Grazia - Ageplay

19-01-2013 19:28 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week staat er in de Grazia een artikel over ageplay. Volwassen mannen en vrouwen die zich graag verkleden als baby/kleuter. Bij ageplay gaat het vooral om micromanaging- een iemand is het kind , de babygirl, en de ander is de daddy. Daddy beslist over ALLES van zijn babygirl, van wat ze aandoet tot wat ze eet. Toen ik dit las vond ik het echt behoorlijk ziek. Dit is niet alleen maar kinky bed gedrag, dit gaat veel verder... waarom zou je je vrijheid in handen willen geven van een ander? Over de hele wereld zijn zoveel onderdrukte vrouwen die anders willen en deze meid wordt hier geil van!

Ik snap dat mensen geil worden van schattige jurkjes e.d. Voor mijn part stopt je in elk gat van je lichaam een dildo. Maar ben ik de enige die het eng/gek vindt dat iemand zo'n beeld heeft van zichzelf en relaties?
Haha. Ja ik zal het morgen wel horen gok ik :p
quote:piepepopje schreef op 20 januari 2013 @ 22:25:

Chartreuse, iedereen mag mij prima zeggen dat ze mij liever niet bij het stappen willen hebben. Het punt is dat je een negatieve boodschap overbrengt, of je dat nou netjes doet of niet. Als je tegen mij zegt "je hebt kanker en je gaat dood" of je zegt "we hebben ons best gedaan maar het mag niet baten" Ookal zou het iets minder vervelend zijn als je dat netjes zegt en niet direcct, dan nog is het beiden slecht nieuwsPiep, volgens mij ben jij degene die mensen onbehoorlijk benadert, niet de mensen die je antwoord hebben gegeven.
quote:Istar_ schreef op 20 januari 2013 @ 22:52:

Ook op afstand zijn er heel makkelijk consequenties op te leggen hoor Om met Bertje Visch te spreken:"Als je maar wìl!!!"
TO Was jij niet die juf die zei dat wij geen idee hebben hoe er in de docentenkamer over sommige kinderen gesproken wordt? Doe mij dan die juf met dat rare seksleven maar voor mijn kinderen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Maar echt serieus piep. Behalve schreeuwen dat je van alles ziek vindt, heb je nog niks constructiefs toegevoegd aan je standpunt. Ik snap echt niet wat voor gedachtegang daar in hemelsnaam achter zit maar normaal vind ik dat niet.

Ik vraag me ook af of je weleens van inlevingsvermogen hebt gehoord of dat dat je totaal onbekend is, want je uitspraken getuigen nou niet echt van het besef van zoiets. En dat lijkt me toch wel een belangrijke eigenschap voor een docent.
Ik vond de nick piepepopje al erg verdacht, en het conservatieve geblaat, zoooo opvallend. Bah! Heb je voor je gevoel genoeg mensen gekwetst? Kan je lekker slapen?
Jaschenca, ik zou zeggen loep even.
Huts!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 20 januari 2013 @ 23:38:

Jaschenca, ik zou zeggen loep even.Heb ik gedaan BVD, tja, troll mag je niet meer roepen...toch? Na drie topics van deze tante heb ik het wel gelezen....brrrrrr!
Wat ik wel bijzonder vind, is dat een aseksueel iemand kiest voor een -in mijn optiek- redelijk extreme manier van sexualiteitsbeleving.

Ik vraag me dan gewoon af waar de kick en het lekkere zit, zeg maar.

Nu weet ik verdomd weinig van aseksualiteit dus dit ligt compleet aan mij hoor, daar ben ik me van bewust.
Rooss4 BDSM is zoveel meer dan seksueel.

Er zijn velen die BDSM beleven zonder enige vorm van seksualiteit binnen het spel.
It's now very common to hear people say, "I'm rather offended by that", as if that gives them certain rights. It's no more than a whine. It has no meaning, it has no purpose, it has no reason to be respected as a phrase. "I'm offended by that." Well, so fucking what?' —Stephen Fry
Ja, en?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Heb je door TO, dat je quote van Stephen Fry vooral op jou slaat en niet op degenen die hier gereageerd hebben?
quote:piepepopje schreef op 21 januari 2013 @ 06:42:

It's now very common to hear people say, "I'm rather offended by that", as if that gives them certain rights. It's no more than a whine. It has no meaning, it has no purpose, it has no reason to be respected as a phrase. "I'm offended by that." Well, so fucking what?' —Stephen Fry

Ik wist al dat je geen lessen begrijpend lezen gaf, maar Engels is blijkbaar ook niet je sterkste punt. Zal ik het maar even voor je vertalen?

"Het is tegenwoordig heel gewoon om mensen te horen zeggen: "Ik vind dit aanstootgevend," alsof ze daar rechten aan ontlenen. Het is niets anders dan gejammer. Het heeft geen betekenis, het heeft geen doel, er is geen enkele reden om het als uitdrukking te respecteren. "Ik vind dit aanstootgevend." Nou, wat doet dat er in vredesnaam toe?"

Je mag meneer Fry dankbaar zijn, hij geeft een buitengewoon adequate samenvatting van jouw opstelling in dit topic (en daarbuiten ook, trouwens).
quote:Rooss4 schreef op 21 januari 2013 @ 00:40:

Wat ik wel bijzonder vind, is dat een aseksueel iemand kiest voor een -in mijn optiek- redelijk extreme manier van sexualiteitsbeleving.

Ik vraag me dan gewoon af waar de kick en het lekkere zit, zeg maar. Nu weet ik verdomd weinig van aseksualiteit dus dit ligt compleet aan mij hoor, daar ben ik me van bewust.

Persoonlijk noem ik het altijd een 'vervanging van'. In bdsm ligt voor mij de kick in pijn en me onderdanig opstellen ten opzichte van mijn partner. Verder is de rush (subspace) die een goed spel me geeft wel heel veel energie. In ageplay ligt de kick simpelweg in het 'klein' kunnen en mogen zijn. Zoals in Grazia te lezen is, is Ageplay een uitvergroting van de kinderlijke kant die ik heb. Het geeft me de mogelijkheid om zonder enige gene met duplo te bouwen, te kleuren of naar de speeltuin te gaan.

Het zijn twee onderdelen in mijn leven die me veel rust geven, die me gelukkig maken. Daar zit voor mij verder niks seksueels bij. Ik raak er niet direct fysiek opgewonden van en ik heb weinig tot geen interesse in seks en alles wat er omheen zit. De seksuoloog die een comment bij het artikel zette zegt dat in ieder geval BDSM seksueel is, maar daar ben ik het, net als Dark Satan, niet mee eens. Het is maar net wat je er samen van maakt.
Bdsm hoeft niet seksueel te zijn.

Piepepopje misschien moet je zelf een keer naar de psycholoog.

Bdsm word vaak niet als een afwijking gezien tenzij je niet meer kunt functioneren.

Mijn psycholoog heeft me helemaal normaal bevonden en die wist ook dat ik aan bdsm doe.

Dat jij onze voorkeuren niet kunt begrijpen dat mag maar om ons nu gelijk gestoord en ziek te noemen.

Want mensen die aan bdsm doen bekleden allerlei functies, ik ben ooit op een feestje mijn fysio tegen gekomen.

Durf mijn hand ervoor in t vuur te steken dat jij ook mensen tegen komt die aan bdsm doen.
quote:engel88 schreef op 21 januari 2013 @ 16:43:

Bdsm hoeft niet seksueel te zijn.

Dat hoeft niet nee, maar ik vermoed dat het vaker zo is dat binnen een sessie niet perse seksuele handelingen hoeven plaats te vinden, terwijl de sessie an sich wel degelijk voor opwinding zorgt.

Verder zei ik het gister op een ander topic al tegen Istar. Hulde voor iedereen hier die zo vol geduld blijft reageren. Ik begin er niet aan...
quote:engel88 schreef op 21 januari 2013 @ 16:43:

Want mensen die aan bdsm doen bekleden allerlei functies, ik ben ooit op een feestje mijn fysio tegen gekomen.

Durf mijn hand ervoor in t vuur te steken dat jij ook mensen tegen komt die aan bdsm doen.

Of ouders van haar leerlingen bijvoorbeeld(of leerlingen zelf)

Verder ben ik het heel sterk eens met het advies om TO naar de psycholoog te sturen want het is aan haar gedrag bijna onmogelijk dat haar afkeer tegen alles wat niet in haar beeld past haar lesgeven niet beinvloed.

TO wil niet dat ik haar kind lesgeef, andersom geld dat ook niet voor mij met leraren die zo'n bekrompen en wereldvreemde/hatende houding aannemen.

quote:CCake schreef op 21 januari 2013 @ 21:18:

[...]

Verder zei ik het gister op een ander topic al tegen Istar. Hulde voor iedereen hier die zo vol geduld blijft reageren. Ik begin er niet aan...

TO valt mij en diverse anderen met haar uitingen aan op wie wij zijn. Onze levensovertuigingen en "(a)seksuele-voorkeuren"

Natuurlijk ga ik daar op in, dit doet niets onder aan racisme en homo-haat en hoort wat mij betreft thuis in de middeleeuwen. Al waren diverse zaken die nu onder BDSM genoemd worden toen zelfs common practice.
anoniem_172810 wijzigde dit bericht op 22-01-2013 01:35
Reden: aanvulling 2e quote
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven