stewardess klm
donderdag 30 augustus 2007 om 15:24
zaterdag 19 januari 2013 om 20:47
Ja, dat klopt, bij de herverstrekking krijg je er nog 1, na een jaar mag dat al. Je gilet wordt bijna niet vies, je draagt er een blouse onder en vrijwel altijd iets overheen. Ik laat het stomen op de route, sommige hotels bieden het aan tijdens de stop, dan hoef je het ook niet te missen. Als je het toch liever vaker wilt laten stomen, kan dat ook, je bent namelijk niet verplicht het te dragen. Je moet dan wel te allen tijde je jasje of aan boord je schort dragen, alleen de blouse mag niet.
maandag 21 januari 2013 om 14:28
hoe is t te doen als je stewardess bent en een relatie hebt?
T lijkt mij supergaaf om te vliegen maar ik weet niet of ik dat kan combineren met mn relatie. Tuurlijk kan je heus wel ns een paar dagen weg, maar ja...als je vliegt ben je natuurlijk elke week wel weg. hoe doen jullie dat?
En mis je je partner veel als je overal ter wereld maar zonder hem zit?
ik ben bang dat mn relatie er slechter van wordt en dat je uit elkaar groeit. Want hij heeft natuurlijk gewoon weekend op za. en zo maar ja...als ik dan moet werken? Dan ben ik dus weg, en dan ben ik misschien di tm do wel vrij, maar dan is hij gewoon op zijn werk.
hoeveel weekenden per maand zijn jullie weg? en kan je je rooster oo kzo plannen dat je in de weekenden meestal thuis bent?
En hoeveel nachten per maand ben je ongeveer van huis?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden )
T lijkt mij supergaaf om te vliegen maar ik weet niet of ik dat kan combineren met mn relatie. Tuurlijk kan je heus wel ns een paar dagen weg, maar ja...als je vliegt ben je natuurlijk elke week wel weg. hoe doen jullie dat?
En mis je je partner veel als je overal ter wereld maar zonder hem zit?
ik ben bang dat mn relatie er slechter van wordt en dat je uit elkaar groeit. Want hij heeft natuurlijk gewoon weekend op za. en zo maar ja...als ik dan moet werken? Dan ben ik dus weg, en dan ben ik misschien di tm do wel vrij, maar dan is hij gewoon op zijn werk.
hoeveel weekenden per maand zijn jullie weg? en kan je je rooster oo kzo plannen dat je in de weekenden meestal thuis bent?
En hoeveel nachten per maand ben je ongeveer van huis?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden )
maandag 21 januari 2013 om 19:10
je krijgt inderdaad ook maar 1 gilet is goed te doen.
Ik had ook de 2 rokken en 1 broek besteld de eerste keer, nu met de herverstrekking heb ik 2 wijde rokken besteld. Vind deze lekkerder zitten maar dat is persoonlijk natuurlijk
@ vlokkenopjebrook
vliegen en een relatie is prima te combineren, je bent gemiddeld 2-5 dagen vrij per week en je kan je eigen rooster plannen. Zo kun je dus ook proberen ieder weekend vrij te vragen. Deze maand was ik 1 weekend vrij en 2 halve weekenden en heb ik 17 dagen gewerkt. Mijn vriend werkt zelf ook in het buitenland en is vaak weg dus dat is helemaal passen en meten maar het gaat prima! Mijn relatie is sinds het vliegen alleen maar sterker geworden.
Ik had ook de 2 rokken en 1 broek besteld de eerste keer, nu met de herverstrekking heb ik 2 wijde rokken besteld. Vind deze lekkerder zitten maar dat is persoonlijk natuurlijk
@ vlokkenopjebrook
vliegen en een relatie is prima te combineren, je bent gemiddeld 2-5 dagen vrij per week en je kan je eigen rooster plannen. Zo kun je dus ook proberen ieder weekend vrij te vragen. Deze maand was ik 1 weekend vrij en 2 halve weekenden en heb ik 17 dagen gewerkt. Mijn vriend werkt zelf ook in het buitenland en is vaak weg dus dat is helemaal passen en meten maar het gaat prima! Mijn relatie is sinds het vliegen alleen maar sterker geworden.
zondag 27 januari 2013 om 15:25
Als je bijvoorbeeld bij Trans werkt, zou je dan ook kunnen aanmelden voor alleen Rotterdam The Hague Airport, ik woon namelijk in Rotterdam en het duurt vanaf hier JAREN voordat je op Schiphol bent, een hele grote WERELDREIS xd. Komen er trouwens nog tussenstops voor bij KLM, vroeger waren er echt veel tussenstops bij maatschappijen.
maandag 28 januari 2013 om 09:11
Wereldreis. Rotterdam - Schiphol.
Alsjeblieft overdrijf niet zo, daarvan gaan mijn nekharen overeind.
Er zijn collega's die in Maastricht, Antwerpen, Ibiza, Toronto, Curaçao, Los Angeles, Queensland, etc. wonen. Als zij spreken over 'wereldreis', dan snap ik wat ze bedoelen.
Kind (want je bent pas 13), als je écht interesse hebt, lees dan heel dit draadje, lees de boeken die genoemd zijn, kijk op het prikbord van stewardess.pagina.nl. Al je vragen die je tot nu toe hebt gesteld (en nog zou willen stellen) zijn hier/in de genoemde boeken/op het prikbord al beantwoord.
Prima dat je interesse hebt en vragen stelt (in beperkte mate is dat nog leuk), maar je bent wel van de makkelijke weg in plaats van eerst zelf eens (op eigen houtje) proberen het antwoord te vinden en dat is aardig irritant.
Alsjeblieft overdrijf niet zo, daarvan gaan mijn nekharen overeind.
Er zijn collega's die in Maastricht, Antwerpen, Ibiza, Toronto, Curaçao, Los Angeles, Queensland, etc. wonen. Als zij spreken over 'wereldreis', dan snap ik wat ze bedoelen.
Kind (want je bent pas 13), als je écht interesse hebt, lees dan heel dit draadje, lees de boeken die genoemd zijn, kijk op het prikbord van stewardess.pagina.nl. Al je vragen die je tot nu toe hebt gesteld (en nog zou willen stellen) zijn hier/in de genoemde boeken/op het prikbord al beantwoord.
Prima dat je interesse hebt en vragen stelt (in beperkte mate is dat nog leuk), maar je bent wel van de makkelijke weg in plaats van eerst zelf eens (op eigen houtje) proberen het antwoord te vinden en dat is aardig irritant.
woensdag 30 januari 2013 om 12:04
Thanks Lily! Dacht ik ook wel, maar had stiekem de hoop eens een keer een weekend of 6 vrij te zijn. Dat heb ik de afgelopen 10 jaar niet gehad. Als het goed is krijg ik volgende week mijn cursus rooster. Heb ik ongeveer een idee.
Ps. Ik lees mee op de klm crew facebook pagina en ik lees heel vaak "payload" als het over ipb gaat. Wat is dit?
Ps. Ik lees mee op de klm crew facebook pagina en ik lees heel vaak "payload" als het over ipb gaat. Wat is dit?
woensdag 30 januari 2013 om 13:55
Payload houdt in dat er weliswaar volgens de boeking open stoelen zijn, maar dat ze die dan vervolgens ook open houden ten gunste van de hoeveelheid vracht die ze meenemen. In verband met gewicht en dat soort dingen. Je neemt dan iemand mee, denkt Hoera nog 100 open stoelen en dan komt diegene alsnog niet mee, omdat er dan dus ipv aan stoelen wordt verdiend aan vracht.
woensdag 30 januari 2013 om 13:58
maandag 11 februari 2013 om 00:03
dinsdag 12 februari 2013 om 15:31
Strak is niet prettig hoor, je zwelt nogal op in de lucht en dan gaat het knellen. Heb ook zo vaak gehad dat het prima zat bij passen en dan kreeg ik ze thuis en dan kreeg ik de rok niet eens dicht. Heb alles uiteindelijk uit laten leggen door een naaister in Amsterdam, ging een stuk sneller dan naar kledingverstrekking terugbrengen.

vrijdag 15 februari 2013 om 12:33

vrijdag 15 februari 2013 om 13:53