Gezondheid alle pijlers

Vraag over miskraam/ menstruatie

22-01-2013 11:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier dus ga een poging wagen om het zo duidelijk mogelijk te omschrijven....

In november was ik erachter gekomen dat ik zwanger was ondanks pilgebruik. Direct gestopt en vitamines gaan gebruiken. 3 december kreeg ik helaas een miskraam die zelf helemaal oploste (geen curretage nodig gehad) wel een extra echo gehad om dit te bevestigen en er bleek een cyste op mijn rechter eierstok te zitten. Daarop ben ik naar de gynaecoloog doorgestuurd voor nog een echo en deze wordt vervolgt. 5 januari (33dagen na MK) startte mijn menstruatie, die was heel heftig, erger dan mijn miskraam. 10 dagen geduurd waarvan 9 heftig en de 10e dag minder. Maar nu heb ik sinds die tijd dagelijks nog wat heel licht bruin gekleurde afscheiding met af en toe nog een stukje weefsel wat meekomt. Nu heb ik zelf af en toe het gevoel dat mijn "1e menstruatie" mogelijk een 2e miskraam is geweest omdat deze zo heftig is. Ik ben nu ondertussen 17 dagen na mijn 1e dag menstrueren en nu heb ik nog steeds licht gekleurde afscheiding. a.s. maandag 28jan moet ik terug naar de gynaecoloog voor een echo van die cyste dus mogelijk kan ik het daar voorleggen maar ik heb geen idee of dit wijs is om nog zo lang te wachten.

Wat nog wel van belang is mogelijk is dat ik 14 jaar de pil heb geslikt en daarmee gestart ben ivm heftige menstruatie maar ik kan me niet herinneren hoe heftig dat het was. We willen nu wel graag zwanger worden dus ik slik hem ook niet meer en gebruik nu wel foliumzuur.

Alvast bedankt!
Wat vervelend allemaal. Maar wat is nu precies je vraag?
Sorry, dat is misschien wel handig ja :D

* of dat het wijs is om hier nog een week mee door te lopen

* hebben anderen hier wel eens zo lang last van gehad en wat was

het dan of waar kwam het door?

* en kan je toch zwanger worden ondanks de bruine afscheiding

* heeft er iemand ervaring met een pijnlijke cyste die af en toe

minder voelbaar is en dan weer wel (gynaecologe dacht

hormonaal)
Zonder anticonceprie kan je altijd zwanger worden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ervaring met cystes heb ik wel, bij mij in mijn eierstokken. Deze deden meer pijn als ik druk en gespannen was. Overigens zijn deze operatief verwijderd.

Als je nu alleen nog wat lichtgekleurde afscheiding hebt, zou ik wachten tot maandag, als je echter blijft bloeden is het misschien handig om wat eerder te gaan
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik zou even bellen, baat het niet.....
quote:christmas schreef op 22 januari 2013 @ 13:24:

Ik zou even bellen, baat het niet.....Bellen naar wie, de verloskundige, huisarts of gynaecoloog?
quote:nursie22 schreef op 22 januari 2013 @ 12:09:

Sorry, dat is misschien wel handig ja :D

* of dat het wijs is om hier nog een week mee door te lopen

* hebben anderen hier wel eens zo lang last van gehad en wat was

het dan of waar kwam het door?

* en kan je toch zwanger worden ondanks de bruine afscheiding

* heeft er iemand ervaring met een pijnlijke cyste die af en toe

minder voelbaar is en dan weer wel (gynaecologe dacht

hormonaal)

* Ik ben na een MK en cyste in totaal 5 weken ongesteld geweest. Bloedingen varieerden van heftiger tot heel mild en bruinverlies. Ging vanzelf over. Cyclus was ontzettend ontregeld, een drama! Menstruaties zijn sindsdien veel heftiger dan daarvoor.

* zonder AC kun je zwanger worden. Bruinverlies verandert daar niets aan

* ik heb ervaring met een dergelijke cyste. Die van mij zijn met pillen geknapt. Pijnlijk, pijnlijk.....
Bedankt, daar wordt ik een stuk wijzer van.

Dus dat langer "ongesteld" zijn is wel vaker na een miskraam.

Stelt me wat gerust in ieder geval.

Mocht het komende dagen nog veranderen van kleur of substantie dan ga ik maar eens bellen en anders tot maandag wachten denk ik zo.

@shannohannahgly, ben jij daarna nog zwanger geworden en zo ja hoe snel?
@ nursie: nope. Maar dat komt omdat ik het zelf daarna niet meer wilde en had niets met mijn cyclusproblematiek te maken.
En, lief dat je mijn hele naam uittypt ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven