Alles gebeurd met een reden?!

22-01-2013 15:54 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alles gebeurd met een reden.. Dat hoor en zie je vaak. Maar is dat ook echt zo?

N.a.v. het coachingsboek wat ik heb gelezen (265 dagen succesvol) heb ik een richting gekozen die ik graag wil. Een droom die je achterna moet gaan.Die droom is bij mij vooral gericht op het werkgedeelte. Ik heb veel werkervaring als secretaresse maar wil dat niet dus ben hard aan het studeren voor communicatie (deeltijd). Ik wil dolgraag bij een reisorganisatie werken of bij een evenementenbureau of bij bijv. het WNF (dieren).

Dat is mijn doel. Voor dat soort werk sta ik dolgraag op en dat is uiteraard goed om te weten. Maar.. ik word uiteraard afgewezen als ik op dat soort banen solliciteer. Het is natuurlijk crisistijd wat banen betreft maar toen dacht ik: ik ga het zoeken bij vrijwilligerswerk.

Een sollicitatie verstuurd voor vrijwilligerswerk bij een reisorganisatie (heb zelf veel resiervaring en interessante studie dus voor die organisatie) maar zelfs daarvoor ben ik afgewezen.

Ik houd uiteraard vol om door te solliciteren en zit nu nog even goed met uberhaupt werk. Maar waarom gebeurt dit? Alles gebeurd met een reden. Nou welke reden is het dat ik niet mijn droom achterna kan gaan. Vrijwillige ervaring opdoen om zo dichterbij te komen. Ook weer door mijn neus geboord.

Ik wil niet zeuren e.d. maar vroeg me af wat jullie instelling is tegenover de stelling alles gebeurd met een reden.

Mijn huidige baan heb ik laatst gekregen. Na een sollicitatie waarvan ik hoopte dat ik het niet zou worden. Bij de sollicitaties die ik zoooo graag wilde, was ik het ook weer niet geworden. Ik snap er niks meer van.

Is het geluk, is het idd een bepaalde reden enz? Het lijkt mij leuk van gedachten te wisselen hierover! Misschien hebben jullie ook wel zulke gedachten/ervaringen.
gebeurT (sorry het is sterker dan mezelf)
Ja alles gebeurd met een reden:

Werk: van fabriekswerk, naar belwerk, naar callcenterwerk, naar een backoffice functie waar ik veel dossiers had, naar mijn eindelijk gevonden roeping waarin al deze elementen mij tot een heel gewilde kandidaat maken! Wist ik niet toen ik afstudeerde Dus ja, alles gebeurd met een reden!
anoniem_162864 wijzigde dit bericht op 22-01-2013 19:08
Reden: niet ter zake doende
% gewijzigd
ooh wat slecht.. kan ik dat nog aanpassen?
Nee, niks gebeurt met een reden. Dingen gebeuren gewoon en het is aan jou wat je ervan maakt. De een gaat bij de pakken neer zitten en de ander maakt er het beste van. Als het niet lukt om de baan van je dromen te vinden, dan ben blij met de baan die rekeningen betaald en zoek een hobby of vrijwilligerswerk waar je hart ligt. Op sommige banen solliciteren honderden mensen, er is echt geen speciale cosmische reden waarom jij niet de gelukkige bent.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik ben het er niet mee eens dat alles met een reden gebeurt.

Er gebeurt veel ellende, en dat is echt zonder reden.

iets soortgelijks: "elk huisje heeft zijn kruisje". Er zijn heel wat huisjes waar ik niet mee zou willen ruilen, want die hebben erg veel kruisjes of eentje die verschrikkelijk zwaar is.

Nog iets soortgelijks: als je maar je best doet, dan lukt alles.

Dat is gewoon een grove leugen die maakt dat mensen op hun tenen lopen en als het vervolgens niet lukt een gevoel krijgen dat ze gefaald hebben.
Niets gebeurd met een reden

Maar om je vraag te beantwoorden: alles gebeurt met een oorzaak, maar niet met een reden. Oorzaak van het feit dat je moeilijk een baan vindt: crisis, studie waarmee de baankansen gering zijn, you name it.

Dingen die mensen doen zijn met een reden. Dingen die zomaar gebeuren zijn met een oorzaak.
quote:iones schreef op 22 januari 2013 @ 16:00:

Dat is gewoon een grove leugen die maakt dat mensen op hun tenen lopen en als het vervolgens niet lukt een gevoel krijgen dat ze gefaald hebben.Het geloof in deze spreuk lees ik ook een beetje terug bij TO. Maar je hebt gelijk, zo werkt het niet. Ik kan nog zo graag topvoetballer worden: met mijn motorische gestoordheid gaat dat me never nooit lukken. Er zit een limiet aan dingen die je kunt bereiken.
O ik geloof wel dat dingen gebeuren met een reden. Het is gewoon ff afwachten wat. Misschien kom je je droompartner tegen die je anders niet tegen was gekomen oid.
Helemaal niks gebeurt met een reden, als je met een reden een groter kosmisch plan bedoelt.

De reden dat je wordt afgewezen bij sollicitaties is waarschijnlijk minder zweverig dan je denkt. Voor iemand die zegt secretaresse te zijn en die een baan op communicatiegebied ambieert schrijf en spel je nogal beroerd. Doe daar eerst eens wat aan als je je kansen wilt vergroten.

Dingen gebeuren niet met een reden. Er is vaak wel een reden dat dingen gebeuren (of niet), en daar heb je meer invloed op dan je denkt.
Alles heeft een reactie, dus alles wat gebeurt daar vloeit weer iets anders uit voort. Dat weet je niet van tevoren meestal. Ik zou het gewoon "het leven" noemen.
Ik ken iemand die denkt bij een afwijzing:"Mooi, dat is vast omdat er een mooiere kans op me wacht!"

Knap, die instelling lukt mij niet altijd. Eufemistisch gezegd.
quote:crique schreef op 22 januari 2013 @ 16:05:

Dingen gebeuren niet met een reden. Er is vaak wel een reden dat dingen gebeuren (of niet), en daar heb je meer invloed op dan je denkt.Deze mag van mij op een tegeltje.
quote:iones schreef op 22 januari 2013 @ 16:00:

Dat is gewoon een grove leugen die maakt dat mensen op hun tenen lopen en als het vervolgens niet lukt een gevoel krijgen dat ze gefaald hebben.Een kwetsende leugen ook nog als je bijv. niet zwanger kan raken of als je kanker niet overleeft. Geeft de illusie dat je overal controle over kunt hebben.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Nee, niet mee eens. Sterker nog, daar jaag je (niet jij maar algemeen) me behoorlijk mee op de kast.
Wat crique ook zegt. Kom even terug op aarde en vraag je af wat in het hier en nu de redenen van jouw afwijzingen zouden kunnen zijn. Gebrek aan ervaring en een gebrekkkige schrijfstijl lijken mij niet heel bevordelijk als je een communicatie-baan zoekt op de overvolle communicatie-arbeidsmark vol ervaren en keigoede communicatie-professionals. Werk dus eerst eens aan die basis van je techniek, ga daarna aan de slag met je basis werkervaring dmv vrijwilligerswerk en probeer het daarna pas voor betaald werk.

Als de kosmos jou al iets probeert te vertellen, dan is het waarschijnlijk dat je veels te snel veels te veel wilt. De droombaan komt meestal pas na de studie en de ervaring!
Als het boek 265 dagen succesvol heet, hoe zit het dan met die andere 100 dagen per jaar?
@nummerzoveel

Mijn openingspost heb ik even snel getypt en is idd niet je van het. Maar goed. Ik zoek sowieso ook geen werk waarbij je teksten moet schrijven maar werk gericht op het organisatorische. Dat even terzijde...

Ik probeer dus inderdaad via een vrijwilligersorganisatie aan de slag te gaan. Maar schijnbaar waren daar ook weer veel aanmeldingen voor terwijl ik perfect bij de functie paste. Specifieke reiservaring die je moest hebben e.d.

In mijn klas zitten mensen die wel een communicatiebaan hebben gekregen in de tussentijd. Ook zonder ervaring. 1 binnen haar eigen organisatie, de ander extern en is meteen aan de slag gegaan als junior communicatiemedewerker en direct gestopt met de opleiding om een verkorte opleiding te gaan doen. En nog een aantal hebben een (parttime) baan in de communicatie gekregen.

Ik, met nog 4 anderen denk ik, kunnen dus geen functie vinden in de communicatie. Of in mijn geval een organisatie die ik zelf erg interessant vind.

Ik wil het misschien te snel, dat zou kunnen. Maar ik baalde zo naar mijn afwijzing van dat vrijwilligerswerk. Dan denk ik echt hoe moet ik ooit aan een baan komen die mij echt leuk lijkt als ik geen kansen krijg.
Zoals wel meer mensen hier vind ik dit een heel akelige stelling. Heel leuke illusie om te geloven zo lang alles goed gaat of zo lang je alleen maar milde tegenslagen krijgt. Maar al die mensen die op het verkeerde moment in NY in het WTC stonden: die moesten dood met een reden? Mensen die in Darfur geboren zijn, of als Chinees plaatelands babymeisje na de geboorte expres verdronken, of peuters die aan kanker overlijden, dat heeft allemaal een goede reden? De een geneest van kanker en de ander gaat dood: heeft dat dan ook een goede reden?

Alsjeblieft niet. Ik vind dit ook nogal kwetsend. Het is al erg genoeg dat de een veel meer ongeluk treft dan de ander. Dat hoef je niet nog erger te maken door een trap na te geven met 'er zal wel een reden voor zijn'.

Door te denken dat alles in je leven een reden heeft stel je trouwens ook jezelf nogal centraal. Alsof het universum om jou draait. Of geldt er voor de mug die je doodmept of de grasspriet die je gedachteloos plukt hetzelfde: dat er een diepere reden is dat nou juist hen dit grote ongeluk overkomt?
Waarschijnlijk zit je nu in een van de 100 dagen dat je niet succesvol bent. Gewoon blijven proberen dus, je hebt hooguit nog 99 dagen te gaan.
quote:viennas schreef op 22 januari 2013 @ 16:18:

Als het boek 265 dagen succesvol heet, hoe zit het dan met die andere 100 dagen per jaar?hahaha het moet 365 dagen succesvol zijn. Moest snel dat bericht tikken vandaar de foutjes.
- je leest een zelfhulpboek

- je bedenkt wat je wil gaan doen

- je schrijft één (1) brief

- je wordt afgewezen

Dat is het. En jij hebt het over "volhouden met solliciteren" en vraagt je af waarom je je droom niet achterna kan gaan? Dat kan je wel, alleen geloof je er zelf niet in. Je verwacht niet dat ze je tegen betaling aannemen, maar en dus bied je jezelf maar gratis aan. Misschien dat ze je daarom niet interessant vonden. Misschien zoeken ze gewoon niemand of heb je geen goede brief geschreven.

Als je in één keer ergens wordt aangenomen, ben je een enorme mazzelaar. Zo kun je het ook zien. Je begint nu met een sollicitatietraject, zo kun je het ook zien. Trek er eens een jaartje voor uit. Schrijf het WNF met een waanzinnig leuk idee voor een evenement dat jij wil organiseren. Of beter: word eerst eens actief vrijwilliger, kijk waar ze behoefte aan hebben. Er kan genoeg.
Ga in therapie!
Te laat, is al ge-EAUSM'd
Ga in therapie!
quote:viennas schreef op 22 januari 2013 @ 16:23:

Waarschijnlijk zit je nu in een van de 100 dagen dat je niet succesvol bent. Gewoon blijven proberen dus, je hebt hooguit nog 99 dagen te gaan.
Dat jij na je studie, zonder werkervaring, niet wordt aangenomen voor dit soort banen komt door de crisis. Dat is de reden. Verder geloof ik niet echt in dat alles gebeurt met een reden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven