Lijf & Lijn alle pijlers

Les Mills

07-10-2010 15:28 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!

Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.

En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
@sportivity girl

ah, dan weet je ook meteen als een van de eerste hoe de nieuwe is! Doe je nu dus extra lang de oude? Komt die niet je neus uit? We hebben sinds een aantal weken een nieuwe docente, maar ze doet het wel prima.
voor alle trouwe bezoekers: nickchange: sportivity-girl > lady-blue-eyes. Waarom? Gewoon, omdat t kan...

Greenmonk: t Komt nog niet mijn neus uit, want ik doe m nog niet zo lang. Ben van de Attack een poosje overgestapt naar de Pump. Afwisseling is wel eens goed.

Ik heb vanmorgen een nieuw schema gekregen. Mèn was is die zwaar! Ik moet o.a. bankdrukken en dan 10 boxjumps. En dat 10 keer, dus uiteindelijk doe ik 100 boxjumps. Maar dat is pas deel 1 van t schema. Er komen ook nog one-leg squats bij, kettlebels, dippen, hardlopen, legpress en de hoover. Ik mag blij zijn als ik dit allemaal vol ga houden aan t eind van de 8 weken dat t schema duurt.

Heb nu erg zere billen, maar dat is dan weer een fijne bijkomstigheid.
even een vraagje tussendoor die jullie vast kunnen beantwoorden: welke verschillende gewichten zijn er voor bodypump?
Hai Loes Volgebs mij verschilt dat per sportschool. De mijne heeft 1, 2.5, 5 en 10 kg.
Volgens mij mijn sportschool ook wat prop zegt.

Ik ga vanavond bodypumpen, ik hoop dat ik op tijd ben om een plek te bemachtigen. Verder afgelopen week rustig aan gedaan, zwaar afgebeuld tijdens m'n kickbokstraining met beenoefeningen. Als ik 1 etage hoger moet zijn op werk neem ik de lift
.
quote:lady-blue-eyes schreef op 17 januari 2013 @ 18:55:

voor alle trouwe bezoekers: nickchange: sportivity-girl > lady-blue-eyes. Waarom? Gewoon, omdat t kan...

.Gefeliciteerd!
Loes, wij hebben op de sportschool 0,5kg, 1kg, 2,5kg, 5kg en dan nog qua dumbells verschillende gewichten
quote:GreenMonk schreef op 18 januari 2013 @ 13:58:

Loes, wij hebben op de sportschool 0,5kg, 1kg, 2,5kg, 5kg en dan nog qua dumbells verschillende gewichtenBij mijn sportschool hebben we 1,25kg, 2,5kg en 5kg en geen losse dumbells. Van die kleinere gewichten lijken mij ook best handig.
Wij hebben 0.5 - 1.5 - 2.5 - 5 - 10 en geen losse dumbells.

Hoop morgen weer te gaan, maar ik twijfel nog tussen spinnen en pump. Kijken wat de weegschaal morgen zegt. Want ik moet echt wat kilo's kwijt om mijn schema goed te kunnen doen. Anders kan ik de boxjumps niet goed doen. Dus naast al de krachttraining kan ik beter dan cardio doen. Maar als de weegschaal aardig is doe ik pump, want dat doe ik veel liever. Andere niet onbelangrijke factor is de gruwelijke spierpijn. Mijn rug doet heel erg zeer net als mijn benen en armen. Dat moet morgen wel iets minder zijn om te kunnen pumpen. Anders maak ik meer stuk dan dat ik opbouw...
Deze week dinsdag gepumpt. Ben al de hele week niet lekker/kwakkelig. Keelpijn hoesten en soms lichte verhoging, heb dus qua gewichten even rustig aan gedaan. Geen extra gewichten gepakt, hier en daar even klein stapje terug gedaan en de buikspieren even een alternatieve oefening gedaan. Ik blijf de hoover namelijk zowel aan de zijkant als de gewone versie een erg zware belasting voor de rug vinden. Leek me nu even niet verstandig.

Nu twee keer nieuwe release gedaan. Ik vind hem nog steeds leuk, alleen die dubstep bij de de biceps, VRESELIJK!!!! Daar komt gewoon geen einde aan!
quote:dignity schreef op 18 januari 2013 @ 22:10:

Deze week dinsdag gepumpt. Ben al de hele week niet lekker/kwakkelig. Keelpijn hoesten en soms lichte verhoging, heb dus qua gewichten even rustig aan gedaan. Geen extra gewichten gepakt, hier en daar even klein stapje terug gedaan en de buikspieren even een alternatieve oefening gedaan. Ik blijf de hoover namelijk zowel aan de zijkant als de gewone versie een erg zware belasting voor de rug vinden. Leek me nu even niet verstandig.

Als je de hoover een zware belasting vind voor je rug, moet je proberen je buikspieren hard aan te spannen. Dat helpt. Of misschien zijn je buikspieren iets zwak.Nu twee keer nieuwe release gedaan. Ik vind hem nog steeds leuk, alleen die dubstep bij de de biceps, VRESELIJK!!!! Daar komt gewoon geen einde aan!
quote:lady-blue-eyes schreef op 19 januari 2013 @ 11:38:

[...]

Dat weet ik, maar dat hou ik niet de hele oefening vol, daar is hij simpelweg te zwaar voor, en de side hoover vind ik ook technisch te lastig daarvoor. Ik kan veel hebben, maar de rug is niet mijn sterkste kant. Ik ben al een paar keer door mijn rug gegaan aan het einde van de oefening, in de zin dat ik 5 minuten met bolle rug moest blijven staan om mijn rugspieren weer in ontspannen stand te krijgen.

Het is per release wisselend of ik het wel of niet volhou, afhankelijk van de zwaarte van de hele release en de specifieke rugoefeningen die erin zitten. Deze is dus erg aan de zware kant. De instructrice heeft me nu een paar alternatieve oefeningen gegeven voor als ik het niet red. Die kan ik dan naar eigen inzicht inzetten.
quote:lady-blue-eyes schreef op 17 januari 2013 @ 18:55:

Ik was je al kwijt!

Ik heb vanmorgen een nieuw schema gekregen. Mèn was is die zwaar! Ik moet o.a. bankdrukken en dan 10 boxjumps. En dat 10 keer, dus uiteindelijk doe ik 100 boxjumps. Maar dat is pas deel 1 van t schema. Er komen ook nog one-leg squats bij, kettlebels, dippen, hardlopen, legpress en de hoover. Ik mag blij zijn als ik dit allemaal vol ga houden aan t eind van de 8 weken dat t schema duurt.

Heb nu erg zere billen, maar dat is dan weer een fijne bijkomstigheid.Dat klinkt pittig! Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar doe je dit dan met een personal trainer?
Nee, een instructeur maakt t schema en loopt de eerste keer mee, vanaf volgende week doe ik t samen met mijn sportmaatje. Ze is 50 maar ik heb soms moeite haar bij te houden. Voor alle vrouwen van 50+ : Het kan dus wel, op hoog niveau trainen en er superstrak uitzien. Ze wordt ook vaak jonger geschat. Wil dat ook allemaal nog kunnen als ik 50 ben. Vraag t me af. Zeg dit omdat ik supertrots en jaloers ben op haar.

