Lijf & Lijn alle pijlers

Les Mills

07-10-2010 15:28 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!

Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.

En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
wow, wat veel gewichten pakken jullie allemaal! Hoe hebben jullie het opgeschreven? Totaal gewicht of gewicht per kant, net zoals wionn? Of we losse gewichten of stang pakken bij deze release hangt deels af van de instructeur: ik doe meestal wat ik bij die release het fijnste vind.

Mijn gewichten per kant:

WU: 2,5

squat: 5

borst: 3,5

rug: 4,5

triceps: dumbell van 2 kg (doe stang niet ipv elleboogblessure)

biceps: 2,5

lunges: 2,5

schouders: dumbell van 2 kg

buik: geen gewicht
@ Greenmonk, dat is per kant ja. Kan jij (straks) ook hoor. Ik probeer met mijn gewichten zo te zitten dat ik echt niet meer kan aan het einde van een nummer! Daarom denk ik ook dat ik rug moet verhogen. Aan het einde ben ik niet stuk dus er zit nog meer in. Bij borst, step gedeelte triceps, biceps en schouders ben ik dankbaar als ik het einde red (wat dus altijd wel net lukt) en dus train ik daar precies zwaar genoeg.

Bedenk dat squats altijd zwaar is, ook al doe je geen gewicht op je stang, die kan je rustig eens gaan opbouwen!

@ Luni; Freelancer met weinig opdrachten. Hopelijk word dat binnenkort weer beter, maar voor nu geniet ik er dan maar van dat ik altijd naar de sportschool kan!
@gobsmack

ik hoop het! ben op zich al wel een tijdje bezig, maar heb het idee dat ik elke keer overnieuw kan beginnen met opbouwen wanneer ik even geen bodypump gedaan heb. Heb vooral moeite met het opbouwen van de benen. Heb overgewicht (BMI >35) en heb het idee dat het daarom ook wat lastiger is: bij benen draag je ook heel je lichaamsgewicht, bij armen draag je niks behalve de bar. Maar zou dat een keertje na moeten vragen/op moeten zoeken. Ben wel aan het afvallen dus het verloren gewicht zou er minimaal bij moeten kunnen op de bar :D
Ik ben ook te zwaar en merk dat zeker met pushups, daarbij moet je toch echt je eigen lichaamsgewicht weer omhoog duwen. Ik denk dat dat ook wel bij squatten in de weg kan zitten. Ik had ooit een bmi van 31 en nu 27 (was paar weken geleden nog 26...). Bewegen wordt wel echt steeds makkelijker als er minder in de weg zit. Ik ben nu weer aangekomen en merk dat mijn buik in de weg zit, hij beweegt mee bij de attack en ik voel me ook minder wendbaar.

Dit is geen afvaltopic maar als stok achter de deur ga ik het wel even zeggen; ik ga mijn best doen weer gezonder te leven, want dan voel ik me op zoveel vlakken een stuk beter!

En Greenmonk, volgende keer gewoon 1 kilootje erbij, dan merk je het vanzelf!
Bij mij ook per kant. Ik houd altijd maar voor ogen dat de beenspieren een erg grote spiergroep zijn en dus erg veel calorieën verbranden. Dus als je bij de benen lekker zwaar gewicht pakt, helpt dat wel met afvallen. Ik ben inmiddels 30 kilo kwijt, dus kom op meiden, als ik t kan, kunnen jullie t ook...!!!
Jeetje Lady wat goed van je!! Hoe lang ben je al aan het afvallen? En allemaal met bodypump? Of was jij het die zo'n heel afgestemd schema had?

Ik hoop vanavond weer te gaan pumpen. Maandag gespind. Meestal pump ik 2x en spin ik 1x. Deze week andersom maar liever zie ik het dus omgedraaid. Ik vergeet steeds hoeveel gewicht ik er op doe dus merk soms tijdens het pumpen dat ik me vergist heb en bv de vorige keer met meer trainde. Het lukt me niet goed de gewichten te onthouden maar 15 heb ik er zéker nog niet op! In onze groep redt niemand dat volgens mij. Misschien een van de mannen? Zal eens opletten. Volgens mij is mijn max 8,5 kg Ik ga het echt beter bijhouden want anders GEB ik er ook niet zoveel aan natuurlijk. Ik heb wel elke keer nog spierpijn dus er gebeurt wel íets.
Ik heb ook een bmi van bijna 28 hoor, dacht dat jullie allemaal hele slanke deernes waren
@gobsmack

ga ik volgende week woensdag doen!

@lady blue eyes

knappe prestatie! misschien moet ik daar maar aan denken als mijn benen niet meer willen

Hadden vandaag de oude release van bp weer, dus dat was even omschakelen, maar wel goed voor de afwisseling.
quote:kapiteinprop schreef op 30 januari 2013 @ 13:37:

Jeetje Lady wat goed van je!! Hoe lang ben je al aan het afvallen? En allemaal met bodypump? Of was jij het die zo'n heel afgestemd schema had?Ben ooit begonnen met een standaard damesschema 2 keer per week. Toen overgestapt op de groepslessen. Eerst een tijdje Xco, pump en steps. Later Bodyattack en nog weer later spinning erbij. Toen kreeg ik inderdaad meer op mijn wensen afgestemde schema's. Ik ben enorm competatief ingesteld en dus heb ik pittige schema's waar ik helemaal kapot van ga, maar ik kan niet minder. Ik wil gewoon graag winnen. Ik ben na de geboorte van de jongste veel afgevallen. Heb er zo'n 1,5 jaar over gedaan. Ben nu alweer 2 jaar op gewicht. Raak nog wel heel langzaam vet kwijt, maar wordt vooral gespierder. Maar als je op gewicht bent, is t wel lastig kwijtraken van gewicht. Mensen schatten me vaak wel 10 kilo lichter, maar dat komt denk ik omdat spieren zwarder zijn dan vet en ik dus meer weeg dan de meeste mensen denken.
Lady Blue Eyes wat goed van die 30 kilo!!!!

Dat geeft me weer moed

Ik weet niet precies hoeveel gewicht ik bij bodypump pak. Ben ook nog maar deze maand begonnen. Benen pak ik 4,5 kilo aan elke kant en triceps 2 kilo. Andere spieren weet ik niet meer uit m'n hoofd maar ik neem tot nu toe nog wat de instructeur aangeeft als beginnersgewicht.

Ik geniet enorm van het sporten. Meer dan ooit eigenlijk en ben niet meer smoesjes aan het zoeken om niet te sporten zoals ik normaal altijd deed.
.
@ Juicy, neem je tijd hoor! Als het goed is blijf je de rest van je leven pumpen, dus verhogen kan altijd nog!

Ik heb weer geattackt vandaag. Was een beetje moe en merkte dat erg goed tijdens het push-up nummer. Morgen rustdag!
[quote]Juicy_ schreef op 31 januari 2013 @ 10:03:

Lady Blue Eyes wat goed van die 30 kilo!!!!

Dat geeft me weer moed

Ik weet niet precies hoeveel gewicht ik bij bodypump pak. Ben ook nog maar deze maand begonnen. Benen pak ik 4,5 kilo aan elke kant en triceps 2 kilo. Andere spieren weet ik niet meer uit m'n hoofd maar ik neem tot nu toe nog wat de instructeur aangeeft als beginnersgewicht.

Ik geniet enorm van het sporten. Meer dan ooit eigenlijk en ben niet meer smoesjes aan het zoeken om niet te sporten zoals ik normaal altijd deed.[/quote]

En als je dat hebt, is t super! Dat raak je niet snel meer kwijt. Ik plan nu zo'n beetje mijn leven om t sporten heen. Na ja...niet altijd, maar ik moet gewoon minstens 3 keer per week geweest zijn.
Vandaag voel ik me een beetje verkouden maar toch vanmorgen gepumpt. Het doet een beetje zeer om zo vroeg op te staan op zaterdag maar de les is minder druk (dan kan ik 10 minuten voor tijd aan komen waaien bij de sportschool ipv half uur voor tijd staan dringen bij de balie om een kaart) en daardoor genoeg gewichten voor iedereen.

Mijn gewicht voor borst is 2,5 en schouder 5 kg.

Triceps kan ik echt niet zwaarder dan 2, het doet gewoon zeer hahahaha.

Ik pump nog steeds maar 1x per week, maar doe ook oefeningen met gewichten tijdens mijn uur/5 kwartier kickboksles.

O ja, ik heb vandaag geprobeerd op te drukken op m'n tenen en heb er 4 uit kunnen persen! Daarna weer verder gegaan om m'n knieën.
.
Goed gedaan, Juicy!!! Je probeert je te verbeteren, da's de goede houding...

Heb vanmorgen ook gepumpt. Zei pas dat de instructeur deze release van de pump overslaat, omdat hij m niet zo leuk vindt. Binnenkort gaat hij weer voor de nieuwste release. Vanmorgen had hij toch wat nieuwe nummers gedaan, omdat er mensen zijn die de oude versie een beetje zat waren. Maar het buikspiernummer vind ik vreselijk. De muziek dan. Ik vind 'Wistle' toch zo'n ranzig nummer, zeker sinds ik kleine kinderen de tekst hoorde meezingen. Die hoeft dus voor mij niet, verder was t wel leuk.

Heb weer zwaarder gepakt...
@Juicy

knap hoor! Dat worden er vanzelf meer dan 4 (en moet ik misschien ook eens wat vaker proberen)

@lady blue eyes

het is echt een ranzige tekst inderdaad. Niet teveel bij nadenken.
Ik heb een vraagje: mijn sportschool gaat beginnen met Grit Strength. Een workout van een half uur. Heeft iemand van jullie dat al eens geprobeerd en is het vol te houden voor een beginner?
Emma, een paar pagina's terug schrijft Sophiepapa dat hij geweest is..misschien komt hij nog terug im je vraag te beeantwoorden. Op youtube en lesmills staan vast wel filmpjes en uitleg

Ik ben gisteren niet gegaan, het was hier vrijdagavond ehm, nogal gezellig dus ik heb uitgeslapen.
@ Emma, wij hebben het niet.

@ lady Blue eyes; bij ons is het echt ondenkbaar dat een instructeur dat zelf beslist. En de kwartaaltrainingen zijn pas over een maand volgens mij, of is hij trainer dat hij al eerder kan starten met de nieuwe release?

Dat Blow my Whistle is inderdaad een ranzig nummer. Ik kan me nog herinneren dat ik het voor het eerst hoorde vorig jaar. Zat met mijn echt net verse vriendje in de auto. Ik was zo verbaasd over dat nummer maar wist niet goed of het verstandig was om het onderwerp blowjobs aan te snijden in die fase. Heb het maar wel gedaan; gevraagd of het nummer daadwerkelijk ging over waar ik dacht dat het over ging...

Ach ja Luni, er moet ook geleefd worden! Ik was gisteren ook te moe. Ga straks pumpen & attacken.
quote:Gobsmack schreef op 03 februari 2013 @ 09:10:

Ach ja Luni, er moet ook geleefd worden! Ik was gisteren ook te moe. Ga straks pumpen & attacken.Helemaal met je eens!
Dubbel
quote:lady-blue-eyes schreef op 02 februari 2013 @ 20:11:

Maar het buikspiernummer vind ik vreselijk. De muziek dan. Ik vind 'Wistle' toch zo'n ranzig nummer, zeker sinds ik kleine kinderen de tekst hoorde meezingen.

Helemaal mee eens. Al vind ik het wel een aanstekelijk deuntje en betrap ik mezelf soms ook op meezingen

Ik heb vanochtend weer gepumpt en had deze keer een andere instructeur. Toch wel leuk voor de afwisseling.

Ik zag lijstjes voorbij komen, dus zal de mijne ook even plaatsen;

WU: 2,5

squat: 5+2.5+1,25 maar ik ga de volgende keer 10 proberen

borst: 2.5 + 1,25

rug: 5

triceps: 2.5

biceps: 2.5 + 1,25

lunges: 5

schouders: 5 bij de eerste en daarna 2.5

buik: -

Ik blijf de triceps-oefening wat lastig vinden. Denk dat ik toch eens wat begeleiding moet vragen.
@ Gobschmack: nee hij is geen officiële Les Mills trainer als in megakwartaal. Hij volgt natuurlijk natuurlijk wel de Megakwartaals/ -kwartalen (???). Maar of je m ook daadwerkelijk geeft meot je toch zelf weten? Na een aantal weken wordt er bij de Attack bijv. ook wel eens een oud nummer uit de kast getrokken.

23 febr. is het nieuwe magakwartaal volgens mij. Dan worden er toch al snel weer nieuwe nummers gegeven bij ons. Vaak worden er steeds 3 nummers vervangen door nieuwe dus ben je al snel 3 weken verder voor de hele release is vervangen.
@ LBE; ik sport bij een grote keten, daar mogen de instructeurs niet zomaar zelf weten wat ze doen. 2 maanden een release, dan 4 weken mixen (waarbij sommigen een aantal nummers vervangen en anderen een compleet nieuwe mix maken elke les weer, al dan niet met verzoeknummers). Na die 4 mixweken lanceren ze met veel feestelijkheid de nieuwe release.

Ik heb met pump de rug verhoogd naar 8,5. Wel jammer dat we vanaf nu alweer gaan mixen, niet elk nummer is even zwaar natuurlijk. Ik zit nu echt op mijn maximale gewicht bij elke track. Als er dan een zwaarder nummer in de mix zit dan red ik het misschien net niet (en val ik achterover bij de squats ofzo) (ja, daar ben ik wel eens bang voor )
Oké, bij ons in de instructeur de eigenaar, dus ja...

Ik ben vanmorgen niet geweest bij de pump. Ik had nog zo'n spierpijn van gisteren (schema). Dus eerst maar even herstellen. Wel gisteren de 100 boxjumps gedaan!!!

Goed hoor van die 8,5 rug. Ga ik ook eens proberen. Zit nog op 7,5. Wel biceps en borst vorige keer 6,5 gedaan.
Ik heb ge-balanced zaterdag, was lekker!

Dit nummer : In my arms, van Plump, is wel favoriet, prachtig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven