zielige vogel
maandag 21 januari 2013 om 16:41
Zojuist een zielige vrij jonge spreeuw onder de sneeuw gevonden heb hem in doos in schuur gezet mrt water en wat voer. Ik denk dat 1 van zijn vleugels is beschadigd maar zie geen bloed. Wat zal ik met m doen? Eerst nachtje aankijken en anders naar vogelopvang? Wat doen ze daar eigenlijk met vogels met kapotte vleugels? Wie weet dat? Behandelen?
maandag 21 januari 2013 om 16:46
ik breng zielige vogels altijd gelijk naar de vogelopvang toe. je kan achteraf altijd nog bellen over 'jou' vogel. als het kan worden ze opgelapt en weer vrijgelaten. soms is het alleen een kwestie van wat aansterken maar kleine breukjes e.d. kunnen ze hier gewoon behandelen. als behandeling niet mogelijk is wordt de vogel ingeslapen.
maandag 21 januari 2013 om 18:33
gebeld met dierenambulance/ vogelopvang. zij adviseerden eerst een nachtje in de schuur met water en wat voer en morgen kijken hoe hij het maakt. omdat er geen bloed was dachten ze dat de vogel geen breuk had in vleugel maar ik vind dat 'ie zijn vleugel raar beweegt. evt. morgen alsnog naar opvang brengen/ of laten halen. door het winterse weer is de opvang ontzettend druk met veel zielige vogels.