Ik heb meestal niet veel nodig om mezelf te motiveren te gaan sporten.
Mijn bodypump instructrice is ook rond de 50 en die ziet er echt belachelijk goed uit. Dat geeft een mens hoop
Ik haal ergens weer hoop uit het feit dat mijn instructrice wel 20 keer per week sport (is naast instructrice ook personal trainer) en nog steeds vrouwelijke vormen heeft. Ze is supersterk hoor, pakt met de pump vaak het dubbele van wat ik doe, maar je ziet het niet perse aan haar.
Ik pump momenteel hooguit 1x per week en merk dat ik het echt zwaar heb nu! Bij 2x gaat het een stuk beter. Maar ben wel on the roll met de attack, nice!
Heb gisteren voor de derde keer pump gedaan. Het bevalt echt wel goed! Heb alleen vrij veel moeite met de triceps.De biceps valt me tegen het einde ook zwaar en de schouders trouwens ook maar mede omdat mijn armen dan welop punt zijn dat ze liever de rest van de dag naar de de grond willen hangen.

Grappig genoeg heb ik minder spierpijn in mijn armen dan mijn benen terwijl ik daar ter plekke minder moeite mee heb. Het blijft gelukkig wel bij prettige spierpijn, ik kan me gewoon nog bewegen maar ik voel wel dat ik iets gedaan heb.

Moet trouwens nog wel een beetje wennen aan het wisselen met gewichten en me bedenken wanneer ik er hoeveel op wil maar goed, dat went wel. Over een tijdje sta ik vast niet meer zo van 'triceps, wat doen we dan ook weer... oh help nee! minder!'

Al moet ik zeggen dat jouw opmerking, Gobsmack, dat je het zwaar hebt nu je het nog maar eens per week me wel een beetje doet vrezen dat het een poos duurt voor ik vooruitgang boek, het gaat mij gemiddeld niet vaker dan 1 keer per week lukken.

Deze week eindelijk de nieuwe attack doen, dat was er vorige week helaas bij ingeschoten. Maar ben nu vastbesloten er niks tussen te laten komen .

Bij ons overigens alleen maar jonge instructeurs/trices maar gelukkig wel een aantal oudere dames die ik regelmatig zie tijdens de lessen om de burger moed te geven .
@wionn

mooi dat je het leuk vindt! Ik kwam na de eerste keer nog maar net de trap op (iets te enthousiast). Volgens mij is het juist goed dat je bij elk nummer tegen het einde moeite hebt om het vol te houden (tenminste dat is wat ze bij ons altijd zeggen), alleen maar een teken dat je de goede gewichten hebt. Triceps gebruik je bij dagelijkse dingen niet zo gauw, maar die wennen vast snel aan het feit dat ze iets moeten gaan doen!

Ik vind 2 keer in de week ook het fijnst. Vandaag hadden we trouwens een instructrice die de nieuwe release nog niet onder de knie had. We hebben dus vooral oude nummers gedaan en dat was mijn lijf niet meer gewend. Heb wel zoals voorgenomen gewicht bijgepakt, maar vrees dat ik het morgen wel ga voelen.
Ik attack weer 2x per week en het gaat goed!! Ik merkte bij de 2e piek dat ik de eerste keren echte smokkelde bij het dribbelen, nu voer ik alles goed uit en is de laatste high knee run ook echt nog met hoge knieen. En bij het skate/snowboarden de sprongen (de laatste 8 van alle 3 de rondes) ook echt zo hoog mogelijk. Zo gaaf om te merken dat ik vooruit ga. Ik word er blij van! Wionn, heel veel plezier! Laat weten wat je er van vindt.

@ Wionn, ik maakte in het begin op een gegeven moment maar een lijstje zodat ik het beter kon onthouden die gewichten. Nu merk ik dat ik, na nieuwe release ook weer in de war raak als ik weer eens 1,5e week niet heb gepumpt. Raar is dat.

En als je nog maar net bent begonnen dan valt er nog veel vooruitgang te boeken hoor! Eerst de techniek goed leren natuurlijk, maar je kan hoe dan ook opbouwen. Ik zit op de max van mijn gewicht en mijn max wijzigt dus niet nu ik zo weinig pump. Maar als je vanaf heel laag begint dan kan je hoe dan ook gaan verhogen!
Vorige week ben ik sinds een lange tijd weer eens naar Bodypump geweest.

Vanavond heb ik voor het eerst met Less Mills Grit Strength (link met filmpje) meegedaan.

Ik vond het erg zwaar. Half uur cardio en achter elkaar alleen maar gaan. Zij noemen het High Intensity Interval Training.
@ Greenmonk, dat is dan weer goed te horen, dat de gewichten dan goed zijn! Ben benieuwd of het de volgende keer weer iets beter gaat. ik leer in ieder geval steeds een beetje beter bij welke oefeningen ik toch iets meer gewicht kan pakken en bij welke nog niet.

@ Gobsmack, dat is inderdaad zo, ik zit nu nog heel laag met mn gewichten dus het kan haast niet anders of er zal vooruitgang in zitten zelfs al ga ik maar een keer per week. Het zwaarste gewicht wat ik nu heb is 5 kg aan beide kanten bij de squads. Babygewicht dus vergeleken bij wat ik hier af en toe voorbij zie komen.

Ik had trouwens van de week maar weer eens een 'meet-momentje' gepland bij de sportschool, slecht idee! Volgens het apparaat had ik minder spieren en meer vet, en volgens de fietstest was mijn conditie ook slechter geworden. Dat laatste is overigens echt niet waar, ik merk met hardlopen echt dat mijn conditie vooruitgang dus ik wijt het maar even aan het feit dat ik een hekel heb aan fietsen zonder vooruit te komen en me daarom opvreet.

Verder had ik ook net gegeten.. de verschillen waren ook niet dramatisch en ik weet wel dat het altijd een beetje kan fluctuerenn afhankelijk van allerlei dingen maar toch vond ik het niet echt opbeurend nieuws. Nu sport ik eigenlijk alleen maar voor mijn plezier en niet omdat ik gewicht kwijt wil of iets aan mijn figuur anders wil hebben maar het idee iets ermee te bereiken is toch ook wel leuk.

Om met een positieve noot te eindigen: eindelijk de attack gedaan! Ik vond het heel erg leuk. Lekker veel springen. En het blijft een fijn gevoel om daarna lekker moe thuis te zitten
@wionn

ik zeg ook alleen maar wat ze tegen mij zeggen hoor..mocht je in de toekomst een keer twijfelen aan je gewichten gewoon aan de instructeur. Als ik ophoog doe ik meestal 0,5kg buiten de clips, zodat ik evt. halverwege het nummer nog kan aanpassen.
heb gisteren mijn schema gedaan en vanmorgen gepumpt. Was superzwaar, maar de instructeur sleepte me er doorheen. Had t idee dat ik maar wat stond te klunzen, maar kreeg een compliment na afloop. Hij zei dat ik goed zwaar gewicht pakte, t meest van iedereen. Da's dan weer leuk om te horen. Hij wist me zelfs over te halen wat extra gewicht te pakken bij de lunches. (Net zoveel als hij). Was bang dat ik de stang niet meer uit mijn nek zou krijgen, maar dat lukte gelukkig nog wel.

Was na de les wel lam. Erg moe gevoel in mijn armen en benen.
Dat klinkt als een superworkout LBE.

Ik heb vanochtend weer gepumpt en stond zowaar vooraan en in het midden haha. Dat houdt me best wel scherp, want als iemand je recht aankijkt durf je toch niet zo snel minder diep te squatten

Ik blijf wel een hekel houden aan de losse gewichten. Bij de squats op het einde kan ik ook mijn knieeen niet meer zien omdat de gewichten in de weg zitten. Best vervelend want ik ben altijd geneigd om mijn knieen voorbij mijn tenen te laten gaan. Hier wil ik dus extra op letten. De volgende keer maar een plekje naast de spiegel zoeken denk ik.

Greenmonk; Wat een handige tip (van de gewichten buiten de clips) Dat ga ik ook eens proberen.

Wionn; ik gebruik ook baby-gewichten hoor. Join the club haha.

Hebben jullie trouwens een mening over de Les Mills Smartbar?

klik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven