vanaf januari zonder anticonceptie - deel 2

21-01-2013 04:45 1938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 van dit topic vind je HIER

De tabel is vol, om het overzichtelijk te houden. Meeschrijvers zijn uiteraard wel van harte welkom!

Voor de dames in de tabel:

Iedereen graag zelf wijzigen als er iets niet klopt / je iets toe wil voegen

vergeet daarna niet uit te loggen en onder je eigen account in te loggen om mee te blijven kletsen

Naam Leeftijd Ronde nr: Volgende testdatum: Opmerking bonijn24 Bevallen! De 1e vjza2013 baby, een MEISJE AndeG27 Bevallen! Een MEISJEkiwi28 2 Bevallen UD: 29 oktober, krijgt een MEISJELousy32 4 Bevallen UD 15 december. Krijgt een JONGEN kim2632 4 Bevallen UD 20 december, tweeling. Krijgt een JONGEN en een MEISJENivera24 6 Bevallen UD 24 januari. Krijgt een JONGEN

Rosa8825 6 ZWANGER UD 25 januari. Krijgt een JONGEN

ginandtonic28 7 ZWANGER UD 21 februari. Krijgt een MEISJEpuck27 9 ZWANGER 31 okt pretecho. UD 13-04-2014 nikkilexie25 6 ZWANGER Volgens eigen berekening ud 26 juni. Echo 15/11 jelly8330 6 zwanger!! PCOS Clomid 100 mg, ronde 2 twinklinstar25 11 6 februari 1e ronde clomid 50mg Lone29 12 zwanger! . cyclus gemiddeld 28 dagen Florine27 9 zwanger 50 mg Clomid peacelove starbucks 26 9 . pcos, 7e ronde Clomid 100 mg Pien 30 10 6 feb. .
Ki_wi: je bent een kanjer!
Dankjewel ki_wi helemaal super! Ik zal vanavond even m'n gegevens aanvullen. Forum bijna altijd mobiel, dus moet er even voor achter m'n laptop kruipen.

@puck fijn weer iets van je te lezen. Kan me voorstellen dat je even afstand wilde nemen. Succes en vooral veel plezier de komende dagen!

@twinklinstar en? Idd ongesteld geworden? Fijn dat je weinig klachten hebt!

@summershine welkom!

Hier: als ik mijn vorige cyclus aanhoud begint over een paar dagen mijn vruchtbare periode weer. Merk dat m'n tepels weer gevoeliger worden dus lijkt te kloppen. Aan de bak dus :-) Vind trouwens 'klussen' maar een rare benaming. Waarom zeggen we niet gewoon seksen? Is toch wat het is :-)
@Ki_wi super! Bedankt voor het maken van de tabel! Ik zal eens kijken of ik zo in kan loggen en mn gegevens aan kan vullen.

Inderdaad een leuk wakker-wordt cadeautje!

@Puck Goed om wat van je te horen! (of lezen eigenijk zoals Lousy zegt Begrijpelijk dat je even afstand wil nemen.

@Twinklin Toch nog ongesteld, wat jammer! We gaan wel gelijk op... alleen heb je een wat langere cyclus geloof ik. Ben je niet teleurgesteld?

@Summer-Shine welkom! Leuk dat je mee wilt schrijven. De meesten van ons zijn (zoals al eerder geschreven) wel allergisch voor woorden zoals klussen, ongi, etc. We noemen het beestje liever bij zn naam

Leuk iemand die ook na Mirena zwanger wil raken! Ben benieuwd naar je ervaringen de komende tijd.

Hier: Net ongesteld geworden. Zonder krampen of enige andere aankondiging. Minimale daling in temperatuur.. Dus eigenlijk best wel even teleurgesteld. Ik had eindelijk mn eisprong gevonden en die ook nog eens heel goed benut.

Enige voordeel, wel weer een nette cyclus van 28 dagen. Hoop dat dit aanhoudt, na Mirena de eerste keer 29 en nu 28. Voorheen ook vaak 37.

Dus ik moet het van mezelf van de zonnige kant bekijken en daarbij; het was ook pas ronde 2.
Heel graag gedaan meiden!

@lousy: we gaan gelijk op! Mijn vruchtbare periode komt er ook aan. Ik heb het idee dat ik et aan kan voelen komen met buikkrampen etc, herken het van vorige maand. Hopelijk blijkt m'n cyclus dus lekker regelmatig te zijn.

@rosa: balen :( maar ja wat je zegt, aan de andere kant fijn dat je een regelmatige cyclus hebt! Wat is je nieuwe testdatum?

@summershine: welkom! Je mag jezelf in de tabel zetten als je wil details staan in vorige topic

Hier niks te melden. Behalve dat ik klussen en NOD ed ook stom vind en het beestje gewoon liever bij de naam noem. Dus ik ga vanavond lekker met m'n vriend seksen
Kiwi: goed gedaan hoor!! Bedankt. En veel plezier vanavond

Rosa; we gaan inderdaad aardig gelijk op. Balen dat je dan toch ongesteld wordt als je toch je ei goed benut lijkt te hebben!

Lousy: veel plezier!!

Hier; inderdaad ongesteld geworden.. Tot nu toe al wel heftiger dan tijdens de pil, maar nog lang niet zo heftig als dat het toen was, dus hopelijk blijft het hierbij.

Op zich niet heel teleurgesteld, want wist na mijn 2 testen toch dat het niet raak was, laat me dan maar ongesteld worden met een redelijk normale 1e cyclus... Werd al bijna bang dat het 3 maanden ging duren, dat lees je ook vaak genoeg.

Wel jammer dat ik totaal geen symptomen had, zag het niet echt aankomen, maar gelukkig begon het redelijk mild.. Ben een beetje bang voor mijn witte uniform gelukkig deze week nog school, kan ik er rustig aan wennen...
Super kiwi, thanks! Zie wel dat ik in 1 nacht een jaar ouder ben geworden

Maar zo voel ik me ook.. Om 4u wakker geworden omdat ik misselijk was, uren tegen gehouden, overgeven is niet echt mijn hobby (understatement!), maar toch overgegeven. Bah! Het was echt al 15 jaar geleden denk ik, op af en toe na een te gezellig avondje stappen na..

Toch denk ik: hmm zou er toch iets zijn van binnen wat mijn lijf van streek maakt? Hoe relaxed ik er ook mee om wil gaan, het lukt niet altijd. Nu een dagje in bed dus..

Puck, goed dat je wat afstand hebt genomen. Ik had echt een obsessie voor zwanger worden toen vriend er nog niet helemaal aan toe was, maar nu we zijn begonnen vind ik dat zo overweldigend dat ik rustiger ben geworden, en gewoon ontzettend blij dat ik zo'n enorme stap neem met de liefde van mijn leven.

Twinkel, heeft het al doorgezet?
Ah, mijn reactie duurde wat lang dus je hebt al tussendoor gepost Twinkel. Tja, als het dan toch niet raak is, dan maar ongesteld inderdaad. Nieuwe ronde!

Rosa ook ongesteld, toch balen dames, maar goed we zijn net begonnen en ik las dat we elke tonde 20% kans hebben... Dus 1 op de 5 hier heeft volgende maand een positieve test in haar handen. Gek idee!
Hallo dames! Ik kom ook even binnenvallen met jullie goedvinden. Ik ben heulemaal nieuw hier, val nogal in de categorie "stresskip" maar heb nu écht de knoop doorgehakt om na deze stopweek geen nieuwe strip aan te breken. Dus: Help! & jeuj! tegelijk! Ik zal wat info in de tabel proberen te plaatsen, maar even kort: 26 jaar, 13 jaar Dianepil geslikt en ow, had ik al verteld dat ik een enorme stresskip ben? WAT is dit spannend en eng zeg!! Geen slapeloze nachten bij jullie?
Veel plezier met jullie nieuwe topic, dat er maar snel veel vlaggetjes in jullie tabel mogen staan!

Op het dromen van een kindje topic (voor wie nu nog niet gestart zijn, maar wel de wens hebben, voor over een tijdje dus ) is het ook best druk nu, gezellig dus!

Succes allemaal!!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Bedankt voor de tip, Twinklin! Ik zal ze voortaan daar bestellen.

Kiwi, bedankt voor het maken van een nieuw topic en het toevoegen van mijn gegevens daaraan

Puck, knap dat je afstand kunt nemen, dat zit er bij mij (nog) niet in.

Ik kreeg vanochtend tijdens de seks ineens enorme buikkrampen en steken in onderbuik en rug, dit trok helema door tot aan mijn schouders, wist niet wat me overkwam, ik geloof dat ik echt nog nooit zulke pijn heb gehad.

Na een bezoekje aan de huisarts lijkt het er sterk op dat het iets met mn darmen is en nou las ik dat je door het ontpillen o.a. obstipatie kunt krijgen, maar mijn god, dat was écht niet fijn.

Verder nog steeds wachtende op de 1e echte ongesteldheid na het stoppen met de pil.. of niet natuurlijk ;)

Als je het zo ziet ziet het er idd wel gek uit, Kim. Laten we hopen dat dat ook gebeurd ! Met toch zeker dik 10 mensen in de tabel moeten er eigenlijk toch wel 2 een positieve test hebben ! :D haha.

Ik duim in ieder geval voor jullie allen !
Nikkilexie: scheelt een hoop geld :D

Pukkie: welkom, lucht vooral je hart! Geen slapeloze nachten hier, wel dromen over bevallingen en positieve testen (3 in 1 nacht de nacht voordat ik ging testen)...

Kim: beterschap! Waarschijnlijk een lekker virusje, zwangerschapsmisselijkheid is nog wat vroeg? Voel je je al beter?

Misschien weer neerzetten dat de tabel vol is met de 2 nieuwe aanwisten erbij? Vooral nu iedereen bezig is, is het wel leuk om het nog een beetje bij te kunnen houden?
@rosa jammer dat je ongesteld bent geworden! Maar wel een mooie cyclus zeg!

@ki_wi we gaan niet helemaal gelijk op. Jouw testdatum is wat eerder dan die van mij. Maar wie weet is mijn cyclus dit keer wat korter, want dus wel al symptomen die vorige maand mijn vruchtbare periode inluidden. Veel plezier iig

@kim vervelend dat je zo misselijk bent! Beterschap! En hoop dat je berekeningen kloppen. Een waving flag erbij is heel erg welkom. En het liefst een heleboel!

@pukkie welkom! Slapeloze nachten heb ik niet. Sta er nu best relaxed in, maar hoop uiteraard wel dat het snel raak is. Dianepil heb ik ook lang geslikt. Was best bang voor de bijwerkingen van het stoppen, maar is me erg mee gevallen. Voel me veel beter dan toen ik 'm nog slikte.

@janna dank voor je lieve berichtje! Leuk dat er op jullie topic ook gezellig gekletst wordt. Wanneer ga jij beginnen?

@nikkielexi jeetje, wat naar die buikkrampen. Ik had de eerste weken nadat ik met de pil gestopt was ook veel last van m'n buik. Maar eerder tegenovergestelde van obstipatie.

@twinklinstar goed idee om neer te zetten dat de tabel vol is. Is nu nog redelijk overzichtelijk.
@ziek zijn... Nou of het waren dus gewoon niet de eerste verschijnselen (kan wel dat je zo vroeg al dingen voelt, heb ik even uitgegoogled ) van zwangerschap, of mijn vriend is ook zwanger! Die ligt nu met een emmertje naast zich in bed.

Zat blijkbaar toch een beetje tussen mijn oren maar gossie wat wil ik het graag! Gisteren als een vaatdoek op de bank de hele dag liggen denken hoe ik het aan mijn ouders en schoonouders zou gaan vertellen... zucht... Wel 2 kilo afgevallen in 1 dag, en nog gewoon een week geduld hebben dus.

@pukkie, ik probeer (maar lukt niet altijd zoals je misschien las... mn lijf probeerde me te foppen) er relaxed in te staan. Is het niet al geweldig dat je samen met je vriend/man zo'n bijzondere beslissing hebt genomen? Geniet daar vooral van en van elkaar. Een vriendin van me was al een jaar aan het proberen, maar niets lukte. Ze werd enorm gefrustreerd en wilde naar de ha gaan om te zien wat er mis was. Toen verloor ze haar baan en er gebeurden allerlei andere dingen in haar familie en hop, zwanger!

Dus ik probeer er zo relaxed mogelijk mee om te gaan, hoewel dat soms makkelijker gezegd is dan gedaan.

Gelukkig is het ontzettend druk op mijn werk en doordat ik gisteren ziek was heb ik een behoorlijke achterstand, dus ik hoef me niet te vervelen vandaag!
In ieder geval goed om te horen dat niet iedereen drama heeft na het stoppen met de Dianepil, de reacties zijn inderdaad heel wisselend dus ik laat het maar op me afkomen. Bij ons was het vriend die begon over kids, ik was er eigenlijk helemaal niet bezig... Maar toen kwamen de kriebels vanzelf Hoe was dat bij jullie mannen? Spannend om zo op de hoogte te blijven van jullie verhalen!
Mijn vriend was er al wat eerder aan toe dan ik, maar is ook een paar jaar ouder. Ik heb lange tijd niet zeker geweten of ik wel kinderen wilde. Was vooral bang m'n vrijheid te verliezen en had gewoonweg geen rammelende eierstokken. Een zwangerschap leek me ook niet per se heel leuk (en bevallen al helemaal niet!) en hoewel ik dol op kinderen ben, ben ik niet zo'n babymens. Maar een paar maanden terug kwam dan toch dat gevoel dat ik wel graag kinderen zou willen. Onze leeftijd speelde ook wel mee. Ik ben toch al 30+. Heb dat toen besproken met mijn vriend en samen besloten dat ik met de pil zou gaan stoppen.
Kim: haha gezellig een zwangere man ;)

Pukkie: hier kwam de kinderwens voornamelijk van mijn kant en moest man heel erg wennen aan het idee. Hij is 28,5 en vind zelf 30 een mooie leeftijd. Aangezien het bij de meeste mensen een half jaar duurt, zal hij ook zo goed als 30 zijn tegen de tijd dat ons kind geboren zal worden als alles volgens gemiddelden verloopt Man is wel zo'n type van: het is goed zoals het nu is, waarom zou je iets veranderen. Als datgene dan eenmaal veranderd is, is hij er net zo goed blij mee!

Vraagje: zijn er meerdere dames hier die lenzen/bril hebben?

Ik heb voor mijn gevoel, sinds ik ben gestopt met AC, wat meer moeite met scherp stellen als ik bijvoorbeeld heb gelezen en dan ver weg wil kijken. Ook drogere ogen, dus lenzen irriteren sneller... Is dit herkenbaar?

Verder nog ongesteld, dus weinig nieuws...
Bedankt Ki_wi!

@Twinklin: ik draag wel lenzen, maar ik heb de laatste tijd juist meer last van tranende ogen. Maar dit heeft denk ik meer te maken met het weer dan met het stoppen met de pil...
@kim: bah, wat vervelend dat je zo misselijk was. Ik haat overgeven ZO ERG maar vaak geef ik er toch aan toe want dan is dat vervelende gevoel in ieder geval weg. Zwangerschapssymptomen lijken me ook wat vroeg, maar het klinkt ook meer alsof jullie samen iets verkeerd hebben gegeten als je vriend ook in de lappenmand zit. Beterschap!

@Janna: dank je wel voor je lieve berichtje al enig idee wanneer jullie er echt voor gaan?

@nikkielexie: ai dat moet schrikken zijn geweest, buikkrampen tijdens de seks! Raar wat ontpillen allemaal met je lichaam kan doen. Gaat vanzelf over, maar voor nu helemaal niet fijn natuurlijk. Hopelijk voel je je snel beter!

@pukkie: haha ik moet wel een beetje lachen om je stresskip-verhalen. Superleuk dat jullie ook begonnen zijn! Het is heel makkelijk om te zeggen 'laat het gewoon op je af komen' maar zo makkelijk is dat niet he? Ik kan uit ervaring wel zeggen dat de eerste 2 weken van je cyclus waarschijnlijk een stuk relaxter zullen zijn dan de tweede 2 weken - want dan ga je op elk signaal van je lichaam letten.

Leuk om te lezen hoe ieders kinderwens zich ontwikkelde. Bij ons: tja, we zijn al erg lang bij elkaar en wisten altijd wel dat we 'ooit' kinderen wilden. En de afgelopen jaren kregen steeds meer mensen om ons heen kinderen, vrienden en familie enzo. Dat steekt toch een beetje aan. Dus 'ooit' veranderde langzaamaan in 'als we weer in Nederland zijn'. En aangezien we over een half jaar terug verhuizen leek januari ons wel een mooie datum om te beginnen dit hebben we overigens al best wel een tijd geleden besloten, in juli ofzo? Vriend zei toen zelfs: wat mij betreft beginnen we nu al. Maar ik vond dat wat vroeg, wil echt in NL bevallen en niet hier.

Hier nog steeds weinig te melden verder. Ovulatie wel aardig benut denk ik. Vorige keer meer, maar om de dag schijnt beter te zijn en in dat korte tijdsbestek is dat dus eigenlijk maar een keer of 3! Dus we zien wel.
Hoi Janna! Hoe gaat het met je? Hoop dat in jullie topic het komende jaar ook veel goed nieuws te lezen valt. Leuk dat je even binnen komt vallen en van je te horen!

@Nikki Wat vervelend die krampen! Spannend om te moeten wachten op je eerste menstruatie. Hoop dat het snel komt en je een beetje inzicht krijgt in je cyclus. (Of eigenlijk mag het natuurlijk liever uitblijven).

@Lousy, ja ik ben ook erg blij met 2x achter elkaar een cyclus van 29 dagen. Had dit echt niet verwacht! Nu hopen op 3x scheepsrecht en dat het raak is deze ronde

@Kim Ik lag echt dubbel van het lachen over je opmerking "vriend moet dan ook zwanger zijn" haha ben nogal visueel ingesteld en zag al een man met een dikke buik voor me

@Twinklin Hier geen bril of lenzen..

Het opkomen van de kinderwens was hier ook vooral vanuit vriend. We wisten altijd al wel dat we graag kinderen wilden, maar niet precies wanneer. Vriend heeft altijd gezegd dat hij voor z'n 30e vader wilde zijn, (gaat hij niet meer redden ) omdat hij geen "oude vader" wil zijn voor zijn toekomstige kinderen. Wat hem betreft waren we 4 jaar geleden al begonnen. Ik ben een stuk jonger dus dat was geen optie. Ook gezien studie, reizen, huisvesting etc. Nu hebben we dingen gedaan die we wilden doen voordat we kinderen zouden krijgen en zijn we er beiden meer dan klaar voor.

Dus laat maar komen die kindjes (voor iedereen hier!), dat we maar heel snel heel veel waving flags in de tabel mogen hebben!

Verder weinig nieuws, nieuwe ronde nieuwe kansen, dag 3 van cyclus, wel een lichte menstruatie zonder krampen e.d. gelukkig.
@Lousy; Ook niet bepaald fijn, het tegenovergestelde van obstipatie.. Heb je daar uiteindelijk lang last van gehad?

@Twinklin; Ik heb ook lenzen en bril, maar ook hier niet meer last dan normaal.

@Kiwi; Gelukkig, het gaat inderdaad weer een stuk beter ! T rommelt nog wat in mn darmen maar de pijn blijft weg :D

@Rosa; Heel spannend ja ! Ik denk niet dat het deze maand al raak is dus ik ben nu eigenlijk echt aan het wachten op mijn menstruatie, ben erg benieuwd wanneer die komt.

Het lastige is dat ik na deze ongesteldheid nog steeds niet precies weet of mijn cyclus regelmatig is, ik kan me namelijk echt totaal niet meer herinneren hoe mijn cyclus was vóór de pil, dat is zo lang geleden.

Mijn vriend is al wat ouder als dat ikzelf ben, hij 31, ik 25.

Ik heb altijd al ervan gedroomd moeder te worden, dat is altijd mijn grootste wens geweest in dit leven.

En ondanks ik meerdere lange relaties heb gehad voelde ik bij hen toch nooit zo de behoefte een gezin te stichten. Met mijn huidige vriend was dit gevoel er wel vrij snel en gelukkig dat mijn vriend een beetje helder bleef nadenken en mij wist te overtuigen dat we toch echt beter nog even konden wachten .

Nu is hij ook om en dan ook direct 180 graden gedraaid, hij is nog net niet zo opgewonden als mij ! Haha!

Verder; wachtende... Nog geen ongesteld-word-symptonen terwijl ik normaal gesproken toch echt wel last heb van krampen en het iig zeker voel aankomen. Wachten duurt lang haha..
Dag dames, ik ben weer terug! Vakantie was super! Veel gezien, veel gedaan. Nu helaas alleen vandaag nog vrij en dan alweer werken

Ik zie dat er een algemene inlogaccount is gemaakt. Superhandig!

Welkom aan de nieuwe mensen!

Helaas geen nieuwe zwangeren, maar ik ben ook maar 2,5 week weggeweest, dus zo heel gek is dat niet. Hopelijk komen ze binnenkort wel snel!

Ik moet nu nog een week malariapillen slikken en volgens de apotheker moest ik daarna nog minimaal 1 week beschermde seks hebben. Nu vertelde mijn beste vriendin (die ook weet van onze kinderwens), dat je 2 weken moet wachten na het slikken van de laatste malaronetablet. (Ze is apothekersassistente en heeft het aan haar apotheker nagevraagd).

Maar ik denk dat ik me niet helemaal aan die 2 weken ga houden.

Om ff in data uit te leggen:

28 januari slik ik mijn laatste malariatablet. Daarna zal ik +- 1 februari ongesteld worden, tot 8 februari. 9 Februari is dan de 12e dag nadat ik mijn laatste malariatablet heb geslikt. En dan moet mijn eisprong nog komen.

Pfff, misschien beetje vreemd uitgelegd, maar het komt er dus op neer dat ik direct na mijn menstruatie onveilige seks ga hebben

Nog even afwachten wanneer ik straks ongesteld ga worden, daarna zal ik mijn testdatum invullen, Whoooeeaaah, spannennnnnnddd!!!
Hoi meiden,

Ik volg jullie topic al een tijdje en zou graag met jullie meeschrijven.

Ik ben sinds eind december gestopt met de pil en mijn eerste "echte" menstruatie is gisteren begonnen. Volgens mij een vrij korte cyclus (ontrekkingsbloeding was begin januari) en heb geen idee of dat kwaad kan, ga er maar niet van uit.

Ikzelf ben 29 en mijn vriend 30 en zijn helemaal klaar voor een kindje!
'laat maar op je afkomen'... Ik zal 'em onthouden de komende tijd ki_wi! ;) Hoi Ams, leuk nog een nieuw 'gezicht' hier.Vriend is anderhalf jaar jonger dan ik maar is er duidelijk een stuk relaxter in. Soms tè naar mijn idee, ik zoek 24/7 bevestiging en feedback en hij is er extreem rustig in. Maak me ook zo druk over de reactie vanuit werkgever, werk al een aantal jaar fulltime en vrees dat ze nogal zullen schrikken als ik ooit met het nieuws kom. Hebben jullie dit op voorhand voorzichtig gecheckt bij de boss? Ow en geen bril of lenzen hier.
Ams, leuk dat je meekomt schrijven!

Jelly, welkom terug! Jammer dat je zo snel alweer moet werken, maarja kan helaas niet altijd vakantie zijn! Was je al helemaal gestopt met AC? Wel zicht op je cyclus dus... Nog heeel even geduld.

Verder leuk te lezen van iedereen over hoe de kinderwens zich ontwikkelde

Wat mij de laatste tijd heel erg opvalt is dat ik steeds meer mensen hoor zeggen.. ' oh was jij pas 26 of 27 toen je je eerste kreeg?'

Ik vind het zelf juist mooi om redelijk jong kinderen te krijgen, heb een vaste baan en 1 echte opleiding en 2 specialisaties achter de rug, heb een eengezinswoning, ben getrouwd en heb een mooie reis in het vooruitzicht.. Wat wil je nog meer...

Kan me dan wel beetje irriteren aan die mensen die zulke opmerkingen maken, vooral omdat ik waarschijnlijk/hopelijk 25 ben al ik moeder word...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven