Gezondheid alle pijlers

Ziek.. iemand tips?

22-01-2013 08:56 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben sinds gisteren ziek..

Kwam uit m'n werk, onwijs misselijk!

Wel geprobeerd te eten, maar dat lag al snel in de wc..

Maar nu hou ik dus helemaal niks binnen, zelfs geen water/thee..

Heeft iemand een idee waarmee ik toch iets van vocht binnen kan houden? Moet wel iets binnen krijgen, want ik heb sinds gisteren na het avond eten (18.00 uur) niks meer gedronken..

Alvast bedankt!
ORS, gewoon water, slappe thee, slappe bouillon. Kleine slokjes nemen.

Als je zelfs water meteen uitspuugt zou ik contact met een arts opnemen.
ORS inderdaad.

Wat je ook kunt proberen is hele kleine slokjes cola. Cola helpt tegen de misselijkheid.

Beterschap!
Half beschuitje. Beterschap
Lauwe cola en naturel chips. Echt waar.
Ik wil het nog even aankijken.. Misschien dat t straks wel wat beter wordt en ik opknap..

Had vanmorgen 2 mini slokjes water genomen, maar dat was geen succes!

Voel me ellendig en slap..
ORS. En steeds kleine slokjes drinken ipv in 1x en glas leeg proberen te drinken. Gewoon iedere 5 minuten 1 slokje. Lijkt weinig maar dan is de kans groter dat je het binnen houd :-)

Verder beterschap!
quote:pimpelmeesje67 schreef op dinsdag 22 januari 2013 09:00 Lauwe cola en naturel chips. Echt waar.Dat is echt het laatste waar ik op dit moment aan moet denken.. Haha, hè bah..
quote:pimpelmeesje67 schreef op 22 januari 2013 @ 09:00:

Lauwe cola en naturel chips. Echt waar.Dit advies kreeg ik bij de apotheek toen ik ORS ging halen voor de vakantie. Ze vond het zonde dat ik dat dure spul kocht terwijl het niet zeker was dat ik het nodig zou hebben.
quote:malibuu schreef op 22 januari 2013 @ 09:01:

[...]

Dat is echt het laatste waar ik op dit moment aan moet denken.. Haha, hè bah..

En toch werkt het, in chips zit namelijk zout en die cola gaat echt de misselijkheid tegen waardoor je weer iets binnen kunt houden.

Echinaforce forte in deze tijd kan ook geen kwaad en Citrosan is ook erg fijn.

Ik zou in ieder geval iets doen/halen voor je je nog ellendiger voelt....
nou het is geen garantie hoor.

Bij mij werkt het namelijk niet. Als ik zo misselijk ben en ik neem cola is het er nog sneller uit dan het er in kwam.

Enige wat bij mij helpt is slokje water nippen en blijven liggen. En wat ik later nam op advies van de arts was slokjes fruitontbijt.
Bedankt voor de tips! Zal het een en ander proberen..

In ieder geval ORS in huis halen.. Is nooit verkeerd geloof ik..

Ik heb trouwens in een eerder topic gelezen dat je dat ook zelf kunt maken geloof ik.. Zal is ff gaan googlen!
Plas je nog?
Hier regelmatig buikgriep, je voelt je echt ellendig maar het duurt maximaal 48 uur. Af en toe een slokje water drinken, ook al ben je aan het overgeven er wordt altijd wel iets opgenomen.

Verder is het gewoon een kwestie van je maag rust gunnen (dus niet eten of veel drinken) in je bed gaan liggen, glas water ((en een emmer) erbij en uitzieken. Beterschap !
Als je niet te beroerd bent om ORS te halen komt het echt wel weer goed met je hoor. Uitzieken en dan ben je zo weer beter.
quote:lilalinda schreef op dinsdag 22 januari 2013 09:10 Plas je nog?

Weinig.. Voel aan mezelf dat ik veeeel te weinig vocht binnen heb..

Sinds ik wakker ben (7.00) ben ik nog niet geweest..
Domperidon (een medicijn tegen misselijkheid en braken) helpt goed wanneer je echt niks meer binnenhoudt. Het is helaas niet meer vrij verkrijgbaar, maar je zou je huisarts om een recept kunnen vragen.

ORS helpt inderdaad goed tegen uitdrogen, maar dan moet je het wel binnen zien te houden natuurlijk.

Beterschap!
quote:Suze02 schreef op dinsdag 22 januari 2013 09:11 Als je niet te beroerd bent om ORS te halen komt het echt wel weer goed met je hoor. Uitzieken en dan ben je zo weer beter.Vriend is vanmiddag thuis, die kan mooi langs de apotheek..
quote:pulkaap schreef op 22 januari 2013 @ 09:14:

Domperidon (een medicijn tegen misselijkheid en braken) helpt goed wanneer je echt niks meer binnenhoudt. Het is helaas niet meer vrij verkrijgbaar, maar je zou je huisarts om een recept kunnen vragen.

ORS helpt inderdaad goed tegen uitdrogen, maar dan moet je het wel binnen zien te houden natuurlijk.

Beterschap!domperidon is wel vrij verkrijgbaar, maar alleen bij de apotheek en er moet een vragenlijst worden doorgenomen. Aan de hand van de antwoorden komt er dan een advies uit en krijg je het mee of krijg je een ander advies.
ORS is tegen diaree, niet tegen braken.
ORS is heel vies. Je kan ook sportdrank drinken.
Je hoeft niet naar een apotheek voor ORS.

Het recept:

18 gram suiker (= 8 klontjes) en 3 gram keukenzout (= 1 theelepel) op te lossen in 1 liter drink-water
Meid, echt. Doe het vandaag rustig aan. Neem af en toe een slokje drinken en dan ben je morgen een stuk beter. Heus. Je lichaam gaat dit zelf oplossen.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op dinsdag 22 januari 2013 09:16 ORS is tegen diaree, niet tegen braken.

Ha wat een mazzel, heb ik ook last van..

Zat met een emmer op schoot op de wc vannacht.. Heel fijn!
Zolang je niet te beroerd bent om te forummen gok ik dat het gewoon goed komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven