Betaalbare zonvakantie

21-01-2013 09:59 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met dit weer is het natuurlijk heerlijk om lekker vakantieboeken door te bladeren op zoek naar een zomervakantie.

Blobsman en ik willen deze zomer graag naar de zon, maar gezien ons budget willen we aan het verblijf zelf liever niet meer dan 500 euro uitgeven (per persoon natuurlijk! excuses).

We willen een week, met het vliegtuig, in een hotel/appartement, met ontbijt of halfpension (ligt aan wat het voordeligst is).

We hebben al een beetje zitten kijken naar de Griekse of Canarische eilanden. We willen wel graag zon/zee/strand, maar ook wel wat van het land zien. Autootje huren ofzo.

Hebben jullie tips voor niet zulke dure, maar wel erg leuke bestemmingen?
¤500,- totaal?? Ik denk dat jullie te hoge eisen hebben. Een auto huren is onwijs prijzig. Net als een week in een appartement/hotel met ontbijt.

Ga voor een camping in België zou ik zeggen. Of Luxemburg.
Is die 500 incl vliegen?

En in welke periode. Lijkt me nl voor het hoog seisoen totaal niet haalbaar.

Incl vliegen lijkt het mij sowieso krap.

Misschien via vakantieveilingen?

Wij redden 500 euro voor vervoer en verblijf vaak al niet en dan gaan we ook.nog met de tent.

Iedereen wil wel voor 500 euro naar een mooi zonnig eiland. Dat is gewoon niet reeel.
Tsja zon, zee, strand met extra's in het hoogseizoen, daar ga je wel wat mee voor betalen als 500 euro denk ik.

Mijn vriend en ik hebben 2 jaren op rij in de ardennen een huisje geboekt voor een habbekrats. Goed, je moet je geen centerparcs huisje daarbij voorstellen, maar je eet, slaapt een doucht daar en voor de rest ben je toch de hort op. De 2 keren een supervakantie gehad!
Ze zegt toch dat ze aan het verblijf zelf 500 euro wil uitgeven. Voor een week, Dat moet toch wel lukken?
.
Voor twee personen he? Voor 500 p.p. is het wel haalbaar.
Buiten 't hoogseizoen neem ik aan?

En 500 per persoon?

In 't laagseizoen vind je wel 'ns aanbiedingen van maar 'n paar 100 euro naar Turkije.
Voor 500 aan alleen verblijf zou misschien wel kunnen. Maar griekse/canarische eilanden zijn niet goedkoop.

En al helemaal niet als je een hotel/appartement wil met een ontbijt/halfpensioen.

Wanneer willen jullie gaan? Lijkt me nl niet haalbaar in het hoogseizoen.

Je wilt een niet te dure vakantie, maar naast het verblijf van 500 euro komt er nog veel bij kijken met jullie willen. Auto huren en het vliegtuig zal ook niet goedkoop zijn.
Ik zou naar Spanje gaan. Goedkoop vliegen en betaalbare hotels.

Naar een plaatsje als Nerja bijvoorbeeld.
.
Voor dat bedrag zaten we twee weken op een camping in de buurt van Rome in een Vacansoleil tent.

Misschien is dat nog een optie?
Mijn vriend en ik zijn nu de laatste week ook alvast aan het kijken naar een leuke locatie voor onze zomervakantie, toevallig ook in Griekenland. Als je niet zo van luxe houdt zijn er genoeg goedkope hotels te vinden. Ik ben via booking.com genoeg hotels tegengekomen waar je voor 2 personen, 8 dagen, incl. ontbijt, ca. 250,- kwijt was. Je moet dan wel rekening houden met het feit dat er weinig luxe is en de kamers er meestal niet super uitzien. Ik zou dat persoonlijk niet willen, maar dat is een keuze. Dus als je een beetje goed kijkt op internet, kun je ook vast wel een vlucht scoren voor 250,-

Succes!
500 euro voor twee personen of per persoon? Als de totaalprijs 500 euro is, dan gaat je dat denk ik niet lukken. Wij gaan in juni een week naar een Grieks eiland, maar zijn dan wel minstens 500 euro p.p. kwijt, we zitten dan in een all inclusive hotel aan het strand. Zonder eten en in een minder hotel kan het wel goedkoper, maar volgens mij niet voor 250 euro p.p.
Waarom een auto huren in een warm land? Dan kun je ook een scooter huren als het aandurft. Auto's zijn natuurlijk wel veiliger dat wel. Als je wat wilt zien van het land zijn er misschien ook nog excursies. Dan ben je misschien minder vrij in je keuze maar krijg je misschien toch meer mooie dingen mee. En het is lekker makkelijk.
Even wat linkjes voor ongeveer 550 euro met het vliegtuig voor twee personen, drie sterren incl ontbijt. Het zijn voorbeelden en ik denk dat je zelf nog meer kunt vinden!

Cyprus, bijvoorbeeld deze:

http://www.d-reizen.nl/cy ... care-type=LO&price=265.00

Of Tunesië?

http://www.d-reizen.nl/tu ... care-type=LO&price=266.00

Turkije:

http://www.d-reizen.nl/tu ... care-type=LO&price=275.00

Fijne vakantie!
Wat denk je van landen als; Bulgarije, Macedonie, Kroatie? Moet voor 500 euro pp makkelijk lukken. En dan nog autotje huren, lijkt me niet zo'n probleem
Goh meisie, dat zijn echt goedkope reizen! Vervelende vind ik dan weer dat je vaak ver bij een plaats weg zit. Ik wil persoonlijk wel op loopafstand van een leuk dorpje met wat terrasjes zitten.
Haha, ja dat is inderdaad leuker! Maar dan betaal je ook wat meer... Als je toch een scooter wilt huren hoeft het geen probleem te zijn.
Ik zou dan naar Turkije gaan als je geen groot budget hebt. Dat is namelijk 1 van de goedkoopste landen, ook om te eten etc.
Bedankt voor de tips!

Ik bedoel inderdaad wel 500 euro per persoon. Anders gaat het wel heel lastig worden.

Turkije is inderdaad ook nog een goeie tip!
quote:blobs schreef op 21 januari 2013 @ 15:46:

Bedankt voor de tips!

Ik bedoel inderdaad wel 500 euro per persoon. Anders gaat het wel heel lastig worden.

Turkije is inderdaad ook nog een goeie tip!Ah per persoon. Ja dat maakt het wel makkelijker. Dat lijkt me goed te doen.
quote:blobs schreef op 21 januari 2013 @ 09:59:

Met dit weer is het natuurlijk heerlijk om lekker vakantieboeken door te bladeren op zoek naar een zomervakantie.

Ik zou die vakantieboeken lekker bij het reisbureau laten liggen en eens goed op internet rond kijken.(of in elk geval die boeken alleen als inspiratie laten dienen).

Turkije is goedkoop,maar erg heet in juli/augustus.

Ik heb een aantal keer vrij goedkope reizen geboekt bij Jiba of de vakantiediscounter of Elmarreizen.

Zijn 2x naar zuid-Spanje geweest,betaalden voor 19-21 dagen reis en appartement +/- 700 euro en uit eten is in (zuid)Spanje ook niet zo heel duur.Dus voor een week moet dat wel lukken.
Tja, is maar net wat je wilt. Ik heb zelf 2 zomers in Hurghada gewerkt. Persoonlijk vond ik de mooiste hotels uit het centrum (beter gezegd; in the middle of nowhere!). Ga je alleen voor resort/zon/zee/strand of wil je idd midden in het centrum van een mooie stad zitten. Ik heb veel goede verhalen over Ohrid gelezen
Zitten jullie vast aan het hoogseizoen? Want dan is alles veel duurder. Zonder schoolgaande kinderen (en uiteraard als je zelf niet naar school hoeft,..) kies dan een periode buiten het HS. Dus als ik jullie was boekte ik een vlucht naar Marokko ofzo in oktober en ging een mooie tocht maken langs Marrakesh en Essouiera.
http://www.allinreisburea ... rabout.aspx#PriceSelected

3 Juli, 2 personen, all inclusive, 900 Euro.

Tunesie is verreweg het goedkoopst om in de zomer naar toe te gaan. Dit hotel is voor deze prijs, incl vlucht ed echt goedkoop. Eten vond ik wat minder, personeel niet al te vriendelijk, kamers niet modern, maar wel schoon. Schitterend zwembad, mooie zee en stand eraan vast. Voor 500 Euro de man kan je niet veel beter zitten, denk ik. En zon genoeg, totdat je ervan omvalt!
Nou leuke vakantie als het eten minder,personeel niet vriendelijk is...Goede aanbeveling...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven