwens niet.

Vanmiddag met boek op bank. Niet naar open dag dus.

Ibi, ik hoop dat jullie accu het wel doet en dat het lukt met het bed. Foto....!
Kat, die tafel is echt echt mooi stoer.

Vanochtend een uur zumba gedaan, met een half uur zumba sentou (dat is met een stoel, spieroefeningen). Vanwege het weer maar niet naar de winkel gegaan, te gevaarlijk lopend en/of op de fiets.

EV, de wasbak is van versteend hout.

Ikbenik, hij komt niet te hangen (weegt nl 30kg!) maar op een sloophoutenkast te staan. Foto komt wel maar heb geduld, vriend gaat pas in maart de douche slopen en opbouwen. Daarna komt de wasbak aan de beurt.

Ik, plus anderen, zijn gevraagt voor een demo te doen vanavond in een dansschool dus dat doe ik ook (scheelt morgen weer met wegen). Lekker bewegen, zumba, op muziek. Zaaaalig.

Dus vandaag niet veel knutselen, denk ik.
Oh, Kat; die tafel is gaaaaaaaaaaf!!!! (*ja ik realiseer me dat 'gaaf'een uitdrukking uit de jaren 80 is , maar ik krijg 'vet-cool' nog steeds niet op een natuurlijke manier uit m'n strot*)

Maar ik vind 'm dus super!

Wordt het onderste deel (met balkjes) dus de kleur van de poten? of uiteindelijk de kleur van het blad, dat alles zeg maar dezelfde kleur heeft?

Ben HEUL benieuwd naar het eindresultaat!

Ev; dapper dat je toch naar buiten bent gegaan! Vindt Ev-hond natuurlijk geweldig!!!

Ik kreeg net een telefoontje dat het bed uit elkaar is en dus opgehaald mag worden. Heb ibi-man er op af gestuurd met een wollen muts op z'n kalende kop . (*gaat nog maar een kopje thee zetten en zet de thermostaat nog een graadje tropischer*)

Misschien ook een koekje erbij...
Hier vanmiddag pas sneeuw, dus net terug van een rondje sleeën en daarna kinderen in bad, zitten nu heerlijk rozig op de bank.

Fijn dat het gelukt is met het bed ikbenik. Je verhaal in combinatie met smiley's is leuk!

gave tafel kat, niet mijn smaak (als in: ik zou hem zelf niet kopen, omdat ik een volstrekt ander interieur heb) maar vind het wel erg mooi, die donkere poten en blanke blad.

Balen van je accu EV, maar verstandig dat je niet op pad bent gegaan. Als het niet hoeft....

hier hangen alle strijkkraalknutsels aan een touwtje voor de erker. Oudste is helemaal trots!
quote:steph schreef op 16 januari 2013 @ 16:07:

Ben aan het breien geslagen, op youtube gekeken hoe je moet opzetten (Snjokorn had het voorgedaan maar ik vergeet zoiets). Na een paar, zeer strakke, naalden gebreid zag ik dat ik een steek had laten vallen Dus maar weer opnieuw beginnen.O, hoe herkenbaar Ik heb het opgegeven, mijn oma zat altijd met een ratelende pennen en ik kwam amper vooruit. Ik hoop dat je doorzet
quote:Akakia schreef op 16 januari 2013 @ 16:42

Bootje, hoe is man als patiënt? Een echte Zieke Man of -uitzondering op de regel- een werkelijk Echte Man? En hoe is het met jouw oorontsteking?

En wat betreft je tas:

en Knap zeg! Hij is nu al heel gaaf.

Thanks! Man is een makkelijke patiënt, geen pieperd. Ik ben na de vierde oorontsteking maar even naar de ha geweest voor medicijnen, was het een beetje zat Maar nu weer aardig beter.
quote:snjokorn schreef op 16 januari 2013 @ 20:29:

[...]

En jij ook Thanks, even mijn wachtwoord weer opzoeken!
quote:Elmervrouw schreef op 18 januari 2013 @ 17:56:

Nou, vanmiddag is dus echt de gedachte aan een verbouwing bij me opgekomen. Je weet wel: je begint ergens aan, en dan komt dit erbij, en dat...

Ik zag de rugfoto's, zij legde uit. Bij het bekken zat aan een kant meer ruimte, wat niet zo hoort; maar erger nog was iets wits wat ze daar zag, aan beide kanten, wat misschien kan wijzen op een ontsteking. Ik moest meteen bloed laten gaan prikken, en een afspraak voor een mri-scan laten maken.

Voorlopig dus wel zoet met alles, want ik moet ook nog naar die reuma-consulente, en na die scan weer terugkomen bij de reumatologe.

Zo kom je nooit bij een dokter, en zo elke week... O jee Ev. Zo te horen ben je voorlopig niet klaar in het ziekenhuis. Ik hoop dat je de onderzoeken allemaal een beetje kunt handelen. Hoe is het met Sam? Alles weer goed?
Met Sam gaat het weer een heel stuk beter, Bootje, dank je.

Ik denk dat ie zijn eigen grenzen niet kent net als ik

Leuk, de strijkkralenknutsels opgehangen. Dan hebben ze (en jij!) echt wel eer van hun werk!

Ik had me keurig afgemeld voor de open dag, en heb een aardige reactie met begrip teruggekregen. Denk er nu over om een keer een dagje mee te lopen, dat kan namelijk ook. Ik denk dat je dan ook wel een goed beeld krijgt van de opleiding en soorten werkzaamheden die je in de toekomst hiermee kunt gaan doen.
Knutsels van mij:

(Die kaarsjes heb ik ook zelf gemaakt.)

Weet iemand misschien waarom de ene ijslantaarn helder is gebleven, en de andere niet? Allebei in de vriezer 'bevroren', zelfde omstandigheden dus. Hetzelfde water ook, gewoon kraanwater.
quote:Akakia schreef op 19 januari 2013 @ 10:22:

Echt? Ben ik nou de eerste hier vandaag? Terwijl ik vannacht laat in mijn bedje lag met diverse borrels achter mijn kiezen? Echt?

[afbeelding]Yup! Ik had gisteren een verjaardag en heb heerlijk uitgeslapen. Ben nu nog bij schoonouders en heb net heerlijk gebruik gemaakt van hun enorme bad. Dus nu zit ik nog na te gloeien met een kop thee van schoonmoeder. Morgen gaan we (via het ziekenhuis voor man) terug naar huis.
quote:Elmervrouw schreef op 20 januari 2013 @ 18:10:

Knutsels van mij:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

(Die kaarsjes heb ik ook zelf gemaakt.)

Weet iemand misschien waarom de ene ijslantaarn helder is gebleven, en de andere niet? Allebei in de vriezer 'bevroren', zelfde omstandigheden dus. Hetzelfde water ook, gewoon kraanwater.Mooi! Geen idee waarom ze verschillend zijn, ik weet alleen dat gekookt water helder bevriest en kraanwater mat. In principe...
quote:steph schreef op 19 januari 2013 @ 10:51:

[afbeelding]

Hopelijk vind mijn moeder hem mooi, vanavond weet ik het, anders draagt ze hem iig voor carnaval.Hij is heel mooi, het kan niet anders dan dat je moeder hem ook mooi vindt
quote:Akakia schreef op 19 januari 2013 @ 17:59:

Ik ben maar weer aan de knutsel met kinderen. Oudste wilde vanmorgen met strijkkralen. Had klein setje gehad voor 5 dec. Ik besloot dat we veeeeel te weinig kleuren hadden, dus naar de speelgoedwinkel en een heeeeeeel grote bus én nieuwe vormpjes gekocht.Ooooooh, strijkkralen. Ik was pas bij Ikea en daar zag ik ook een enorme bus staan. Zei toen al dat ik dat graag nog een keer wil doen. Eens kijken welke kinderen van vriendinnen dat leuk vinden.
Wat een bijzondere wasbak Steph! En de tafel van Chat is ook heel stoer.

Ev, heb ik het interview in de Vriendin nu gemist?

Ik heb vrijdag de tas aan mijn moeder overgedragen, ze was er heel erg blij mee. Ik zal morgen nog even foto's uploaden. Nieuwe projecten te over, schoonmoeder wil ook graag een nieuwe tas en ik heb er zelf nog een op het oog.

Nu nog een beslissing over de studie.

O ja, en het laatste leuke nieuws: mijn opa wil graag deze zomer naar Wenen. Of ik het wil regelen en reisleider wil zijn. Geen enkel bezwaar
Bootje, dat duurt nog even. Nummer 7 hebben ze gezegd, geloof ik. Goed dat je erover begint, ik was het zelf zowat alweer vergeten. Ze sturen me iig een exemplaar van het blad, dus dat kan niet missen. Hoop ik. Ik hou jullie op de hoogte.

Naar Wenen! Wow, leuk vooruitzicht. Niet dat ik er ooit geweest ben trouwens. Maar leuk dat ie dat aan je gevraagd heeft. Heb je een goede band met je opa?
Ah, dan houd ik het nog even in de gaten EV.

De band met mijn opa is erg goed. Ik heb mijn oma verzorgd tot haar dood en sinds die tijd is opa twee tot drie dagen bij ons. Voor de gezelligheid, maar ook ivm lichte dementie. Zo kunnen we hem goed in de gaten houden. Op de andere dagen doen andere familieleden dat weer, maar ik coördineer alle zorg. Dus ik vind het heerlijk om een week weg te gaan met hem. Als we gaan is hij net 89 geworden!
EV, wat een mooie ijskaarsen zeg. Geweldig.

Ik lees de vriendin elke week dus kan het niet missen. Maar ik heb die van deze week nog niet uit.

Ik ben bekaf, twee keer zumba (ook sentao) gedaan. Wel leuk maar fouten maken met publiek is genant. Gelukkig kende ik niemand.

Morgen hopelijk naar de garenwinkel.
Respect Steph, zoveel Zumba!

EV, prachtig, die ijskaarsen! Hoe groot is jouw vriezer?

Bootje, wat mooi om naar uit te kunnen kijken en wat een bijzondere belevenis, samen met je opa op reis!

Enne, strijkkralen, gewoon fijn kopen voor jezelf volgende keer bij de Zweed hoor! Ik heb net weer zitten frutten, een 'verzoekje' van de oudste, maar eigenlijk gewoon omdat ik het zelf zo leuk vind
Veel geschreven! Even kort (ochtend-haast):

Ev; wat een leuk idee; die ijslantaarntjes! Hoe heb je dat gedaan? Wat voor bakje/mal heb je daarvoor gebruikt? Ik wil dat op m'n werk met de kinderen ook doen; leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven