Nette opbergers

22-01-2013 10:09 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe jullie je spullen netjes opbergen. Wij houden niet van een volle woonkamer en hebben twee slaapkamers, waarvan we er een het liefst willen gebruiken als 'kleedkamer', met grote kledingkast. De slaapkamers zijn ongeveer 10 en 14m2 en we beschikken nog over een (kleine) berging. Ik vraag me af waar we onze boeken op zullen bergen (zo'n 3 Billy kasten vol). In de woonkamer vind ik te druk staan, maar ik wil er wel makkelijk bij kunnen. We zouden veel boeken weg kunnen doen natuurlijk en het belangrijkste bewaren.

Hebben jullie goede ideeen wat opbergers betreft? Ik ben benieuwd!
Ik snap het niet helemaal. Je wil je boeken opbergen? Maar dan zie je toch niet meer waar wat staat? Ik heb gewoon een boekenkast in de woonkamer en de rest staat op de studeerkamer in een expedit kast. In die expedit heb ik van die bakken waar ik meuk in opberg. En ik heb een zolder met een wand van deuren waar ik vanalles achter kan zetten, deur dicht en je ziet er niks van
Ik heb wel eens een boekenkast gezien waar 2 boekenkasten voor elkaar stonden, de voorste op een rails. Dan kon je die wegschuiven en kon je bij de achterste boeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Philein, heb je een trapgat? Ik heb een groot trapgat waar ik eigenlijk graag een boekenkast tegen de muur zou willen timmeren. Ik vind boeken altijd wel heel gezellig staan. Heb ook dozen op zolder staan, want teveel voor in ons huis. Is allemaal vrij klein. Wij hebben een kamertje als inloopkast voor kleding (hier staat ook een droger bijvoorbeeld), maar zo te horen heb jij wat meer ruimte. Deze kamer is bij ons echt 4m2 ofzo. Wil je ze echt verbergen of gewoon een leuke kast? De billy kast is natuurlijk best wel eenvoudig.
Het grootste deel van je boeken weg doen en een abonnement op de bibliotheek nemen.

Echt, het is zo fijn! Het scheelt zoveel ruimte en geld.
http://bovenhetmaaiveld.f ... om/2012/02/boekenkast.jpg

je kan je boeken ook andersom in de kast zetten. Staat wat rustiger
-
quote:nettel schreef op 22 januari 2013 @ 10:28:

http://bovenhetmaaiveld.f ... om/2012/02/boekenkast.jpg

je kan je boeken ook andersom in de kast zetten. Staat wat rustigerdat zoekt ook zo handig ja...zet ze dan op kleur, is ook veel rustiger :

-
quote:Ivetje schreef op 22 januari 2013 @ 10:31:

[...]

dat zoekt ook zo handig ja...zet ze dan op kleur, is ook veel rustiger :

[img]http://img19.imageshack.us/img19/6825/1 ... 4964f5.jpg[/img]Ik heb m'n boeken liever op onderwerp/categorie

Ik kwam dit tegen, vond het een bijzonder leuk ding. Weer niet bij een winkel, natuurlijk...
Ik heb aan een wand 2 wandkasten, 2 expedit boekenkasten met manden en 2 kledingrekken als inloopkast. Schoenen deels in de inbouw kast met planken, deels in de expedit kast.
Ik wil dus geen opzichtige kast in de woonkamer, maar wel bij de boeken kunnen. Een grote kast in de berging past niet, evt. wel op de kleedkamer (evt. aan ene zijde kledingkast, andere zijde boekenkast?). Op de slaapkamer liever ook geen boeken.

Ik neig ernaar om inderdaad toch maar veel boeken weg te doen, maar er zijn er ook heel wat die ik wil/moet bewaren.

Ik vind het lastig, bang dat we te weinig ruimte hebben.
Tja, dan in een verhuisdoos op zolder ofzo als je ze echt niet weg wil doen maar er geen plek voor hebt verder.
Een zolder is er niet, het is een appartement

Daar zat ik ook aan de denken, van die boxen die je bijv. ergens onder kunt schuiven, kan ook handig zijn misschien?
Kewlox.nl
Koop een ereader
Wie wind zaait zal storm oogsten
Je kunt voor je billy boekenkasten matglas deurtjes kopen. Staat meteen een stuk rusiger, en ze kunnen dan gewoon in je woonkamer blijven staan, en je kunt er dus gewoon bij.
Van die (voet) bankjes of tafels waarin je boeken kunt opbergen?
Bij de ikea heb je van die paneelgordijnen.

Je zou die 3 billy's oid naast elkaar kunnen zetten en dan die gordijnen er voor.
Been there, done that, got the T-shirt.
Wij hebben twee expeditkasten en daarin staan onze boeken, op kleur! Staat heel mooi en oogt rustig. Voor de losse meuk hebben we er manden in. Je kunt voor de expedit ook deurtjes kopen, dan kun je ook boeken uit het zicht zetten.
het is wat het is
Of matglasdeurtjes dus
Been there, done that, got the T-shirt.
Of als je een erker of nis hebt, een bank daarin plaatsen met opbergruimte daaronder.

Zoiets, maar dan mooier
het is wat het is
of in het plafond

http://2.bp.blogspot.com/ ... boekenplank%2Bplafond.jpg

Nee maar serieus, ik vind een boekenkast in de woonkamer echt prachtig, waarom zou je je boeken willen verstoppen?
Leuke en grappige ideeen komen er voorbij

Nettel, ik vind het vaak te druk staan en daar hou ik niet van. Vriend ook niet trouwens. Onze toekomstige woonkamer leent zich ook niet echt voor veel spullen. Het is namelijk rechthoekig, met aan een zijde alleen maar raam (wel heel gaaf!) en een halve zijde daar tegenover de keuken. Snap je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven